1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 6]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door tipex, 22 jan 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    scart splitter etussen

Laatst bewerkt: 30 jul 2005
  2. Leo

Leo R.I.P. Proof

Leuk Bevonden:
    2
    Ok thnx.

3. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Let er wel effies op dat je een splitter koopt die het rgb signaal doorgeeft

4. Leo

Leo R.I.P. Proof

Leuk Bevonden:
    2
    Volgende probleem: het is de bedoeling dat ik beeld krijg op de tv als ik hem aanzet, maar dit gebeurt niet. In het boekje staat dat ik dan iets zou moeten afstellen op de tv (weet niet meer precies wat) maar, ik heb al een vrij oude tv (ongeveer 10 denk ik) en de oude afstandsbediening deed het op een gegeven moment niet meer. Toen heb ik een universele ab gekocht, maar daarmee kan ik niet in het menu van de tv komen. Oftewel, ben ik met deze de lul? Ik heb nog wel een goeie 37 cm, maarja, dat is dan ook maar 37 cm...

5. Wallie

Wallie Hardware Freak

Leuk Bevonden:
    0
    Staat je tv op av? dat is namelijk het kanaal als je je dvd speler/xbox afspeelt.
    En over het instellen van de tv, kan het niet zijn dat ze daarmee programma's bedoelen zoals RTL 4 en 5 en dat je hiervoor de frequenties moet invoeren? Maar als je het alleen gebruikt om dvds af te spelen en xbox te spelen hoef je het niet te doen natuurlijk ;)

@Tipex: Als zon scartblokje 21polig signaal door geeft is dat ook automatisch RGB? Want ik haal altijd voor de grap een scart open hoeveel draden hij namelijk heeft :)

6. softrunner

softrunner Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    bij deze scartsplitter zijn de draden doorgelust, dit kan een donker beeld of vreemde kleuren opleveren.

je kan beter een scart verdeel blok kopen.

zoals: http://www.mcsnet.nl/nl/dept_47.html

7. Wallie

Wallie Hardware Freak

Leuk Bevonden:
    0
    Deze dingen zijn wel best onhandig hoor, want je moet ze handmatig aan of uitzetten.
    Heb je zon ding achter je kast zitten dan heb je er niks aan
    Je kan ook een scart router kopen, deze heeft een goede kwaliteit en verdeeld zelfs je coax signaaltje. Hij is prijzig maar hij vet relaxed. Ik mag hem namelijk altijd testen in de winkel of hij goed functioneerd ;)

Dit is hem trouwens :eek:

https://www.satshop.nl/catalog/product_info.php?products_id=117

8. softrunner

softrunner Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  9. Leo

Leo R.I.P. Proof

Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb hem nu op die 37 cm aangesloten, nu heb ik beeld, maar werken maar 2 speakers, terwijl ie ze bij de test toch echt alle 6 succesvol test.

10. Wallie

Wallie Hardware Freak

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm zoeens heb ik ook, alleen dan van Joytech (voor de rest hetzelfde!!) is goedkoop maar een slechtere kwaliteit dan de scart router. Maar wel beter dan zon blokje ;) Maar die vier slots begint bij mij nu op te raken... Ik heb er namelijk nu al 4 ingebruik en dan wil ik later ook de Xbox 360 en eventueel ook de Ps3 erop rammen :p

11. Wallie

Wallie Hardware Freak

Leuk Bevonden:
    0
    @Leo: Je kan alleen je tv stereo op je dvd speler aansluiten, je hoort daardoor alleen je voorspeakers. Als je je dvd speler op Dolbyprologic of dolbyprologic II zet, zet hij deze automatisch om in 5.1 ;)

Edit: fuck ik heb quote in plaats van edit gedrukt |:-

Laatst bewerkt: 30 jul 2005
  12. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een paar vraagjes:

In de gebruiksaanwijzing van m'n denon versterker staat dat de surround-speakers op 60 tot 90 cm boven oorhoogte moeten hangen. Waarom??
    En ik heb een ongeveer vierkante kamer maar ben er nog niet helemaal uit hoe ik het ga indelen bij de surround en surroundback speakers. Ik zie nl in de gebruiksaanwijzing dat de surroundspeakers precies naast het hoofd tegen de muur opgesteld staan en de surround back speakers in de rechter en linker hoek van de kamer. Ik had altijd het idee dat de surroundspeakers achter je moesten staan, waarom moeten ze naast je staan? Ik zie nl ook bijna nooit een surroundopstelling waarin de surround-speakers naast je hoofd staan. Ze staan altijd achter je. En als ik dus de surroundspeakers achter me aan de muur ophang (ik heb trouwens een centerspeaker en twee surroundspeakers gekocht, maar daar later meer over), waar moet ik dan de surroundbackspeakers hangen? Er tussenin?

Edit: de center:
    En de surruondspeakers:
    De nieuwprijs van dit setje bedroeg 400 euro en ik heb het tweedehands kunnen kopen voor 35 _O_ . Alles is nog helemaal 100%, maar de verkoper vertelde mij dat de set 250 euro kostte inclusief de frontspeakers die hij niet verkocht. Het moet wel dat hij zich heeft vergist, want alleen al de centerspeaker heb ik gevonden in duitsland voor 200 euro. Maar ik vind het niet erg dat hij zich in de prijs heeft vergist *) .

Edit2: foto's van de m'n surroundsetje in z'n geheel tot nu toe komen later, ik zit nu in amsterdam:).

Laatst bewerkt: 31 jul 2005
  13. Leo

Leo R.I.P. Proof

Leuk Bevonden:
    2
    Nu doet ie het wel, alleen met mp3's wil ie niet op prologic.

Verder vroeg ik me ook ag of het mogelijk is de xbox erop aan te sluiten. Ze zitten allebei op het videokanaal, dus volgens mij kan er maar 1 tegelijk aan.

Laatst bewerkt: 31 jul 2005
  14. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @JKI wat voor serie is dat dan? Vector, Needle, Victory, Vintage?

Hier dan een pic van mijn speakers.

ze staan in te spelen op v/d Hul Skyline kabeltjes.
    Die klinken naar mijn mening lkkrder dan die dikke tuinslangen.

15. Inferius

Inferius Baller.

Leuk Bevonden:
    45
    Nu nog een beamer en je HT is klaar. :)

16. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @Limb, ziet er goed uit man, leuke ruimte, lijkt alleen een beetje leeg, klinkt het niet hol?

@JKI, speakers gewoon op oorhoogte plaatsen zou ik zeggen. Qua plaatsen zou ik naar de plaatjes uit het starttopic kijken. DE 5.1 opstelling is hoe ik het nu heb staan. De 7.1 opstelling vind ik zelf niet prettig, de side surround naast je. Mijn 7.1 opstelling was destijds de 5.1 opstelling en dan vervolgens 2 achter speakers.

17. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Daar zat ik ook al aan te denken. Ik heb het liefste de surroundspeakers achter me aan de muur gehangen (dat gaat makkelijk met die dipolspeakers van magnat) en dan wil ik de surround back er tussenin hangen. Zou dat kunnen? Mijn muur is ongeveer 5 meter dacht ik (of wazzet nou 4:D). Dan hangen ze dus wel dicht bij elkaar als je 4 speakers wilt hangen aan zo'n muur, maar ik zat dus te denken om de surroundspeakers dan gewoon op oorhoogte te hangen en de surroundback speakers een meter daarboven te hangen.

Edit@Limpb: nice:). Maar ik vraag me dat ook af: is het niet een probleem dat die ruimte een beetje leeg is?

Laatst bewerkt: 1 aug 2005
  18. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, ik moet het een beetje gaan dempen idd, volgende "upgrade" word een fatboy zitzak denk ik. :9 zo'n ding van 180x140 cm die je op de grond kan leggen.

Laatst bewerkt: 1 aug 2005
  19. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    die heb ik :9

mijn set is nog steeds niet binnen :'-(

20. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Welke set heb je dan besteld? Die logitech waar je het eerst over had (of welk merk was het ook alweer)?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina