Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 7]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Peter OtH, 16 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dat trouw blijven aan je eigen gehoor is heel belangrijk. Jouw keuze is ook afhankelijk van je muzieksmaak.

Laatst bewerkt door een moderator: 20 nov 2005
  2. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Vergeet ook niet dat als je leuke speakers / versterkers hebt gehoord eens op www.hifi.nl te kijken of htforum.nl, beide websites hebben een goede 2de hands markt en daar kun je veel spullen vinden voor een zacht prijsje.

3. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Heeft er een van jullie eigenlijk ook een goede hifi-set in de auto? Ik heb weleens gelezen dat er auto's zijn met Mark-levinson versterking8) . Damn, dan baal je als je auto wordt gejat:+ _O_ .

4. X-Junk

X-Junk GT: Reflex Xeros

Leuk Bevonden:
    197
    heb je eigenlijk ook home cinemea sets (5.1 met dvd player) geschikt voor de 360 ?

O-)

of kan ik beter een creative setje kopen ?
    zoals de -Creative labs inspire 5.1 5500

misschien iemand een tip voor bepaalde sites ?

greets

5. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Als er een optische input op zit, is hij hardstikke geschikt voor de 360.
    Dolby Digital surround geluid heb je dan.

6. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    De dolby digital FAQ. Staat het een en ander uitgelegd voor de beginnende hifi'er;).

7. Masster Chief

Masster Chief Eat my bullets!

Leuk Bevonden:
    0
  8. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb 'm weleens gehoord, maar was er totaal niet enthousiast over. Het was echt 3 keer niks en z'n geld ook echt niet waard. Ga dan voor gewoon stereo, stukken beter. Maar als je echt iets van surround wil hebben kan ook denken aan een bose setje of die met 2 luidsprekers en een sub van sony... Maar ook over dat soort setjes ben ik niet echt te spreken. Als je het beste geluid wilt, moet je het gewoon bij stereo of echt surround houden... Hoe groot is je kamer trouwens?

9. Bullet

Bullet What the hell...

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een kort vraagje.

Ik een nieuwe home cinema set gekocht en heb de oude optische kabel van m'n creative setje gebruikt.
    Als je in de winkels kijkt naar optische (glasvezel) kabels dan zie ik dat zie wel een stuk dikker zijn.

Nou is mijn vraag, zou ik een nieuwe dikkere kabel kopen of is dat niet nodig omdat de geluidskwaliteit hetzelfde blijft.

Ik neem aan dat ze trouwens bij zo'n creative setje niet de beste bekabeling geven omdat het een stuk goedkoper is allemaal.

Alvast bedankt!

/Edit

Sorry nog een vraagje...
    Ik ben een beetje aan het prutsen en ik moet m'n rechter achter speaker helaas verder verplaatsen.
    Bij mijn oude speaker deed ik dat door te verlengen met een kroonsteentje, dus ik dacht ik herbruik die gewoon maar het is me opgevallen dat de kabel waarmee ik wil verlengen een stuk dikker is.
    Kan ik hiermee verlengen? Zo ja, gaat de kwaliteit dan achteruit.

Laatst bewerkt: 29 nov 2005
  10. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Hier ook een klein vraagje van mijn kant.
    Bestaat er zoiets als een optische splitter?

Ik zit namelijk met de optische kabels van m'n PsTwo en DVD-spelert. (Binnenkort ook Xbox360.)
    M'n Z-5500 heeft maar 1 optische ingang, en constant kabeltjes wisselen is een gekut. :)

11. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja die bestaan..kijk eens op psxshop.nl

12. Offtrack

Offtrack ForzaGT :)

Leuk Bevonden:
    6
    whahah... deja vu http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1091345

Maar ik zou geen speakerkabels verbinden met een kroonsteen. Het kan natuurlijk wel, maar het beste resultaat heb je als een nieuwe kabel koopt op de juiste lengte.

13. Masster Chief

Masster Chief Eat my bullets!

Leuk Bevonden:
    0
    @ JKI
    ongeveer 4,5 bij 2,5 m gewoon rechthoekig

14. Bullet

Bullet What the hell...

Leuk Bevonden:
    0
    Lol, jij bent ook overal actief. ;)
    Goed opgemerkt :9 lol

Maar als iemand hier een reactie erop heeft, graag! *)

15. Wallie

Wallie Hardware Freak

Leuk Bevonden:
    0
    Zit die kabel trouwens vast aan de speaker dus je kan die kabel niet van je speaker losmaken, zo ja dan zou ik een een kroonsteentje gebruiken.
    Nee, dan gewoon een nieuwe speaker kabel van 2 x 0.75 mm2 gebruiken :)
    Maar om een nog betere kwaliteit te hebben moet je dan eigenlijk alle speakerkabels vernieuwen ;)

16. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Jep, die zijn er. Op conrad staat er een, heb 'm net voor je opgezocht maar ik weet de link niet (net zoals bij bijvoorbeeld marktplaats.nl, de url blijft hetzelfde als je de pagina's bekijkt). Hij heet iig '3 WAY TOSLINK OPTICAL SELECTOR' en kost 25 euro.
    Bestnr.: 350718 - 89

17. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Top, bedankt! :)

18. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    De dikte maakt niets uit, maar denk eraan dat bij verlengen altijd kwaliteitsverlies zal ontstaan, al zal het op jouw setje denk ik niet heel erg duidelijk hoorbaar zijn, hetzelfde geldt voor nieuwe dikkere kabels. Goede dure kabels kopen heeft alleen zin als je ook erg goede speakers hebt staan, bij jouw en mijn setje zal dat waarschijnlijk dus niet heel veel uitmaken welke kabels ertussen zitten.

19. Wallie

Wallie Hardware Freak

Leuk Bevonden:
    0
    zie beneden daar staat het wat duidelijker O-)

Laatst bewerkt: 30 nov 2005
  20. Wallie

Wallie Hardware Freak

Leuk Bevonden:
    0
    Nadeel blijft wel dat je hem handmatig moet schakelen, ik hoop niet voor je dat je hem achter de kast wil hebben :)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina