1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 6]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door tipex, 22 jan 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wallie

Wallie Hardware Freak

Leuk Bevonden:
    0
    Ik blijf het maar knap vinden hoor sparen voor zoiets "duurs" Geen boxen voor de helft minder, want die zijn een stuk minder goed, dan spaar ik maar wat langer voor... En dan komt er ook nog een receiver en subwoofer. En dat van een lullig zakgeld bedrag per maand... Ik wil niet lullig klinken, maar dit noem ik nou pas sparen. Het geeft ook zon lekker gevoel als je het uitgaat geven.
    Hiervoor zouden ze een aparte bikkel tread voor moeten openen!!

Maar goed ff ontopic :)
    Ik ben nou net verhuisd, grotere kamer gekregen en heb nu alles al prefect geplaatst met kasten, bed, bank en uiteraard mn boxen set. Maar nu komt er een probleempje ik kan mn subwoofer nergens kwijt, niet in de frontside zal ik maar zeggen. Ik kan hem hooguit naast mn bank zetten, maar klinkt dit wel?
    Kan het trouwens helaas niet uitproberen moet er namelijk nog een kopen.
    In mn zuilen zitten trouwens wel passieve subwoofers in, maar toch mis ik wel wat in de films.
    Ik heb trouwens de Magnat Motion 990 serie.

2. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Naast de bank leverd niet een al te beste situatie op, het beste is gewoon voor. Maar kan je de subwoofer niet ergens tussen de bank en de TV etc. in zetten? Heb je anders wat foto's want zo kunnen we je niet goed helpen ;)

3. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn sub staat lekker achter de bank, voel je de explosies etc. goed. De sub hoeft echt niet persee in de frontside, gewoon paar plekkies proberen waar hij het beste klinkt.

4. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik dacht dat ik ergens had gelezen als je je sub goed afstelt je hem niet eens moet kunnen plaatsen, d.w.z dat het geluid overal vandaan komt.

5. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Hoor je de sub dan niet als een appart kanaal? Want als je er zo dichtbij zit zou ik denken dat je precies hoort dat de bassen daar vandaan komen...
    Weet je trouwens wat ook leuk is om te doen: alle speakers uitzetten en alleen de subwoofer aanzetten. Ten eerste hoor je dan eigenlijk dat de sub niet eens zo heel erg veel doet. Het klinkt dan ook echt nergens naar. Maar als je dan weer alle speakers aansluit en bijvoorbeeld muziek gaat luisteren hoor je de sub als een appart kanaal. Je hoort precies wat er uit de subwoofer komt, en dat is echt ontzettend irritant. Je kan dan echt voor minstens een half uur geen muziek meer luisteren omdat het gewoon niet klinkt. Probeer maar eens:).

Ik gebruik nu trouwens allebij m'n MFB's als subwoofer en heb ze nu op elkaar geplaatst en achter een frontspeaker in de hoek gezet. Zou het meer effect hebben als ik ze allebij ergens anders neerzet? Ik heb al wel geprobeerd om de een in de linker hoek te zetten en de ander in de rechterhoek, maar dat klonk vreemdgenoeg voor geen meter. Het kwam nogal dreunerig over. Weetjewel, net zoals van die boomboxen :p .

Laatst bewerkt: 28 jul 2005
  6. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Naast de bank krijg je denk ik een probleempje omdat de subwoofer dan zit ingesloten tussen muur en bank, wordt dus aan 2 kanten al geblokkeerd en daar wordt het geluid niet beter op denk ik.

7. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Voor de bas maakt dat niets uit. De woofer is zoiezo al bij veel subwoofers naar de grond gericht..

8. Wallie

Wallie Hardware Freak

Leuk Bevonden:
    0
    Oke iedereen bedankt maar ik maak nog wel wat plaatjes als ik mijn externe fotocamera heb gevonden van me telefoon |:-
    Toen ik trouwens bij een winkel mijn boxen had gekocht, liet een medewerker me een demonstratie horen van multichannel. Het klonk echt fantastisch :D ondanks dat het niet eens mijn muziekstyle was.
    Gelukkig ondersteund mijn receiver multichannel dus hoef ik nog alleen te concentreren op een goede dvd speler.
    Maar hoe denken jullie over multichannel?

9. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @Pim: Die van mij staat ook behoorlijk ingesloten maar ik hoor het er niet aan af eigenlijk. En dan is mijn sub ook nog eens front-firing.

@JKI: Dat klinkt idd heel maf, heb al m'n speakers op me sub na op een eindversterker zitten en die zet ik meestal als eerste uit, dan hoor alleen nog het geluid uit me sub en dat is niet om aan te horen en lijkt idd vrij weinig voor te stellen maar zou hem niet graag missen :)

@Wallie: Je doelt dan waarschijnlijk op muziek? Met films en games is het wel duidelijk dat het een erg mooie ontwikkeling dat je compleet in de film of het spel kunt opgaan. Met muziek vindt ik het zelf heel wisselend de enne keer is dvd perfect gemixed voor 5.1 en voegt het echt wat toe, de andere keer is het echt een rommeltje . Cd's luister ik per definitie gewoon stereo, zo zijn ze nu eenmaal bedoeld, via dpl II of dts-neo oid klinkt het wel aardig maar naar mijn idee altijd minder dan gewoon stereo.

10. Wallie

Wallie Hardware Freak

Leuk Bevonden:
    0
    Ja sorry ik bedoelde 5.1 met muziek, zelf vind ik dpl II of dts-neo niet erg lekker klinken. Je surroundboxen klinken ook stereo maar dan vooral als achtergrondmuziek.
    Maar het is verder ook vrij nieuw en het is ook niet echt ingeburgerd.
    Dus misschien komt er een tijd dat er ook speciaal naar multichannel wordt gekeken en dat dat net als stereo een norm wordt...

11. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Als de versterker van stereo 5 apparte kanalen gaat maken klinkt het zoiezo niet zo mooi meer. Het is altijd wel geinig om te luisteren, maar een stereo cd meot je toch echt gewoon met 2 speakers beluisteren:).

12. Offtrack

Offtrack ForzaGT :)

Leuk Bevonden:
    6
    Ik ben net terug uit Leiden, heb daar ook even twee 904's opgehaald *).
    Nu thuis beneden even aangesloten op de Cyrus 5 van m'n vader, deze Mordaunts in plaats van z'n Floatings lijkt bijna heiligschennis, maar ze vallen niet tegen! De aluminium drivers moeten natuurlijk beetje inspelen, maar de bass klonk al behoorlijk.

13. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Mooi hoor :D Lekker kleurtje ook. Op wat voor versterker heb je 'm aangesloten?

14. Offtrack

Offtrack ForzaGT :)

Leuk Bevonden:
    6
    Nu dus op een Cyrus 5 tijdelijk, zelf heb ik een Yamaha RX-V740, met Marantz MA-500 op de voor kanalen, maar 904's zijn voor achter.

15. BlaiR.WitcH

BlaiR.WitcH Rally-ho

Leuk Bevonden:
    0
    Het maakt in principe niet erg veel uit waar je je sub plaatst, want de frequenties uit de sub zijn zo laag dat je niet kan horen waar het vandaan komt. Voor het gevoel zou je je sub net als tipex naast je bank kunnen zetten, maar verder boeit het niet zo veel.

16. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    mooi, ik heb mijn advanced scart kabel binnen, nu het setje nog.

17. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ah Cool _O_
    Dan had je het laatste paar toch?

Heb je ook die Nautilus daar gezien?
    OMG wat zijn die dingen groot...ik had ze nog nooit in het echt gezien.

18. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2

Die dingen zijn echt breed, heb ze nog nooit in het echt gezien alleen. Lijkt me vooral vet om ze is te horen :D

Maar die speakers zijn echt onbetaalbaar :+

19. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Er werd daar ff een demo gegeven met de N804 (kleinste zuil)
    Op een: Rotel rb 1080, rc 1090 en een rotel dvd/cd speler.
    Dat klonk echt super! dus ik vraag me af wat voor geluid er uit die monsters komt.
    maarja voordat ik dat kan betalen....

*droomt verder...

20. Leo

Leo R.I.P. Proof

Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb een vraagje:
    Ik heb gister een Home Theater System gekocht van Sony, en nu wil ik deze graag aansluiten, maar mijn tv heeft enkel maar een scart-uitgang, waar mijn Xbox uiteraard al in zit. Weet iemand daar een oplossing voor?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina