1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 7]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Peter OtH, 16 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    ik verdenk een probleem met je voeding binnen in de marantz.
    je sub heeft zijn eigen krachtbron dus die telt in dit geval ff niet mee.
    de surround processor (dsp) stuurt wel geluid naar je sub dus die kan ook niet stuk zijn........een voeding is het duurste van je receiver.

    ik vrees dat er een nieuwe receiver aan gaat komen :{
     
    Laatst bewerkt: 25 aug 2005
  2. pindakaas

    pindakaas pindakaasNL

    Berichten:
    595
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben niet zo heel technisch, maar ik zal ff zeggen wat voor ingangen er allemaal opzitten (vlnr):

    1 2V AC IN
    Front Speakers (Left en Right)
    Rear Speakers (Left en Right)
    Center Speaker
    Audio Inputs (Front, Rear en Center/Subwoofer)
    Volume Control

    Kun je daar wat mee?
    Bedankt voor je hulp trouwens!
     
  3. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    je kan hem wel op een 12v aansluiting hangen op de camping :+

    das iets wat ik zoiezo niet hoef te proberen hier dus dat heeft deze set al meer dan die van mij :)

    er zit helaas geen optische digitale ingang op kerel (althans...dat haal ik nergens uit jouw info) dus ik vrees dat het geen dolby digital wordt.
    heeft ding ding uberhaupt wel een decoder???????
     
    Laatst bewerkt: 25 aug 2005
  4. pindakaas

    pindakaas pindakaasNL

    Berichten:
    595
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, dat Dolby Digital had ik al opgegeven. Maar kan ik hem sowieso niet aansluiten gaat het een beetje om... Kan ik met wat ik net liet zien sowieso niet voor elkaar krijgen dat er geluid uit alle boxen gaat komen?

    En een decoder? :confused:
     
  5. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Oei, dat zou erg vervelend zijn. We gaan hem morgen weg brengen voor onderzoek/reparatie. Er zit nog wel garantie op de receiver dus ik neem aan dat een kapotte voeding daar ook onder valt, hoop ik.. :eek:
     
  6. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    een decoder (of processor) pluist het gewone stereo signaal uit elkaar om het dan te verdelen over de kanalen waar deze set over beschikt.

    dus van een 2 kanaals stereo geluid maakt hij bv een meerkanaals analoog dolby pro logic geluid van om toch een beetje een surround gevoel te maken.

    omdat je xbox met de standaard meegeleverde audio video kabel beschikt over 2 tulpstekkertjes voor het stereo signaal,zal je die 2 stekkertje ergens in moeten prakken zodat jouw setje dat kan verdelen......en dat is de decoder.
     
  7. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    natuurlijk valt dat eronder.....maar wellicht zit ik er vreselijk naast.

    het kan bv ook een relais zijn....de meeste receivers en versterkers worden relaisgestuurd zodra je ze inschakeld om een stroompiek te voorkomen.....of mischien is het een ander heel klein lullig dingetje.

    ik hoop dat het meevalt kerel.....tis iig zeker weten garantie.
    succes ermee en laat ff weten hoe het afloopt....je heb mij nu nieuwsgierig gemaakt :)
     
  8. pindakaas

    pindakaas pindakaasNL

    Berichten:
    595
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik leest net dit over het setje:

    De 5300 heeft net zoals zijn voorganger, de DTT2200, geen eigen decoder. Er zitten dus alleen 6 analoge inputs op, het decoden van een dolby digital signaal zal de geluidskaart (of eventueel een DVD speler) moeten doen."

    Kun je met deze info zeggen of ik hem überhaupt kan aansluiten?

    Bedankt voor je moeite, ik heb er weinig verstand van :cool:
     
  9. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Niet met die info, maar wel met de info die je gaf hiervoor. Je kan je xbox wel gewoon aansluiten, maar dan krijg je maar uit 2 speakers geluid. Dat heeft Beuker net mooi uitgelegd:).
     
  10. Wallie

    Wallie Hardware Freak

    Berichten:
    448
    Leuk Bevonden:
    0
    tenzij je het versplits naar 6 boxen
    maar dan heb je hooguit uit die 6 boxen stereo geluid ;)
     
  11. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Splitsen. Hoe bedoel je? Gewoon meerdere tulpstekkertjes uit één tulpstekkertje splitsen? Dan wordt de impedantie te laag;). Vooral voor zo'n versterkertje.
     
  12. Wallie

    Wallie Hardware Freak

    Berichten:
    448
    Leuk Bevonden:
    0
    hoewil je anders al je speakers benutten met die speakerset :p
    Eeen vriend heeft het ook helemaal afgesplitst met die tulp stekkers maar je krijgt er wel een ruimtelijk geluid. Trouwens met die twee stekkers krijg je alleen stereo geluid en heb je geen geluid via de subwoofer. Kortom dat klingt voor geen meter :)
     
  13. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik hoop ook dat het allemaal meevalt!:eek:
    Als ik meer weet laat ik het je zeker even weten ;).
     
  14. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    @Wallie: Splitsen is iig geen goed idee:). Bij een te lage impedantie kan je kortsluiting krijgen (toch...:D).
    Zo'n setje is gemaakt om bestuurd te worden door een externe decoder, bijvoorbeeld in een dvdspeler. Die zocht X-zibit ook. Een die voor elk kanaal een apparte tulp-uitgang heeft. Zo kan je tóch dolby digital krijgen. Je kan met zo'n dvd-speler zelfs dolby digital krijgen als je 3 stereoversterkers gebruikt...
     
  15. pindakaas

    pindakaas pindakaasNL

    Berichten:
    595
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik probeer het een beetje te begrijpen, maar is het nou zo dat als ik een DVD-speler zou kopen, alles zou zijn opgelost? Of kan ik beter gewoon een setje kopen die wel geschikt is voor een Xbox?

    Of eigenlijk, kan iemand een samenvatting geven van wat eigenlijk mijn mogelijkheden zijn met deze set?

    Bedankt voor de reacties!
     
    Laatst bewerkt: 25 aug 2005
  16. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    De Inspire 5300 is geen actieve subwoofer, maar een passieve. Door middel van een crossover filter worden de lage tonen uit de andere kanalen gehaald, en doorgegeven aan de subwoofer.

    Als je een DVD-speler zou kopen met een ingebouwde Dolby Digital decoder en een 5.1 kanaals uitgang, los je slechts een deel van je problemen op.

    Je kan dan nog steeds geen 5.1 uit je Xbox krijgen. Het enige dat je ermee opschiet is dat je een film in 5.1 kan kijken op de DVD-speler.

    Je kan hoogstens Dolby Pro-Logic geluid uit de xbox halen met de standaard kabel die bij de Xbox wordt geleverd. Dan sluit je de rode en witte tulp stekker van de Xbox kabel aan op de achterkant van de subwoofer (front links en rechts). Als het goed is kan je in het menu van de Xbox het geluidsignaal op Dolby Pro-Logic zetten. Zo kan je in iedergeval al je speakers gebruiken, en heb je toch nog een surround geluid.

    Wil je genieten van Dolby Digital geluid op de Xbox, dan zou je inderdaad naar een setje moeten kijken met een Dolby Digital 5.1 decoder, en een optische ingang.
     
    Laatst bewerkt: 25 aug 2005
  17. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kan ook geen pro-logic geluid uit de xbox halen, omdat pro-logic niet door de xbox wordt ingedeeld maar door de decoder in de versterker. Die verspreidt het stereo-geluid over de 5 kanalen. Het zou geen zin hebben om de xbox op pro-logic te zetten als je hem gewoon aansluit via 2 tulpstekkers want ookal zou de xbox dan dolby pro-logic sturen, dan nog wordt het weer in 2 kanalen samengepakt...
     
  18. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Fijn dat je het even toelicht, je hebt helemaal gelijk :). Ik was in de veronderstelling dat hij dat kon kiezen op z`n speakerset, maar daar zit geen decoder in 8).
     
  19. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit te denken om een beamer te kopen (ooit:D), maar wat is de minimale projectie-afstand? Ik denk dat ik op m'n kamer niet verder dan vanaf 2 á 3 meter kan projecteren, is dat genoeg? En hoe groot beeld kun je dan maximaal krijgen?
     
  20. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    @jki: verscheelt per beamer, check www.projectorcentral.com daar is een calculator kun je precies zien welke projectoren aan jou eisen voldoen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina