1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [Deel 8]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Graveheart, 1 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joostpolletje

joostpolletje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    edit heb t zelf ook keer gevraagd kreeg toen dit als antwoord.. Er zijn ook zogenoemde HDMI Splitters...
    http://www.htmarket.com/1x4hdsp.html
    http://www.hifi.nl/nieuws.php?keuze=36827
    Wanneer je meerdere HDMI bronnen hebt (bijv DVD + deze tuner) dan heb je een AV versterker/receiver nodig met meerdere HDMI inputs, en 1 HDMI output. Dit is feitelijk equivalent aan de "oude" audio situatie: je speakers hebben maar 1 input, en met je AV versterker kies je de juiste bron. Dit concept wordt nu doorgetrokken naar het video deel.

Er zijn al diverse AV versterkers/receivers met 2 of 3 HDMI inputs.

Het fraaie van deze oplossing is dat je via de AV versterker zowel de beeld als geluidsbron schakelt, dat deze dus altijd "bij elkaar horen". Daarnaast heb je minder kabels nodig, en feitelijk maar 1 HDMI lijntje naar je TV. De TV wordt een HDMI monitor.

Een AV versterker met meerdere HDMI inputs kost uiteraard wel wat, maar dat is inherent aan vernieuwende technieken als HDMI.
    http://www.gefen.com/kvm/product.jsp?prod_id=3278
    Die splitters zijn dus behoorlijk prijzig.. Dan is t een voordeel om hmdi op je receiver te hebben..

2. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Vraag me eigenlijk ook wel af of het verstandig is om 450 euro uit te geven aan een hddvd recorder terwijl blu-ray ook eraan zit te komen??

@Joostpolletje

Dus ik zou beter voor eentje met hdmi kunnen kopen?

3. Gunsttino

Gunsttino Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    als ik het even snel doorlees is het inderdaad wel handig met oog op de toekomst om er een met HDMI te kopen..

maar ik heb nog niet echt een antwoord op mn vorige vraag..

Ik heb nu een dvd speler..gewoon een goedkoop dingetje wat ook binnenkort nog vervangen moet worden..maar daarmee wacht ik tot de blue ray spelertjes zijn..

Maar hoe kan ik mn dvd speler die ik nu heb..op de receiver aansluiten?

op dit plaatje staat de achterkant[URL="http://www.eu.onkyo.com/ir_img/10159621_c853016183.jpg[/URL]

4. Gunsttino

Gunsttino Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  5. joostpolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Welke Receiver is dit van onkyo?
    Dan kan je m digitaal Coaxiaal of Optisch aansluiten? Beschikt je dvdspeler daarover?

6. joostpolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Zo kan je dan altijd denken er komt altijd verbetering aan.. Waarschijnlijk zal een bluray recorder nog veel duurder zijn allemaal. Dus zou ik wel HDDVDrecorder halen en dan tegen de tijd een blu ray speler.. Is ook mijn planning..

http://www.mcsnet.nl/nl/pg_11.html

Lees dit eens door.. Is wel handige informatie

7. Gunsttino

Gunsttino Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    die dvd speler die ik heb heeft een optische uitgang ja..dus dat moet inderdaad gewoon kunnen...

Het is model Onkyo TX-SR803E

8. joostpolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Oke dan is dat geen probleem nee..

duur apparaatje... Wel mooi beschikt over alles.. goeie specs!

9. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    'k Heb laatst m'n Denon (2800 mkII) ge-upgrade omdat hij niet regiovrij was en geen PAL Progressive ondersteunde. Nu zou hij wel PAL Pr. moeten ondersteunen, maar volgens mij accepteert mijn beamer dit niet. Alleen maar NTSC progressive. Dus ik ga 'm denk ik binnenkort maar eens bij iemand langsbrengen om te kijken of het probleem aan de dvd-speler ligt of aan de beamer.

10. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Wow ik ben net wezen kijken voor die hd dvd recorder van jvc(zelfde als Joostpolletje)
    Maar die kost 549 euro !8) :eek:
    Best veel.
    Brengt me toch weer aan het twijfelen.
    EN nog een vraag ,kan je met een dvd recorder alleen dingen van tv opnemen of heet het nog meer functies?
    Kan je bijv ook dvd,s van vrienden kopieren?

11. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Een dvd-recorder kan geen films kopiëren (heel misschien op de harde schijf, maar niet op een andere dvd).
    Je kan alles met een dvd-recorder opnemen dat een video uitgang heeft:).

Edit: zie ik nou dat je een 3806 wilt:) (sig). Die kan iig nooit tegenvallen, 'k heb zelf de 3801 en ik vind 'm perfect (voor het geld).

Laatst bewerkt: 25 apr 2006
  12. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Ok das mooi om te horenO-)
    Hoeveel heb jij voor de jouwe betaalt als ik vragen mag.
    En geeft het echt een beetje dat "bioscoop"geluid want daar ben ik toch naar op zoek*)
    En is het ook makkelijk in te stellen?
    Met een beetje geluk kan ik em eind volgende maand halen(vakantiegeld whoohoo!!) en nog wat mooie speakers ,het liefst van die grote staande zuilen van infinity8)

13. joostpolletje

Leuk Bevonden:
    0

Ja die kost aardig wat knaken ja.. maar dan is t ook goed...
    Heb er zelf nog niet echt naar gekeken maar je kan ongetwijfeld wel een dvdrippen ermee dacht ik zelf ja.. Dus een schijfje erin en dan op je hardeschijf van de recorder zetten..

edit is mooi apparaatje die denon 3806.. Kost ook aardig wat centjes.Als je toch zoveel er voor wilt uitgeven Zou ik voor dat geld ook eens kijken en luisteren naar de Onkyo TX-SR803E.. Zelfde specs en THX gecertificeerd..

14. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb 'm tweedehands gekocht voor 250 euro's:cool: . Niet al te veel geld dacht ik zo:9 . Achja, ben pas 14, dus veel heb ik ook niet te besteden.
    Ckers:D . Ik kijk eerlijkgezegd liever op m'n kamer dan in de bios (al hebben ze daar wel beter stoelen:p ). En als je nog niet tevreden bent met het standaard geluid heb je ook nog een optie (ben de naam kwijt) waarmee je het geluid nog agressiever kan laten overkomen, net zoals in de bios. DSP simulation heette het, nu weet ik het weer:).
    Jahoor. Je opent gewoon het menu via de tv (osd) en gaat alle stappen langs. Niets moeilijks aan.

Hecht niet teveel waarde aan die THX certificatie. Die staat eigenlijk voor helemaal niets. Op de duurdere apparaten is dit logo ook nergens meer te vinden...

Edit: check de reviews op areadvd.de. Daar zijn ze erg enthousiast over de denontjes:).

Laatst bewerkt: 26 apr 2006
  15. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Helemaal toppie JKI.
    Kan niet wachten tot eind volgende maand totdat ik em in huis kan halen,
    Niet dat ik er veel aan heb want moet dan alsnog een maand wachten op een subwoofer,centerspeaker en 4 boxen te halen.
    Maargoed beetje investeren kan geen kwaad:9
    Heb ik uiteindelijk toch een hifiset op me kamer waar me buren met hun 3-jarig zoontje niet blij van worden}:]

16. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
  17. joostpolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb 'm tweedehands gekocht voor 250 euro's . Niet al te veel geld dacht ik zo . Achja, ben pas 14, dus veel heb ik ook niet te besteden.

Mooi prijsje

Hecht niet teveel waarde aan die THX certificatie. Die staat eigenlijk voor helemaal niets. Op de duurdere apparaten is dit logo ook nergens meer te vinden...
    check de reviews op areadvd.de. Daar zijn ze erg enthousiast over de denontjes

Idd zie dat die er goed vanaf komt... Is een mooi receivertje waar ik me is meer in ga verdiepen... Mooi receivertje!! voor Hoeveel ga je m kopen smokey? En zie dat je ook voor de JVC recorder gaat! goeie Keus!! En smokey al boxen op t oog? JKI jij hebt t ook goed voor elkaar ja voor je leeftijd.. Wilde dat ik er toen al geinteresseerd in was

18. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    In de winkel heeft deze denon receiver een winkelwaarde van rond de 1399/1499.
    Maar kijk op www.kieskeurig.nl en je krijgt vanzelf tal van links naar internetbudgetshops die er rond de 1150 voor vragen,dus dan kan je dat beter doen.
    Mijn samsung lcd tv was in de winkel toen ook zo rond de 1599 euro,via een onlineshop heb ik de tv voor 1343 euro weten te bemachtigen.
    Enig nadeel daarvan was dat ze de tv niet op voorraad hadden.
    Dus heb er wel dik een maand op moeten wachten|:-
    En ik weet niet hoe dat bij jullie is,maar als ik iets heeell graag wil en heb er het geld voor,vind ik wachten behoorlijk lastig8)

Over je vraag of ik al boxen op het oog had... nee niet echt.
    Ik kom eigenlijk net kijken en heb er nog niet zo heel veel verstand van ,en de mm bij ons in Utrecht heeft niet echt veel keuze.
    Zit zelf een beetje te denken aan infinity maar nog niks is zeker.
    Zowiezo volgende maand de receiver,en de maand daarop een center en sub.
    Ik zit eraan te denken om twee van die staande speakers te nemen met brute kracht,en later 4 zuilen,maar op dit moment 2 vanwege ruimtegebrek.
    Is het trouwens verstandig om allemaal boxen en subwoofers van hetzelfde merk te halen,of kan je ook lekker combineren zonder dat de kwaliteit van het geluid teveel zal verschillen??

En de JVC dvd recorder is toch nog een beetje een twijfelgeval.
    Vond het toch aardig prijzig (ondanks dat je er wel veel mee kan)
    Maar ik ben ook niet zo een die-hard televisie kijker dus ja das nog even twijfelen.

Als jullie nog tips of suggesties hebben hoor ik het weer graag*)

Greetzz smok3y

19. joostpolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Kijk ook altijd voordat ik iets koop bij kieskeurig ja.. Kan je altijd een prijs indicatie kijken... Ik heb ook zoveel problemen met wachten op spullen... 8) Wil t allemaal gelijk hebben.. vanaf t moment dat ik er naar ga kijken tot het moment dat ik t heb.. gekte!! is ook t leukste.. die adrenaline enzo! haha

Ík ben ook aan het kijken naar betere boxen heb nu een tip gekregen over boxen.. Weer JBL en dan zuilen en boekenplankmodellen enzo.. Kosten van de 5.1 worden dan 1000eurotjes.. Het is eigenlijk uit den boze om boxen te gaan combineren.. Blijf altijd bij een merk en koop daar serie's van.. Dit is een regel van de HT wet.. Lees het ook overal..

20. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Is dat serieus zo damn:eek:
    Dus als ik mijn reciever heb,en ik wil vervolgens een subwoofer een center speaker en 4 boxen(het liefst van die staande zuilen) Moet ik dus echt een serie kopen?
    Maar hoe gaat dat dan als je bijvoorbeeld later nog 2 boxen erbij wilt voor 7.1 geluid?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina