Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 6]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door tipex, 22 jan 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Quack

    Quack That's my stapler.

    Berichten:
    958
    Leuk Bevonden:
    0
    Mischien niet helemaal on-topic, maar hier lijkt me toch de meest geschikte plek :)

    Ik wil iets gaan doen aan de enorme hoeveelheid afstandbedieningen die ik nu heb. Heb er nu 4 op tafel liggen, tv, versterker, dvd, mac mini. Dat wordt me toch wel een beetje teveel. Ik zit er dus aan te denken om een universal remote te kopen.

    De Kameleon wordt door iedereen bejubelt, en zal ook vast wel goed werken. Maar ik vind 'm spuuglelijk. Het ziet er uit als een goedkoop plastic scifi speeltje. Die valt dus al af :)

    [​IMG]

    Ik zat zelf te denken aan de Philips SBCRU760. Ziet er mooi designerig uit.

    [​IMG]

    Zijn er nog andere handige afstandsbedieningen? Zou ook leuk zijn als er een was die ook RF signalen doet. Gezien de remote voor mijn mini RF is.
     
  2. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan jou afstandbediening van de versterker niet andere afstandbedieningen inprogrammeren?
     
  3. Wallie

    Wallie Hardware Freak

    Berichten:
    448
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja precies dan moet je op je afstandbediening van je versterker wat codes intoetsen om je tv te kunnen besturen. Moet je wel in je handleiding van je versterker bladeren voor de codes ;)

    @ JKI: Ik dacht dat je ook je center ging ophangen, omdat je boxen op oor hoogte kwamen. Ik kan dat eigenlijk niet doen omdat mijn tv niet precies in het midden komt van mijn front speakers en ik vind het ok niet zo mooi een center op je tv, zeker als je een 37 cm hebt 8)
    Maar ik denk dat ik gewoon planken steunders ga gebruiken zonder een plank te gebruiken, dus de center rust op de houder zo gezegt. Maar als iemand nog ideeën heeft hoor ik het graag :)
     
  4. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    @quack.: Ik voel met je mee, ik heb er nu een stuk of 12 liggen en het einde is nog niet in zicht ghehehe :) Ik heb ook overwogen iets van een pronto (pro) te kopen maar die zijn nogal prijzig. Aan de andere kant is het wel leuk voor de doorsnee zaken die je met een ab doet maar zo gauw als je speciefieke functies wilt gebruiken als dingen in de installatie / setup wijzigen grijp je toch al snel terug naar de echte ab want dat soort dingen ga je niet in een universele programeren, dat onthoud je nooit allemaal waar dat onder zit. Ik heb me maar neergelegd bij het feit dat ik veel ab's heb tot ik tegen een goedkope pronto pro oid aanloop.

    Overigens is www.remotecentral.com een perfecte plaats om voor je remote de juiste instructies te vinden.

    [​IMG]
     
  5. Wallie

    Wallie Hardware Freak

    Berichten:
    448
    Leuk Bevonden:
    0
    Woo dat ziet er wel heel goed uit :9
    En ze zijn heel erg prijzig zie ik... voor 325 euro heb je nog een tweedehandse :eek:
     
  6. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    325? waar? dat is een koopje :)
     
  7. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    De iPronto is nog weer een stappie kewler :)
    [​IMG]
     
  8. Wallie

    Wallie Hardware Freak

    Berichten:
    448
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou dan heb je wel een philips pronto afstandsbediening

    Die Ipronto vind ik trouwens weer erg vierkant ik vind die marantz mooier :9
     
  9. Quack

    Quack That's my stapler.

    Berichten:
    958
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is het enige waar Denon niet goed in is. Het heeft 2 schuifjes, een om audio of video apparatuur te selecteren en dan het andere om het apparaat te selecteren. Zo grijp je vaak mis :mad:
     
  10. Quack

    Quack That's my stapler.

    Berichten:
    958
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zoek wel iets met echte knopjes. Bij al mijn afstandbedieningen weet ik vaak blind de knoppen te vinden. Bij zo'n LCD ding moet je altijd eerst op het displaytje kijken.

    Zijn er eigenlijk universal remotes die ook RF doen?
     
  11. Wallie

    Wallie Hardware Freak

    Berichten:
    448
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb eindelijk een leuke dvd speler gevonden _O_
    Ik denk namelijk de Yamaha DVD-s657 te gaan kopen, een nadeel heel groot nadeel, ik helemaal niks vinden over het ding ik weet eigenlijk dat hij alleen sacd ondersteund :D
    Weet misschien iemand of er in Rotterdam (of omgeving) een goede hifi winkel is die ook Yamaha dvd spelers/versterkers verkoopt? Want dan wil ik daar wel een bezoekje aanbrengen ;)
     
  12. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    ik heb m binnen. Maar er zit een UK stekker aan. converters zijn er wel te koop neem ik aan?

    //edit: laat maar, de lokale elektroman heeft ze, alleen waren ze op |:- wachten tot zaterdag :'-(
     
    Laatst bewerkt: 4 aug 2005
  13. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Met de afstandbediening van Denon die ik nu heb gaat het anders prima. Alleen is er vergeten om de 'up,down,left,right'-knopjes bij een dvdspeler te kunnnen inprogrammeren... Niet echt handig, nu moet ik nog de afstandbediening van de dvd-speler pakken:D.

    Maarre, voor hoeveel geld heb je eigenlijk een redelijke beamer (2dehands en nieuw)?
     
  14. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
  15. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt:). Maar wat is het minimum bedrag wat je moet uitgeven aan een beamer om geen slecht beeld te krijgen?
     
  16. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is toch een beetje persoonlijk, wt jij mooi vindt kan ik best wel lelijk vinden. Ik denk dat het belangrijk is dat je eentje uitzoekt die in elk geval 1280x720 als native resolutie heeft. Voor een dergelijke lcd ben je al snel 1300 a 1400 pleuries nieuw kwijt denk ik. Voor wat minder moet je ze dus wel tweehands kunnen krijgen. Op www.projectorcentral.com kun je makkelijk projectoren vinden die aan je eisen voldoen, kun je vervolgens op tweakers nieuwprijzen zoeken en op andere 2de hands sites naar 2de hands varianten kijken.
     
  17. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Oww, dat wordt dan toch maar een breedbeeld:D;). Ik ga trouwens zelf de sb-speakers maken voor m'n 7.1-setje. Ik had nog 2 woofers en 2 tweeters liggen, dus waarom niet:). Het zijn wel hele simpele hoor, maar toch. Ik laat het jullie wel weten als ze af zijn.

    Ik ben op vakantie, tot over een week:).
     
  18. Offtrack

    Offtrack ForzaGT :)

    Berichten:
    632
    Leuk Bevonden:
    6
    Jouw center speaker lijkt wel van een andere serie, bredere randen om die silveren baffle plate, misschien ligt het aan de foto.

    Hier mijn Mordaunt short setje. Met en zonder front.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  19. Wallie

    Wallie Hardware Freak

    Berichten:
    448
    Leuk Bevonden:
    0
    Woo dat ziet er vet uit man _O_

    En wat heb je wel niet allemaal voor electronica naast en onder je tv, heb je soms alles in het meervoud 8)

    Maar ff een vraagje hoe ver zit je ongeveer van je tv?
    Misschien ligt het aan de foto's hoor, maar ik vind dat je er best dicht op zit :)
     
  20. CylonNL

    CylonNL Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Yup, klopt het is eigenlijk een Mordaunt Short 504 THX select centerspeaker, het schijnt dat die onder het 905 stickertje zijn verkocht door een tekort aan 905's o.i.d
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina