1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 6]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door tipex, 22 jan 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je 2 goede zuiltjes hebt heb je eigenlijk helemaal geen apparte subwoofer meer nodig. Een center speaker is wel fijn maar heeft ook geen haast. Als je nu goede boxen hebt zou ik dus alleen een surround-versterker kopen en een centerspeaker. Als je een set koopt incl speakers zijn de speakers vaak van slechte kwaliteit (of je moet een hele dure set kopen). Als je voor datzelfde geld een surroundversterker koopt heb je hele goede kwaliteit. Maarja, je moet natuurlijk zelf beslissen wat je het fijnste vindt.
     
  2. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Oei is dat zo? Ik dacht dat dat juist perfect zou zijn, waarom zijn CRT's niet geschikt dan?
     
  3. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    CRT werkt met een een phosfor laagje, als je hier lang een stilstaand logo / score / whatever op projecteerd kan het inbranden en blijf je het zien.
     
  4. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Damn das niet zo mooi, moet ik alsnog ooit voor een LCD/DLP beamer sparen ;) Nja tegen de tijd dat ik daaraantoe ben zijn die dingen allang weer beter. Hebben de nieuwe onbetaalbare barco's ook dat inbrand probleem?
     
  5. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Alles wat op crt projectoren hebben daar last van. Je kunt het wel zoveel mogelijk voorkomen door je brightness niet te hoog te zetten ensjow maar ik neem het risico liever niet.
     
  6. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb nog 2 B&W speakers staan, er staat op: "B&W DM110i"
    zijn dit goede boxen, of kan ik beter een paar nieuwe boxen aanschaffen?
     
  7. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Nee zou ik ook niet doen met een apparaat van 2000+ euro :) Zijn er eigenlijk al LCD/DLP beamers die redelijk dicht in de buurt van CRT kwaliteit komen?
     
  8. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Dat zijn al weer hele oude boxen, ik denk dat het slim is om een die te vervangen voor een nieuwer model. Heb je wel een versterker enzo dan?
     
  9. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ben aan het sparen, ik heb nu ongeveer 400 euro liggen, is t dan wel verstandig om nieuwe te kopen?
     
  10. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Met een dlp van 10K+ heb je wel een goeie te pakken maar doe mij maar crt :) Met dlp/lcd heb je gewoon altijd het geneuzel dat je aan 1 vaste resolutie vastzit waar naar toe wordt gescaled en daarmee introduceer je gewoon weer foutjes, artifacts ensjow. CRT zit daar niet aan vast, je bent veel flexibeler.
     
  11. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb nog n oude onkyo versterker..
    ONKYO quartz synthesyzed tuner amplifier staat erop, en rechtsonder staat TX 80
     
  12. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Je kan voor 400 euro 2e hands 2 mooie boxen kopen. Nieuw ook wel maar dat is wel stukken minder dan wat je voor kwaliteit zou krijgen op de 2ehands markt. Heb je wel een goede versterker?

    EDIT: Ja dan moet je misschien ook voor een nieuwe versterker sparen aangezien dat toch al erg verouderd is. Even door sparen en je kan een mooie stereo versterker en 2 speakers kopen.
     
  13. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    als iedereen online is gaat t n beetje te snel.. alle reacties gaan door elkaar heen :confused:
     
  14. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja dat is waar maar als je veel gamed en je wilt dat op groot beeld is het toch erg jammer als je zo'n CRT niet kan gebruiken.
     
  15. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    versterker heeft geen optical in.. die is dus ook al aan vervanging toe.. *zucht*
    _0/ dagdag 400 euro _0/
     
  16. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Optische ingang is alleen voor als je Dolby Digital/DTS etc. wilt en als je dat wilt heb je ook gelijk minimaal 5 speakers nodig :)
     
  17. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb ook nog n ONKYO tx-830 staan..
    dat is dus ook niks meer..
     
  18. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    ik wil wel n apparaat dat dolby ondersteunt.. anders kan ik m niet uitbouwen
    eerst maar eens een paar vragen (domme ik)
    -wat is eigenlijk t verschil tussen versterker en receiver?
    -wat is een goed apparaat met optical in voor een beginneling als ik?
    -wat is een goede basis qua boxen?
    /EDIT
    -waar kan je goede 2e hands spullen kopen?
     
  19. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Versterker en reciever zijn over het algemeen hetzelfde. Op de reciever sluit je al je audioapparatuur aan en in die reciever zitten dan versterkers die voor elk kanaal dat geluid versterken voor de boxen. Jij moet een reciever hebben dus.

    In de theater/live muziek wereld worden versterkers gebruikt, daar sluit je geen audiobronnen op maar die versterkt gewoon alleen het geluid.

    Elke Dolby Digital/DTS reciever heeft een Optical in maar kijk gewoon naar een Denon/Harman Kardon/Marantz versterker dan zit je meestal wel goed.

    Ik zou 2e hands kijken naar boxen van een goed merk (Mission, B&W, Kef etc.).

    Je kan op www.marktplaats.nl kijken maar www.hifi.nl en www.htforum.nl hebben ook een goede 2e hands afdeling!
     
  20. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    mogen onkyo en rotel ook als receivers?
    en wat voor een aansluitingen moeten er in de boxen zitten?
    met tulpstekkertjes of met zo'n gestripte draad die je moet vastklemmen?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina