1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [Deel 8]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Graveheart, 1 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Murdock_NL

Murdock_NL XBOX360 User

Leuk Bevonden:
    0
    bij zenders ook gewoon zodra ik hem in de tv doe. als ik er gewoon een koptelefoon in doe bij de tv niks aan de hand. en als ik die kabel van mijn 2.1 setje in een mp3 speler doe ook niks aan de hand... komt het mischien omdat er ook stroom staat op de tv ofzo???

2. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb op verzoek van de bewoner van de kamer naast me en de mensen beneden mijn woofer op een andere plek gezet en mijn spikes opnieuw geinstaleerd. Wat er verschil in vloerbeweging :) Wat wil je, dit huis is gebouwd in 1850 ;)

3. Vic Vega

Vic Vega Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben sterk aan het twijfelen tussen 2 setjes van logitech, de
    z 5500
    en de
    z 5400

Heeft iemand ervaring met de z5400, zoja...komt deze dichtbij de z5500.

De speakers zullen geplaatst worden in een kamer van 4 x 5 meter.

4. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Van rechtsachter de bank naar rechts voor je. Merk je beetje verschil met het geluid?

5. choppah503

choppah503 GRUNN FC

Leuk Bevonden:
    0
    ik plaats de vraag hier maar even.
    Als ik zegmaar men geluid gewoon via tv afspeel dan is dit heel zacht wanneer ik op de 360 speel.
    xbox 1 = wel gewoon goed en tv kijken ook enig idee hoe dit kan.

edit sorry hoorde eigenlijk tussen 360

Laatst bewerkt: 6 apr 2006
  6. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    De 5500 schijnt wel redelijk wat beter te zijn. Tevens is ie wat kratiger dan zijn "kleine" broertje. Overgins moet je ze momenteel beiden even links laten liggen!. Waarom? Daarom
    Logitech zegt binnen 6 weken een oplossing te hebben voor dit probleem.

7. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Al geprobeerd met een andere kabel?

8. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, wat betreft de verplaatsing hoor ik haast geen verschil. Je hoort als het goed is toch nauwelijks waar je sub staan door zijn lage frequentie, als hij goed ontkoppeld is. Door de betere ontkoppeling van de sub nu, met de spikes, is hij nog minder goed te 'pinpointen' :)

Wat betreft de spikes hoor is wel heel veel verschil. Veel minder doordreunen en wel iets strakkere bas. De vloer trilt een stuk minder, omdat de sub nu eindelijk goed ontkoppeld is van de vloer. Vinden me zusje en ouders ook wel wat chiller als ik om 24:00 nog film zit te kijken met wat gasten :9

Laatst bewerkt: 7 apr 2006
  9. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Hier ook maar even nieuwe foto's posten:

10. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Lekker hoor JKI...en je bent wel damn lucky met die dvd speler voor zo cheap :) Als je er nog een voor die prijs kan vinden, je weet me te vinden :D

11. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Nieuw component-kabeltje van vivanco binnengekregen afgelopen week. Wat een verschil in kwaliteit zeg! Component is tov. van s-video een stuk scherper en de kleuren zijn veel mooier. Dus ik ben weer blij (voor zover ik dat nog niet was:)).

12. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Mij ook hoop ik!

13. Wallie

Wallie Hardware Freak

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe bedoel je luiheid zoiets moet je gewoon komen aanwaaien :D

Ik heb nu ook drie versterkers binnen gekregen van iemand van de club en alle drie uniek:
    -Tuner
    -equalizer
    -Versterker met veel vermogen

En dan heb ik nog twee speakers en een platenspeler erbij ...

De complete set...

Tuner...

Equalizer...

Platenspeler...

Helaas is de naald wel kapot...

Bij de tuner heb ik een keiharde pieptoon, gebeurd vaker bij oude tuners die je twee polig aansluit. Ondanks dat ik hem ook op een 3 polig stopcontact heb aangesloten, blijft die brom erin...
    Nu heb ik hem laten doorsturen naar een andere versterker, want die tuner werkt beter dan mijn digitale buddies :)
    En de andere twee krijg ik nog niet goed aangesloten, maar goed een beetje rommelen kan geen kwaad :D

14. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Haha, vette oldskool shit :D

Ik heb ook nog een tijdje zo'n oude pioneer tuner/receiver gehad...goeie shit :)
    Die analoge meters zijn echt te vet _O_

15. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Vette spulletjes:D . Die oude zooi is vaak veel beter dan al die nieuwe apparaten, veel plezier ermee!!

16. marcosandman

marcosandman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat heb ik nou allemaal nodig om dolby surround op mn xbox 360 te krijgen, want ik snap er niet echt veel meer van? Is dit mogelijk zonder dvd speler?

17. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Heel goed mogelijk :)
    Je moet een setje hebben met een decoder. Dan heb je nog een scarkabel nodig met een optische ingang erin (zo'n ding krijg je standaar bij premium pack)
    Ik zou hier een aantal setjes op rij zetten die DD 5.1 uit je 360 pompen ;)

Creative Inspire 5500
    Prijs 2e hands +/- 100 euro. Leuke set als je wat minder te besteden hebt. Nieuw volgens mijn weinig meer leverbaar

Creative Inspire gd580
    Nieuw om en nabij de €150. 2e hands zou ik er dus ook ongeveer €100 voor betalen. Denk dat deze net ietsje beter is dan de 5500. Voor uitgebreide specs moet je zelf even zoeken ;)

Logitech Z-680
    Goede shit :cool: Strak disign en goede kwaliteit. Alleen heeft Logitech momenteel een probleem met hun setjes. Volgens mij komt dat bij deze set nog niet voor. Is meteen wat duurder, maar ook direct beter. 2e hands prijs om en nabij de €150/200

Logitech z-5500
    Wil je ruzie met de buren? Neem dan deze set. Kwaliteit en veel (lees hard) geluid. Tevens een aantal leuke certificaten zoals het THX-kenmerk. Let wel! Er zijn momenteel nog grote problemen met deze set. Logitech heeft volgens mij al de oplossing gevonden. Wacht dus nog even met aanschaffen van deze set (als je deze wat vind). Valt meteen in het veel duurdere segment (kwaliteit kost wat :9) Nieuw € 400 2e hands €200

Logitech z-5400
    Zie wat hierboven staat. Zelfde kwaliteit (en momenteel zelfde problemen :9) Iets minder vermogen voor iets minder boze buren ;)
    Prijs ook direct wat lager: Nieuw €200 2e hands €150

Logitech z-5450
    Verhip, die lijkt op de 5400. Klopt! Tis dezelfde set alleen heeft deze 2 wireless achterspeakers. Erg handig als je geen gezeik met snoeren wilt.
    Tevens heeft die 1 net iets meer vermogen dan de ander.
    Wireless is hip, maar niet goedkoop. Nieuwprijs €350 2e hands €200/250

Hopelijk klopt het zo'n beetje. Check gewoon even de sites van de ontwikkelaars voor alle info die je hebben wilt :)

Je kan ook los een receiver kopen en daar boxen omheen bouwen. Dan moet je even aan wat professionals vragen wat je het best kunt nemen. Denk dat dat dan wel direct duurder uitvalt dan zo'n "standaard" set.

Alle info onder voorbehoud :)

Laatst bewerkt: 15 apr 2006
  18. Gunsttino

Gunsttino Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  19. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Heb je al speakers op het oog of in je bezit die je wil gaan gebruiken? Dan zou ik die in de eerste instantie eens gaan beluisteren op bovenstaande receivers :). Het zijn alle drie hele mooie receivers, maar ze hebben allemaal hun eigen karakteristiek. En afhankelijk van welke speakers je erop aan wil gaan sluiten bepaalt dat het uiteindelijke geluidsbeeld. Een bepaalde combinatie kan heel mooi zijn, maar ook heel onnatuurlijk of schel.

Naar mijn mening kan je het beste verschillende combinaties gaan beluisteren. Uiteindelijk kies je voor de receiver en of speakers die naar jouw smaak het mooiste geluid geven.

20. marcosandman

marcosandman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    heel erg bedankt voor de info geertbargeman. Hoe sluit ik de speakerset op tv aan dan , en hoe mn 360? Kan ik wel gewoon hd beeld houden?

Laatst bewerkt: 16 apr 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina