1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 6]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door tipex, 22 jan 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wallie

Wallie Hardware Freak

Leuk Bevonden:
    0
    haha idd :+

2. ill nino

ill nino me, myself and I

Leuk Bevonden:
    0
    ik weet nog steeds niet wat ik wil: mijn pc op mun stereo aansluiten of een 5.1 setje kopen. Ik heb een stereo is iets van 10 jaar oud, en ik heb er een grote subwoofer opzitten die echt hard doordreunt. Maar bij zo'n setje lijkt mij het geluid veel 'voller' omdat je meer boxjes hebt. Mijn vraag dus: wat kan ik volgens jullie beter doen?

3. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Heb je dan ook niet veel signaalverlies?

Enne, tipex, ik snap ff iets niet: Ondersteunt de AVR3801 nou eigenlijk bij 7.1 7 apparte kanalen zonder de sub, of maakt hij die zevende er zelf bij?

Ik ben tot nu toe trouwens meer dan tevreden over het apparaatje *) .

Laatst bewerkt: 13 aug 2005
  4. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het zevende kanaal wordt er altijd bij verzonnen.

5. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Ook bij dvd's die 7.1 ondersteunen?

6. Wallie

Wallie Hardware Freak

Leuk Bevonden:
    0
    Ok ik heb zins kort Blade 3 en deze ondersteund 6.1. Ik wil hiervoor een kabeltje leggen naar mn achterste centerplaats en als ik hem niet meer gebruik leg ik die kabel onder de bank en plaats ik mn center weer bij mn andere versterker. Hierdoor hoef ik niet mn rear center steeds achter mn bank te laten. Hij heeft namelijk een zwarte kleur terwijl de rest beuken is. Nu is de vraag of dat wel goed is voor de versterker, want die andere kant blijft gewoon in mn versterker terwijl er dan geen box op aan gesloten is :)

Is het eigenlijk ook verstandig al je speakers aan te sluiten op de zelfde dikte speakerkabel (bijvoorbeeld 2.5mm2) Ondanks dat je echt mega grote zuilen aan je front hebt en maar hele kleine boekenplankspeakertjes als surround? Want dit zou beter zijn voor je versterker omdat hij dan beter in balance zou zijn :confused:

7. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Nee hoor, dat maakt niets uit voor de versterker. Alleen moet je wel oppassen dat je geen kortsluiting veroorzaakt... Ik heb dat trouwens al weleens gehad bij m'n denon stereoversterker: toen kwamen de twee helften van een kabeltje tegen elkaar aan en viel het geluid uit. De versterker deed niets meer maar het schermpje etc deed het nog wel gewoon. Nadat ik hem aan en uit had gezet deed alles het weer gewoon:).
    Dat maakt niets uit, behalve als je allemaal high-end speakers hebt en een high-end versterker, maar daar ga ik maar ff niet vanuit:D. Kan je op jou versterker eigenlijk niet gewoon het volume van alle speakers appart regelen? Op mijn denon kan je trouwens ook instellen welke speakers je wel en niet hebt (je kan zelfs instellen dat je geen center hebt, dan laatie dat geluid gewoon via de frontjes gaan:D). Dan zou je nl de kans op kortsluiting kunnen voorkomen als je de surround back op de versterker gewoon uitzet.

Edit@tipex: je zei net wel dat het 7de kanaal er altijd bij wordt verzonnen, maar dan zou er dus ook geen verschil zijn tussen dts-es matrix en discreet. Terwijl je een paar pagina's terug zei dat discreet wel degelijk 7 apparte kanalen bevat...

:confused:

Laatst bewerkt: 13 aug 2005
  8. Wallie

Wallie Hardware Freak

Leuk Bevonden:
    0
    Ok ik zal er wel op letten desnoods zet ik er wel een kroonsteentje aan dan kan het niet fout gaan ;)
    Stel het gebeurd weer en hij gaat niet meer aan, dan kan het ook wel zijn dan je glaszekering eruit is dus zo erg is de schade dan ook niet meer :) Hierdoor mocht ik van iemand een versterker hebben die kapot was, terwijl daar alleen een zekering is uitgevallen :D

Nee ik kan dat niet nee, zelfs mn thrustmaster 5.1 boxjes kunnen dat wel :D
    Het enige wat ik kan doen is de speakers via het menu het geluid een beetje bij tunen meer niet... Maar ik kan wel weer zeggen dat ik geen achter center hebt bijvoorbeeld, maar speel ik blade af, staat er in mn versterker dat hij wel geactiveerd is. Een beetje vreemd :p

9. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @jki: bij discreet heb je een echt zesde kanaal bij matrix niet. Zevende kanaal wordt er altijd bij verzonnen

10. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Ik heb een vraag... Mijn ouders hebben gisteren een Home Cinema set van JVC gekocht. Deze heeft dus een scartkabel, dus de kabel van mijn Xbox moet ik ergens anders in stoppen. Dat is dus gelukt en ik krijg beeld. Maar mijn probleem is dat ik het geluid van de Xbox niet via de home cinema set kan horen. Dat vind ik erg jammer. Wie weet wat ik moet doen?

11. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Dus bij DTS-ES Matrix wordt er gewoon door de film zelf een zesde kanaal aan toegevoegd die eigenlijk gemikst is uit de 2 surround-kanalen?

12. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Matrix is een 5.1 formaat waarbij het zesde kanaal in het linker en rechter surround kanaal wordt gestopt.

13. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    En daar kan een versterker met een geschikte decoder dan weer een zesde kanaal van maken? Want anders blijft het toch gewoon 5.1?

14. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    een geschikte versterker herkend dat matrix signaal en maakt daar dan het zesde kanaal van inderdaad.

15. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Maar dan heb je bij discreet toch gewoon echt 7.1?

16. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Dit wordt de derde keer dat ik het verhaal typ, al twee vastlopers :{

Je receiver moet hebben: een optische INGANG, als dit er niet opzit kan je al stoppen.
    Je moet kopen: een advanced scart cable ( 25 tot 30 euro), een optische kabel(mijne kostte destijds 25 euro)

Verbindt de tv en de xbox met de A scart cable. Je ziet er een kastje aanzitten met een aansluiting op de zijkant. Steek hier de optische kabel in, de andere kant steek je in de OPTISCHE INGANG van je home cinema set.

Ga naar je xbox hoofdmenu, ga naar settings, ga naar audio, selecteer dolby digital, eventueel ook DTS, maar alleen als de set dit ondersteund!!!

Dit was alles, veel plezier!

Als het werkt, maar ook als het niet werkt laat het hier weten.

Sjoerd

Ps. welke set hebben je ouders gekocht, ik heb zelf een tijdje geleden de JVC THa85 Q aangeschaft.

Laatst bewerkt: 14 aug 2005
  17. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Dit stond allemaal op de frontpage;). Toch bedankt voor het typen:).

Ik ga binnenkort zelf een audiokastje maken, maar nu zoek ik sites waarop ze van die led-stripjes verkopen om de boel een beetje leuk te verlichten. Kent er iemand van die sites?

18. Tom Clancy

Tom Clancy Karpatenlonghond

Leuk Bevonden:
    1
    Als het zou bestaan wel ja, maar vooralsnog zijn er alleen nog 7 kanaals geluiden (6 speakers + sub!!) die discreet zijn beschikbaar. En 7.1 discreet zou dus uit 8 kanalen moeten bestaan maar daar zijn qua films nog geen bronnen voor, voor zover ik weet.

19. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap het nog steeds niet helemaal:
    Wat is dan het verschil tussen dts-es matrix en discreet? Want tipex zei dus eerst dat je van matrix met de geschikte decoder 7-kanaals geluid kan maken, maar jij zegt dat 8kanaals nog niet bestaat. Wat is dan dus het verschil tussen matrix en discreet?

Edit: ik heb nog ff op internet zitten rondneuzen en ik denk dat ik het wel snap:). Dus met een geschikte decoder krijg je uit matrix 6.1 maar is het niet echt een appart kanaal, en krijg je uit discreet 'true 6.1'?

Laatst bewerkt: 14 aug 2005
  20. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Klopt helemaal. Als ik ergens heb getikt dat discreet 7.1 is klopt dat niet :)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina