1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [Deel 8]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Graveheart, 1 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Je moet je speakersetje aan zien te sluiten op die rode en witte tulpstekker die uit je 360 komt.

2. Wessiej

Wessiej A.F.C.A.

Leuk Bevonden:
    0
    Bedoel je die bij de scartkabel zitten?
    Ik heb een advanced scart kabel dus dat wordt dan ook lastig.
    Of gaat het over iets anders.

3. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Ooow, okej. Je hebt een Advanced Scart kabel voor de 360 gekocht, maar je hebt een geluidsetje zonder digitale input...alleen stereo. Dan gaat het niet lukken om je 360 op dit setje aan te sluiten. De Advanced Scart is de enige 360 kabel zonder analoge stereo audio aansluitingen. Dus met elke andere 360 kabel is het wel mogelijk, alleen heb je dan mogelijk een verloopstukje nodig.

4. Wessiej

Wessiej A.F.C.A.

Leuk Bevonden:
    0
    En welke kabel is dan aan te raden voor doch goed beeld, én dat ik deze erop kan aansluiten?

5. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Mja, voor een 'normale' tv is de Advanced het beste voor een mooi beeld. Indien je geen HDTV hebt, of iig een tv waar je geen component of vga stekker in kan doen, sta je voor een dilemma.

Óf je houdt mooier beeld met je advanced scart, maar wel geluid van je tv.
    Óf je gaat terug naar de compsite video (gele tulpje), en met een verloopstukje heb je geluid van je setje.

Als je nog wat geld je portemonnee hebt, koop dan gewoon een setje met digitale ingang, en verkoop deze. Dan heb je goed beeld, en goed geluid.

6. Wessiej

Wessiej A.F.C.A.

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had nog geld van de grond moeten rapen om een scart blokje te kopen, helemaal blut dus.
    Zal even kijken zometeen.

7. Wallie

Wallie Hardware Freak

Leuk Bevonden:
    0
    Wat je ook kan doen is dat groene tulpje (3.5 jacket) in je tv stoppen. Het ziet er niet uit want de hoofdtelefoon ingang zit meestal aan de voorkant en dan kijk je dus richting de kabels :)

EDIT: dus je sluit al je kabels van je 360 naar je tv (geel, rood en wit) en dan sluit je je groene tulp aansluiting van je 2.1 setje op je hoofdtelefoon van je tv...

Laatst bewerkt: 25 mrt 2006
  8. Wessiej

Wessiej A.F.C.A.

Leuk Bevonden:
    0
    En dan zie ik gewoon dat mijn oude tv geen hoofdtelefoon ingang heeft.
    Belachelijk.

9. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Hij heeft advanced scart he ;), maar wat je zegt is idd een optie met de composite kabel.

edit: ow dus toch niet :9
    Maar je kunt de composite kabel aansluiten: geel in je tv (eventeel in xbox scart blokje), en rood en wit via een verloopstukje van 2x female tulp naar 3,5mm jackplug in je setje. Want de input van je setje is die 3,5mm jackplug toch? (pc setje dus)

10. Wallie

Wallie Hardware Freak

Leuk Bevonden:
    0
    Ook al heb je advance scart op je xbox aangesloten, al je geluid gaat ook naar je tv, ook naar je koptelefoon, dus dat moet geen probleem zijn... helaas heb je geen hoofdtelefoon ingang...

Ik heb zelf een scart met verloop naar female scart. Daartussen heb je een out/input switch, met een gele, rode, witte en s-video tulp. Die moet je hebben. Dan gebruik je het verloop kabeltje die van rood wit naar groen gaat. En die sluit je weer aan op je 2.1 set :)

11. Wessiej

Wessiej A.F.C.A.

Leuk Bevonden:
    0
    Maar dit zou betekenen dat ik alsnog mijn normale kabel erin moet doen.
    Het lijkt alsof er geen andere keus is :'-(.

12. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    @ Wallie:
    Een (off-topic) vraag waar ik zo al een tijdje mee zit :9 Elke keer zie ik jouw sig met het geluidsgeweld. Dan vraag ik mij toch af of je daadwerkelijk ook op een 37cm tv speelt :9 Just a question

Edit:/
    Zoja, maak dan eens een foto :p

13. Quarke

Quarke mja erm sjur

Leuk Bevonden:
    1
    Ik weet niet precies hoe ik per box m'n geluid kan regellen enzo kep beetje boekje doorzocht maar kom en niet helemaal uit , maar lijkt me dat de volume goed genoeg sta als ik bij dvd's wel normaal alles hoor.
    Maar zoals ik al zei als ik hem op advanced/game ( of iets in die richting) zet dan issie goed, dus denk dat het hem daar gewoon in zit.

Grts

14. Wallie

Wallie Hardware Freak

Leuk Bevonden:
    0
    @ Quarke: welk setje heb je ook alweer, trouwens als je het volume per box kan regelen moet je het via je ab of je decoder kunnen bepalen :)

@ Geertbargeman: Ik speel inderdaad op een 37 cm toestelletje van Grundig. Eigenlijk is dat ding ook veels te klein en natuurlijk wil ik ook HDTV van 32" O-)
    Maar daar heb ik helaas geen geld meer voor en opzich, het tvtje past best prima bij de rest van mn hifi :)

Zoals je ziet zit ik er ook maar 2.5 meter van mn tv af, voor films maakt het dus niet uit. Bij games zit ik ook meestal op het puntje van mijn bank :)

Verder zijn deze foto's al weer een tijdje geleden genomen, want ik heb nu een harddisk met een ingebouwde media center (geen computer). Verder zijn ook de kabels (allemaal!!) weggewerkt :)

PS weet iemand hoe je het best je lens kan schoonmaken van je fotocamera??? Ik heb wel van die Glorix schoonmaakdoekjes maar die zijn wel erg vochtig :eek:

15. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom heb je je centerspeaker zo hoog? Hij kan toch prima op de hoogte van de rest hangen?

16. Quarke

Quarke mja erm sjur

Leuk Bevonden:
    1
    @ wallie

Ik heb Digital Home Cinema System DCS-333
    Op pagina 12 van deze treath staan foto's enzo :p

17. joostpolletje

joostpolletje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Goedemiddag.. Ieder geval als jullie de klok vooruit hebben gezet.

Nu to the point.

Ik ben mij de laatste dagen aan het verdiepen in een goed home cinema systeem. Dit te meer omdat er een mooi hdready lcd scherm aankomt. En ik natuurlijk het geluid van de 360 er over wil laten lopen. Nu is er zoveel keus te vinden.. Ik wilde de volgende "eisen" er wel aan hebben, Hij moest DTS hebben, een HDMI uitgang en dus voor de 360 een optische ingang hebben.
    Nu kwam ik op t volgende setje van Sony namelijk de davDZ810W.

http://http://www.kieskeurig.nl/product/6ACB635B8BC2E3FAC12571260033B39F.htm#

Zou ik hiermee voldoende geluid en alle mogelijke geluids specificaties kunnen krijgen van de xbox 360.

Wie zou mij wat meer informatie hier over kunnen geven of ieder geval of dit een goede keus is.

Alvast Bedankt!

Laatst bewerkt: 26 mrt 2006
  18. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, dat setje is perfect voor jouw needs. Ik vind hem ook erg mooi qua design :)

19. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, erg mooi setje. Maar was is dat ding helemaal links in de foto?

20. Wallie

Wallie Hardware Freak

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien een microfoon om je 5.1 gelijk af te stemmen...
    Ik vind het eigenlijk wel een beetje vreemd ja :)

Hij hangt op oorhoogte en hij kan niet lager want anders knalt hij tegen de achterkant van de tv, wil ik hem lager zetten moet hij verder naar links en zit hij niet meer in het midden :)

Heb je misschien bij andere games geprobeerd??? Want meestal kan je bij die home cinema setjes niks regelen qua volume per speaker...
    Maar goed ik ga wel effies kijken :)

EDIT: Ik heb even gekeken naar je afstandsbediening van je set
    Krijg je hier verschil in te zien als je op het knopje drukt?? En als je het klepje naar beneden doet welke opties heb je dan??? En laatste vraag... Hoe heb je het geluid aangevinkt op je 360??? Als het goed is moet je Dolby Digital aan vinken, maar als je nou verschillende opties aanvinkt kan je zo kijken welke het beste geluid geeft voor je zelf :)

Zit je echt vast moet je eens kijken als je een dvd kijkt met de 360 en niet met de dvd speler of je nog steeds een dof geluid hoort in een van je speakers :)

EDIT2: Ik zie nou pas dat het probleem al verholpen is :) veel plezier met je set !!!

Laatst bewerkt: 26 mrt 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina