1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 6]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door tipex, 22 jan 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ehm, wat zijn Dacs..? :eek:

2. Offtrack

Offtrack ForzaGT :)

Leuk Bevonden:
    6
    Digital Analog Converter, die zet dus het digitale signaal (audio cd bijv.) om in analoge signalen, waar je speaker uit eindelijk iets mee kan.

3. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Was het echt echt zo'n groot verschil? M'n vader heeft bijvoorbeeld ooit een keer 2 versterkers thuis gehad, de ene kostte 10.000 gulden dacht ik en de ander 20.000. Het verschil was niet merkbaar op de canton's.

4. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ah, weer wat geleerd. :p

Maargoed dan is het nog maar de vraag of ik een Rotel kan betalen. ;)
    Dus voor mij zou een bv. een monoblok een betere oplossing zijn. (financieel gezien zeker)

5. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het ging om de details en het verschil daarin was behoorlijk goed waarneembaar. Zeker toen mijn voorversterker terug moest omdat deze stuk was en ik weer een tijdje op de denon aan het draaien was kon ik weer goed merken dat de dacs een stuk minder waren. Ik heb zelf het idee dat als je dat soort hoge bedragen gaat neertellen de verschillen onderling redelijk klein zullen zijn onderling. Maar dan ga je ook werken met cd spelers van 4 a 5 euri, kabels van honderden euri per meter en ga zo maar door. In het midden segment zijn de verschillen een stuk groter als je wat meer geld uitgeeft.

6. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Moeite met het sparen? Nee. Ik heb moeite met het vinden van hetgeen waarvoor ik heb gespaard :+ .

Maarre, weet iemand nog goede sites voor luidsprekerkabels? Ik was net ff bij kieskeurig aan het kijken maar daar vond ik niets. En dynamike, op welke site had je je kabels nou gekocht?

7. Offtrack

Leuk Bevonden:
    6
  8. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt gelijk, het is niet echt duur. Als is het assortiment aan (goede) luidsprekerkabels niet zo uitgebreid.

9. Offtrack

Leuk Bevonden:
    6
    Persoonlijk geloof ik niet zo heel erg in kabels, dat een kabel te dun kan zijn kan ik in komen, maar vanaf 4mm zit het voor mij wel goed, vandaar.

10. Tom Clancy

Tom Clancy Karpatenlonghond

Leuk Bevonden:
    1
    Daar moet nog een nulletje of 3 bij schat ik zo.:cool:

11. BlaiR.WitcH

BlaiR.WitcH Rally-ho

Leuk Bevonden:
    0
    vandaag dan eindelijk een 5.1 setje gekocht. Ik heb een Bose Acoustimass 10 serie II "op de kop kunnen tikken"! Enige jammere aan deze serie is dat de subwoofer passief is, dus ik moet nog zoeken naar een actieve sub voor erbij, maar wat een geluidje zeg!

Enige verrotte is dat ik alle teringzooi aan kabels eerst mooi weg kon stoppen achter mijn zuiltjes....nu gaat dat dus niet meer!! :D

12. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Je hoeft niet deen adere sub te kopen hoor, als ik jou was zou ik gewoon een mono eindversterker erbij kopen. Da's veel makkelijker en je hebt je hele setje dan tenminste van hetzelfde merk:).

13. BlaiR.WitcH

BlaiR.WitcH Rally-ho

Leuk Bevonden:
    0
    zat er zelf aan te denken om ergens een actieve sub van de bose acoustimass 10 serie III vandaan te halen, dat lijkt mij het makkelijkst..

14. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    2dehands ofzo?

15. BlaiR.WitcH

BlaiR.WitcH Rally-ho

Leuk Bevonden:
    0
    bijvoorbeeld, want ik denk toch wel dat een actieve sub de moeite waard is, of niet soms?

16. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Zoals ik eerder al zei zou ik als ik jou was een eindversterker kopen (mono), maar als jij het beter vindt om een andere actieve sub te kopen moet je dat doen.

17. Hoi,

Ik heb een vraagje:

Ik heb bij Bartsmit een setje boxen gekocht.Er zitten 2 kleintjes bij en 1 groote om alles mee te regelen,nou is dat allemaal heel leuk enzo.Nu heb ik een Mono tv en dat kan ik niet veranderen.Als ik de boxen er op aansluit krijg ik maar uit 1 box geluid en dat is niet mooie want dan staat die andere er maar voor lul bij.Weten jullie iets waardoor ik dan toch uit 2 boxen geluid kan krijgen.

Bedankt!

18. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Heb je geen foto van je setje of van je tv en hoe heb je het aangesloten, want hier kunnen we niet zo veel mee. Op een tv zit haast altijd een stereo-uitgang trouwens.

19. Offtrack

Leuk Bevonden:
    6
    Je moet je mono signaal splitten, dus je witte stekkertje (waarschijnlijk) van je tv verdelen over rood en wit op je speaker setje. Daar zijn wel verloopjes voor volgens mij.
    Dan heb je dus mono over twee speakers.
    Op een mono televisie meestal... NOOIT :p

20. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb eigenlijk nog nooit een mono-televisie gezien:D. Weleens ooit tv's met maar één speaker, maar ik wist niet dat er tv's bestonden die geen stereo geluid ondersteunen. Die tv is dan zeker ook zwart-wit:D?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina