1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [Deel 8]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Graveheart, 1 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joostpolletje

joostpolletje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    :eek: :thumbs: Graag gedaan!

Succes!

2. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Dat kan wél. Artikel gekopieerd van xbox.nl:

Edit: oh, ik zie dat ik een pagina achterloop:D.

Laatst bewerkt: 21 mei 2006
  3. Wallie

Wallie Hardware Freak

Leuk Bevonden:
    0
    http://www.xbox.com/nl-NL/games/viewer.aspx?productId=994&assetTypeId=1&shotId=0
    Bij deze moet je nog wel een losse Toslink kopen en bij Joytech en Madcatz zit hij al in begrepen :)

Laatst bewerkt: 21 mei 2006
  4. Romius

Romius Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Fronts zijn al van Elac, alleen die zijn wat ouder. En het is idd de Denon DVD-1400. Dat was de eerste 'goedkopere' dvd speler die SACD's kan afspelen. En ik denk idd dat de deurtjes eruit gaan, is ook beter qua koeling enzo.

5. SabZero NL

SabZero NL Sexyback

Leuk Bevonden:
    5
    Hallo allemaal,

Ik ben een dikke noob als het gaat om geluidsinstallaties enz.. Maar vind het wel belangrijk dat ik goed geluid heb.

NU zit ik dus met een vraag.. Ik wil een Dolby set aanschaffen ( 5.1 is voldoende ) waarop ik mijn TV, Xbox 360 en eventuele dvd speler op wil aan sluiten.

Is het dan nodig om een receiver te kopen ? en zo ja ? Wat is een goede receiver en goede boxen ?

Mijn slaapkamer is niet zo erg groot, dus het geluid hoeft niet loeihard te kunnen, ook moet dit alles voor een leuk prijsje te koop zijn rond de 700 euro ?

Groeten,
    Sabzero

6. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je zou kunnen kijken naar een Logitech Z 5500 maar ik weet niet precies hoeveel aansluitingen die heeft.
    Volgens mij beschikt die wel over een coax ingang & optisch en sowieso stereo aansluitingen.
    Anders zou je idd moeten kijken naar een receiver.
    Gebruik anders even de zoek functie, er was namelijk een speciaal topic in dit sub-forum over de Z-5500.
    Dat is denk ik één v/d de kanshebbers voor een leuk budget. :)

7. SabZero NL

SabZero NL Sexyback

Leuk Bevonden:
    5
    Danku, ik ga even opzoek naar dat sub forum

8. joostpolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Als je ff mijn sig aanklikt. Zie je mijn verhaal, met foto's e.d. Was ook voor een relatief laag budget.. Wil echter mijn boxen binnenkort gaan verkopen.

9. SabZero NL

SabZero NL Sexyback

Leuk Bevonden:
    5
    Hey heb je hele verhaal doorgelezen

mijn vraag: waarom heb je nu juist voor deze speakerset gekozen? dus de: JBL SCS200.5 ?

En welke heb je nu in gedachten ?

10. joostpolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Omdat ik in de winkel deze geluisterd heb.. En al meteen onder de indruk ervan was. Heb hem nu tevens ingesteld met een dB meter. Dit is weer een hele goede verbetering van het geluid. Al met al is deze set zeer geschikt voor games/films.

De reden dat ik hem weer ga verkopen is dat ik met een upgrade bezig ben.. Zelf ben ik nu aan het kijken naar de KEF Qserie of de iQ serie.. Een 5.0 set gaat hier zo €1000,- euro van kosten. Heb ook een leuke aanbieding gehad van iemand om zijn KEF Q-serie te kopen. En daarom zal ik deze wel kwijt willen. Ondanks dat het een zeer leuk geluid geeft voor de prijs!

11. SabZero NL

SabZero NL Sexyback

Leuk Bevonden:
    5
  12. joostpolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Je gaat in een keer een hele set kopen?

De DVD-recorder/speler is tevens ook de receiver.. Zit allemaal in hetzelfde omhulzing.

2 Optical/1 Coaxial
    Daar beschikt die over dus kan je vanaf je xbox component kabel het optische kabeltje de speler in doen.. Dit is een vereiste om de 360 aan te sluiten. (ik heb nog een optical voor je te koop eventueel)

Mag ik vragen wat de prijs hiervan is?

13. SabZero NL

SabZero NL Sexyback

Leuk Bevonden:
    5
    Bij de makro 777 Excl btw incl is het 924,-

14. joostpolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Ben je er al zeker van ja?

Losse componenten is vaak wel beter... Je zou kunnen kijken naar een instapmodel receiver.
    Boxen na veel luisteren een keuze kunnen maken.. En een losse speler.. Recorder zou je op meer uitkomen.. Maar je hebt wel betere kwaliteit..

Als je genoegen neemt met de pioneer, heb je voor weinig geld een systeem met recorder.

(wil je de optische kabel dan kopen?) Scheelt je ook weer wat met winkelprijzen.

15. SabZero NL

SabZero NL Sexyback

Leuk Bevonden:
    5
    Ik zit er nog over na te denken, je zegt dat het geluid systeem wat jij hebt aangeschaft ook goed is, ( wat goedkoper is )

924,- is opzich wel veel geld voor mij, laat ik er nog maar een nachtje over slapen,

Over die optische kabel hoeveel bied je hem mij aan ?

16. joostpolletje

Leuk Bevonden:
    0
    De tip is idd luister eens naar verschillende receivers icm met boxen. Dan kan je voor een leuk budget al een leuke set samenstellen.. En naar jouw gehoor.. Het zal altijd beter klinken dan een standaard home cinema set. Met van die plastic/schelle sattelietspeakertjes. Maar de keus is yours, Mischien kan je mijn set wel kopen? ;)

De optic bied ik je aan voor €17,50

17. SabZero NL

SabZero NL Sexyback

Leuk Bevonden:
    5
    Je hebt pm.
    Ik ga werken, kan ik onder het werk nog even na denken ! :)

18. WolfsNL

WolfsNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hmz, ik ben aan het nadenken over een nieuw surround setje. De enige goede sets zijn eigenlijk van Logitech aangezien die alle aanslutingen hebben en een goede prijs/kwaliteit verhouding hebben.

Bij Alternate(.nl) is de Z-5400 voor €179,-. Een prima prijs voor een prima set. Nu is er een plopjesprobleem, dit is hier al eens langsgekomen, dit komt vooraal bij de Z-5500 voor, welke weer iets boven mijn budget is en eigenlijk overkill.

Mijn punt is eigenlijk dat het eigenlijk een steekproef is, want niet iedereen heeft er last van. Is het het waard om de gok te wagen, aangezien de 5400 er minder last van heeft dan de 5500 naar mijn idee.

Wie helpt?

19. Wallie

Wallie Hardware Freak

Leuk Bevonden:
    0
    Zitten die plopjes niet in de garantie??? Dan kan je hem gewoon terug brengen alleen je hebt er wel geouwehoer mee...

Daar helpen ze je beter denk ik :)

20. WolfsNL

WolfsNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat topic is niet echt recent meer te noemen ;).

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina