1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 7]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Peter OtH, 16 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Laat mij nou gewoon even tevreden zijn met m'n MFB's, ik moet al zoveel geld uitgeven aan een beamer en een dvdspeler:+ .

Onder de 30hz komen ze niet, daar geef ik je volkomen gelijk in. Maar wat bedoel je nou precies met 'druk leveren'?

2. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Met druk leveren bedoel ik ten 1ste de kracht om je kamer te "vullen" en je het gevoel te geven dat de halve wereld vergaat. }:]
    Maar ik zeg ook niet dat ze niet goed zijn..maar beter dan subs van 500 euro...lijkt me niet. En ik weet het deze hobby is duur.O-)
    Ach..Later..als we groot zijn...*droomt verder*

3. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Heb je ook alweer gelijk in:). Ze vullen m'n kamer niet. Vooral in het midden van de kamer valt de bas helemaal weg.

En ja, als ik groot ben...*) Ben nu pas 13, dus heb nog wel aardig wat tijd om daarover na te denken. Al ben ik lang niet ontevreden met het setje wat ik nu heb staan:9 . Ik denk dat de versterker nog wel heel wat jaren mee kan. Speakers, vooral de sub, wil ik ooit nog een keer vervangen door een SVS of rel. En de andere 5 speakers wil ik ook nog een keer met allemaal dezelfde tweeter. Maar voordat dat allemaal zo is ben ik al heel wat jaartjes verder:).

Laatst bewerkt: 14 okt 2005
  4. Tom Clancy

Tom Clancy Karpatenlonghond

Leuk Bevonden:
    1
    Als ik jou was zou ik me niet zo krampachtig vastklampen aan een beamer of nieuwe dvdspeler, maar gewoon een goede, degelijke 70-82 cm 100Hz tv halen, want die zijn qua prijs goed betaalbaar en geven zeker een goed beeld. Ik weet niet waar je nu op kijkt, maar zeker gezien je leeftijd kan je nu beter een tv kopen die 5 jaar mee kan dan een tweedehands beamer die binnen een korte tijd weer een nieuwe lamp nodig heeft. En ook vraag ik me af of een nieuwe dvdspeler in jouw setup echt significante verschillen teweeg brengt.
    Succes iig!

5. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe kom ik er achter of er wel verschil is als ik een goede dvd-speler koop? Hetgeen wat me trouwens wel heel erg stoort aan de xbox is het geluid. Dat doen dvd-spelers beter, die zoemen tenminste niet:).

Maar als je tweedehands een beamer koopt die nog bijvoorbeeld 1500 uur mee kan (de lamp) dan hoef je toch niet binnen een korte tijd weer een nieuwe lamp te kopen?

Edit: ik denk trouwens wel dat een betere dvd-speler ook wel hoorbaar beter geluid geeft (daar gaat het mij het meeste om). Wat LaZZ eerder ook al aangaf, was dat je bij zo'n creatif setje oid het verschil niet hoort, maar met mijn setje verwacht ik toch al wel dat het hoorbaar is. tipex had immers ook dezelfde versterker als ik*) (jaja, ik weet het, het ligt meer aan de boxen hoe goed het klinkt dan aan de versterker, maar toch:) Laat mij als 13jarige ook even blij zijn:p).

Laatst bewerkt: 14 okt 2005
  6. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @JKI: Ik zou lekker doorsparen voor een geschikte beamer, met de 360 heb je er ook alweer een dvd speler bij die wellicht best goed werk doet als dvd speler.

7. MYSTERY X

MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

Leuk Bevonden:
    31
    Ff, tussen jullie door :).

Ik haal dus een Xbox 360. Hierbij wil ik een Dolby Surround Setje halen.
    Ik moet dus dezelfde dingen, als dat je op de Xbox moest halen?
    Dus, Advanced Scart Kabel en zo'n Optische Kabel?

Hierbij wil ik dus een Surround Set, ZONDER DVD speler. Voor rond de 230 euro INC. die kabels moet dat lukken lijkt mij ofniet?

Laatst bewerkt: 15 okt 2005
  8. LaZZ

LaZZ Lord of the Rings

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet of je voor de Xbox 360 nog aparte kabels nodig hebt voor Dolby... Kan best dat er een optical of coaxial aansluiting zit op de Xbox 360 zelf...

En goede surround set voor 230 euro... Hmm eigenlijk geen maar voor dat geld zijn opzich wel aardige complete setjes te halen. Kom je toch uit bij creative want andere setjes zijn allemaal toch al snel te duur...

9. LaZZ

LaZZ Lord of the Rings

Leuk Bevonden:
    0
    Beluister maar eens een keer een leuke SVS :+

10. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, ik vind het wel genoeg zo...het dreunt al door als een gek. Als ik zometeen nog een sub erbij neem worden mijn ouders helemaal gek. Als ik over 2 jaar ga studeren is een Svs denk ik ook niet aan de orde. Eerst een mooie stereo amp erbij. :p

11. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Op de Xbox 360 zelf zitten geen optische/coaxiale uitgangen. Wel hebben ze een adapter tussen de beeldkabel gezet waar een optische-uitgang op zit :).

12. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    ff serieus: waar kan je een SVS eigenlijk beluisteren? Ik heb er nl nog nooit een in een winkel zien staan...

13. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Daar heb je wel gelijk in, maar toch. Met een dvd-speler als hierboven moet toch wel grote verbetering te halen zijn qua geluid?
    Ik heb nu trouwens een heel erg dun optisch snoertje (xbox), is het echt hoorbaar als ik een snoertje van qualiteit koop?

14. LaZZ

LaZZ Lord of the Rings

Leuk Bevonden:
    0
    Klopt, worden namelijk niet in Nederland verkocht. Zijn alleen via import te verkrijgen. Als je er een wilt beluisteren zul je toch naar iemand toe moeten gaan die er een thuis heeft staan.. Zoek maar eens op het HTforum, genoeg mensen met zo'n ding in huis :)

15. LaZZ

LaZZ Lord of the Rings

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou er niet teveel van verwachten allemaal.. Er valt wel verbetering te halen maar jij verwacht een wereld van verschil en dat is niet zo... Voor 20% van de prijs heb je 80% van de kwaliteit. Zo moet je ook rekenen met je nieuwe DVD-speler.. Natuurlijk is de geluidskwaliteit beter maar dat verschil hoor je na 5 minuten film kijken niet meer, alleen een audiofiel kan dan nog zeggen wat precies de echte verschillen zijn.. En daarnaast weet je nog niet hoe de Xbox 360 is wat betreft geluid, overtreft wellicht die DVD-speler. Zou dan toch zonde zijn...

16. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik sluit me bij LaZz aan, ik zou er niet teveel winst van verwachten.

17. MYSTERY X

Leuk Bevonden:
    31
    Dit houd in, dat ik geen Advanced Scart Kabel meer hoef te halen?
    Maar alleen, een Optische kabel / Toshlink? ZOals op de 1 in de Begin Post staat.

Voor 230 euro geen goed surround setje?!
    Dit is niet mijn grote hobby zoals bij jullie hé;) !! Voor mij is het goed als het geluid natuurlijk DOLBY is, aardig hard kan en zuiver.
    Het hoeft niet gelijk alles uit mijn kamer te pompen. Dus voor 230 euro moet dat toch lukken lijkt mij.

18. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Inderdaad! Op alle beeldkabels voor de Xbox 360 zit standaard een optische-uitgang. Er komt wel een RGB kabel voor Europa, wat altijd een betere beeldkwaliteit geeft dan de standaard composite kabel.

Hier een plaatje van de standaard HD AV kabel die in het Premium pack zit:

[plaatje]http://www.xb360info.com/images/xbox360_hdavcable.jpg[/plaatje]

Helemaal onderin zie je de optische-uitgang zitten :).

En je hebt inderdaad een Toslink (optisch) kabeltje nodig zoals op de eerste pagina in de begin post :cool:.

19. MYSTERY X

Leuk Bevonden:
    31
    Oftwel, alleen nog dat Toslink ding.....
    En het Surround Setje kopen. En het moet eigenlijk werken? :p

Het is wel zo, dat ik dus mijn Xbox 360 aan de TV sluit, en dan het Surround setje erbij. Nu verkopen ze toch wel surround setjes, waarmee je het geluid harder en zachter kan hebben?

Duidelijk voorbeeld: Beneden hebben we een surround set, van JVC aangesloten op de Versterker van de Radio. Daarmee zet je dus ook het Surround geluid HARDER en ZACHTER :).
    Nu heb ik dat niet op mijn kamer, dus heb ik een surround setje nodig, waarop de functie zit, dat ik hem harder en zachter kan zetten. Dit is mogelijk lijkt me? :)

20. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Zal ik je eens iets vertellen? Weet je wat de slimme jongens bij de audio-industrie hebben bedacht? Een ronde knop, genaamd 'volume-knop'. Als je daaraan draait kan je het geluid HARDER of ZACHTER zetten.

:+

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina