Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 7]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Peter OtH, 16 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
  2. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is die van die overhead projector waarschijnlijk?

3. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Jep. Herkende je de projector niet:)?

4. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ben te lui om die link te klikken :)

5. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Wat vind je dan hiervan (jaja, toch maar op de link klikken:))? Vind je dit wel een goed beeld en misschien de moeite waard om eens te proberen? Ik vind het beeld niet echt geweldig, maar ook weer niet slecht. Goed genoeg voor mij iig:).

6. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Project van Tomshardware is zeker de moeite waard om eens mee te proberen. Vergeet alleen niet het tft paneel goed te koelen want zo'n overhead projector wordt nogal warm.

7. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Heb je dan niet veel risico dat het lcd-paneel kapot gaat (hij geeft iig aan dat het met een lcd-paneel moet), omdat je het helemaal uit elkaar haalt? Of valt dat wel mee (als je het goed koelt)?
    Op marktplaats wordt dit ding trouwens aangeboden, hij noemt het een lcd overhead vga-scherm en zegt dat je ermee icm met een overhead projector groot beeld kan krijgen.

Is dit een normaal scherm of zou het echt een speciaal scherm kunnen zijn met de achterkant open. En trouwens: als je een lcd-monitor koopt, is hij meestal bedoeld om op de computer aan te sluiten. Hoe moet je er dan films op kijken als je dat gewoon via je dvd-speler en versterker wil doen?

Edit: ik zie dat het niet uit maakt of je het met een lcd-paneel doet of met een tft.

Laatst bewerkt: 4 sep 2005
  8. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Aangezien we hier toch alleen maar over beamers lullen, kom ik ook eventjes langs :cool:

http://forum.xbw.nl/showpost.php?p=1554049&postcount=199

Ik kijk dadelijk nog even naar het typenummer.

De LT10.
    Als je via Component aansluit kan hij dit weergeven:

Laatst bewerkt: 5 sep 2005
  9. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Merk? Specs?

10. Pim

Leuk Bevonden:
    76
  11. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    720P kan hij niet weergeven, dat is 1280x720

12. Pim

Leuk Bevonden:
    76
    Dan koop ik hem niet.
    Ik had de mogelijkheid het ding een tijdje te proberen, en dan eventueel te verkopen ivm vernieuwingen binnen het bedrijf. Ze hebben ook nog enkele duurdere varianten liggen, waar ik dan maar eens even naar zal kijken.

Ook vraag ik hier wel weer eens wat ;) :)

13. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Het gaat er toch meer om of je het een goed beeld vindt? Als je er tevreden mee was totdat je de specs zag, wat is er dan mis mee? Koopt je hem niet omdat je wéét dat het geen hoge resolutie is?

14. Masster Chief

Masster Chief Eat my bullets!

Leuk Bevonden:
    0
    zat ff te zoeken, maar waarom zou ik een duurdere receiver nemen, als de goedkopere van hetzelfde merk meer kan, en minder kost?
    zie Yamaha RX-V2500 vs RX-V1500
    als iemand mij dit kan uitleggen, dan graag

15. Pim

Leuk Bevonden:
    76
    Ja.

Geld is geen probleem, maar ik ben en blijf een Nederlander ;)
    Ik wil een beamer die minstens 720p kan weergeven.

En ik was niet echt tevreden, kreeg hem niet goed scherpgesteld. Dit komt ook omdat mijn ogen niet echt goed zijn, maar als anderen het deden leek het voor mij weer nergens op. Tevens was hij niet goed met het downscalen van resoluties boven 1024x768 (merk ik nu).

achja, toch leuk voor een weekje :cool:

16. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Vertouw nooit blind op de specificaties van sites zoals Kieskeurig :cool:.

De verschillen qua specificaties uit m`n Yamaha gidsje :9:

RX-V1500 // RX-V2500

* DSP-Programma`s:
    14 // 17

* Surround-Programma`s:
    31 // 34

* Center GEQ:
    7 bands // 10 bands parametric EQ

* Component Video Terminals:
    2 input, 1 output // 3 input, 1 output

* Onscreen Display:
    ja // ja, met GUI

* DIN Norm Uitgangsvermogen (4 ohm, 1kHz, 0,7% THV):
    7 kanalen elk 180W // 7 kanalen elk 190W

* Standaard Power (8 ohm, 20-20.000Hz):
    120W // 130W

De RX-V1500 is sinds oktober 2004 te koop, en de RX-V2500 sinds november 2004.

Het verschil is dus helemaal niet zo groot als Kieskeurig op hun website heeft staan. :cool:

17. Masster Chief

Leuk Bevonden:
    0
    ik denk wel dat ik nu eindelijk weet wat mijn setje gaat worden, nu nog ff wachten op salaris :p

dvd speler: Kost min € 139,- Yamaha DVD-S557
    receiver: Kost min € 589,- Yamaha RX-V1500
    Speakers: Kost min € 417,- Yamaha NS-P430

Minimale totaal prijs is € 1145,-

Weet iemand of ik nog op bepaalde aspecten moet letten als ik hem ga kopen, koop hem waarschijnlijk bij de mediamarkt. Maar zou dit alles goed op elkaar moeten aansluiten, en ook zo dat ik zometeen vol kan genieten van mijn Xbox360?

foto's

18. Masster Chief

Leuk Bevonden:
    0

thx man, maar wat is GUI
    en ingangen heb ik denk wel genoeg bij de goedkope toch, want wil alleen een dvd speler en een x360 aansluiten, misschien ook mijn computer maar thats it

19. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Geen dank ;).

GUI staat voor graphical user interface, en wil zeggen dat je door middel van een menu o.i.d. (met afbeeldingen) de instellingen van de reciever kan bekijken/veranderen.

Aan video ingangen heb je genoeg aansluit mogelijkheden in ieder geval :cool:.

20. Wallie

Wallie Hardware Freak

Leuk Bevonden:
    0
    Ten eerste is het een mooie set, maar als ik jou was zou ik wel andere speakers nemen. Yamaha is wel goed in Apparatuur, maar minder in speakers. Voor die prijs kan je zeker betere speakers krijgen.
    De receiver vind ik wel een beetje te veel van het goede zeker als je kijkt naar je speakers en je dvd speler. Als ik jou was zou ik voor de RX-V650RDS /657RDS gaan scheelt toch al 200 euro. Wil je toch voor de 1500 gaan zou ik ook een duurdere dvd speler en betere speakers kopen, waardoor het beter tot je recht komt.
    De Dvd Speler is heel mooi, wel moet je opletten dat hij geen sacd afspeelt. Voor minimaal 60 euro's meer heb je met de s657 een speler die ook sacd afspeelt. Voor de rest zit er trouwens geen verschil in met de 550...

Koop trouwens ook een goede coaxkabel, die zal er namelijk niet bij je dvd speler zitten :eek:
    En mediamarkt zal duurder zijn dan die prijzen die je aan geeft...

De set die je wilt hebben is goed voor op de 360, maar voor hetzelfde geld of goedkoper kan je een betere set hebben :)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina