Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 7]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Peter OtH, 16 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liquid

Liquid Kobrakai

Leuk Bevonden:
    0
    Op wie doel je met deze reactie?

2. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Als het op mij gericht is: te rijke ouders? I don't think so. Ik betaal, waarschijnlijk net zoals limpbixkit m'n hele setje gewoon zelf. Ik koop alles tweedehands, omdat ik het nieuw bij langena niet kan betalen maar het tweedehands wel goed te doen is. Het is gewoon mijn hobby, en als mijn ouders alles zouden financiëren zou het ook niet echt leuk zijn (nouja, ligt eraan:D).
    En wat ik met strakke bassen bedoel? Heb van Miles Davis nog nooit gehoord, Beethoven eigenlijk ook nog nooit op m'n setje aangehad:+ . M'n vader heeft een cd met een orkest waar ook een orgel in voorkomt, en dat is toch wel erg mooi vind ik zelf. Die dingen kunnen laag zeg:D.

3. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    ik vind het prachtig dat "kereltjes" van deze leeftijd zo lekker bezig zijn ipv van de locale petjesvolkkauwgomballenbende te versterken.

in mijn ogen hebben deze snuiters al een heel volwassen kijk op een lekker stuk geluid wat ik getuige van de leeftijd alleen maar kan bewonderen.....ga zo door boys.

4. Liquid

Liquid Kobrakai

Leuk Bevonden:
    0
    :cool:

5. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
  6. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien moet je even precies aangeven aan wie je reactie gericht is, anders zien we de eerst volgende pagina's alleen nog maar van die '*) '-smilies:+ .

'k Heb trouwens een digitale coax-kabel gekocht. Was niet zo'n dure, maar het verschil tussen de kabel die m'n vader gebruikte tussen de cd-speler en de processor van z'n luidsprekers (optisch) was niet te horen. Het vreemde was wel dat op het doosje stond dat de kabel alléén geschikt was voor video-signaal of 1kanaals stereo. Ik ben toen ook teruggegaan maar nadat me 3 keer door andere medewerkers gezegd was dat het een 75ohm kabel was heb ik hem toch maar gehouden:). En ze hadden gelijk, hij geeft alle surroundkanalen door...

Hoe kom je trouwens achter de codes van bijvoorbeeld een dvd-speler als je die wil bedienen met de ab van de versterker? Ze staan niet in de gebruiksaanwijzing van de versterker...

Laatst bewerkt: 6 nov 2005
  7. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    mocht jij je ook aangesproken voelen dan is dit van mij een compliment
    ....'t geld overigens voor iedereen :+

zit er geen leerfunctie op je remote zodat hij de afstandsbediening van je dvd speler kan uitlezen????
    anders even navragen bij het merk zelf eventueel:confused:

8. plazz

plazz Active Member

Leuk Bevonden:
    8
    Jongens jongens,
    Ik ben op zoek naar een 5.1 set van goede kwaliteit om te gebruiken bij mijn xbox 360.
    Hij moet van goede kwaliteit zijn en ik hoef er geen dvd speler bij.. Gewoon boxen en Subwoofer en dat ik van 5.1 geluid kan genieten :)

kan iemand mij adviseren?

9. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Je geeft niet al te veel aan wat je wil.

Wil je een receiver en losse speakers?
    Wil je een complete set?
    Wil je een Pc-achtige set zoals de Z-5500?

10. plazz

plazz Active Member

Leuk Bevonden:
    8
    gewoon zoals het er staat.. zo min mogelijk rotzooi het gaat me er puur om dat ik de speakers aan kan sluiten op men xbox 360 voor 5.1 geluid meer heb ik niet nodig..
    alleen hetgeen wat nodig is om de xbox erop aan te sluiten.

Wat voor speakerset heeft een goede prijs / kwaliteitsverhouding?

11. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Zo simpel is het ehh, niet:D. Lees de FAQ eens door, en als je daar geen zin in hebt: koop 5 boxen en een subwoofer en vertel ons over een jaar of je de 6 speakeruitgangen op de 360 al hebt gevonden:+ .

12. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Jawel, die zit er wel op. Maar vreemdgenoeg geeft hij wel aan dat hij de knopjes kent nadat ik ze één voor één heb ingevoerd, maar als ik ze dan wil gebruiken doet alleen het aanknopje het. Bij de cd-speler enzo gaat dit wél allemaal goed en bij de xbox ook. Maar er moeten trouwens toch ergens codes te vinden zijn, want de ab geeft aan dat je die ook kunt invoeren.

En de multiroomoptie snap ik al helemaal voor geen meter. Ik doe een speakers in de multiroomuitgang en stel op het osd de multiroomoptie in. Ik heb een uur lopen klooien, maar er wou maar geen geluid uit het speakertje komen:+ . Ik ben erg benieuwd wat ik fout doe. Ik weet iig zeker datie op de goede uitgang zit, en ook dat de speaker en de kabel werken. Je zou op het osd ook moeten kunnen instellen of je 1 of 2 multiroomspeakers wilt gebruiken, maar ook dat heb ik niet kunnnen vinden. Ik vrees dat tipex de enige is die hier antwoord op weet, maar als jullie suggesties hebben:).

13. Hij iwl gewoon een redelijk "kant en klaar" surroundset die hij aan kan sluiten op zijn xbox. Zo'n creative achtige set met een klein "versterkertje". Of zoek je iets anders?

14. plazz

plazz Active Member

Leuk Bevonden:
    8
    kijk.. jij leest het al verkeerd.. ik wil genieten van 5.1 geluid op de xbox zonder ONNODIGE SPULLEN zoals een dvd speler die zit al in de xbox 360 dus mijn vraag is wat kan ik gebruiken en/of wat daarvan een goede prijs/ kwaliteitsverhouding heeft :)

15. Graveheart

Leuk Bevonden:
    1.548
    Tja, dat ligt eraan hoeveel je er voor over hebt.
    Voor rond de €300,- heb je de Logitech Z-5500 set.

In mijn ogen uitermate geschikt voor wat jij vraagt.
    Ik, en diverse andere forumgebruikers, heb(ben) deze ook.
    Bijzonder weinig over te klagen. :)

16. plazz

plazz Active Member

Leuk Bevonden:
    8
    ok dankje zal eens wat meer info erover zoeken :)

17. Graveheart

Leuk Bevonden:
    1.548
    There you go

Info genoeg, dacht ik zo.
    Mocht je nog meer info willen, Google.nl is je vriend.

Gebruikerservaring kan uiteraard altijd via PM. :)

18. Masster Chief

Masster Chief Eat my bullets!

Leuk Bevonden:
    0
    ik zat al heel erg te kijken naar de yamaha rx-v1500, nu is ook de 1600 serie er, met 1 hdmi aansluiting, is het de moeite waard om daar geld voor neer te leggen?

19. plazz

plazz Active Member

Leuk Bevonden:
    8
    vond net de creative Inspire T6060 op internet...5.1 speakerset. Maar als ik het goed begreep dan hebje met dit losse setje geen dolby 5.1 geluid want dan moet je er nog iets tussen zetten !?

20. Wallie

Wallie Hardware Freak

Leuk Bevonden:
    0
    Ja een decoder die het codeert naar DTS of Dolby Digital 5.1
    Opzich kan je die set wel op je xbox aansluiten, maar dan krijg je alleen 2.1 sound (stereo)

Je kan beter de Creative Inspire GD580 nemen kost rond de 150 euro en heeft DTS, Dolby Digital en Dolby Digital Prologic II. De bass is wel erg aanwezig in ieder geval op de pc... Heb namelijk de GD380 en heeft dezelfde subwoofer... Misschien moet je eens in een computerwinkel of de media markt gaan luisteren. Als hij je niet bevalt zit je vaak aan een setje die Graveheard je voorstelde alleen die is een stuk duurder, maar wel beter :)

http://nl.europe.creative.com/products/product.asp?category=4&subcategory=25&product=9137

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina