Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 7]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Peter OtH, 16 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wallie

Wallie Hardware Freak

Leuk Bevonden:
    0
    JKI kan je beter niet een nieuwe dvd speler in je xbox stoppen... Je spellen deden het ook niet al te best had ik ergens gelezen, of was het alleen bij Conker? Voor 50 euro heb je bijvoorbeeld de LG dvd speler die ook nog een stukkie stiller is dan bijvoorbeeld de Thompson, kan je daarna weer verder sparen voor een Beamer :)

Edit: ...db at ...hz? Betekend dat hij zoveel geluid kan produceren bij bijvoorbeeld 30 Hz. Hiermee kan je volgens mij kijken of de speaker geschikt is in grote of kleine kamers...

Laatst bewerkt: 18 okt 2005
  2. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @Joostpolletje..als je je xbox kwijt wil, moet je deze link eens checken:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=35568.0

Of voor andere mensen die een echte leuke start in de surround wereld willen maken. Uiteraard moet er nog wel een receiver bij maargoed.

edit: Ik weet eigenlijk niet of dit wel mag maargoed. :9

Laatst bewerkt: 18 okt 2005
  3. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is al een hele tijd geleden dat ik dat postte, of niet:p . Maar ik heb nog garantie, dus ga toch maar een keer bellen. Goed dat je me eraan herrinnerd:).

Maar weet niemand wat een recenter/beter model is: de DVD1 of de DVD20?

4. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Bij voorbeeld: een subwoofer heeft een frequentiebereik van 30Hz t/m 200Hz met een maximale output van 90dB en het -6dB punt ligt bij 30Hz.
    -6dB bij 30Hz betekent dat de output van de sub bij 30Hz 6dB zachter is. Het -3dB punt ligt dan bij 35Hz en het -0dB punt bij 40Hz.

Samenvattend behoudt de sub z`n maximale output van 90dB van 200Hz t/m 40Hz. Daarna wordt de output steeds lager. 87dB bij 35Hz en 84dB bij 30Hz ect.. :cool:

5. MYSTERY X

MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

Leuk Bevonden:
    31
    Ga binnenkort naar de Media Markt hier. Stel daar gewoon de volgende punten, en ze mogen mij dan gaan helpen.
    Surround set:
    * MOET een optische ingang hebben
    * Rond de 200/250 euro

Verder moet er natuurlijk best wat hard geluid uit kunnen komen. Aan hoeveel WATT moet ik dan ongeveer denken?
    Dus niet zo actief hier als bij jullie hé :p, dat de ramen eruit worden geblazen.

"Het belangrijkste onderdeel is een Dolby Digital decoder. Je kunt aan het Dolby Digital logo zien of een versterker, een Dolby Digital decoder in huis heeft. "

Ik ga die winkel binnen, en laat mij Adviseren. Hoe zie ik dan in gods naam dat hij een Dolby Digital Decoder heeft? Dat zie ik aan het Dolby Digital Decoder logo? WAAR zit dan logo dan? :)
    Op de Versterker, of op de doos, of waar?

Verde nog iemand tips waar ik op moet letten, voor als ik een Dolby Surround setje ga aanschaffen?
    Ook moet ik dus met het Surround Setje zelf, de Volume kunnen regelen.
    (zie deze post voor uitleg van die volume knop bedoeling:
    http://forum.xbw.nl/showpost.php?p=1601178&postcount=442

Dus iemand, die nog informatie of tips heeft?

Laatst bewerkt: 19 okt 2005
  6. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0

Staat gewoon op de voorkant, het liefst zo opvallend mogelijk omdat fabrikanten er trots op zijn dat het ding een DD-decoder heeft:).

Welke is nou recenter/beter (heb geen geduld:)):

De DVD1:

Of de DVD20:

Laatst bewerkt: 19 okt 2005
  7. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Dan leer je dat maar eens.

8. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  9. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had nooit iets tegen je, maar zo'n reactie als dit is toch wel bijzonder kinderachtig.

Bedankt! Wat een handige site. Vreemd dat ik die nog nooit tegen ben gekomen...

10. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Toch al vaak mee gespammed hoor :)

11. MYSTERY X

Leuk Bevonden:
    31
    Morgen gaat er een Nieuwe Mediamarkt hier bij ons in Eindhoven open.
    Nu zag ik vandaag in het krantje, en ook op de website
    Een JVC, Home Cinema Set voor 150 euro.
    Dus een DvD speler, MET Dolby Surround Boxjes. Kan ik tegelijk de DvD speler en mijn Xbox 360 erop gaan aansluiten, waardoor ik bij beide apparaten Dolby Surround geluid krijg?
    Dus ik sluit de DvD speler aan op de Boxen, én mijn Xbox 360.
    Kan dit tegelijk?

Voor het apparaat : http://www.mediamarkt.nl/1/aanbiedingen/store_flash/168_opening/index.php3
    En dan bij dat krantje klikken, zie je een hoop pagina's. Daar tussen staat het Bewuste JvC setje.
    Ik hoop dat iemand mij Kan, en Wil helpen :).

Dus die van 150 euries.

12. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Er moet een optical in op zitten, zo niet dan is het niet geschikt. Vraag de verkopers daar gewoon of kijk goed naar de specs op de doos. Kijk bij de ingangen..

13. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    In de specs op de jvc.nl site staat geen optical in vermeld, niet bruikbaar voor je 360 dus. NIET KOPEN.

14. X-Junk

X-Junk GT: Reflex Xeros

Leuk Bevonden:
    197
    bedankt Tipex , had t setje bijna gekocht !!

15. MYSTERY X

Leuk Bevonden:
    31
    Idd bedankt :).
    Wilde het setje eigenlijk ook bijna aanschaffen. Maar idd, had natuurlijk eerst gekeken of er wel een optical op zat.
    Maar niet dus.....

Ga morgen toch nog naar de Media Markt, en laat mij daar dan wel adviseren :)

16. Graveheart

Leuk Bevonden:
    1.548
    Kinderachtig? Beetje zelf onderzoek doen is nooit weg hoor.
    Jij stelt aan ons een vraag, en verwacht dat wij er direct opspringen om je uit de brand te helpen.

Nee, geduld is een schone zaak.

17. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    good things will come to those who wait.

geen geruzie boys and girlies.......anders zet ik mijn dolby suround setje heel hard aan en verpulver nederland :+

18. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, dat verwacht ik niet, ik verwacht eerder zo'n antwoord als die van tipex waar ik meteen mee door kan. Ik heb al best veel over die spelers opgezocht, maar heb ze nooit met uitgebreide specs met elkaar kunnen vergelijken. Ik dacht: misschien dat iemand hier het toevallig uit z'n hoofd weet of mij een goede site kan geven.
    Alletwee de spelers staan 2dehands te koop en ik hoop dat zelfs jij snapt dat er haast bij is als je één van de twee wilt kopen.
    En als ik de opmerking " 'k heb geen geduld:) " maak, dan lijkt het me toch duidelijk dat het niet zo heel serieus is omdat er een 'emoticon' achter staat.

Er ging veel rond over dat jij hier de sfeer verziekte enzo, maar ik vond het tot toen eigenlijk onzin omdat je gewoon een goede bijdrage leverde aan het forum. Daar begin ik toch langzamerhand anders over te denken...

Dankzij de link van tipex heb ik ze met elkaar vergeleken en ben erachter gekomen dat de DVD1 een stuk beter is. Waarschijnlijk ga ik dit weekend kijken bij iemand op het htforum die hem te koop heeft staan. Dan hoop ik ook dat ik z'n HT even mag bewonderen. Hij heeft nl (als ik het goed heb) de 803D's als frontjes _O_ . Ik weet niet zeker of het de 803's zijn (ik haal ze altijd door elkaar), maar het is iig de simpelste van de drie soorten (2 kleine woofers/1 grote woofers/ 2 middelgrote woofers). Oh ja, het merk is B&W, maar ik denk dat de meesten wel begrijpen wat ik bedoel:).

Edit: foutje, het waren de 802D's.

Laatst bewerkt: 20 okt 2005
  19. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dv 1 is beter maar ook ouder, en je hoeft echt niet bang te zijn dat hij stuk gaat, over het algemeen had HK toen degelijke loopwerkjes.

PS. Geil je niet zo gek op B&W speakers. :p

20. Graveheart

Leuk Bevonden:
    1.548
    *edit*

Laatst bewerkt: 20 okt 2005
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina