Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 7]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Peter OtH, 16 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  2. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    weird...mijn stekkertje is gecancelled????

this wil not work with your aplication kreeg ik van ze mee.......vreemd.
    volgens de site gaat dit van dvi naar component...zou niet weten waarom dit stekkertje het niet andersom ook kan,of ben ik nu helemaal de weg kwijt???

tipex..jij bent echt de man van het beeld hier....zou jij weten waarom dit niet zou werken???

3. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Die stekker is volgens mij alleen te gebruiken icm ati tv wonder kaartjes. Wellicht dat die net een wat anders signaal uitstuurt dan "normale" apparatuur.

4. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    ik denk zelf dat zij ervan uitgaan dat mijn tv geen component om kan zetten naar dvi.
    ik geloof er namelijk niks van dat in dit stekkertje het signaal op een of andere manier softwarematig bewerkt wordt door een chip of iets dergelijks.

het philips scherm wat ik hier heb kan via de dvi ingang met alle signalen omgaan.
    al stop je er een component signaal in,een vga,een hdmi en uiteraard dvi......het maakt de tv niks uit want hij slikt alles door dezelfde poort.

daarom vind ik het ook zo raar dat die knakbollen zeggen dat dit niet gaat werken.......ik kan mij niet voorstellen dat dit lullige stekkertje het signaal alleen maar one way doorstuurt van dvi naar component en niet andersom van component naar dvi....als het van de ene kant erin kan...dan moet het (volgens mij maar mischien ben ik gek in deze) ook de andere kant op kunnen gaan.

anyway......heb een andere goede kabel gevonden die gaat van component uit......naar vga.
    ik heb bij de tv een verloopstekkertje erbij gekregen dat dit ook gewoon doorlust.
    probleem opgelost alhoewel ik niks geloof van het commentaar bij de eerste bestelling :confused:

Laatst bewerkt: 14 sep 2005
  5. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom leveren ze zoiezo dat commentaar? Heb je moeten opgeven wat voor setup je hebt oid? En ik zou ook denken dat zo'n stekkertje het gewoon 2 kanten op moet doen...

6. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    ik had bij de extra's vermeld dat ik dit artikel wilde gebruiken om met met component uitgang op mijn dvd speler mij lcd via dvi wilde aansturen........zelf denk ik dat hun het verkeerd begrepen hebben en uit voorzorg de order gecancelled hebben.

ik kan het natuurlijk fout hebben.

Laatst bewerkt: 14 sep 2005
  7. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    hatseeeeeeeeeee mayonaise.

de nieuwe pics van het lcd high def wondertje in de woonkamer.

klein beetje rommelig.......een paar kabels moeten nog weg en de vga kabel die naar de tv zelf gaat wordt eerdaags vervangen door een langer en beter exemplaar.
    [plaatje]http://www.beuker.speedxs.nl/lcd%20tv%20woonkamer%20001.jpg[/plaatje]

klein beetje een indicatie wat ambilight doet.
    deze pic is genomen bij daglicht...s'avonds is het werkelijk een heel gaaf effect als de hele wand achter de tv meekleurt met de hoofdkleuren op het scherm.
    [plaatje]http://www.beuker.speedxs.nl/lcd%20tv%20woonkamer%20003.jpg[/plaatje]

de kwaliteit is fantastisch ook al zie je op een foto als dit nog echt helemaal niks.
    stilstaand of bewegend......het beeld is ongeloofelijk strak en scherp en draait nu op 576p via de rotel dvd speler.
    [plaatje]http://www.beuker.speedxs.nl/lcd%20tv%20woonkamer%20002.jpg[/plaatje]

beukie is tevreden met zijn aankoop is kan voorlopig al zijn dvd's bijna weer opnieuw gaan bekijken :)

8. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Heb je 'm eigenlijk via de versterker aangesloten, of gewoon rechtstreeks via de dvd-speler? En heb ik het nou fout, of hebben jij en tipex dezelfde versterkerzooi:)?

9. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    rechtstreeks vanuit de dvd speler....hoe directer hoe beter.

tipex en ik hebben niet alleen bijna dezelfde versterker meuk,we delen ook zo goed als dezelfde lcd schermen,hebben hetzelfde bed in de slaapkamer en beuk kijkt direct als hij naar beneden gaat zijn vriendin eens goed aan en vraagt aan haar of zij ene "hans" kent :+

tis verdomme bijna eng lol.

10. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kwestie van goeie smaak heh :) Beuk ook een exotische vriendin? :) Dan wordt het echt uncanny namelijk :)

11. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    :p :+

Maarre, nog ff een vraagje: zijn er ook nog andere manieren om je subwoofer van de grond te halen behalve spikes of de gramma (en nee, ik heb ook geen zin om 3 stoeptegels en een plant uit de tuin te gaan halen beukie :+ ).

12. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Mooie Xenos kaarsjes op je tafeltje Beuk. ;)

Erg mooie TV ook. 1 woord voor dat ding ; Wauw. :eek:

13. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Damn wat een TV... doe mij die maar :+ Erg mooi ding inderdaad, staat goed naast alle rotel spullekes :)

14. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Jah. Misschien verkoopt ie 'm. Ik bied 200 :+ .

Maar heeft iemand antwoord op de vraag hierboven ergens (iig op deze pagina:))?

15. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    de hoofdreden van al deze opties is om alle resonanties te minimaliseren.
    het is de taak van de sub om de lucht in de bewging te brengen en niet je vloer.
    zodra je ervaart dat er andere dingen door je huis gaan wandelen dan haal je nooit de volle 100% rendement uit de subwoofer.
    hoe minder side effects hoe strakker en dieper je bas.

daarom zijn er dus van die sub "maten" in de handel te koop en spikes om het contact met de ondergrond te minimaliseren.
    in mijn geval van de kleine rel q200e heb ik voor de ouderwetse "stoeptegel op je kanis" optie gekozen.
    hij stond destijds op spikes hier maar dit kleine geheime wapentje presteerde het om zelfs op spikes aan de wandel te gaan om zo mijn massief hardhouten vloer te gaan versieren met het nodige picasso werk :{

spikes eraf,doppen erin (anders blaast hij lucht omdat de kast dan niet luchtdicht is)rubber onderprofiel....stoeptegel 1 erop,afgedopte subwoofer op de stoeptegel,rubberprofiel op de subwoofer,stoeptegel 2 boven op het hele zaakje,plant bovenop alles omdat de rel het weer presteerde om de stoeptegel na een half uurtje film eraf te laten lazeren :{ .

evengoed is na het nodige inpak werk mijn doel geslaagd.....ingepakt in een kilootje of 40 cement,beton en tuinaarde kan deze kleine hufter geen kant meer op.
    de grote rel q400e is daarintegen zelf zwaar genoeg al heb ik deze wel op dikke rubberen voetjes gezet.......hij blijft gelukkig wel rustig op zijn plekkie staan _O_

het blijft vaak een kwestie van gewoon proberen en experimenteren in dit soort gevallen.
    neem er de tijd voor en je vind zelf de beste plaats en manier om je sub het best te laten klinken in je kamer.......want ook de plaats van je sub is net zo belangrijk ook al zijn lage tonen niet richtingsgevoelig.....je kamer moet geen "boombox" worden.

16. Wijze woorden beuker (Je naam deed nog wel anders vermoeden). Maar jammer genoeg zijn hele veel pubers juist uit opdat walgelijke bassgeweld, dat de muziek ontwricht. Ze hebben liever ene trillende kamer met een wandelende sub (want dan denken ze dat ze bioscoop effecten hebben :mad:) dan strakke bassen.

17. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor het uitgebreide antwoord beukie:).

Dat zijn van die tieners die helemaal geen verstand van geluid enzo hebben. Ik haat het als het geluid gaat dreunen, want zelfs in films klinkt dat echt niet lekker. Ik heb ook heel goed geluisterd voordat ik m'n mfb's neerzette als subwoofer. Ik heb ze weleens allebei in een andere hoek gezet maar dat ging om de een of andere reden gigantisch dreunen. Niet leuk:).

Volgens mij is het trouwens zo dat m'n kamertje een erg goede accoustiek heeft. Mijn mfb's geven ook helemaal geen mooie bas bij ons in de woonkamer, maar op m'n kamer vind ik ze beter dan ik in de winkel subwoofers van 600 euro gehoord heb. Ik denk eigenlijk ook dat dat komt doordat m'n plafond van hout is, de vloer is dan wel weer van beton met marmoleum, en dan heb ik nog een paar muren die met een of ander (blijkbaar goed) matteriaal zijn gemaakt. De bassen schelen ook al niet zo veel met de bassen in van de cantons beneden bij ons in de woonkamer waar alles van beton is. Die speakers hebben ook weleens op deze kamer gestaan waar ze erg mooi klonken, maar je merkte ook wel dat de kamer voor die qualiteit speakers te klein is...

Maar ik denk dat ik maar eens ga proberen om van die rubberen dopjes onder de mfb's te zetten. Misschien dat het geluid daardoor beter wordt.
    Hoe laag moet een subwoofer eigenlijk kunnen gaan?

18. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Iig..lager dan je fronts 8)
    20 -25 hz vind ik leuke frequenties..als je daarna een sub tot bv. 16 hz wil hebben ECHTE 16 hz..word het geheel wat duurder.

19. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    lol...naast wijze woorden doe ik mijn naam wel degelijk eer aan O-).......maar na 12 posts verwacht ik ook niet dat jij mij kent :)

20. beuker(sr)

Leuk Bevonden:
    3
    vond nog een link van een kabelboer die voorziet in een interresante keuze van kabels waaronder dus ook de component----dvi kabel die je werkelijk bijna nergens tegen komt.

http://www.clicktronic.de/home1024.php?language=nl

ik heb gisteren een van deze kabels meegekregen om te testen op mijn lcd scherm in combinatie met mijn dvd speler.
    er schenen klachten te zijn van mensen die hetzelfde lcd scherm gebruiken en met behulp van deze kabel geen beeld kregen.

ik heb de boel aangesloten en het werkt gewoon prima..........klachten?????
    ik vermoed dat de klachten bij deze personen zelf liggen,of hun randapperatuur die wellicht niet geschikt is voor het overzetten van het juiste signaal.
    de meneer die mij deze kabel leverde is tevens direct leverancier aan philips zelf en heeft aan mij gevraagd of ik deze kabel eens wilde bekijken.......ik had nog nooit van dit merk gehoord???

ik heb een kabel van clicktronic hier liggen en getest en ik moet eerlijk zeggen dat het een werkelijk uitstekende kabel is zowel qua beeld als algehele afwerking,afscherming en gebruikt materiaal.
    voor wat ik eruit kan halen,en tevens wat de prijzen aangaat is dit een zeer goede kabel voor een hele nette prijs.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina