1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 7]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Peter OtH, 16 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    whahaha....astma patienten niet bij tipex een film komen kijken lol :+

2. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb mijn Magnat Subje ook 'gestoeptegeld', zoals beuker heeft gedaan. Alleen heb ik tussen de onderste stoeptegel en de sub ook nog spikes. Die spikes zaten al onder de sub, maar die zaten maar een beetje in de vloerbedekking te prikken.
    Er staat altijd al een mooie lavalamp op mijn sub, en als ik het volume normaal wat opdraaide, ging dat bovenste kapje van de lavalamp altijd trillen. Nu is dat probleem over, de sub blijft verrassend stil en stevig staan. Thnx voor de tip dus!

3. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Hoeveel moet je dan ongeveer uitgeven om goede spikes te krijgen? En zijn er ook internetwinkels die spikes verkopen?

4. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Ik lees net dit op Tweakers.net, mischien wel leuk om het hier ff te posten ;)

"Dolby presenteert 'True HD'-audioformaat

Dolby Laboratories heeft op de CEDIA-beurs het nieuwe audioformaat Dolby TrueHD gepresenteerd. TrueHD is een lossless standaard die volgens het audiobedrijf de kwaliteit van de beste studiotechnieken evenaart, en gebruikers mogen volgens het persbericht dan ook 'Picture Perfect Sound' verwachten. De standaard is een uitbreiding op MLP Lossless, dat vorige jaar als onderdeel van de HD-DVD-standaard werd gepresenteerd. Ook de TrueHD-codecs zouden in elke HD-DVD-speler aanwezig moeten zijn, voor Blu-ray-apparaten is de standaard nog optioneel. MLP Lossless is overigens al in consumentenelektronica te krijgen: de codec is opgenomen in de DVD-Audio-standaard.

TrueHD heeft een maximale samplefrequentie van 96kHz, een samplediepte van 24 bits en datarates tot 18Mbps. Bovendien kan er 'metadata' aan een audiostream toegevoegd kan worden om normalisatie en dynamiek te controleren. Het bestandsformaat zou volgens Dolby dan ook heel geschikt zijn om in de kleine uurtjes nog programma's te beluisteren; een intelligente speler zou op basis van de metadata het geluidsniveau gelijkmatig kunnen houden, zodat huisgenoten van de 'high energy surround sound'-liefhebber gewoon van hun nachtrust kunnen blijven genieten. Verder is het formaat door zowel Blu-ray- als HD-DVD-specificaties beperkt tot acht kanalen, maar dat is genoeg om alle speakerposities die inmiddels door de Society of Motion Picture and Television Engineers voor 'digital cinema applications' worden gevraagd, te ondersteunen. De standaard voorziet overigens al in de toevoeging van extra kanalen, mocht dat later nodig blijken.

Naast TrueHD is ook Dolby Digital Plus in de verf gezet. Deze uitbreiding op het voor Blu-ray en HD-DVD verplichte Dolby Digital zal, net als TrueHD, verplichte kost voor HD-DVD-spelers worden; ook voor dit formaat wordt het het aan de fabrikanten overgelaten of ze Blu-ray-producten ermee willen uitrusten. Digital Plus-apparatuur zal compatible zijn met alle bestaande Dolby Digital-apparatuur, maar ondertussen worden datarates tot 6Mbps ondersteund. De HD-DVD-implementatie komt overigens minimaal tot 3Mbps, waar Blu-ray een maximum van 4,7Mbps kent - genoeg, zo schrijft Dolby, om 'de bedoeling van de producent exact te reproduceren.' "

link naar origineel

5. Wallie

Wallie Hardware Freak

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb voor 15 euro 4 spikes gehaald bij de correct. Ik weet niet of het van een goede kwaliteit is, maar de bedoeling is eigenlijk zo min mogelijk contact maken met de grond. Dan maakt het eigenlijk niet zoveel uit denk ik welk materiaal je hebt...

Als hij maar sterk genoeg is om je sub van de grond af te houden :+

6. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Staan die op de site? Ik kan ze nl nergens vinden?
    En wat is nou eigenlijk het voordeel van die bananenstekkertjes?

7. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Yay! kunnen we weer een andere receiver kopen..k heb em net een half jaartje. :mad:

8. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat het nog wel ff gaat duren voordat het echt ingevoerd en gebruikt gaat worden. Net zoals DTS. Het is er al een hele tijd, maar de films die DTS ondersteunen beginnen nu pas echt te komen.

9. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    gisteren gekocht...vandaag opgehangen....beuk helemaal blij :)

[plaatje]http://www.beuker.speedxs.nl/philips%20pixel+2%20lcd%2081%20cm.jpg[/plaatje]

was in de winkel al onder de indruk van de beeldkwaliteiten.....op mijn eigen dvd speler was dit nog een heel stuk beter.
    wat een plaatje van een scherm,redelijk tot goed geluid uit de kleine speakertjes en heel gebruiksvriendelijk te bedienen.

morgen een betere dvi kabel halen en wellicht een betere voedingskabel........das nou weer zonde dat ze dat ook niet meteen goed aanpakken.....maar van hun kant bekeken ook weer slim :)

woensdag werk ik de draden weg en zal dan wat pics maken.

10. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    weet iemand of er ergens (welliswaar van goede kwaliteit uiteraard) dit soort verloopstekkertjes verkocht worden ????

http://www.trianglecables.com/dvi-hdtv200.html

zodoende kan ik mijn killer componentkabel houden voor mijn dvd spelertje aangezien die geen dvi out heeft..........wat een kut ding he :+

11. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Erg mooi scherm beuk, ontzettend plezier ermee maar dat gaat zonder meer lukken lijkt me. Die stekkers kun je wellicht wel via ebay vinden. Daar heb ik zelf ook al aardig wat kabels weg gesleept die in niet of veel te duur kon vinden.

12. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Zo'n scherm zou ik hier ook wel willen hebben hangen:). Erg mooi! Maar hoe is hij met een voetbalwedstrijd? Ik heb nl tot nu toe op alle schermen gezien dat voetbalwedstrijden erg bagger zijn omdat de kleuren natrekken. Dat is ook de rede waarom m'n vader nog geen lcd wil hebben...

13. The Stig

The Stig www.snyggast.se

Leuk Bevonden:
    0
    wat voor mek en type/grootte LCD is het, ik vindt die zwarte lijst nl. ntzettend mooi...

14. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Dat staat waarschijnlijk een paar pagina's terug.

*Gaat kijken:)
    *Wil ook zo'n mooie tv :cool:

Edit: http://www.consumer.philips.com/con...&proxybuster=M11UMI2OJJUYHJ0RMRESHP3HKFSEKI5P
    Damn, het heeft 9 pagina's geduurd voordat je dat ding in huis had :) . En het heeft negen pagina's geduurd voordat ik 'm had gevonden :+ .

Is dat ambilight (of hoe je het ook wilt schrijven) vet? Had 't in de winkel gezien, maar het was daar helemaal verlicht dus ik kon het effect niet zien.

Laatst bewerkt: 12 sep 2005
  15. Tom Clancy

Tom Clancy Karpatenlonghond

Leuk Bevonden:
    1
    http://www.compatible.nl/distribution/vid2dvidtv-rgb-component-composite-svideo-to-dvid-hdtv-scaler-p-165.html

Die is erg aan de dure kant maar wel erg compatible en waarschijnlijk ook van hoogwaardige kwaliteit.

16. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    heb toch deze stekker besteld via internet.

http://www.trianglecables.com/dvi-hdtv200.html

blijf dan voor dvd gebruik mijn super ixos componentkabel gebruiken.
    kan wel weer een compleet nieuw converter orgel kopen maar zo werkt het gewoon ook helemaal top.

moet wel ff kijken tegen de tijd als de 360 komt (hoor een uurtje terug dat dat wel eens vlak na 3 en 4 november kan zijn als in amsterdam de wereld release party plaatsvind van mickeysoft) of ik dan een switch kan vinden die meerdere dvi,hdmi of component signalen door kan sluizen naar mijn lcd'tje.

dus mijn 360 en dvd speler aangesloten op een soort van switch(net als een scart switch) en die lust het weer door naar mijn lcd via een dvi kabel.

dat wordt dus weer ff zoeken.........zijn er hier mensen die weten wat ik bedoel dan zie ik het wel.

bedankt en de neuk allemaal :)

17. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
  18. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
  19. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    nou breekt mijn klomp.........

zie eerst geen link..........echt helemaal niks.
    en nu staat hij er dus wel.............................................de leeftijd begint toch niet toe te slaan bij beukie :)

whahaha...die link staat nu dus ook inene in mijn eigen quote lol.

20. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    De Cinemateq picture optimizer plus, die ze bij Hifi.nl hebben gereviewed :).

Ah, je hebt het al gezien :cool:.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina