1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 6]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door tipex, 22 jan 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Op zich loont het zich wel om nu in die kabels te investeren denk ik, al twijfel ik nog een beetje. Ik zit te kijken naar de DM603 S3 als fronts, LCR60 S3 als center, en de DM601 S3 als surrounds. Vorig jaar heb ik ze al eens beluisterd, en het klonk erg goed naar mijn smaak. Die Yamaha sub`s hou ik voorlopig nog wel, ze vullen de B&W`s erg goed aan.
     
  2. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Vivanco SBX94SE Passieve scart schakelbox voor 3 scart in en 1 uit, analoge audio output, kleur zilver EUR 29,95

    HQ HQS-1003-5 Hoge kwaliteit scartkabel, 5 meter, extra afgeschermd, vergulde pluggen, kleur antraciet EUR 25,99

    Bijdrage in de verzendkosten in België Duitsland Engeland Frankrijk Nederland Portugal Spanje EUR 8,44

    Totaal inclusief 19% BTW EUR 64,38

    Kheb het besteld, khoop dat alles goed werkt en dan ben ik qua beeld voorlopig ff klaar :).
     
  3. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Vraagje. Op mijn 5.1 set kan heb ik één optische ingang. Ik heb een Xbox (binnenkort 2) en een PSTwo, dat zijn nu 2 en binnenkort 3 optische kabeltjes naar mijn set. Om nou steeds te moeten gaan wisselen van kabeltje heb ik weinig zin in. Is er iets als een optical-splitter, om het probleem te verhelpen, zoals je ook scartkastjes heb om meerdere scartingangen te creëren?
     
  4. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
  5. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Je Denon had toch 4 optische ingangen o.i.d.? Heeft de rotel er dan weer minder?
     
  6. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    De denon heeft er 3 zo uit me hoofd, de rotel maar 2 :mad:
     
  7. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Ah ok, zou je niet verwachten van Rotel opzich, betaal je zoveel geld en dan maar 2 ingangen. Door zo'n blokje krijg je kwaliteitsverliest lijkt me zo.
     
  8. JAGUAR

    JAGUAR xbox

    Berichten:
    710
    Leuk Bevonden:
    0
    het "blokje" ziet er nog best strak uit vind ik(maar het gaat niet om het uiterlijk maar om de inhoud toch?? :9
     
  9. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Jah geen idee of het wat is hoor, ik heb vier of 5 apparaten met een optische uitgang dus kan wel 2 kastjes gebruiken :)
     
  10. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Wat heb je dan allemaal wel niet staan joh :D DVD... CD speler (?)... Xbox... zeker nog een PS2 ofzo?
     
  11. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Ook niet echt goedkoop het blokje. Voor sommige wel, maar voor mij niet. :)
    En ik neem aan dat hij zelf schakelt naar het signaal dat binnenkomt, of moet je zelf steeds omschakelen naar 1 van de 3 ingangen?
     
  12. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Uuhm, in elk geval 2 xbox-en een ps2, digital tv ontvanger, dvd dan zit ik al op 5 geloof ik :)
     
  13. CylonNL

    CylonNL Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Geen idee, of switched, maar ik neem aan dat je niet elke keer hoeft op te staan om dat ding te verwisselen.
    Ik denk ook dat er geen kwaliteits verlies zal zijn, anders zou het wel een erg domme producent zijn.
     
  14. Quack

    Quack That's my stapler.

    Berichten:
    958
    Leuk Bevonden:
    0
    Heee... deeltje 6 alweer...

    Let je effe niet op :)
     
  15. JAGUAR

    JAGUAR xbox

    Berichten:
    710
    Leuk Bevonden:
    0
    waar was je de afgelopen tijd??
     
  16. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Nu na het lezen van de Splintercell Chaos Theory hands on lijkt het me echt geweldig om deze met Tipex zn zooi te spelen whaha. Lekker groot beeld met de barco en geweldig geluid met de BW's en Rotel :D Woesj
     
  17. Quack

    Quack That's my stapler.

    Berichten:
    958
    Leuk Bevonden:
    0
    Effe geen zin meer om constant dezelfde vragen te beantwoorden :)
     
  18. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb je de startpost gezien? Hopelijk helpt het wat, het valt de laatste tijd wel mee :)

    @Pim: dat zou rulen ware het niet dat een crt projector niet echt geschikt is om op te gamen :) Misschien toch nog een lcd / dlp erbij nemen of zou dat een beetje teveel van het goede zijn? 8)
     
  19. BlaiR.WitcH

    BlaiR.WitcH Rally-ho

    Berichten:
    91
    Leuk Bevonden:
    0
    Ha mensen,

    Ik ben van plan om binnekort mijn oude stereo versterker eens te vervangen door een leuke dolby digital versterker / Home Cinema set.
    Nu weet ik niet wat wijsheid is, een compleet nieuwe Home Cinema Set te kopen, of om mijn versterker te vervangen door een dolby digital versterker en een subwoofer en centrespeaker los te kopen.

    Ik heb momenteel deze 2 boxen aangesloten (bose 301):
    [​IMG]
    en heb ook nog 2 oude zuiltjes van een onbekend merk :) (limit volgens mij)
    Deze zou ik dus gewoon aan kunnen sluiten op een eventueel nieuwe versterker en gebruiken om mee te beginnen. alles wat ik dan nog nodig zou hebben is een subwoofer en een centrespeaker.

    Het is ook een optie om een complete set te kopen zoals je ze tegenwoordig overal ziet. een DVDspeler/recorder incl. de speakers.

    Ons budget hiervoor ligt ergens tussen de 600-700 euro.
    Zelf zat ik te denken aan een versterker van Harman/Kardon te kopen, en voorlopig de speakers die ik al heb te gebruiken.

    Wat is jullie advies? Waar moet ik vooral op letter bij het aanschaffen van versterker / speakers? Wat moet ik vooral niet kopen?

    Ik ben geen "fijnproever" als het om geluid gaat. Wanneer het voor een leek goed zuiver klinkt, ben ik tevreden. Volume vind ik wel belangrijk.

    Rally-ho
     
  20. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou altijd voor losse componenten gaan en niet voor een alles in 1 set. Ga voor een goed merk, denon, harman, marantz etc dan zit je altijd goed. Deze hebben allemaal wel een "volume" knop :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina