1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 7]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Peter OtH, 16 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Xiaoie

    Xiaoie Active Member

    Berichten:
    101
    Leuk Bevonden:
    0
    Oh ok bedankt:)
    Ziet er wel heel erg mooi uit ook*) _O_
     
    Laatst bewerkt: 25 jan 2006
  2. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Zeer leuke versterker om mee te beginnen! In die prijsklasse kan je ook denken aan een Denon/Marantz waar mijn voorkeur meer naar uitgaat:). Maar dat is natuurlijk voor iedereen verschillend;).

    2 tulp = stereo (2 kanaals)
    toslink/digitaal coax = surround (meerkanaals)
     
  3. Xiaoie

    Xiaoie Active Member

    Berichten:
    101
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok nogmaals bedankt:9
    Ik ga nu ook nog even verder kijken naar een andere receiver*)
     
  4. CylonNL

    CylonNL Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Mooie receiver. Heb de vsx-D812 (voorloper) maar die staat nu bij een vriend die hem waarschijnlijk overneemt. 2 receivers is teveel van het goed. 8) :'-(
    Klinkt mooi en warm, instellen gaat redelijk makkelijk en is niet erg moeilijk. (Mijn denon is wel iets makkelijker) Vind het warmer en rustiger klinken dan de denon.
    Design vind ik zelf ook erg mooi. Zeker in de zilveren kleur. Stuurt met zijn 100 watt mijn speakers makkelijk aan. Zeker een mooi ding om mee te beginnen en zeker een HEEL stuk beter dan de Denon 1705 die ook in die prijsklasse zit.
     
  5. Wallie

    Wallie Hardware Freak

    Berichten:
    448
    Leuk Bevonden:
    0
    Goede keuze om nu al aan een Receiver te gaan denken, ook al sluit je hem nu aan met speakerboxjes kan je later ook gaan denken om over te stappen op het echte werk. Let wel op dat je reiceiver een optische/coax uitgang nodig heeft, die pioneer heeft een optische uitgang, en je home cinema set dezelfde aansluiting heeft als ingang. Want ik neem aan dat je een home cinema set hebt/wilt aanschaffen die in combinatie is met een dvd speler :)
    Is het geen combinatie met dvd speler, dan kan het zijn dat je alle boxen gewoon aansluit op je receiver, ook het beste geluid, of alle boxen worden aangesloten op je Subwoofer en dan beschikt deze over een digitale ingang :)
     
  6. Xiaoie

    Xiaoie Active Member

    Berichten:
    101
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja klopt, ik was ook nog van plan om een home cinema set aan te schaffen:)
    De LG LH-T751TB

    (Voor specs kijk even op deze link;) http://www.kieskeurig.nl/nl/product...omecinema&q=lg and lh-t751tb&pcode=homecinema

    En de uitgang en ingangen komen ook nog overeen:+
    Maar trouwes ook bedankt voor je uitleg, want ik was wel een beetje in de war hoe ik alles nou precies moet aansluiten maar is nu al een heel stuk duidelijker geworden_O_

    Allemaal bedankt voor jullie hulp dus*)
    Ooh jah 1 laatste vraagje nog, de receiver kan je toch gewoon op de Tv aansluiten?:+
    (In dit geval composiet/ Rgb Component/S-Video)
     
  7. Wallie

    Wallie Hardware Freak

    Berichten:
    448
    Leuk Bevonden:
    0
    Even mezelf quoten :)
    Editje:
    Je kan trouwens ook gewoon naar andere speakers kijken of heb je nog geen losse dvd speler ??
    Hier heb je een paar die de Forumleden hebben:
    -http://www.kieskeurig.nl/product/D2CBD0984331335FC1256ED6004AC15D.htm
    -http://www.kieskeurig.nl/product/A23698521A021A08C1256E190071BCAD.htm
    -http://www.kieskeurig.nl/product/422A443E14076D18C1256CDB004199DB.htm

    En deze ziet er ook goed uit :)
    -http://www.kieskeurig.nl/review/18E750C73CC66D4DC1256DB500527BDC.htm
    En deze zit er zowat hetzelfde uit als mijn set :eek:

    Deze sets zijn goedkoper dan jouw complete set terwijl dat eigenlijk allemaal niet hoeft. Want jij wil nou je boxen aansluiten op een versterker die weer versterkt wordt door je receiver ;)
     
    Laatst bewerkt: 25 jan 2006
  8. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Tipje: ga niet via kieskeurig specs van dingen met elkaar vergelijken, want erg veel klopt voor geen meter op kieskeurig:).
     
  9. Wallie

    Wallie Hardware Freak

    Berichten:
    448
    Leuk Bevonden:
    0
    Idd maar het wordt wel moeilijk om ze te gaan vergelijken, want ik neem aan dat de winkels ze niet allemaal hebben...

    Het was trouwens niet de bedoeling om ze te vergelijken, ik liet gewoon zien dat je misschien een betere set kan hebben voor minder geld :eek:
     
  10. Xiaoie

    Xiaoie Active Member

    Berichten:
    101
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok bedankt:)
    Ja klopt ik heb al wel een losse dvd-speler:p

    En ik denk ook dat mijn manier een beetje omslachtig is jah:9, maar ik moet sowieso nog even sparen en misschien ben ik tegen de tijd dat ik klaar ben al wel op andere ideeën gekomen:9
    (Of hopelijk de set afgeprijsd:9 :9 )

    Bedoel je trouwes dat met mijn manier ik de boxen aansluit op de Dvd-Speler bij het setje, en vervolgens die allemaal weer aansluit op de receiver?
    Of zit ik er nu weer naast:confused:

    Maar ook nog bedankt voor je links;)

    /edit:
    ik heb nu wel even gekeken naar een paar satellietsystemen, dus naar alleen speakers:+
    Maar hoe moet je die dan aan een receiver aansluiten voor surround geluid?:confused:
    Want die hebben toch geen optische uitgang?....Of is dat ook niet nodig:confused:
     
    Laatst bewerkt: 26 jan 2006
  11. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is niet nodig:). De optische ingang van de versterker is zorgt ervoor dat de versterker via één snoer meerdere kanalen kan ontvangen (bijvoorbeeld 5.1). Een speaker hoeft maar één kanaal te ontvangen, want meer kan hij tóch niet laten horen.
    Het zit dus zo: je dvd-speler leest de dvd en verstuurt via de optische uitgang surround naar je versterker. De versterker ontvangt dit signaal, scheidt het signalen in afzonderlijke kanalen, versterkt het signaal, en stuurt het dan naar de luidsprekers. Je hebt dus voor alle luidsprekers één kabel nodig.

    Snapje:)?
     
  12. Xiaoie

    Xiaoie Active Member

    Berichten:
    101
    Leuk Bevonden:
    0
    ok bedankt, ik snap het:)

    Alleen nog 1 dingetje:9
    De receiver waar ik een oogje op heb heeft dus een pre-out van 6.1

    Dat betekent toch gewoon dat die uitgangen heeft voor een 6.1 setje?
    Dus gewoon 6 speakers en een subwoofer toch?

    Want is het verschil tussen een 5.1 en een 6.1 set dan groot?

    Maar hoe dan ook, ik ga nu ook kijken naar alleen een setje speakers.
    Was anders eigenlijk wel grappig geweest, had ik een versterker 'dubbel':9

    Bedankt voor de tips nog allemaal, bespaart me denk ik wel weer wat geld_O_
     
  13. Xiaoie

    Xiaoie Active Member

    Berichten:
    101
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb trouwes een leuk setje gevonden:D

    Kenwood KS-3200HT:
    http://www.kieskeurig.nl/product/EE78A2D0515E9182C125702F0046B647.htm

    Of Kenwood KS-5200HT:
    http://www.kieskeurig.nl/product/2EE16AA24F13A976C125702F00477A19.htm

    Maar het enige verschil tussen die 2 is alleen het deign, en daarom is die wel bijna 40 eurp duurder:'-(

    Maar nog even een kort vraagje erdoor:9
    Want bij de meeste speakers waarbij ik even heb gekeken staat het frequentiebereik erbij maar ik kan ze van deze 2 setjes nergens vinden:confused:
    Iemand enig ideer of deze setjes wel goed zijn dan?

    En weet iemand misschien wat tweeter of woofer-units per speaker betekent?
    Maar het lijkt me toch gewoon aantal woofefs/tweeters dat je de speaker kan weergeven, toch?
    (wat betekent tweeter sowieso eigenlijk:9 )

    Maar kunnen jullie me misschien zeggen wat jullie van de setjes vinden of misschien nog met andere suggesties komen?
    Alvast heeeeeeel hartelijk bedankt_O_ _O_
     
  14. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Pre-outs zijn uitgangen voor een eindversterker. Het geluid is dan dus wel gescheiden in verschillende kanalen, maar nog niet versterkt.

    Tweeters zijn de luidsprekerunits (die 'ronde dingen op de speaker';)) waar de hele hoge tonen uitkomen. Woofers geven de lage tonen weer.

    Enne, volgens mij is kenwood niet zo'n geweldig merk. Ik heb er iig nog niet echt vaak van gehoord:).
     
  15. Wallie

    Wallie Hardware Freak

    Berichten:
    448
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Xiaoie: Ga eens bij jou in de buurt naar een hifi winkel die surroundsetjes verkoopt, bijvoorbeeld de Media Markt, als je mazzel hebt hebben ze leuke sets voor leuke prijsjes :)
    Kenwood was trouwens vroegâh een grote speaker leverancier, nu is het een beetje dood gebloed.... en ik zou die set niet nemen want er zit geen subwoofer bij... dus als ik jou was zou ik 100-200€ verder sparen en een set nemen met een subwoofer erbij. Een subwoofer voor 100-200€ zijn schaars :)
     
  16. Xiaoie

    Xiaoie Active Member

    Berichten:
    101
    Leuk Bevonden:
    0
    hmm ok ik zal nog wel even verder kijken_O_ :9

    /edit:
    wat vinden jullie allemaal van dit setje dan_O_

    De Tannoy Arena:
    http://www.kieskeurig.nl/product/2B7CCFD1A458B063C125700A003E9205.htm

    Is volges mij qua specs toch wel heel goed, toch?
    Maar die prijsverschillen op kieskeurig.nl is niet normaal;
    299-1799 8) :eek: 1500 euro verschil :eek:

    /Nog es edit:9
    Ook nog even gekeken op de site waar je dit setje voor 299 kan bestellen, en je hebt ook nog 0,00 euro verzendkosten_O__O_
     
    Laatst bewerkt: 26 jan 2006
  17. Wallie

    Wallie Hardware Freak

    Berichten:
    448
    Leuk Bevonden:
    0
    waar woon je als ik het vragen mag ??? Misschien weet iemand op het forum wel een leuke winkel bij jou in de buurt :)

    En als je goed kijkt heb je dan alleen surrounds dus je hebt maar twee speakers...
    Maar idd ze zien er zeer gelikt uit :)
     
    Laatst bewerkt: 26 jan 2006
  18. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is toch gewoon een set met 5 speakers en een subwoofer? Ik zie nergens dat het gaat om 2 speakers en een sub... En ook niet dat er 5 surrounds en een sub bijzitten:).
     
  19. Wallie

    Wallie Hardware Freak

    Berichten:
    448
    Leuk Bevonden:
    0
    Ten eerste gebeurt het wel eens vaker,
    Ten tweede staat er luidspreker dus geen meervoud
    Ten derde er is alleen informatie over de surround/frontspeakers
    Ten vierde je zit alleen een front/surround speaker en geen complete set :)
    Ten vijfde de prijs is wel érg laag, terwijl die prijs voor 2 speakers er beter bij hoort ;)

    Nu was ik zeker best irritant :p
     
  20. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij werkt het plaatje bij kieskeurig bij jou niet helemaal goed;). Elke seconde ofzo wisselt het plaatje nl. Eerst zie je 1 luidspreker, vervolgens de hele set. Dat wisselt elkaar steeds af;).

    Edit: er wordt bij kieskeurig ook onderscheid gemaakt tussen de voorspeakers, centerspeaker en achterspeakers. Daar worden de specs appart van genoemd.

    Edit2:
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 26 jan 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina