1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [Deel 8]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Graveheart, 1 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Hallo iedereen,
    Ik heb wat geld bij mekaar gespaard om een nieuwe audio-set te gaan kopen(hdtv heb ik al 2 maanden_O_ )
    Maar ik wil nu dus de nodige speakers/boxen hebben voor een mooie dolby digital ervaring.
    Alleen het probleem is dat ik er geen of nauwelijks verstand van heb.
    Want ik maak uit sommige poists uit dat die onkyo receiver een meesterlijk ding is.
    Maar wat kan je eigenlijk met een receiver(sorry ben echt onervaren op dit vlak)
    EN als ik een receiver koop moet ik zeker ook nog vier of 5 aparte boxen kopen of niet??
    EN waarom zijn die receivers zo duur 900 en meer...
    Wat kan je er precies allemaal mee.
    Alvast bedankt
    vriendelijke groet

Michael

2. joostpolletje

joostpolletje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Michael

Je receiver stuurt de geluidsbronnen naar de boxen, Dolby digital, DTS etc. Om een Home Cinema Set te kopen heb je dus de keuze tussen een Kant en klare set... Zijn meestal niet zo duur. Of om zelf samen te stellen. zoals met alles kan je het zo gek maken als je zelf wilt. Receivers zijn er in alles soorten en prijzen. Onkyo is een goed merk.. Maar jouw oren zijn het beste merk luister eens naar verschillende combinaties en maak daarvan uit wat je wilt, heb zelf ook sinds paar dagen een set samengesteld voor een bedrag van 750 euro en vind ik al heel lekker klinken. Ik ben ook begonnen met instapmodel en ga nu verder uitbreiden.. Receivers zijn er ook vanaf 240euro dit zijn wel instapmodellen maar ook goed te luisteren, Dan een set boxen zijn ook losse boxen te koop maar ook cinemasets een set boxen 5.1 of 6.1 of 7.1 en een dvdspeler...

Let er wel goed op dat de cinema set een optische ingang heeft en een digital decoder. Dit staat in de hoofdpost beschreven, want ik neem aan dat je je 360 erop aan wilt sluiten.

3. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    @ Joostpolletje

Bedankt voor het ophelderen van een aantal zaken.
    Ik Heb gekeken naar setjes zoals de logitech z-5500 en de z-680.
    Maar ik denk dat ik toch meteen voor een goede receivers+boxen wou gaan.
    En Ja ik wil em dan inderdaad aan me xbox360 aansluiten en mijn dvd speler.
    Maar het is dus wel mogelijk om zo,n receiver aan je xbox360 aan te sluiten??
    En hoeveel speakers/boxen kan ik op zo,n receiver aan sluiten?
    Ik dacht alleen aan je dvd speler etc.
    Dus als ik het goed begrijp,
    Moet ik dan een receiver kopen,en een apart setje met boxen die ik aan me receiver kan aansluiten???
    En wat kost nou zo,n echt goede speakerset zonder receiver ongeveer?
    Bedankt alvast_0/
    Ik hoor hetr graag.

Laatst bewerkt: 20 apr 2006
  4. joostpolletje

joostpolletje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zelf heb ik niks met logitech... Kan ik je niet over adviseren.. Heb een idee dat zulke dingen leuk zijn voor de pc maar niet voor een home cinema set.. Maar kan ik ook totaal mis hebben.. Het is idd mogelijk om de xbox360 op een receiver aan te sluiten( heb t nu ook een paar dagen en is supervet) als zoals ik al zei de receiver een optische ingang (dit doe je met een optischekabeltje toslink) heeft en een digital decoder bezit... wat dus altijd aanwezig is. Ja dan kan je een receiver kopen die 5.1 6.1 7.1 dus 5,6 of 7 boxen kan doorgeven. de boxen sluit je op de receiver aan. Er zijn kant en klare boxen sets... 5.1 dus met twee fronts, 1 center, 2 rears. Een goede speakerset ligt aan jouw oren. Heb zelf JBl en vind deze heel goed klinken om mee te beginnen. Wil zelf op den duur nieuwe fronts kopen en me set upgraden.

Je kan ook een Kant en klare homecinema set kopen met decoder en optische ingang kosten over het algemeen wat minder geld. Maar zelf samenstellen kan beter zijn(of is beter) en..

5. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    @Joostpolletje,

En nogmaals bedankt voor je uitleg:)
    Het is hier vanavond koopavond dus ik denk dat ik even snel de stad inga en meteen even wat receivers en boxen/speakers ga bekijken.
    Alleen vraag ik me nog 1 ding af,en dat is wat beter is 5.1/6.1 of 7.1
    Want volgens mij ondersteunen nog niet heel veel games en dvd,s 7.1 toch?
    Correct me if im wrong.
    En ik denk dat ik btw niet voor een kant en klaar setje ga maar dat ik gewoon 5 aparte speakers/boxen ga kopen,maargoed dat zie ik vanavond dan allemaal wel.

m.v.g

Michael aka Smok3y_jay

Laatst bewerkt: 20 apr 2006
  6. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    Ach man je hoeft helemaal geen honderden euro's uit te geven aan receivers en boxen.
    ik heb een DVD, RADIO TUNER, MP3 5.1 Home Cinema set van de aldi vandaan. (Medion) heerlijk geluid, mooie set, en lekker 5.1 geluid met flinke bass. voor maar 175,- euro handje kontantje. ik ben wel eens bij iemand geweest die voor 100den euro's een geluidsset had gekocht. nou, veel verschil vond ik et niet. alleen dat zijn geluid tikkeltje harder was... (zoon paar honder watt) maja, die boxen zijn dan ook 1 bij 1000 meter lol. en mijne zo groot als een schoenen doos van een klein kind.
    Amen.

7. scandel

scandel Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    beamer en hardisk recorder digitale tv en xbox aan sluiten

Hallo Kan iemand mij helpen.
    Heb een beamer met progresive scan aansuiting, die sluit ik aan op mijn dvd hard disk recorder, dan wil ik me xbox 360 er bij hebben en digitale tv van upc en me versterker er op aansluiten.
    Wie kan dit installeren voor mij tegen betaling groetjes patrick

8. Striker NL

Leuk Bevonden:
    6
    ik raad je aan om een mannetje van upc te laten komen. of nog makkelijker, volg gewoon de stekkers. kijk gewoon welke waar in kan. kleur bij kleur, mat bij maat.

9. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    't Is maar waar je tevreden mee bent. Dat is bij iedereen anders en dus heel persoonlijk...
    Ik wil het best doen hoor:). Waar woon je?

Laatst bewerkt: 21 apr 2006
  10. Striker NL

Leuk Bevonden:
    6
  11. Wallie

Wallie Hardware Freak

Leuk Bevonden:
    0
    Rustig aan he... Het setje is al in de aanbieding en daarbij gooien ze er ook nog een luxe ab bij... Ik dacht dat het een fout was, omdat ook die set los voor 250 wordt verkocht. Maar het is gewoon een geweldige aanbieding :)

Veel plezier met je aankoop

Als je beter had gekeken zag je dat hij in ede woont ;)

12. Striker NL

Leuk Bevonden:
    6
    ik zag het ook niet staa hoor JKI :p ;)

13. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Ik wou dat ik ook iemadn kenden die voldoende verstand van hifi zou hebben.
    Want als ik binnenkort mijn receiver koop met bijbehorende boxen zou ik niet weten wat goed en minder is.
    Ik heb in ieder geval al die onkyo receiver in gedachte.
    Ga me toch maar een beetje verdiepen erin voordat ik een miskoop doe.

14. Wallie

Wallie Hardware Freak

Leuk Bevonden:
    0
    Dan zou ik eerst nou een hifi winkel in de buurt gaan.
    Dan kan je op je gemak rustig gaan luisteren wat jij mooi vind klinken.
    Ondertussen kunnen ze je ook het een of ander uitleggen.
    En het is geen schande om eerst met een instapmodel te beginnen, heeft plenty meer instellingen dan een Home Cinema Setje. En als je het boekje op je gemak leest is het goed te doen :)
    EDIT: En inderdaad je goed in verdiepen is wel verstandig...
    Kijk anders eens op hifi.nl daar kan je verschillende antwoorden krijgen :)

@ striker: Kijk maar een naar het xboxworld profiel, daar staat zijn woonplaats ;)

Laatst bewerkt: 21 apr 2006
  15. Striker NL

Leuk Bevonden:
    6
    8) @ wallie. oh shit. ik keek naar zn andere profiel! haha 8)

16. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    @ wallie

Ok thanx,alleen het probleem is dat de mediamarkt en nog 2 winkels niet echt aangesloten zijn(de receivers) meer een showmodel.
    Dus ik weet niet of ze dat wel echt allemaal aan willen sluiten,maar ik zal het iig vragen.
    En wat raden jullie me aan een home cinema set of een receiver met boxen??
    Want ik hoorde dat je op een receiver echt alle soorten boxen aan kan sluiten van kleine tot grote zuilenboxen.
    En nog 1 klein n00b vraagje tussendoor.Krijg je bij de boxen die je loskoopt de kabels bijgeleverd om aan te sluiten op je receiver of moet je die zelf erbij kopen??
    Alvast bedankt en ik hoor het graag

M.v.g

17. Wallie

Wallie Hardware Freak

Leuk Bevonden:
    0
    Je kan veel speakers aansluiten op verschillende receivers. Alleen hebben receivers en speakers een eigen sound. Zo klinkt Yamaha heel helder en Marantz weer een stuk warmer. Met speakers heb je dat ook en mede omdat je hem op een niet logische receiver hebt aangesloten kan het kill klinken.
    Niet logisch bedoel ik ook mee dat het wel kan, maar als je de speakers op een andere receiver aansluit dat hij veel beter klinkt :)
    En daarom moet je juist veel luisteren om te vergelijken ;)

Bij mijn speakerset zat toevallig geen speakerkabel inbegrepen, maar geen nood die kabels zijn meestal zo dun dat je beter gelijk nieuwe kabels kan kopen. Meestal bij een hifishop of de media markt verkopen ze ook bosjes draad van 10 tot zelfs 30 meter. En vergeleken met de prijs per meter ben je even duur als je 5 meter koopt...

En over je keuze je moet het zelf maken, het verschil in prijs kan aan zienlijk zijn. Wil je veel instellingen hebben om goed geluid te hebben en veel aansluitingen voor je apparaten (Dvd speler, PS2,Xbox360 enz enz) kan je beter voor losse componenten gaan.
    Heb je al speakers kan je ook zeggen dat je voor een receiver gaan en dat je later steeds gaat uitbreiden, sub erbij bijv. Dat is gewoon het nadeel van een HCS daar kan je niets aan uitbreiden en om die set perfect te laten klinken moet je flink gaan ontdekken hoe je alles gaat plaatsen.
    Maar goed als ik een HMC had was ik hooguit 400 euro kwijt geweest. (eenmalig) Aan mijn set heb ik al minstens 1000 euro aan besteed. Maar goed als eerste heb ik mijn receiver gekocht en dat was weer drie jaar geleden... en je kan ook eventueel ook voor tweede hands kiezen :)

18. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    2dehands is ook prima:). Mijn hele set is 2dehands. Nergens zitten beschadigingen op oid (nouja, iig niet op de apparatuur:)), alles doet het perfect. Het enige nadeel is dat je vaak geen garantie meer hebt op je spullen, maar dat maakt eigenlijk niet echt uit omdat componenten uit zo'n set bijna nooit kapot gaan.
    Vraagje@Wallie: HCS = homecinemaset, dat snap ik, maar wat bedoel je met HMC?

19. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Ok super bedankt,
    Maar jij zegt van wil je veel aansluitingen voor xbox360 etc dan kun je beter voor losse componenten te gaan.
    Maar een receiver is toch eigenlijk hetzelfde want die heeft toch ook al die aansluitingen?
    Want bij de meeste receivers verkopen ze toch meestal apart een dvd/cd speler component bij? bedoelde je dat?

En mijn 2e vraag(sorry dat ik zoveel vraag maarja jullie zijn de experts)
    De kwaliteit van het geluid.
    Ligt dat nou aan je receiver of aan je speakers die je koopt?>??
    Want anders zou ik bij wijze van spreken een goedkope receiver kunnen kopen met duurdere boxen snap je wat ik bedoel.
    Kunnen jullie me dat uitlkeggen.
    Of bepaalt de receiver ook de kwaliteit van het geluid,of is een receiver meer voor de functies en aansluitingen???

M.v.g

20. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Alles samen bepaalt de qualiteit van het geluid. Maar onderling verschillen receivers in een prijsklasse niet heel veel van elkaar. Met luidsprekers is dit veel meer.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina