1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 6]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door tipex, 22 jan 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    ik heb sinds verleden week ook weer een nieuwe set.....

tuinstoelen gekocht......ze zitten heerlijk :+

2. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou die dipools juist als back surrounds gebruiken en die andere als side surrounds.

3. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    LoL, me ouders ook 2 dagen geleden.
    Hartmann Prestige.

Wat zijn jou specs? 8)

4. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Ooooh... doe je je oude dan weg? ;)

5. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    de Creative Inspire GD580

6. Leo

Leo R.I.P. Proof

Leuk Bevonden:
    2
    ...

7. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    wahaha....het zijn ook hartman's met van die gevlochten zittingen maar wat voor naam die dingen hebben....al sla je me dood :confused: .

nu we het toch over de tuin hebben........ik zat er al een tijd aan te denken om een paar kleine waterdichte speakertjes op te hangen...dus niet deze.....

[plaatje]http://www.beuker.speedxs.nl/16301%5b1%5d.gif[/plaatje] O-) O-)

relaxed in je tuintje...hangmatje...muziekje...drankje(grenadine uiteraard)....what a life :+

8. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Dat zou ook kunnen, maar omdat er nog niet echt veel dvd's zijn die 7.1 ondersteunen (of iig 6.1) zou ik die dipools dus haast nooit gebruiken.
    Ik heb ff snel een plaatje gepaint van wat ik in gedachte heb. Denk er wel aan dat m'n kamer niet zo groot is en dat ik dus de dipoolspeakers niet aan de linker en rechter muur kan hangen omdat er kasten staan;). Dan moet ik ze dus in de kasten zetten maar omdat ik dan dus voor de speakers moet gaan zitten zit ik ongeveer 2 meter van de tv af, en of dat nou fijn is...:D.
    Ja ik weet het, ik kan prachtig painten :+

Ik maak dalijk nog wel wat foto's, das wat duidelijker.

9. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mja, als k het geluid van de Akai set in de schuur hardzet hoor ik het op de veranda ook wel. :p

@JKI mijn rears staan 30 cm van me af, en die staan semi-achter mij.
    Omdat ik anders dicht bij de tv moet gaan zitten en me bank midden in de kamer zetten vond ik dit de beste oplossing. Ik zie het wel wat voor kamer ik krijg als ik later op kamers ga.

10. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @JKI: Volgens mij kun je er beter een 5.1 opstelling van maken dan een 7.1 als je het zo geforceerd moet gaan neerzetten.

11. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga toch geen dure sb-speakers gebruiken, dus het lijkt me gewoon geinig om het te proberen. Ik hang de dipoolspeakers gewoon op de plek waar normaal de surround-speakers zouden moeten hangen bij een 5.1-setje en dan hang ik de sb-speakers daar tussenin. Als het niet klinkt haal ik ze gewoon weer weg, maar het gaat mij erom dat ik een goede 5.1-set krijg, 7.1 komt later wel.
    Maarre, is DTS-ES tot nu toe het enige formaat wat je kan omzetten naar 7.1? En zijn die 2 achterkanalen dan ook stereo, of gewoon mono?

12. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    DTS-ES Discreet = stereo, DTS-ES Matrix = mono

13. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Ok, dankje. Maar hoe kan je dat zien op de buitenkant van een dvd-doosje? Er staat nl vaak alleen DTS-ES

14. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Even een aanvulling:

DTS Extended Surround (Matrix or Discrete 6.1)
    --------------------------------------------------------------------------------

DTS Extended Surround refers to the Digital Theater Sound's version of the new "6.1"-channel surround sound format that extends the 5.1-channel surround sound format with one (or two) additional speaker(s) located in the back of the audience (i.e., back surround channel). DTS Extended Surround (or DTS-ES for short) comes in two flavors: (1) DTS Extended Surround Matrix, or (2) DTS Extended Surround Discrete 6.1.

DTS-ES Matrix is actually a 5.1-channel format with the back surround audio channel matrixed into those of the right and left surround. The back surround channel is matrixed in similar fashion as the front center channel is matrixed into the front right and left channels in the Dolby Surround Pro-Logic format. As such, the back surround channel is not discrete and therefore is not a true "6.1" format. DTS-ES Matrix is compatible with THX Surround EX equipment. DTS-ES Matrix is completely backwards compatible with DTS 5.1 equipment.

DTS-ES Discrete 6.1 is a true 6.1-channel format, as the back surround audio channel is discretely encoded into the DTS bitstream. This format offers better spatialization over the surround channels for complete 360-degree sound localization and surround pans (i.e., movement of sound in the surround channels from one side to another). A data flag signals the decoder (usually part of the receiver or pre-amplifier) that the bitstream contains an extra discrete back surround channel. For backwards compatibility, DTS-ES Discrete 6.1 back surround channel is ignored by DTS 5.1 equipment.

What about the extended surround "7.1" format? Well, "7.1" is not a true surround sound format. Rather it refers to home theater equipment manufacturers' proprietary implementation of two back surround channels using the same back surround audio signal that was discussed above. Usually, the audio signal fed to the two back surround channels are identical, but some manufacturers may choose to mix some information from the left and right surrounds. Again, these are proprietary implementations that vary across manufacturers and are not industry standards. The use of two back surround speakers fills in the sound better from the rear of the audience than single back surround speaker implementations.

15. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  16. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Dus als ik het goed begrijp (wat ik dus niet doe:D) is er eigenlijk nog geen echt 7.1-formaat zoals er een 6(of een 5).1-formaat is?

17. Wallie

Wallie Hardware Freak

Leuk Bevonden:
    0
    Je kan toch ook Dolby Prologic IIx gebruiken of was dit nou om het over te zetten naar 6.1?
    Trouwens ik wil misschien later een kleine center achter me bank plaatsen om 6.1 surround te krijgen, want mijn set ondersteund alleen 6.1. Of zal ik dat schrappen en gewoon vrolijk door gaan sparen voor een (betere) dvd speler?

18. Leo

Leo R.I.P. Proof

Leuk Bevonden:
    2
    ...?

19. Wallie

Wallie Hardware Freak

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien speelt je DVD speler alleen cd-tjes op stereo geluid...
    En wat voor een setje heb je precies? Want misschien heel misschien heb je namelijk een optical ingang in je setje zitten. En anders kan je ook rode en witte tulp van je xbox aan je dvd aansluiten. Heb je hem aan je tv zitten moet je er een verlengstukje op zetten en die rechtstreeks op je dvd speler aan sluiten.
    Verloopkabel zie je hier

Misschien is hij in de war met de Magnat Motion 990 set, deze heb ik namelijk ook voor maar 250 euro gehaald en daar zitten ook front zuilen bij. Maar daar moet ik wel bij zeggen dat jij een andere center en surround speakers hebt.
    Maar hoe heb jij dan je center opgehangen? Want op mn center zit helemaal geen klipje en ik heb met mn vorige speaker op een plankje gezet en dat was niet mooi :'-(
    Nu heb ik hem even de grond liggen totdat ik een oplossing heb ;)

20. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina