1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 7]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Peter OtH, 16 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Je moet je set gewoon zo instellen dat de verhoudingen kloppen. Vervolgens het algehele volume bijstellen.

2. ill nino

ill nino me, myself and I

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is het probleem niet, het probleem is dat de subwoofer doordreunt.

3. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Idd. Spikes o.i.d eronder..maargoed..die sub doet iig waar ievoor bedoelt is.. 8)

4. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou ook nog wel spikes willen hebben: weet iemand een site waar ze die dingen verkopen?
    En helpen squashballen oid net zo goed?

5. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Same here. M'n 5500 subje knalt er behoorlijk over.

6. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb laatst al wel een keer gevraagd bij een winkel voor spikes, maar die dingen zijn ontzettend duur daar. Ze hadden maar één soort en dat kostte in totaal 50 euro voor 4 spikes (als ik het goed heb). Ik zoek eigenlijk een wat goedkopere versie:).

7. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    K vraag me af waarom die dingen zo ontiegelijk duur zijn..compleet uit z'n verband die prijzen..mss help een mooi stukje schroefdraad ook..desnoods slijp je ze scherp.

8. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Om de discussie over LCD TV's etc. maar weer verder te laten gaan... wat denken jullie van dit beestje? http://www.benq.us/Products/LCDTV/index.cfm?product=513

Het is een 1080p LCD HDTV met een prijskaartje van rond de 1500 euro en dat lijkt me een beetje erg goedkoop voor zo'n TV. Maar goed, mensen hier die 'm al is in het echt hebben gezien o.i.d.?

9. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    :cool: Die ziet er geil uit...Geen ervaringen maar ik geloof dat Benq goeie tft'tjes in elkaar flanst. Maargoed dat zegt nog niks..de lcd tv markt is namelijk nogal ondoorzichtig..men speelt leentje buur bij elkaar net als bij dvd-r's zijn er maar een paar grote producenten en zo ook hier en je weet dus niet wat voor kwaliteit je in huis haalt.
    Maar 1500 euro voor zo'n 37 incher lijkt me niet te gek veel. :9

10. BENQ... geen idee. Er zijn erg weinig in ons land verkrijgbaar, dus hij wordt uiteindelijk een stuk duurder. Voord e prijs redelijke goede Specs,

EN HET IS GEEN 1080P SCHERM! Hij heeft ene resolutie van 1080, maar hij geeft geen progressive scan 1080p weer maar alleen 1080i. Net als de Philips TV's met 1080 pixels, die doen ook alleen maar 1080i.

11. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    zojuist besteld op het net.

[plaatje]http://www.beuker.speedxs.nl/component%20switch.jpg[/plaatje]

component switchbox om meerdere high def bronnen door te lussen naar mijn lcd scherm.
    zie het als een soort van scart splitter.......maar dan met component kabels :)
    samen met de reeds bestaande switchen op mijn processor zijn dit er voldoende om voor de toekomst er in totaal 4 high def bronnen op los te laten.

12. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ziet er mooi uit beuk..redelijk high-end met al die vergulde zooi.
    De huidige Rotel dvd spelers hebben toch nog geen hdmi/dvi uitgang?

13. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    nee klopt idd....de rotel rdv 1060 die ik hier heb staan is nog steeds de top dvd/audio speler van rotel wat ik persoonlijk best vreemd vind.
    ik heb deze speler al meer dan 1 jaar en meestal is dat lange genoeg om vervangen te worden door een passende opvolger met uiteraard alle nieuwe opties en mogelijkheden.
    affijn.....er zal eerdaags wel een nieuwe knijter van een dvd speler op de markt komen.

de component switchbox van key digital is idd een switchbox van zeer goede kwaliteit en heeft zelfs een aantal internationale prijzen gewonen.
    zolang hij doet waar ik hem voor aanschaf en ik heb daarbij geen signaal verlies dan mag het van mij best geld kosten.
    250 dollar voor dit kastje is dan ook voldoende............de duurste die zij hebben kost iets van 9000 dollar.......en dat voor een switchbox :+

14. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Is hdmi nou alleen voor beeld of ook voor geluid?

En wat is nou eigenlijk aan te bevelen als je een betere bas wil bij je surround-set:
    Zuiltjes kopen voor 1000 euro (set) of een subwoofer van 1000 euro kopen? Wat heeft zoiezo de meeste positieve invloed op je set?

15. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Uiteraard hebben de zuilen de grootste verbetering..je geluid verbeterd op alle fronten..Hoog,mid en Laag.
    Als jij het LFE laag nog meer wil benutten moet je een sub kopen..of een ECHTE full range speaker maar die zijn niet te betalen. 8)
    Maar die leveren nog niet zoveel druk als een SVS cilinder

En ja, ik geloof dat HDMI beeld én geluid is.

16. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Yes.

"What is HDMI?
    HDMI (High-Definition Multimedia Interface) is the first and only industry-supported, uncompressed, all-digital audio/video interface. HDMI provides an interface between any audio/video source, such as a set-top box, DVD player, or A/V receiver and an audio and/or video monitor, such as a digital television (DTV), over a single cable.

HDMI supports standard, enhanced, or high-definition video, plus multi-channel digital audio on a single cable. It transmits all ATSC HDTV standards and supports 8-channel digital audio, with bandwidth to spare to accommodate future enhancements and requirements."

Ik zou alleen niet weten, bij bijvoorbeeld de xbox 360 (mocht er een HDMI kabel komen) hoe dat gesplitst gaat worden. Dan heb je de HDMI stekker, die stop je dan in de HDTV...en de audio? Dan houdt je toch dat optische dingetje op de xbox stekker denk ik. Dan zal HDMI denk ik alleen voor Video benut worden?

Laatst bewerkt: 5 okt 2005
  17. Masster Chief

Masster Chief Eat my bullets!

Leuk Bevonden:
    0
    Wat zijn dan goede zuilen, ik ben namelijk nog steeds bezig met een mooi dolby setje samen te stellen. En een van mijn collega's is er ook wel in thuis, en raad mij aan om gewoon 5 goede speakers te kopen zonder sub. Weten jullie een goede set, bestaande uit 2 zuilen, 1 center speaker, en 2 rear speakers.

Ik ga trouwens 99% zeker voor de Yamaha RX-V1500 receiver

Laatst bewerkt: 5 okt 2005
  18. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mordaunt Shortjes..kun je voor een leuke prijs zoiets samenstellen.
    Maargoed die heb ik zelf. O-)
    Ehm..B&W is relatief duur..Eltax is nieuw ook erg goed te doen, maar die liggen niet zo lekker in de 2de hands markt.
    Tja..ehm wat is je budget? Ga eens luisteren, laat je bij een hifi winkel voorlichten. Welke sound vind je lekker klinken?
    bv. ik ben persoonlijk er fan van NAD + Dynaudio in stereo.

19. Masster Chief

Masster Chief Eat my bullets!

Leuk Bevonden:
    0

Budget is 1200 a 1300 euro, de receiver is rond de 700 euro, dus zeg 600 voor de speakers

20. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wellicht dan eens 2de hands overwegen, budget is beperkt dan namelijk

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina