1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [Deel 8]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Graveheart, 1 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Xiaoie

Xiaoie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ok bedankt
    ik zal wel even kijken:)

heb je misschien een link dan van het HTforum?:p

/Edit
    Oh, sorry, het is gewoon www.htforum.nl _O_

/Nog een keer Edit:p
    Wat zou er trouwes mis kunnen zijn met bepaalde combinaties?
    Ik bedoel wat er dan niet goed zou kunnen zijn bij een bepaalde combinatie van een speakerset en een receiver...
    Komt er dan ruis ofzo?

Laatst bewerkt: 4 feb 2006
  2. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, dat niet. Het werkt gewoon prima met elkaar, alleen klinken sommige combinaties nét iets lekkerder dan anderen;). Zie het als een boterham: je kan er van alles op doen, maar het een smaakt lekkerder dan het andere:p .

3. Xiaoie

Xiaoie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ok, bedankt voor je 'lekkere' uitleg:p:)

4. Xiaoie

Xiaoie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  5. Wallie

Wallie Hardware Freak

Leuk Bevonden:
    0
    Maar in het zilver is hij niet zo mooi hoor.
    De kappen zijn namelijk ook in het zilver, tenzij je de kappen er af laat.
    [​IMG] [​IMG]
    Verder heb je hem nog in het zwart en kersen uitvoering
    De kap van de subwoofer kan er ook af, maar dan zie je MDF en daarachter pas de woofer... Geen gezicht :)

6. Xiaoie

Xiaoie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, ik denk ook dat ik voor de beuken uitvoering ga:)
    Dan is het zilver wat mooier ja:9

En zo past hij ook bij deze TV/HiFi meubel, waar ik ook nog voor aan het sparen ben:cool:

7. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Zwart zal denk ik ook wel mooi zijn...

8. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Vorige week aangeschaft. :)

71 cm sony breedbeeld.
    Zitten gelukkig ook 2 tulp stereo uitgangen op.
    Echt een mooi ding. Beeld is echt haar scherp
    Hier lijkt het design misschien wat gaar, maar in het echt is hij mooier én kijk je dichter op het beeld.
    Volgende upgrade is een sub. :) Enne Wallie..over jou sub... ik wil pics. O-) :cool:

9. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Mooie tv hoor! Ziet er goed uit! En het design is op de foto ook goed te zien hoor:). Het is alleen jammer dat je centerspeaker zo hoog moet staan. Had ik ook last van voordat ik de beamer aanschafte. Maarja, er is verder weinig aan te doen;).

Edit: 'k heb trouwens deze week mijn cd-speler verkocht. Ik deed er toch helemaal niets meer mee nadat ik de dvd-speler had gekocht. Ik ben van plan daarvoor in de plaats een redelijk simpele dvd-speler te kopen die alles leest. De Harman Kardon DVD1 leest namelijk niet eens gekopieerde dvd's (iig geen dvd-r, +r moet ik nog uittesten). Ook leest hij geen mp3. Dit wist ik al voordat ik hem ging kopen maar ik dacht dat dat niet zo'n groot probleem zou zijn. Toch wel dus:). Heeft iemand tips voor leuke alleslezertjes met redelijke beeld/geluidskwaliteit? Ik ben van plan er een tweedehands te kopen, dus de nieuwprijs moet niet hoger liggen dan rond de 150 euro's.
    De goedkopere philipsjes worden op dit moment het meest aangeboden, weet iemand hoe het zit met de geluidskwalitiet van deze spelertjes (en de beeldqualiteit)?

Laatst bewerkt: 5 feb 2006
  10. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    1 tip..ik weet niet hoeveel geld je eraan uit wil geven maar kijk naar een Marantz dv4200 op marktplaats. Super dingen vooral qua geluidskwaliteit..voor een eurootje of 50-80 kan je zo'n ding nemen. Heb zelf een verbeterde versie van de 4200 en die geeft SUPER beeld en is voor een dvd speler zeer muzikaal.

11. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Ik heb op de gok een Samsung HD850 gekocht een tijdje geleden.
    Deze slikt alles. (Voor zover ik getest heb, iig.)
    Heerlijk dingetje en ziet er ook nog eens gelikt uit.
    Kan tevens via HDMI aangesloten worden, kwam ik na aankoop achter. ;)
    De prijs was overgens €149,-

12. Wallie

Wallie Hardware Freak

Leuk Bevonden:
    0
    Heeyy JKI dat is zonde man dat je nu een tweede DVD speler er bij moet nemen... Zelf heb ik nu een tijdje de Yamaha 657 en die slikt alles, als ik die mensjes die reviews geven mag geloven bij kieskeurig, ik gebruik het namelijk alleen voor cd-tje dvd-tjes en sacd-tjes :)
    Misschien is dan die 557 een leuk ideetje voor jou is namelijk honderd euro goedkoper en het verschil is dat hij alleen geen SACD ondersteund :)
    http://www.kieskeurig.nl/product/4CB156E7BA77FC63C1256FEA0045F7F9.htm
    Nadeel is wel dat hij tweede hands niet makkelijk is te verkrijgen denk ik, maar goed je kan het altijd proberen :)

Uhm LimbBixkit die fotos komen eraan, ik ga hem woensdag ophalen dus ik probeer het deze week te posten :D
    Klopt het trouwens dat je hem eerst 250 uur moet "opwarmen"?? Dat is meer dan tien dagen :eek:

13. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Thnx voor de tips. Op het htforum heeft iemand de marantz dv4200 te koop staan waar ik wel interesse in heb. Ik heb hem ook al een pm gestuurd.
    De HD580 lijkt me ook wel een mooi dingetje, dalijk maar eens op marktplaats zoeken.
    De yamaha heb ik nog nooit gezien 2dehands.

Eerst dacht ik erover om gewoon het simpelste van het simpelste te kopen, maar toen bedacht ik opeens dat ik soms ook gekopieerde dvd´s moet kijken op de dvdspeler. Dan zou het toch wel heel erg jammer zijn als dat niet in redelijke qualiteit kan.

Ik denk trouwens dat ik gewoon de beamer aansluit met een goed svideosnoer. Het osdmenu vind ik toch wel belangrijk en om nou 60 euro kwijt te zijn aan verloopsnoeren enzo vind ik een beetje overdreven. Misschien dat ik die wel een keer koop als ik de 360 heb, maar dat duurt nog wel ff.
    Het is misschien ook een optie om de bekabeling van component video gewoon door een goed svhssnoer te laten lopen en een apparte kleine tv te nemen voor het osd... Moet ik nog even overna denken:) .

Edit Excuses voor de leestekens die missen, het toetsenbord doet een beetje raar...

14. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ja dat kan kloppen. Driver etc moet allemaal wat losser komen te liggen. Het is gewoon een kwestie van "flexibel" worden. :)
    Hij gaat alleen maar mooier klinken. :p

15. Wallie

Wallie Hardware Freak

Leuk Bevonden:
    0
    Hee ik ben effies naar de correct geweest en daar was hij 200 euro :eek:
    En dan heb ik het niet over een showmodel, hij is gewoon leverbaar in het beuken (dat moet het trouwens voorstellen want het is het namelijk niet)

http://www2.correct.com/artikel.php?ZOEKNAAM=motion+990&VOORRAADSOORT=B&ARTNR=265037B&INDEX=1&PHPSESSID=2b728e5e6e122d6afaf39d7bef6ef24b

alsjeblieft :)

16. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Correct heeft gewoon echt hele goede prijzen. Ik had mijn Sony LAP305 speakersetje daar ook voor 200 gehaald. Terwijl de laagste prijzen op internet zelfs op de 500 lagen :eek:

En het was nog niet eens de koopjeskelder ;)

17. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Inderdaad, en daarnaast is de kwaliteit en de know-how van het personeel erg hoog. Je mag het eigenlijk niet met Media Markt vergelijken, maar daar zit toch een ontzettend groot verschil tussen.

Ik ben al een tijdje van plan om m`n HT te upgraden :). Het probleem was dat ik te weinig tijd had om ervoor op pad te gaan. Na korte luistersessies ben ik ook niet veel wijzer geworden.

Vorige week ben ik er een avondje voor gaan zitten, en zodoende bleven er een aantal mogelijkheden over (Ik wilde als eerste m`n fronts gaan vervangen).

Gelukkig stonden de speakers allemaal op een Yamaha receiver aangesloten, dus dat kwam goed uit ;). Het ging op een gegeven moment tussen deze speakers:

- Kef Q-5
    - B&W DM602.5 S3
    - Klipsch RF-25
    - Klipsch Synergy F2
    - Magnat Quantum 506/508
    - Wharfedale Diamond 9.5

De Magnat Quantum gaf naar mijn smaak het mooiste geluid i.c.m. de Yamaha receiver. Een gecontroleerd laag, en een helder midden/hoog. Ik wilde hem nogmaals horen spelen en vergelijken met de Warfedale Diamond 9.5. Toen toetste de verkoper het verkeerde nummer in, en begon er een JBL Northridge E80 te spelen. En deze speelde de Magnat Quantum 506 helemaal weg :eek:. Ik was meteen verkocht, dus ik ben naar huis gegaan met twee JBL E80 fronts :cool:. Er zit veel detail in het geluid, zeker wanneer je een SACD'tje afspeelt :9.

18. Xiaoie

Xiaoie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wow8) heel erg bedankt voor je link_O_
    Is dit trouwens een tijdelijke aanbieding?
    Maar ik denk dat ik hem binnenkort wel ga halen dan:)

19. Wallie

Wallie Hardware Freak

Leuk Bevonden:
    0
    Het is een op=op prijs. Ze hadden nog een party op voorraad staan, maar er werd niet gezegd hoeveel er waren :)

Trouwens mijn sig is aan het flippen. Gister stond alles nog mooi onder een rijtje nu heeft hij (weet alleen niet wie) er punten bij gegooid :confused:
    Hoe kan dit :)

Laatst bewerkt: 8 feb 2006
  20. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    De JBL Northridge E80 is een mooie speaker! Mijn complimenten;). Zijn ze al een beetje ingespeeld?

Ik ben er trouwens laatst achter gekomen dat mijn dvd-speler (waarschijnlijk) wél dvd+r leest*) . Ik heb nl van iemand een kopie gekregen en die speelde hij moeiteloos, terwijl hij een kopie die ik eerder maakte op dvd-r niet las. Het enige probleem van de dvd-speler is dus nog mp3 en daar heb je niet zo'n heel goede speler voor nodig want mp3 is toch vaak maar slechte qualiteit. Ik ga dus denk ik voor een nóg iets goedkopere speler als ik er 100% zeker van ben dat de DVD1 dvd+r leest.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina