1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [Deel 8]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Graveheart, 1 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romius

Romius Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik vind sobere componenten ook erg mooi. Tv staat idd helaas niet in het midden, komt door gebrek aan ruimte. Maar dat komt als het goed is eind dit jaar helemaal goed :)

@joostpolletje: Fronts zijn ook Elacs, alleen die zijn wat ouder.

2. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie vaak luitjes showen met filmpjes in HD kwaliteit, maar vroeg me af hoe je die op je scherm krijgt. Moet dat via een HTPC?

3. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Kan inderdaad via een desktop of notebook d.m.v. een VGA kabel of via de Xbox 360 als Media Center Extender :).

4. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Ok:). Heb je daar een computer met een goede videokaart voor nodig? En wat is het meest geschikte programma om de filmpjes mee af te spelen?

5. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Een goede processor is voor het afspelen van zulke filmpjes belangrijker. Maar sommige videokaarten zoals de GeForce 6 & 7 serie kunnen de processor aanzienlijk ontlasten. Ik gebruik voor WMV HD bestanden gewoon Windows Media Player 10 :).

Edit:

Vandaag lekker opzoek naar een nieuwe center speaker :cool:.

Laatst bewerkt: 6 mei 2006
  6. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Al iets in gedachten?

7. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @ Arjan

Je had toch al JBL Northridge speakers?

8. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    @JKI,

Nee eigenlijk niet 8). Maar het liefste wil ik eigenlijk wel een center speaker hebben uit de zelfde serie als m'n fronts. Maar goed, dat is alleen maar uit een esthetisch standpunt.

@limpbixkit,

Jep, de E80's als fronts :).

Ben net terug overigens, maar nog niet geslaagd. Allereerst heb ik van JBL uit de Northridge serie de EC-25 en EC-35 beluisterd. De EC-35 klonk net iets voller dan de EC-25, maar ze hebben beiden een bass-reflex port aan de achterzijde zitten. En aangezien de speaker bij mij strak tegen de muur komt te staan gaat dat wel een probleem worden denk ik. De Kef Q9C klonk ook zeer goed, maar ook weer een port aan de achterzijde :mad:. Nu kan je ze wel dempen, maar dan lever je weer wat in op de freq. response in het laag.

Verder nog geluisterd naar de Magnat Quantum 511. Die kwam op zich het meeste in de buurt van de JBL's, maar ze klonken een beetje schel in het hoog. De Wharfedale Diamond 9-CM klonk er gesloten, alsof ie achter een gordijn stond. Het geluid kwam er voor mijn gevoel niet echt uit.

De JBL EC-35 zou wel een hele mooie match zijn i.c.m. m'n receiver en de E80's. Ik zit alleen nog een beetje met de reflex port in m'n hoofd.

9. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ach, man beetje zagen..maak je eigen basreflex poort 8)
    Maar er zijn eigenlijk vrij weinig basreflex poorten aan de voorkant bij centerspeakers.
    Of je moet even in het wat duurder segment gaan kijken.. B&W - htm1 O-)

10. swordman

swordman Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    Wat is eigenlijk het verschil tussen dolby digital en dolby pro logic ( I, II, III) ?

Ik heb nu
    -een Marantz versterker ( type nummer weet k niet was de oude van me pa maar hij doet t goed).
    -speakerset 5.1 Magnat stylus 5000 (eveneens van me pa) .
    -aiwa stereo met nog 2 speakers en achterin zon optische ingang.

maar van die speakerset heeft me pa de subwoofer gehouden dus heb k alleen de speakers maar mijn stereo speakers hebben wel bass dus heb k t volgende gedaan:

xbox360 aangesloten op de versterker daar zitten die magnat speakers in, de versterker is weer aangesloten op m'n stereo, dus ik heb nu 7.0 zegmaar.
    Nu heb k wel t volgende probleem ondervonden: bij sommige spellen valt de stereo uit (doet die normaal ook als er een langere tijd geen geluid geleverd moet worden)(bij perfect dark MP en DOA4) maar bij Far Cry blijft hij t gewoon doen, dus ondersteunen niet alle games 7.0 of heb k wat verkeerd aan gesloten ?

oja geluid is trouwens zeer goed

11. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Pro Logic is geen 'echte' surround. Pro Logic maakt van een stereo signaal een 'logisch' surround signaal. Bij Digital is echt elk kanaal precies gedefinieerd, en krijg je de surround precies uit de speakers waar de makers dat willen.

Bij Pro Logic zul je bijvoorbeeld altijd de stemmen een beetje uit de center krijgen, en bij Digital kunnen ze de stem overal laten komen en bewegen zoals ze willen.

12. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Volgens mij valt het allemaal wel mee met die basreflex poort :D. Ben vandaag nog een keertje gaan luisteren maar dan met mijn eigen muziek/films. De speaker stond daar ook zo goed als strak tegen de muur, en ik kon eigenlijk geen verschil in geluidskwaliteit waarnemen :cool:.

13. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou als ik jou was gewoon de speaker kopen die het beste klinkt, en dan kijken hoe het in jouw situatie klinkt (tegen de muur) en in je kamer. Als je dan niet tevreden bent kan je de speaker nog altijd terugbrengen...
    Succes iig:).

14. konnan

konnan Legend Killer

Leuk Bevonden:
    0
    iemand enig idee hoe duur de Logitech Z 5500 bij de Media Markt in Amsterdam kost. Ze geven geen prijs door de telefoon maar ik meen gelezen te hebben dat het tussen de 300 en 400 was? iemand een idee?

15. Romius

Romius Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou als ik jou was dit soort dingen niet bij de Media Markt halen, ik vind ze vaak qua pc apparatuur erg duur. Ik zie dat via http://tweakers.net/pricewatch/96897 maar 280 euro kost. Alleen zijn die eerste 3 bedrijven niet zo betrouwbaar zie ik :+ Dus gewoon via Salland bestellen, ben je nog geen 300 euro kwijt met verzendkosten. Ik heb daar ook vaker besteld en ben tevreden over hun service.

Ik ga zelf btw vanmiddag maar even een ander meubel halen en m'n pc ergens anders plaatsen. Zodoende staat de tv mooi in het midden en kan ik de speakers wat beter neerzetten. Foto's volgen nog :)

16. Tommie

Tommie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een vraagje.
    Ik speel met mijn Xbox 360 via een VGA kabel op mijn monitor. Momenteel speel ik met 2.1 geluid, maar ik wil graag 5.1 geluid, mede omdat we over een tijdje gaan verhuizen. Bij de VGA kabel zit alleen een rode en een witte stekker, nu was mijn vraag. Kun je dan ook Surround sound aansluiten als je enkel zo'n rode en witte stekker hebt. Ik heb momenteel een stekkertje die de rode en witte samenvoegd tot een kleinere stekkertje die je dan in je geluidsset doet. Deze:

17. Gryphon

Gryphon FritsmaN

Leuk Bevonden:
    1
    Werkt de Creative Inspire GD580 ook op de Xbox 360?

Zo ja, ik hoop dan dat iemand een beetje kan uitleggen hoe je de Xbox 360 aan de GD580 kan aansluiten?

18. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat kan, maar dan zal je er geen Dolby Digital uit persen.
    Je versterker zal dan het stereo signaal gewoon door mixen naar alle andere speakers. Waar dan vanzelfsprekend ook gewoon geluid uit komt.

@Gryphon we hebben een hele mooie startpost. :b:

19. Gryphon

Gryphon FritsmaN

Leuk Bevonden:
    1
    Die heb ik ook doorgelezen :b: Mooie startpost inderdaad.

Echter de startpost geeft geen antwoord op mijn vraag. Ik verwacht wel dat de Creative Inspire GD580 wel op de 360 kan, maar hoe gaat dat in zijn werk. Heeft de Xbox 360 zelf een optische ingang of moet je er iets speciaals voor aanschaffen? Moet er nog meer aan de Xbox 360 aangesloten worden via de Creative Inspire GD580?

20. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je moet dan alleen een advanced scartkabel kopen.

Die sluit je dan met een optische kabel aan op de decoder van de GD580. :)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina