1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 6]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door tipex, 22 jan 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Laatst bewerkt door een moderator: 24 jul 2005
  2. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    http://nl.europe.creative.com/shop/product.asp?prod=568 Is dit setje veel beter? iig de 70€ meer waard? Of verschillen ze niet veel bij gebruik met xbox?

Laatst bewerkt: 26 jul 2005
  3. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Het setje wat jij bedoelt is een 7.1-setje. De xbox ondersteunt alleen 5.1 (iig zijn er geen 7.1-spellen) dus aan een 7.1-setje heb je niet zo veel als je het alleen voor games wil gebruiken.

4. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    oke, dacht ik al.

5. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Kijk onder '' Creative® Inspire™ GD580 ''. Daar staat '3 pins plug UK' betekent dit dat er een engelse stekker aanhangt?

//edit: en ik moet deze hebben, right?

6. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Yup dat denk ik wel. maar je kijkt op de internationale website van creative.
    Dus waarschijnlijk is er ook een "vastelands" versie.

Vandaag rear speakers gekocht. :9
    Heb nu mijn 5.0 set compleet, nu nog een subwoofer.

7. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Nice speakertjes die Mordaunts. Wat voor subwoofer ga je voor sparen, SVS? Rel?

8. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    dit was de europese site van creative, ze hebben ze niet echt per land, behalve de taal.

9. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Geen idee, moet me nog helemaal gaan orienteren.
    Helaas is SVS niet zo 1-2-3 te beluisteren in NL.
    Mischien dat iemand van Htforum.nl een demo wil geven, als het ereenmaal op aan komt.
    De Rel quake II lijkt me ook een mooi subje.
    Zeker als ik naar mijn kameroppervlakte kijk.
    Velodyne lijkt me ook erg bruut maarja, dan kan ik lang blijven sparen. :+

10. Offtrack

Offtrack ForzaGT :)

Leuk Bevonden:
    6
    Ik wil ook precies die als rears gaan kopen, eind van de zomer of als m'n kamer is verbouwd... (dan hebben wij precies dezelfde speakers :p)
    Wat heb je er voor betaald, en waar?

11. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Een demo van SVS bij iemand op HTF moet lukken, die mensen daar zijn echt SVS gek. Ik heb zelf nog nooit een echt goede subwoofer gehoord maar sommige zien er echt super uit, die SVS silo sub zegmaar vooral :)

Dat leuke torentje in de hoek daar :D

Ik zelf doe het voorlopig even zonder sub, mijn fronts gaan flink laag en ik moet zowiezo eerst de 5.0 setup afkrijgen inc. reciever en kabels. Ik heb ongeveer een bedrag van 1000 euro wat ik nog moet afbetalen, nu heb ik spullen die ik verkoop die dat dik halen maar al die gasten op marktplaats die bieden en reageren dan niet meer, vet irritant.

Mijn HT/Drums ruimte komt steeds dichterbij, ben gister naar Gamma geweest met me pa om even alle prijzen etc. op te schrijven. Me ouders zijn nu paar daagjes op vakantie en daarna zal er begonnen worden. Ik houd jullie op de hoogte :D

12. Inferius

Inferius Baller.

Leuk Bevonden:
    45
    Zo'n kamer wil ik ook!

13. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    @Pimmy: Hoe heb je daar eigenlijk in vredesnaam op je 15de allemaal geld voor?

Bij mij in de buurt zit een winkel die die speakers heeft voor 150 per stuk. Dat was volgens hun een aanbieding, dus ga daar ook maar vanuit dat je ze neit goedkoper kan krijgen.

@limpbixkit: kan je misschien uitleggen (als je da kan met een foto) hoe groot je kamer is en hoe je hem hebt ingedeeld. Ik heb nl een kamer van 4 bij 5 meter en dat is eigenlijk al nogal krap voor een 5.1 (laat staan 7.1) setje. Toch heb ik een 7.1-versterker. Ik wou dus ff weten wat jij een kleine kameroppervlakte vindt en hoe je dan dus je rear-zuiltjes daarin kwijt kan.

14. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @ Offtrack 95 euri per stuk bij Overgaauw in Leiden. _O_
    dat ligt zwaar onder de laagste internet prijs, ze waren deze maand in de uitverkoop.
    Ze hadden nog één zwart paartje staan, ik had het laatste maple kleurig paar.

@ JKI ik zal deze vakantie wel ff foto's schieten.
    Dan kun je de indeling zien.

@ Pimmy
    Naja iig succes met afbetalen en verbouwen, als je HT dan af is word ie iig erg strak. :cool:
    Ik wou dat de mijn ouders daarvoor mijn kamer wouden isoleren.
    Die van mij verklaren me voor gek dat ik al me geld aan speakers/kabels e.d uitgeef.

15. Offtrack

Offtrack ForzaGT :)

Leuk Bevonden:
    6
    Ik heb die gasten meteen een mailtje gestuurd, hopelijk heb ik geluk :p

16. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    ja, toch?

17. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Thanks, de isolatie is oorspronkelijk bedoeld voor het drumstel maar ik wil er dan natuurlijk meteen een bioscoop van maken waar het drumstel ook tussen past :)

@JKI, waarvoor bedoel je? Voor dat drumstel heb ik ook maanden lopen sparen en dan nog kwam ik 1000 euro te kort :) Maar me ouders wilden dat wel voorschieten omdat er op dat moment een advertentie was voor dat drumstel, kostte nieuw bijelkaar 4600 euro, hij vroeg er 2200 euro voor en hij was 2 jaar oud 8)

18. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Jep.

19. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Dat bedoel ik dus. Ik ben bijna 14 maar heb na m'n versterker die ik heb gekocht en die nieuwe zuiltjes haast niets meer over, behalve dan nog geld om een goede center voor te kopen. Dus wat voor baantje doe jij? Of krijg je gewoon veel zakgeld :+ .

Ik heb trouwens vanmiddag the last samurai gekeken. Eigenlijk de eerste film die ik echt met vol volume heb gekeken. Het klinkt toch allemaal wel heel erg lekker op de center na (daar heb ik maar ff een computerbox voor gebruikt omdat ik nog geen andere betere heb). Mijn mfb's zijn echt zeer geschikt als subwoofer *) . Lekker harde bassen, het dreunt niet, en het is nog strak ook. Maar ik heb zelf wel het idee dat je al best snel een betere set hebt dan de meeste bioscopen. Nieuw kostte mijn set in totaal zo rond de 3000/3500 euro, en als je daarvoor al beter geluid hebt dan in de bios vind ik dat eigenlijk toch wel relaxt.

20. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Werk heb ik helaas op dit moment niet, ben veels te laat gaan kijken voor werk en nu in de vakantie is alles bezet en in de kassen ga ik niet werken. Wel ga ik proberen om na de vakantie bij AH ofzo zaterdagbaantje te krijgen. Zakgeld stelt niet veel voor maar dat ik telkens weer wat geld over houd komt door bonussen (verjaardag etc.) en omdat ik mijn geld nergens aan uitgeef behalve waar ik echt voor aan het sparen ben. Maar goed het valt allemaal wel mee hoor, voordat ik de 5.0 setup helemaal af heb met goede kabels en versterking zijn we weer een hele tijd verder ;)

Je hebt inderaad erg snel het gevoel dat je beter geluid heb dan de bios. Ik heb dus nu 2 speakers en heb dat gevoel ook en dat terwijl er een brakke sony reciever aan hangt van 20 jaar oud ofzo :+

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina