Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 7]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Peter OtH, 16 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Die zou ik gewoon naast m'n TV leggen ofzo.
    Hou 'm even in gedachten, top.

2. Bullet

Bullet What the hell...

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb mijn kabel verlengd door te solderen.
    De kwaliteit is idd iets minder geworden, het is nog steeds mooi maar de bass enzo is gewoon wat minder.
    Maarja helaas niks aan te doen denk ik, en als ik het met een kroonsteentje had gedaan was het waarschijnlijk hetzelfde gebleven lijkt mij.

3. Joopie

Joopie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hallo, ik heb een probleempje

Mn xbox 360 digital speelt helemaal niks over mn subwoover :eek:

als ik vervolgens muziek over de reciever speel via mn radio is alles goed..dan doet ie het gewoon:confused:

vervolgens mn oude xbox weer even aangesloten om digital te testen...en daar doet ie het ook gewoon op..ik begrijp er niets van:confused:

iemand tips?:'-(

EDIT:

Flims werkt wel prima...maar in games and muziek streamen naar xbox 360 pakt ie de sub alleen niet :'-(

Laatst bewerkt: 2 dec 2005
  4. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Doe de geluidsinstellingen nog eens een keer. Misschien heb je toch per ongeluk een foutje gemaakt ofzo. En heb je dezelfde ingang op je versterker gebruikt voor de xbox 1 als voor de 360?

5. Joopie

Joopie Active Member

Leuk Bevonden:
    0

ja heb alles hetzelfde..het enigste wat ik heb gedaan is de coax kabel uit de advance scart van xbox noor advance scart xbox 360 verplaatst.

speelde net perfect dark zero..en in het tweede level springt het wel aan:confused:

maar muziek streamen van comp naar xbox gaat nogsteeds zonder sub,

ook bij project gotham geen sub..nou weet ik nie zeker of de effected ook zonder sub gaan..zoals botsen...ik zal zo ff kijken.

en ja..xbox 360 is goed in gesteld op dolby digital.

6. Wallie

Wallie Hardware Freak

Leuk Bevonden:
    0
    Subwoofers kunnen aan en uit gaan als ze geen signaal krijgen...
    Dat gebeurd ook weleens met dvdtjes. Tijdens de aktie "springt" de sub dan aan, maar krijg je opeens een romantische scene dan kan je sub uitgaan.
    Ik denk dan datje bij PGR 3 geen bass krijg, of je moet de bass helemaal open zetten, bij Forza doet de sub het namelijk ook op een laag pitje...

Misschien moet je je receiver bij muziek op een ander programma zetten, als je hem bijvoorbeeld op DSP "game" zet krijg je andere bass dan dat je hem op "Adventure" zet :)

Wat voor receiver heb je trouwens al ik het vragen mag? Als je ook DSP kan afspelen moet je hem anders op disco zetten, als je dan geen bass krijg zit er iets fout bij de instellingen :)

Laatst bewerkt: 2 dec 2005
  7. Joopie

Joopie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    tis een onkyo DR 90...al een aantal jaartjes oud dus:)

volgens mij zit er geen DSP op

8. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe oud hij is maakt denk ik niet heel erg veel uit voor DSP, want ik heb de ook al een aantal jaartjes oude AVR-3801 en daar zit gewoon DSP op (al weet ik niet wat je ermee moet:D). Heb je al geprobeerd om de bas gewoon vol aan te zetten?

9. Joopie

Joopie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    jep bass staat voluit,

en heb even op subwoofer gekeken, ik heb de optie om automatisch uit te gaan bij rustige momenten niet eens aan...staat dus constant aan.

bij perfect dark 2e level gaat ie wel aan..als je buiten die nightclub bent doet ie het perfect...alleen bij project gotham en music stream vanaf pc doet ie niks:'-(

EDIT: hmm ik heb hem aan de praat gekregen met stream music nu....moet instelingen op xbox 360 op digital stereo zetten...dan springt de reciever op PCM Digital " pro logic"....nu nog even kijken of hij wel automatisch op normale dolby digital springt in een game...zal het zo laten horen hier.

EDIT 2: nee hij sringt niet op normale Dolby digital in games...maar de bass doet het nu wel goed.
    Toch vreemd, op mn oude Xbox doet ie het wel gewoon op normale dolby digital.

Laatst bewerkt: 3 dec 2005
  10. Benny

Benny Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hey.. ik heb een vraagje..

Ik heb een kabel gekocht om m'n 360 aan te sluiten op m'n Creative 5.1 setje voor de PC (http://nl.europe.creative.com/products/product.asp?category=4&subcategory=25&product=10596)

De kabel ziet er uit als deze: http://www.alfazet.nl/kabels/audio/ak2075.jpg

Dus van 2x tulip (rood en wit) naar een mini-jack van 3.5mm..

Ik weet niet hoe ik het anders moet aansluiten, want achterin mijn subwoofer heb ik 1 gaatje vrij, en dat is dus die mini-jack van 3.5mm.. ik dacht dus gewoon ff een kabeltje van die 2x audio tulips naar die mini-jack (AUX aansluiting)..

Maar het is dus geen succes, krijg geen geluid over m'n 5.1 via mijn xbox360..

maar als ik de 2x audio-tulip achterin mijn divx/DVD speler duw en hem dan achterin me subwoofer aansluit gaat me geluid wel over 5.1.. Dus ik snap niet waarom het niet wil via me Xbox..

Kan iemand me helpen hiermee?

EDIT : ik wou nog ff zeggen dat ik de ballen verstand heb van het hele audio gebeuren, dus jullie kunnen me gerust uitlachen ;)

Laatst bewerkt: 3 dec 2005
  11. Wallie

Wallie Hardware Freak

Leuk Bevonden:
    0
    Bij je Audioinstellingen van je xbox, moet je hem op doby surround zetten als het kan, je krijgt dan stereo geluid op je 5 boxen :)

Of krijg je helemaal geen geluid, want als het goed is heb je nu wel geluid over je twee front boxen

12. Captian_Nemo

Captian_Nemo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb het zelfde probleem. Ik krijg geen 5.1 geluid uit me boxen, heb alles ingesteld op de x360, optische cabel in me receiver..het lukt gewoon niet..help!!

13. Wallie

Wallie Hardware Freak

Leuk Bevonden:
    0
    wat ook kan zijn dat je setje op output coax staat.
    Dus moet je je decoder op optical zetten in plaats van coax, ik weet niet of het daar an licht maar dat had ik wel met mn trustmaster 5.1 setje :)

14. Benny

Benny Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Krijg helemaal geen geluid..

15. Tom Clancy

Tom Clancy Karpatenlonghond

Leuk Bevonden:
    1
    Ik denk dat het probleem heel simpel is, jij sluit je Xbox 360 analoog aan, als je dan je settings instelt op Dolby Digital geeft ie waarschijnlijk alleen het optische signaal door en geen analoog geluidssignaal. Wat je dus moet doen is je 360 instellen op Dolby Prologic II of PCM stereo (zoiets is het toch) en dan luisteren.

16. Benny

Benny Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Me settings staan de hele tijd al op Dolby Prologic II.. Ik hoor alleen maar een vage ruis als ik het geluid hard aanzet.. als ik de kabels eruit trek is de ruis weg..

17. WorkingTitle

WorkingTitle ..

Leuk Bevonden:
    3.167
    Ik heb een vraag..

Ik heb een seround system,, maar ik wil een veel betere bass...
    Wat moet ik doen ?
    Een hele nieuwe installatie aanschaffen.
    Of kan ik een losse subwoofer eropaansluiten. En zou iemand er mij dan eentje kunnen aanraden.

Of eventueel een hele installatie. Het is gewoon mijn kamer in huis, dus te overdreven hoeft ook niet.

Alvast bedankt

Edit.. soiets miss --> http://www.kieskeurig.nl/product/B62712B1806A36BEC1256D1D00484FBA.htm

Laatst bewerkt: 4 dec 2005
  18. Masster Chief

Masster Chief Eat my bullets!

Leuk Bevonden:
    0
    ik zal mijn mede-forummer maar helpen, koop een rel quake, geeft ook echt een rel *) _O_ O-)

19. Wallie

Wallie Hardware Freak

Leuk Bevonden:
    0
    Wat voor een surround set heb je, want 19 van de 20 sets kan je de subwoofer niet verwisselen :)

Heb je ook verschillende geluidsprogramma's van je versterker geprobeerd?? Sommige programma's geven meer bass dan een ander :)

Als je er een 500 euroballen voor over hebt kan je net zo goed voor losse componenten gaan ;)
    Best lullig namelijk als je een home cinema setje hebt met een dikke Rel subwoofer.
    Op zich het kan wel als je setje maar een subwoofer uitgang heeft :)

20. Wallie

Wallie Hardware Freak

Leuk Bevonden:
    0
    Je setje heeft ook geen Prologic II versterker, dan moet je eerst nog een voorversterker hebben en daarop je setje op aansluiten.
    Prologic I & II houd in dat hij geluids kanalen kan vervormen naar 4.1/5.1 surround.
    En omdat je setje speciaal voor pc is gemaakt doet dat je geluidskaart voor je, maar omdat de xbox die aansluitingen mist kan je hem ook niet als 5.1 aansluiten (alleen via optical). Je kan hooguit 2.1 geluid hebben...
    Je dvd heeft dit probleem niet, omdat er misschien al een decoder in zit en die vervormt het naar 5.1 :)

Laatst bewerkt: 5 dec 2005
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina