Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 7]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Peter OtH, 16 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nop, alleen tulp ingangen (rood en wit) waarmee je wel je xbox kunt aansluiten, maar dan krijg je stereo.
    Ik weet niet of je set ook dolby prologic II ondersteunt want in dat geval word je stereo signaal gemixed over de 5 speakers, dan heb je iig geluid over je 5 speakers.

Laatst bewerkt: 4 nov 2005
  2. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    @limpbixkit: Nee, verder helemaal niets (ja wel voor een coaxial FM tuner).

3. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dan wordt het hem waarschijnlijk niet, sorry. :'-(

4. Liquid

Liquid Kobrakai

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, het is een DVD-speler + receiver in één, zit ook een system audio output op.. Was toendertijd geloof ik €900,- oid. Volgens mij krijg ik gewoon 5.1 via de scart-aansluiting en system audio aansluiting die van de speler naar de subwoofer loopt, of is dit onmogelijk?

5. Offtrack

Offtrack ForzaGT :)

Leuk Bevonden:
    6
    Als dat alle aansluitingen zijn, heb je geen optische ingang.
    Edit:
    Spuit 11...

Edit2:
    5.1 door een scart gaat hem niet worden, bestaat niet :p

6. Liquid

Liquid Kobrakai

Leuk Bevonden:
    0
    WTF is Spuit 11? :D

7. Offtrack

Leuk Bevonden:
    6
    Dat ik op een of andere manier pas heel laat heb gereageerd en dat het al lang gezegd was :p

8. Liquid

Liquid Kobrakai

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe krijg je dan 5.1 en DTS zonder optische ingang?

9. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Met een coaxiale kabel, maarrrr.....

1- die is er bijna niet voor de xbox, ik geloof dat er wel amerikaanse scart met coax zijn
    2- bijna geen instap homecinema set heeft een coaxiale ingang, die van jou ook niet.

10. Liquid

Liquid Kobrakai

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom kijken we dan films in DTS..?

11. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Omdat jij een dvd receiver hebt, d.w.z alles zit intern bij elkaar..dus een dvd speler, decoder én het versterker gedeelte. Alles gebeurd intern bij jou. Normaliter koopt iemand zo'n setje omdat het makkelijk alles in één is, vandaar dat veel setjes geen ingangen en de hele teringzooi hebben.

12. Offtrack

Leuk Bevonden:
    6
    Omdat uitgebreidere/duurdere setjes, of sets met losse componenten wel digitale ingangen hebben.
    En jij kan waarschijnlijk ook gewoon DD en DTS kijken, maar alleen met de ingebouwde dvd speler, en niet van externe apparaten.

Edit:
    Ik zeg wel nix meer... ben steeds te laat :+

13. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Spuit elf :+

ach deze thread moet toch ook een beetje volgespammed worden. *)

14. Liquid

Liquid Kobrakai

Leuk Bevonden:
    0
    Aargh, gaar. Kan iemand me dan een mooi setje aanraden voor minder dan €200,- mét optische ingang voor als ik straks de X360 heb? :) Ik hoef geen DVD-speler, dus eigenlijk alleen een losse receiver met een degelijk speakersetje + subwoofer.

Is http://www.kieskeurig.nl/product/527FC0DAFADC064FC1257014003D5EBA.htm een goede?

Ben echt totaal newbie op dit gebied, wil gewoon optimaal geluid straks met die X360, voor zowel games als films.

Edit: En hoe ziet een optische ingang eruit?

15. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dit zijn optische aansluitingen: [plaatje]http://img64.imageshack.us/img64/1655/denonavr1905back8oc.jpg[/plaatje]

Of dat setje goed is? geen idee, nog nooit gehoord. Het enige referentie materiaal zijn dus de reviews op kieskeurig. Maar samsung maakt tegenwoordig geen troep meer dát weet ik wel.

16. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Heb ik nooit last van gehad eigenlijk. Ik ga hem nog een keer met de luxman voor en eindversterker vergelijken die beneden in de woonkamer staan, maar ik verwacht eerlijkgezegd niet zo'n groot verschil.
    Maar bedoel je nou eigenlijk dat het merk denon niet goed presteerd op stereo, of alleen de jouwe?
    Dat het ligt aan de leeftijd? We schelen 2 jaar:+ .
    Ik kan me eigenlijk niet eens herinneren dat ik dreunbassen ooit geweldig heb gevonden. Het gaat erom dat je een gecontroleerde maar toch ook diepe bas verkrijgt uit je speakers. Dat was bij de 802's (B&W) ook zo. Daar was ik zeer onder de indruk van. Het kwam er zo ontzettend gecontroleerd uit liep ontzettend laag door. Dat heb ik nog nooit bij andere speakers gehoord en vond het dan ook geweldig (maarja, wat wil je als je 14 bent:)).
    Maar iig, ik weet niet waar je het vandaan hebt, maar dat ik zware dreunbassen nog mooi vind...
    Enne, tone defeat? Nog nooit van gehoord, die optie zit dan ook niet (meer) op de 3801.
    Als tipex z'n hoofd weer eens laat zien kunnen we hem vragen wat hij van het stereo-geluid van de 3801 vond :p (natuurlijk ook in multikanaals).
    Dat herken ik:). En m'n ouders zijn daar niet blij mee:D.
    Mooi:). Ik had mijn antwoord hierop eigenlijk 2 keer zo lang geschreven, maar toen liep de computer vast:{ .

Tja... De DVD1 komt dan misschien uit rond 2001, maar z'n qualiteiten zijn eigenlijk nog gewoon te meten met de spelers uit die prijsklasse van nu. Alleen gaat de techniek vooruit, mbt nieuwe dingen zoals SACD. Kan ik ook niets aan doen, maar ik vind het niet erg dat die DVD1 nog zo goed is:p .
    En trouwens, ik heb 'm ook getest met de xbox. Zowel qua beeld als qua geluid hetzelfde resultaat als de sony: veel en veel beter. In surround klinkt het veel ruimtelijker en er is meer ruimte om te 'ademen'. Wat het eerst opvalt bij de vergelijking met het beeld (op een gewone oude 50cm tv) zijn de details. Je krijgt met de xbox een beetje het regenboog-effect bij dingen in detail, bij de dvd1 is dat helemaal weg. Het beeld kan nog wel een heel stuk beter, maar dat komt omdat ik de xbox met s-video op de versterker heb aangesloten en de dvd1 ook, maar de tv heeft geen s-video ingang, dus heb ik er een erg simpel verloopstukje tussen gezet. Moet nog verandering in komen, maar ik ben niet van plan om een heel duur verloopstukje te gaan aanschaffen (scartblok met s-video in) en wat ik tot nu toe ben tegengekomen in de simpelere winkels ligt al rond de 20 euro. Beetje duur vind ik zelf:). Hoeveel vinden jullie dat ik eigenlijk moet uitgeven aan een coaxiale digitale interlink tussen de dvd-speler en versterker?

17. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Edit: rotcomputer, weer dubbelpost:).

18. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Edit: Jsus, 3dubbelpost:D.

19. Liquid

Liquid Kobrakai

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb net de Samsung HT-UP30 besteld. Lijkt me een erg mooi systeem, heeft één digitale ingang (optisch) dus dat is genoeg voor mij. Plus hij kan DivX afspelen, altijd handig om anime te kijken.. :)

20. Ik vind het vrij bizar dat kereltjes van 13 en 15 zo over de zaken praten. te rijke ouders ofzo? Vroeger kocht je op die leeftijd een patserige kitschstereotje en dat vond je dan dope shit. Ik ben wel nieuwsgierig of jullie met strakke bassen denken aan Miles Davis of Beethoven......

Oh en appels en peren, met andere bananen vergelijken is vrij nutteloos. Welke speakers gebruik je met welke versterker? Wat is je persoonlijke voorkeur.

Om hier te eindigen met een citaat uit Pappa van Stef Bos zou te veel van het goede zijn ;)

Laatst bewerkt door een moderator: 5 nov 2005
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina