Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 7]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Peter OtH, 16 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LaZZ

LaZZ Lord of the Rings

Leuk Bevonden:
    0
    Moet ook nog steeds een goede sub hebben.. Op het HTforum stond nu een mooie SVS voor 489,- maar denk dat dat een beetje overkill is voor een studentenkamer van 15m2 :)

2. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    koop een rel quake...nice price en je heb een "rel"..........kan het niet vaak genoeg promoten :+

3. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe zijn de quakes met muziek, luister wel veel cd's / muziek dvd's gaat dat een beetje goed samen of moet je dan een meer muzikalere rel hebben?

4. LaZZ

LaZZ Lord of the Rings

Leuk Bevonden:
    0
    Yep heb ik al eerder naar gekeken maar ik weet niet precies welke dan de beste keuze is.. Wat betreft de SVS is iedereen het er wel over een dat die cylinder een monster is maar over de REL hoor je meerdere verhalen..

5. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Zou iemand mij willen uitleggen van nou precies ansilumen zijn?

6. LaZZ

LaZZ Lord of the Rings

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom zet je dat in een topic over Dolby Surround??? Ansilumen is een hoeveelheidsmeting voor licht. Net als dat je bijvoorbeeld graag in kilo's weegt doe je dat bij licht met ansilumen. Een beamer die bedoeld is voor film kijken zal aan zo'n 800 - 900 ansilumen in een goed verduisterde kamer meer dan genoeg hebben. Voor presentaties (die vaak gewoon bij daglicht worden gehouden) is 1500 ansilumen of meer aan te raden...

Maar heeft verder weinig met dit topic te maken...

7. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Tja, d'r komen wel meer van dit soort dingen voorbij in dit topic hoor:).

Enne, bedankt voor het antwoord;).

8. LaZZ

LaZZ Lord of the Rings

Leuk Bevonden:
    0
    Tja ik volg dit topic dan ook niet echt :)

9. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Wat vinden jullie van dit spelertje, de Harman Kardon DVD1?

10. Frank.V

Frank.V HomeTheater

Leuk Bevonden:
    0
    niet slecht!!! maar zeker wel erg prijzig??? maar als je die koopt heb je volgens mij ook wel wat!!!:cool:

11. Wallie

Wallie Hardware Freak

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind hem niet echt mooi, die bumper moeten ze weglaten !

Ik heb trouwens een mooie Hitachi Beamer gevonden, hij is namelijk in de aanbieding bij de media markt in rotterdam voor 888 euro.
    De resolutie is 1024 bij 768 maar ik weet niet of dat native resolutie is...

Heb je trouwens al een paar leuke beamers gevonden in je budget of zijn die allemaal 800 x 600 ??

Het is trouwens de Hitachi RX-60 O-)

12. LaZZ

LaZZ Lord of the Rings

Leuk Bevonden:
    0
    Koop nou geen beamer met een resolutie minder dan 1280 x 720... Ga je gegarandeerd spijt van krijg. Over een jaar is alles HD en dan sta je daar met je beamer die die resolutie niet weer kan geven, erg zonde... Als je nog even wacht kun je voor 1000 euro tweede hands perfect een beamer kopen die in goede staat verkeerd, gecalibreerd is en een native resolutie heeft van 1280 x 720, denk dat je dan een stuk beter uit bent... :)

Heb even wat meer opgezocht over die beamer.. Een contrastratio van 400:1 is wel erg laag, totaal niet geschikt dus om mee te gamen of film te kijken. De lichthoeveelheid van 1500 ansilumen maakt hem alleen nog maar minder geschikt, je mist dan straks al het detail in de donkere gedeeltes waardoor je de helft gewoon niet ziet. Op de officiele site wordt deze beamer ook aangeprezen als presentatie beamer die makkelijk mee te nemen is.. Beter kijk je even verder naar zoals ik al zei HD-beamers:

Panasonic PTAE700
    Epson TW200H
    Hitachi PJ TX100

En als je goedkoper aan een beamer wilt komen zijn de volgende ook goede keuzes maar die hebben dus geen HD-resolutie:

Epson TW10H
    Infocus Screenplay 4800

Zijn er vast meer maar die schieten me momenteel even niet te binenn...

EDIT: Over die DVD-speler, mooie speler met zeer goede geluidskwaliteit. Alleen jammer dat hij het beeld niet kan scalen naar een hogere resolutie maar ik weet niet of je over een HD Ready weergever bezit.. Anders maakt het natuurlijk niet zo heel veel uit.

Laatst bewerkt: 13 okt 2005
  13. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Idd een mooie speler JKI was een jaartje of wat terug het topmodel van HK.
    Is idd beter dan de denon spelers mocht je denken dat die beter matchen. In het lage segment (1710,1910) zijn hun spelers totaal niet muzikaal. In tegenstelling tot dus de HK marantz kan ik je ook aanbevelen icm met een denon. Maar kijk uit, marantz virus is besmettelijk. :9

14. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    'k Zit eigenlijk een beetje te tweifelen. Ik ben nl bijna jarig en kan bijvoorbeeld dit spelertje hierboven vragen of een beamer. Probleem is dat ik bijna geen beamers kan vinden met mijn budget van 300 euro (tweedehands). Nou zit ik te tweifelen of ik nou moet doorsparen en deze dvd-speler moet vragen (ik draai momenteel dvd's op mijn xbox en zowel de beeld als de geluidsqualiteit bevalt me niet echt) of toch maar gaan voor een of andere beamer van 300 euro en dan niet echt goede beeldqualiteit hebben. Of valt dat in het algemeen wel mee bij beamers?

BTW, eigenlijk is de geluidsqualiteit van de xbox nou ook weer niet zo superslecht. Ik kijk er met plezier een filmpje op, maar alleen al de gedachte dat het 10x zo goed kan zijn met een normale dvd-speler...:9 En hij maakt een pokkeherrie:+

15. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Ik zou een leuke DVD spelert kopen.

16. LaZZ

LaZZ Lord of the Rings

Leuk Bevonden:
    0
    Wat voor geluidssetje heb je? Kan het geluid van die DVD-speler wel zoveel beter zijn maar als je een gewoon Creative Dolby setje hebt hoor je dat verschil niet echt aangezien je setje ook niet echt top notch is...

En een beamer voor 300 of minder... Zou ik ook niet doen..

17. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Vergis je niet..een xbox zet een behoorlijk scherp en gedetailleerd beeld neer. Ik heb screens gezien van een xbox vs. philips spelers en die van de xbox waren velen malen gedetailleerder.

@LaZZ hij draait met een Denon 3802 Vlaggenschip receiver van 3 jr geleden en een stel focalstaanders + Magnat surrounds en center, maar mensen onderschatten de xbox vaak.

Laatst bewerkt: 14 okt 2005
  18. LaZZ

LaZZ Lord of the Rings

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind alle DVD-spelers maar kut kwa beeldkwaliteit... Behalve de spelers dan die het beeld kunnen scalen naar 1280x720 :+ Speel al mijn DVD's af via de PC die alles omhoog scaled en vervolgens via een HDMI kabel naar mijn beamer stuurt... In vergelijking daarmee kan ik niet zeggen dat de kwaliteit van de Xbox wat betreft beeld zo slecht is. Geluid vind ik opzich niet zoveel mis mee. Maar met die set moet opzich wel verbetering te halen zijn... Geen sub trouwens?

19. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Jawel, 2 actieve MFB's. De 587's (dat waren de grootste MFB's:p ). Naar mijn mening komt er een goede bas uit. Iig beter dan dat ik in de winkel soms wel subs van boven de 500 euro gehoord heb... Dus ik ben er (nog) tevreden mee. Gewoon strakke mooie bas. Gaat ook goed op in de muziek, dus je hoort eigenlijk niet dat er een apparte sub aanstaat...

Zal trouwens binnenkort wel een paar foto's posten van m'n setje bij het nieuwe zelfgemaakte meubel:).

@Lazz: met welke setup draai jij eigenlijk?

20. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Vind ik wel weer een erg gewaagde uitspraak. Jou mfb's kunnen echt NOOIT meer druk leveren dan een degelijke sub van 500 euro. Ze zullen echt niet onder de 30hz duiken. Met muziek zullen ze het vast wel goed doen, omdat ze mss wat accurater en minder boemerig zijn dan subs.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina