1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 7]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Peter OtH, 16 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    in de winkel krijg je doorgaans de slechtste indruk van welk scherm dan ook.

in fabrieken zoals de media markt,bcc en andere prijstoppers staan er 123 schermen te trekken aan een lullig kabeltje dat wellicht een aantal keren versterkt wordt dmv antenne/signaal versterkers en onderling de meest ridicule storingen aan elkaar doorgeven.

het mooist is uiteraard een losse opstelling waar direct een knappe dvd speler op aangesloten staat zonder 345 meter kabel ertussen en eventueel iets van digitale tv.
    zo krijg je ineens een compleet ander beeld en ziet meteen waar een fatsoenlijk lcd scherm toe in staat is.

helaas ontbreekt hier dikwijls de ruimte voor bij wasmachine giganten als de media fart.
    snel cashen is de formule...no questions asked.

2. TheWalrus

TheWalrus Guest

Dat is waar Beuker. Maar veel LCD's komen juist goed voor de dag als ze direct aangesloten zijn via een DVD speler. Via het lullige kabeltje verkopen ze de beeldverbeteringstechniek in plaats van het paneel.

Laatst bewerkt door een moderator: 30 aug 2005
  3. Alé Gertje!!!

Alé Gertje!!! Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een vraagje:

heb het volgende:
    - een wat gedateerde sony televisie
    - een advance scartkabel
    - U.S. Blaster digital home theatre system (DTS)

ik vraag me dus af of er een mogenlijkheid bestaat geluid te krijgen van de xbox door dit geluidssysteem aangezien de tv hiervoor te gedateerd is. zoja, moet ik dan alleen een receiver + zo'n kabel hebben?

en wat is dan een zo voordeligst mogelijke oplossing?

is er btw een directe aansluiting voor geluidssystemen op de xbox360, aangezien ik die ga gebruiken in de toekomst?

4. TheWalrus

TheWalrus Guest

Awel Gertje, ik moest kloppen want de bel doet het niet!

Goed, jouw vraag. In de Advanced Scart kabel zit een klein kastje (pak de kabel er maar eens bij). Op dat kastje zit een optische uitgang. Je herkent hem aan het rode licht (nee, niet op de wallen gaan zoeken!). Wat je moet doen is het volgende:
    • Je koopt een optische kabel (ga voor een degelijke, niet een cheap assed ding maar zeker niet voor een overmatig dure kabel).
    • Die kabel leg je tussen het het kastje van de advanced scart kabel en jouw versterker
    • Je gaat naar het Xbox dashboard en schakelt DTS en DOlby Digital in

De Xbox 360 werkt hetzelfde. Weer een optische ingang die vastzit op de kabels (al beweren sommige mensen andere dingen, de optische uitgang bevindt zich achterop het deel van de kabel dat je in de Xbox 360 drukt). Bekijk de plaatjes van de Xbox 360 scartkabel en, daaronder, de Xbox 360 component kabel.

Laatst bewerkt door een moderator: 30 aug 2005
  5. Alé Gertje!!!

Alé Gertje!!! Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Tnx!!! nu nog ff een verterker (+ zo'n kabel dus) op de kop zien te tikken

6. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Zo'n kabel kan je nog niet kopen want de xbox 360 is nog niet uit :+ .

Enne, zit bij die speakerset van jou (waarvan je zei dat ie DTS ondersteunde) dan geen versterker? Hoe kan zo'n setje dan in vredesnaam DTS ondersteunen?

7. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Wie weet eigenlijk wat de minimale projectie-afstand is van een Barco?

Edit: ow, sorry, dubbelpost.

8. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Kweet niet t antwoord op je vraag maar ik raad je aan om voorlopig op onze leeftijd niet aan barco's te denken :) Games kunnen er niet opgespeeld worden en dan zit je dus als nog aan je oude tvtje vast voor de xbox etc. Het geld voor een Barco én een Beamer lijkt me niet te doen voorlopig, kan je het beter in nieuwe speakers o.i.d. stoppen :) Als ik jou was zou ik gewoon kijken naar een leuke beamer die HDTV ondersteund.

9. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vond het gewoon leuk om te vragen:). Was niet echt serieus aan het denken aan een barco, beamertje is goed genoeg;). Ik weet nog niet eens zeker of die er binnenkort wel komt.

10. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Wie kan dit toelichten? Ik snap dat het met een fresnel lens moet, maar wat komt er nog meer bij kijken. En zou het de moeite waard zjin het eens te proberen:)? De qualiteit is opzich best aardig aan de foto's te zien (natuurlijk heel slecht als je het vergelijkt met goede beamers, maar als je iets simpels zoekt is het goed genoeg. In mijn geval dus :cool: ).

Dat is nu mogelijk voor weinig geld. Dit is een geheim wat vele electronica-fabrikanten niet met je willen delen! Ik verkoop u de ideale oplossing om dit zelf te realiseren

Er zijn 2 soorten beamers:

Manier 1: maximaal 15 euro
    De 1e manier is een TV projector beamer.
    Je projecteert het tv beeld via mijn handleiding en een speciale lens op de muur.
    Zeer cool om je Xbox of PS2 op aan te sluiten

De kwaliteit is redelijk tot goed, maar voor 15 euro is dat toch een doom.
    Leuk project om te bouwen, voor school project zeer geschikt.

Manier 2: 150 Euro
    De 2e manier is een echte TFT beamer, hiervoor heb je een klein tft scherm nodig tot 15 inch.
    13 en 14 inch zijn ideaal. Deze kunt u al 2e hands kopen voor rond de 75 euro, ik geef u links mee waar u schermen kunt kopen voor weinig geld.
    Tevens heeft u nog een aantal onderdelen nodig, maar dat bespreek ik in mijn handleiding.
    (alle onderdelen zijn goed te verkrijgen)
    Totaal bent u ongeveer 100 - 150 Euro kwijt, veel minder dan een nieuwe beamer, maar net zo goed!
    Deze beamer geeft te zelfde resultaat als een 2000 euro beamer, absoluut!!!!

Een erg leuk project dat in enkele uurtjes te bouwen is.
    Zeer fijne beamer, ik raad je dan ook aan deze te bouwen als je hem dagelijks wil gaan gebruiken.
    Solderen is in principe niet echt nodig.
    Beeld eens in dat je hier een spelletje op gaat spelen.

Het blijft natuurlijk het beste om gewoon zelf een beamer te kopen en ik ga hier ook echt niet aan beginnen, maar ik wil gewoon ff jullie commentaar horen:).

11. Masster Chief

Masster Chief Eat my bullets!

Leuk Bevonden:
    0
    ik vind het beeld anders gruwelijk mooi, wie weet als ik ooit nog eens in de vacans niks te doen heb

12. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je kunt best zoiets bouwen hoor en het zal allemaal ook best werken maar daar is ook alles mee gezegd.

13. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom? Is het dan toch een hele slechte qualiteit (ga het alsjeblieft niet vergelijken met je barco, oke :+ ).

14. tipex

tipex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mag ik het wel met me sony vergelijken? :) Dit soort dingen is leuk voor een paar dagen en daarna ga je in zien dat de kwaliteit gewoon slecht is.

15. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Maar je hebt wel groot beeld:). Aan de foto te zien is de qualiteit toch niet zó erg?

16. jackson

jackson Zil = Ownage!!!

Leuk Bevonden:
    0
    heey, ik had een vraagje he, ik zit nu egt dik te twijfelen of ik een Z-5500 Digital koop, of ik koop een Creative 5700D ofzow iets, kan iemand argumenten geven waarom ik de Z-5500 moet kopen of nu juist niet , of waarom ik de 5700D moet kopen, hoor het wel,

17. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
  18. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Had over dat verhaal laatst wat gelezen, het was enorme bullshit. Je kamer moest pik donker zijn om een beetje iets te kunnen zien en de beeld kwaliteit is gewoon enorm slecht. Je projecteerd als het ware je tv op een doek, je tv is de beamer. Dus de kwaliteit is meestal al slecht en wordt dan ook nog is groot gemaakt. Dus ook geen HDTV etc. natuurlijk, erg grote onzin, niet erin trappen :)

19. TheWalrus

TheWalrus Guest

Ben je nu cynisch? De foto is slecht, alle loopt in elkaar over. Van een kleine LCD monitor (en dan vooral een hele oude) het beeld projecteren op een doek is wel leuk, maar zeker niet geweldig. Vooral het feit dat je met oudeLCD's slechte responstijden hebt is niet erg plezierig.

20. jackson

jackson Zil = Ownage!!!

Leuk Bevonden:
    0
    ik ben er eindelijk overuit:),, ik heb besloten geen nieuwe pc te kopen maar to een dolby installatie,
    DDTS-100 Decoder - http://nl.europe.creative.com/products/product.asp?category=4&subcategory=136&product=9468

Of de Z-5500 (zit al een decoder in maar ik wil zowiezo die ddts-100...:)
    http://www.logitech.com/index.cfm/products/details/BE/NL,CRID=2177,CONTENTID=9486

of de Creative Megaworks 550 http://www.creative.com/products/product.asp?category=4&subcategory=25&product=240

kan iemand tips geven over allebei de sets?,, van welke ik het best kan kopen;) en het is voor een slaapkamer, niet zown grote

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina