Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 7]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Peter OtH, 16 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Maar het zijn toch best aardige speakers:D:+ .

2. MYSTERY X

MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

Leuk Bevonden:
    31
    Vandaag dan naar de Opening van de Nieuwe Media Markt geweest in Eindhoven, en gelijk gekeken voor een Dolby Surround Setje voor de Xbox 360.
    Eigenlijk sprongen er maar 2 setjes uit. Eentje van JvC en de ander van Sony.
    Die van JvC had een Optische ingang, al haal ik dat niet uit de site informatie....
    Ook die van Sony was interesant, alleen kan ik dit model"HTSL 600" niet meer vinden op de site.

Wat denken jullie van dit JvC setje dat 280 euro kost? Kan iemand zelfs via de Site bevestigen dat deze een Optische Ingang heeft? Die zit dus achter op de DvD speler.

JvC: http://www.jvc.nl/product.php?id=TH-S55E&catid=85&sub=feature#table

3. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat wel, ze klinken ook goed, maar mensen die net bezig zijn met hifi..nemen per direct B&W speakers. In het High-end gebied zijn veel meer merken vertegenwoordigt, sonus faber, dynaudio, Kef...en nog talloze anderen.
    Het stoort me gewoon dat mensen niet verder kijken dan hun neus lang is.

@Mystery X

Jvc maakt geloof ik hele behoorlijke 5.1 setjes voor het geld....hebben geloof ik een aantal awards gewonnen etc. Staat idd niet bij dat er een 5.1 IN opzit, meestal zit een OUT er wel op. Het enige wat je kan doen is bij de MM kijken en luisteren.

4. MYSTERY X

Leuk Bevonden:
    31
    Jups, zit er idd op. Althans, stond DIGITAL in ofzo iets :). En bij de MM beloofde ze dat het een Optische Ingang was. Ze lieten dat ook zien.

Nu moet ik dus een Optische Kabel nog hebben. Maar damn, wat verschillen die in prijs. Bij de Excellent hadden ze er eentje voor 10 euro.
    Maar bij de MM hadden ze er verschillende oplopen tot 30 euro.
    Van het merk VIVACOM (ofzo iets?!). Zo'n optische kabel haal ik dan denk ik.

5. Wallie

Wallie Hardware Freak

Leuk Bevonden:
    0
    je moet echt nooit kabels halen bij de media markt, daar zijn ze mega duur. Op die producten halen ze meer winst (in percentages) uit dan bijvoorbeeld een tv van Sony :)

Over die set van JVC... mn neefje heeft hem aangesloten op zn Playstation, alleen niet via OPTICAL. Maar ik kan je garanderen, hij blaast lekker en er komt nog een mooi geluidje uit :)

6. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Heb JVC TH-A85, complete set, ook optisch in enzo, heeft me 444 gekost (ook bij MM). Volgens mij liggen deze twee redelijk dicht bij elkaar en ik ben zeer tevreden met de mijne.

Have fun

7. MYSTERY X

Leuk Bevonden:
    31
    Mooi mooi :).
    Kabels zijn idd RETE duur bij de MM zeg :p. Niet normaal. Voor half metertje Toshlink kabel, betaal je 13,95 euro.

Ik denk dat ik dan maar voor dit setje ga. Ik ben er zelf positief over, en als Wallie het setje zelfs kent, en ook daar positief over is!
    @ The Raptor
    444 euro vind ik weer net teveel van het goede.
    Dit setje waar we het over hebben in namelijk 280 euries :)

En goed, is goed voor mij

Edit:/ @ Tha Raptor
    Wanneer heb je dat setje trouwens gekocht? Kans dat hij nu ondertussen wat in prijs gedaalt is. Tenzij je hem natuurlijk net een half jaartje in bezit hebt.

Editje erachteraan :p :/
    Wat kost tegenwoordig een Advanced Scart Kabel?
    En deze kan ik waar het beste halen? Gewoon bij een intertoys, of Dixons ofzo?

Laatst bewerkt: 21 okt 2005
  8. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, dat snap ik. Ik zal alleen het plaatje toevallig staan en vond het er wel leuk uitzien:). That's it. Ik zie heus wel veel meer merken hoor maar het is wel goede reclame voor B&W als iedereen zo begint:+ .

En dat ik B&W toch als de eerste plaats high end zie komt door tipex:+ :p .

9. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    30 euro's. Maakt niet uit waar je hem haalt, hij is overal hetzelfde:).

10. MYSTERY X

Leuk Bevonden:
    31
    Mmm, het setje van JvC "TH S-55" heb ik gevonden op kieskeurig.nl.
    Daar staan ook positieve reacties. Dus ik ben van plan deze te gaan halen.
    Er staat ook bij de reacties : "Ik vind het alleen jammer
    dat er maar een optiche ingang is. Ik zou graag een tweede willen zodat ik de
    playstation II ook via een digigtale ingang zet."

Nu kijk je bij Product Informatie, en dan staat er dat er GÉÉN optische ingang opzit, hoewel die gast dat zegt en ze mij dat ook bij de MM in eindhoven zeiden :).

Als je erop klikt, dus op optische ingang staat er dit :
    "Een homecinema set heeft minimaal 1 digitale ingang. Deze ingang is dan of optisch of coaxiaal. Sommige spelers hebben beide soorten ingang."
    Dus het lijkt mij dat dit setje wel gewoon een optische ingang heeft, niet dan? :)

De Site: http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/search1/D4BB87FD0D0F5A09C1256FDB00472E21

11. SjoerdV NL

Leuk Bevonden:
    2
    Uhm ja deze set is al wat ouder, staat niet meer op de site ofzo. Ik was maandag naar de MM in Heerlen geweest en daar hadden ze hem niet meer staan. Als je op kieskeurig zoekt vind je ook nog maar een paar resultaten, vroeger veel meer, maar hij heeft altijd al rond de 700 gekost.

De Toslink heeft mij 25 euro gekost, samen met een Advanced Scartkabel 25 euro. Deze zal overal dezelfde prijs hebben.

Al in al heb ik superveel plezier eraan gehad, nog steeds zelf. Gister nog stukje Troy erop gekeken (het gevecht tussen Achilles en de prins, lekkere zwiepende zwaarden)

Zodra je je setje hebt aangesloten moet je eigenlijk The Return of the King bij je hebben liggen, de extender versie is nog beter (dts!) De eerste ervaring is altijd de heftigste, en dan moet je eigenlijk het beste stukje film ooit draaien (The Ride of the Rohirrim). Wel eerst ff alles instellen natuurlijk (afstand tot de boxen)

Have fun, en kom maar op met eventuele vragen.

12. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, waarschijnlijk wel. Maar ga nooit uit van de informatie die door kieskeurig wordt gegeven. Die klopt meer dan de helft van de keren helemaal niet. En er bestaan van die splitters zodat je wél 2 apparaten op één optische ingang aan kan sluiten.

13. MYSTERY X

Leuk Bevonden:
    31
    Ik heb maar een Optische INgang nodig :p. Maar dan moet die er wel opzitten natuurlijk, wat dus is als het goed is.
    Oké dan, Tha Raptor, die TIP gebruik ik zeker, The Return of The King dus.

Nu wil ik het setje morgen dus gaan halen, de TH-S55 gewoon. Maar nu zit ik nog met één vraagje.
    Ik heb maar een Scart Aansluiting op mijn TV. Nu sluit ik de Xbox met de Scart aan op mijn tv, en stop de optische kabel in dat kastje aan de Advanced Scart kabel Én achter in mijn DvD speler dus.
    Nu KAN de DvD dus niet zijn aangesloten op mijn TV. Aangezien de Xbox dat al is op de Scart aansluiting.

Wel moet ik mijn DvD speler aanzetten, wil ik geluid uit de Boxen krijgen. Nu hoeft de DvD speler alleen met de Xbox te zijn verbonden met die Optische kabel, en dan krijg ik geluid?
    OF MOET dat DvD setje ook nog eens aan de TV zijn aangesloten, wat mij dus niet lijkt, aangezien de DvD alleen het geluid geeft, en niets op de TV hoeft te tonen.

Hierbij moet ik dus wel steeds veranderen van scart kabel, niet? :) Wil ik Xbox'en, Xbox Scart aansluiting erin. Wil ik DvD kijken, de Scart aansluiting van de DVD erin. Maar dat is niet zo probleem.
    Snapt men het nog? :)

Edit:/ Audio Ingang, is niet hetzelfde als een Optische Ingang ofwel?

14. SjoerdV NL

Leuk Bevonden:
    2
    Ja je moet beide met een scart aansluiten, heb een tv gehad met een scartaansluiting en dat verwisselen was iedere keer een ramp, dus het lijkt mij dat je het beste een splitter koopt, wel zo handig.

Je hoeft inderdaad alleen die optische kabel in je decoder (dvd speler) te duwen. Je selecteert de optie aux digital (twee maal op het aux knopje op je afstandsbediening duwen denk ik) en nu speelt hij het geluid af dat hij van de xbox via de optische kabel binnenkrijgt. De tv-signalen van de xbox gaan via de scart naar je tv en alles loopt.

15. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Stel: je hebt een dvd-speler met een scart uitgang, een s-video uitgang en een tulp uitgang. Je versterker heeft geen scart ingang maar wel s-video en tulp. Wat meot je dan gebruiken?

16. MYSTERY X

Leuk Bevonden:
    31
    Thanks man :) . Relaxed telkens je snelle antwoorden.

Zo'n splitter zal wel niet nodig zijn. Dat kabeltje is wel simpel te verwisselen bij mij.
    Dus ik sluit gewoon de Advanced Scart Kabel aan, Optische kabeltje van de Dvd speler naar het kassie aan die kabel. En ik krijg geluid van de Xbox via mijn Boxies!
    Jeps, Aux Digital jah, dat legde zij mij ook al uit in de MM. Dus dan is het zeker lijkt mij dat het gewoon een Optische Ingang is :).

Wordt hem morgen halen, met alle kabels erbij. Heb alleen nog geen Xbox om erop aan te sluiten :+ . Dus wordt de Xbox 360.
    Laat wel meteen ff een maat van mij komen met zijn Xbox, om te kijken of het allemaal werkt via de Xbox.

Nogmaal bedankt Tha Raptor. En ik laat binnekort wel weten hoe de ervaringen zijn:cool:

17. SjoerdV NL

Leuk Bevonden:
    2
    Lol blij dat ze dat hebben gezegd. Mij hebben ze dat niet gezegd, raakte ook bijna in paniek toen er niets uitkwam bij `AUX`

18. MYSTERY X

Leuk Bevonden:
    31
    Nog een vraagje, het is me gelukt dat ik dit presentje ;) met sinterklaas kan krijgen met een kleine vergoeding van mij.
    Oftwel, het gaat mij heel wat centjes schelen. Alleen is het dan weer zo,
    " Kijk, Elk voordel heb z'n Nadeel" :cool:

Nu krijg ik hem wel dus pas 4 december, (vieren sinterklaas in het weekend).
    Niet zo erg overigens :). 2 en 3 December kom ik wel door zonder Dolby Surround bij mijn spellen.
    Nu gaan sinterklaas dus voor mij dat setje halen. Aangezien mijn sinterklaasjes hier thuis (voor de jeugdige personen onder ons, even op veilig spelen) niet weten wat al die Kabels zijn, heb ik uitgelegd dat ze in elk geval een Optische Kabel/ Toshlink moeten kopen.
    Nu is er bij de Xbox een Advanced Scart Kabel nodig. Was het niet zo dat je al zo iets kreeg bij de Xbox 360?
    Of is het toch een aanrader om deze Advanced Scart Kabel gewoon te kopen.

19. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    'k Ga zo kijken bij iemand op het htforum naar de dvd1 van Harman Kardon. Ben benieuwd! Ik hoop ook dat ik z'n ht mag beluisteren, hier een plaatje:

20. Wallie

Wallie Hardware Freak

Leuk Bevonden:
    0
    Toshlink kabel zit al bij die duurdere xbox inbegrepen :) Op die kabel zit Toshlink, Component en audio. Ik zou dus wachten als ik ju was ;)

Verder heb je ook een switch waar je scartsignalen kan laten splitten, maar ook Toshlink signalen.

Je hebt er nog twee eentje met nog meer uitgangen en eentje die ook component signaal split...

http://www.joytech.net/index.php?cPath=26&osCsid=47c5dc74720eb8bbefc86a90d2587e96

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina