Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 6]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door tipex, 22 jan 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Onkyo en rotel maken leuk spul zolang het niet stuk gaat zoals bij mij :) Ik weet niet welke prijsklasse je denkt maar nieuw is rotel niet het goedkoopste.

    Wat bedoel je precies met de aansluitingen op de boxen? Meestal maak je je speakers idd vast door ze te klemmen danwel met bananapluggen, net wat je wil.
     
  2. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja Onkyo is ook OK maar Rotel valt idd buiten je prijs categorie denk ik zo :)
     
  3. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    en als begin dus zoiets als:
    1 receiver
    2 zuilspeakertjes
    1 centerspeaker

    en dan later uitbouwen met een subwoofer en speakertjes achter..

    maar dat 2e hands kopen, waarschijnlijk kan ik dan de boxen OF de receiver in de winkel halen en de rest 2e hands kopen, welke is dan het slimse om nieuw te kopen?
     
  4. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kunt alles 2de hands kopen net wat je zelf wilt en waar jij je lekker bij voelt. Ik heb het grootste gedeelte van mijn speakers 2de hands gekocht en mijn pre/pro's nieuw maar dat kwam omdat ik ze niet 2de hands tegen kwam en een nieuwe voor een mooie prijs kon krijgen :)
     
  5. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    waar moet je dan op letten bij het kopen van boxen en een receiver?
    boxen moet je gewoon naar luisteren volgens mij.. maar een receiver lijkt me een stuk lastiger, dus eerst maar eens op testpagina's kijken etc voordat je m gaat kopen?

    pre/pro's=?
     
  6. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Je moet zowieso gewoon geluisteren en als het je bevalt en je kunt het betalen ben je klaar :) Pre/Pro hoef je je geen zorgen over te maken, je kunt een receiver nog opsplitsen in een voor en eindversterker maar dat is niet echt nodig voor jou.
     
  7. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    kiekeboe....kom weer ff kijken hier :)

    ben niet zo hele veel meer op xbw de laatste tijd........druk druk druk.
    zag dat die malle quack ook ze kop weer eens liet zien hahaha...alles goed jongen???

    heb je nou je spulletjes al terug tipex????

    voorlopig komt er weinig audio spul bij hier...de mooie dagen komen er weer aan wat betekend dat er heel veel centjes in de motor wordt geprakt...ook die moet nog veel harder gaan lopen :+
    zodra het weer herfst wordt dan breekt de audiohobby weer een beetje door en gaan we weer eens op jacht naar leuke speeltjes waar iets anders dan motorgeluid uit komt.


    zo veel te doen.....zo weinig tijd......maar wel helemaal te gek allemaal.
     
  8. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, heb er zelfs nog niets van gehoord :mad: Toko beloofde me vorige week woensdag te bellen met de status, we zijn nu een week verder en ik heb nog steeds niet gehoord, lekker dus :mad:

    Voorlopig beukt die set van jou toch ook nog wel effies beuk, upgraden is nog niet echt persee nodig, kun je het idd beter in je motor etc dumpen :)
     
  9. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    ik zie heel vaak "THX-gecertificeerd" staan bij receivers, wat betekent dit?
     
  10. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    THX Tomlinson Holman eXperiment
    THX is een set standaarden en eisen voor bioscopen en thuisbioscopen, opgesteld door Lucasfilm Ltd. Deze standaarden en eisen moeten door apparatuur en bioscoopzalen worden gehaald/nageleefd om een THX certificaat te krijgen en te houden.

    Voor home theater versterkers betekent dit o.a. genoeg vermogen en stabiliteit, voor speakers een bepaalde afstraalkarakteristiek en minimaal haalbare geluidsdruk en voor voorversterkers o.a. genormeerde in- en uitgangsgevoeligheden en een aantal andere functies. THX is dus geen geluidsformaat!

    Maar THX stelt niet alleen eisen op, ze hebben ook de volgende functies om een soundtrack in een huiskamer meer te laten klinken als in de bioscoop. Dit noemt men "post-processing" en vind plaats NA decodering van Dolby Digital of DTS:

    1. Re-Equalization: vermindert de scherpte van een soundtrack afgespeeld in een home theater. In de bioscoop is er minder hoog, door demping van het geluid door het scherm en grote luisterafstand.
    2. Timbre Matching: zorgt ervoor de de front luidsprekers beter op de surrounds aansluiten qua klank, met een homogener resultaat tot gevolg.
    3. Adaptive Decorrelation: zorgt dat de surround speakers nooit een mono geluid weergeven, maar geeft een pseudo stereo effect, om de surround minder plaatsbaar te maken en ruimtelijker.

    Verder kun je de subwoofer beschermen door het piek niveau in te stellen dat de subwoofer nog weer kan geven en zijn Time alignment (het in de tijd corrigeren van speakers die op verschillende afstanden van de luisteraar staan) en Bass Managent (het routeren van bas naar subwoofers, om kleine speakers te ontlasten) goed geregeld.

    Het is niet nodig om alleen maar THX apparatuur te gebruiken, maar THX apparatuur werkt wel zeer goed met elkaar samen. Een garantie voor de beste geluidskwaliteit is het niet perse.

    Inmiddels zijn er 2 THX normen: THX Ultra (de oorspronkelijke THX norm) en een minder
    strenge THX Select norm, bedoeld voor kleinere kamers, met o.a. minder hoge eisen aan luidsprekers.

    Voor meer informatie: bezoek de website van THX op http://www.thx.com.
     
  11. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    dat is dan echt voor grotere kamers dan die van mij.., die van mij is 3x4 meter en dan lijkt dat thx mij een beetje overdreven. en volgens mij is t best duur
     
  12. CylonNL

    CylonNL Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Meeste producten die een THX certificaatje hebben zijn idd, behoorlijk duuder.
    Maar die B&W DM 110i zijn toch niet zo heel oud, is toch dezelfde serie als Pimmy? Alleen een goedkoper model.
    Ik kan het ook fout hebben hoor.
     
  13. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Eh niet bepaald. Ik heb de 640i, de 110i is 5 series lager.
     
  14. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    deze heb ik gehad van mijn oom, die ze vroeger ooit heeft gekocht, ze zijn 10-15 jaar oud, ergens daartussen.

    op hifi fora kwam ik trouwens mensen tegen die zeiden dat optical out wel erg handig is op de receiver, waar is dat dan voor :confused:

    /EDIT:
    kan ik die b&w's gewoon als frontspeakers gebruiken en dan alleen nog een centerspeaker erbij kopen als basis?
     
    Laatst bewerkt: 9 feb 2005
  15. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Ehm, enige wat ik kan verzinnen is dat je met een goede mp3 speler of pc ofzo een opname kan maken maar ik kan me niet indenken dat je dat vaak gebruikt :)
     
  16. CylonNL

    CylonNL Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Idd, lager maar niet ouder :+
    Een jongen uit mijn klas heeft deze speakers ook, hij is er best tevreden over.
    Maar ik denk als je serieus wil luisteren lekker twee zuiltjes moet nemen, zoals pimmy :9
    Deze speakers die je nu hebt kun je dan als rear gebruiken, volgens mij komt er wel degelijk acceptabel geluid uit.
     
  17. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    dit is mijn kamer nu, hoe kan ik de boxen dan t beste neerzetten om goed geluid te krijgen bij games, films en muziek?

    [​IMG]
     
  18. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik neem aan dat je op je bed zit te kijken / gamen?
    Voor het beste geluid / effect plaats je je speakers zoals in de startpost is aangegeven. Maar dat kan wel eens lastig te realiseren zijn.
     
  19. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    zeker.. want als ik muziek wil luisteren zijn alle boxen nog gericht op mijn game-houding..
    dat wordt verbouwen..
     
  20. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik bedoel ook meer dat als je zo'n laag model van B&W heb + de leeftijd dat het niet goed meer mee kan gaan. De Nautilus 800 serie van B&W zal over 10 jaar nog prima te doen zijn maar bijv. de DM600 (S3 )serie zal dan niet echt goed meer zijn.
     
    Laatst bewerkt: 9 feb 2005
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina