1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [Deel 8]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Graveheart, 1 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Greate Pier

Greate Pier euuhm

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, maar wat voor aansluiting heeft 'ie dan nodig? Ik ben nl. bang dat als ik straks zo'n setje aanschaf ik 'm alleen voor de xbox kan gebruiken en dat is eigenlijk niet de bedoeling.. =(

Edit: Deze aansluitingen zitten erop:
    VERBINDINGEN
    Connectortype2 x hoofdtelefoon ( mini-geluid stereo 3,5 mm )
    1 x SPDIF-invoer ( RCA phono )
    1 x SPDIF-invoer ( TOS-koppeling )
    Digitale 5.1-kanaals audioingang

2. Stealth TBH

Stealth TBH Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    hey ik heb een vraagje,

Ik heb dus de Logitech Z5500 met een optische draad aangesloten op mijn 360(digitaal dus). Ik kan nu kiezen tussen Dolby Digital 5.1 en Digital stereo.
    Ik kies dus voor dolby digital; ik wil natuurlijk met z'n set 5.1 geluid hebben.
    Maar na wat films en spellen gespeeld te hebben kwam ik erachter dat het bij dolby digital veel eerder lijkt of ik ze te hard heb staan. Bij stereo kan ik ze veel harder zetten totdat het te hard lijkt zeg maar.

vb. Bij hitman die vertellende stem die komt normaal alleen uit de center speaker die kraakt net of dat hij te hard staat terwijl ik hem nog niet een half open heb staan.

Heeft iemand hier een verklaring of oplossing voor?

Bvd Michiel

3. joostpolletje

joostpolletje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het gaat niet erom hoe hard je set kan, het gaat om hoe zuiver het geluid is!

Heb je alles juist aangesloten? Mischien opgeblazen?

4. Stealth TBH

Leuk Bevonden:
    2
    dat weet ik wel maar het is toch raar dat hij op stereo harder zuiver kan dan op dolby digital ?

maar ik heb heb (denk ik ) goed aan gesloten gewoon optische kabel in 'geluidsregelaarding' en achter in de kabel van de xbox 360.

en opgeblazen denk ik ook niet ik heb hem nog nooit extreem hard gezet.

5. joostpolletje

joostpolletje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je zou eens een andere optische kunnen proberen..

'geluidsregelaarding' -Optische ingang jah :)

zitten die boxen ook goed aangsloten allemaal

6. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Heb je dit probleem ook bij een andere dvd-speler? Of bij films? Kijk eens of je het probleem ook hebt bij een andere centerspeaker.

7. Stealth TBH

Leuk Bevonden:
    2
    andere dvd speler heb ik niet.
    maar bij films heb ik het ook, echt vreemd laatst keek ik een oorlogsfilm bij spraak komt het geluid er "krakend" uit maar bij explosies en geweerschoten etc niet. ( dat kraken kan ik niet echt duidelijk omschrijven, het lijkt of dat hij te hard staat zeg maar dat je de speaker erg hoor trillen)

Greetz, Michiel

8. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zoals ik dit zie heeft hij geen 2 tulp aansluitingen om een eventuele tv aan te sluiten (Tulp = Rood en wit)
    Als die hoofdtelefoon daad werkelijk INgangen zijn zou je een verloopje kunnen kopen van Tulp naar mini-jack (hoofdtelefoon aansluiting)
    De xbox 360 kan je sowieso aan de optische ingang hangen.

9. Greate Pier

Greate Pier euuhm

Leuk Bevonden:
    0
    Oke thnx voor je antwoord

10. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Opgeblazen kan eigenlijk bijna niet met die set, de amp is namelijk zodanig afgesteld op de speakers dat overbelasting eigenlijk praktisch niet voorkomt.
    Dat is ook wel zo handig in een kant-en klaar set.

Enigste wat ik zou kunnen bedenken is "stof" als tussen de volume knop stof komt gaat het ook kraken. Mss even de connectoren goed schoonmaken.
    *Niet met (teveel) water! want je wil natuurlijk geen corrosie op je aansluitingen.

11. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Heerlijk, zo'n vastgeroeste volumeknop:+ .

12. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook weer even geshopped. Ik ben helemaal naar Almere gereisd om een meneer te bezoeken die kabels aanbood tegen hele lage prijzen. De man had tevens een waaaaaaanzinnige set thuis staan :eek:

Maar dit is mijn nieuwe sub kabel: een Oehlbach NF1

Hij was ter vervanging van de cheap-ass kabel die ik bij mijn sub had gekregen.
    Eerste ervaringen: De bas werd ff wat harder, omdat de sub nu wordt aangestuurd op beide tulpaansluitingen.
    Dus even het volume wat minder gezet, maar toen...damn...hij is wel echt een stuk directer en strakker geworden _O_

Kabeltjes kunnen echt zoveel verschil maken, en dan hoef je nieteens van die hele dure shit te hebben.

Laatst bewerkt: 3 jun 2006
  13. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe heb je 'm dan nu aangesloten? Niet meer via de sub uitgang?
    En hoe duur was de kabel?
    Ziet er trouwens wel heel erg mooi uit!

14. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Die enkele tulp met de groene tekst gewoon in de HK, gewoon op de sub pre-out (enkele tulp). Op subs zitten altijd twee tulpaansluitingen (rood en wit), en deze kabel stop je gewoon in beide tulpaansluitingen, ipv één enkele. Ziet er wel netjes uit.

Info van Oehlbach website.

Deze man heeft hem aan mij verkocht voor 15 Euro :D Een collega van hem had een heel magazijn van een failliette duitse mediamarkt leeggekocht voor een leuk prijsje :9 Normaal rond de 50 a 60.

Laatst bewerkt: 3 jun 2006
  15. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Gaaf gaaf, maar kan je normaal je sub dus gewoon met tulp stekkertjes aansluiten of lees ik nu weer verkeerd.
    Binnenkort moet hier namelijk ook een sub komen..zit te denken aan een magnat omega 300. }:]

16. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet anders dat je je sub aansluit met (een) tulpstekker(s). Of bedoel je dat niet?

Waarom opeens een sub limp? Is dat nodig met jouw setup?

17. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is in elke setup een must:cool: .

18. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Hallo mede audio verslaafden:+
    Heb een tijdje niet meer gepost in dit forum omdat ik het geld er toch nog niet echt voor had.
    Maar ik heb nu een aardig bedrag gespaard en zit er aan te denken zo snel mogelijk een receiver,sub,center,en speakers te gaan halen,voor de ideale"thuisbioscoop".
    Maar nu vraag ik me toch wat af.
    (het zou best kunnen dat ik dit al eerder gevraagd had,so excuse me)
    Is het verschil tussen een logitech z-5500 en zo,n eigen samengestelde set(met goede receivers etc) nou echt een groot verschil?
    Want het is toch best veel geld begrijp je.
    En ik ben al langs een aantal media winkels gegaan maar ze konden me nooit echt een luistersessie geven.
    Het kon wel maar dan ging het ook meteen om boxen die 2500 per 2 waren:'-(
    En das boven m,n budget.
    Ook heb ik een behoorlijk kleine kamer(2 bij 3 ) dus haalt het dan wel het optimale geluid eruit???
    Of kan ik voorlopig beter met m,n z-5500 doen???
    Alvast hardstikke bedankt:thumbs:

M.v.g

Laatst bewerkt: 4 jun 2006
  19. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, ik dacht mischien heb je kabels met een bepaalde inductie nodig oid.

@ Smokey, ik denk dat je pas aan een andere set hoeft te denken als je een grotere kamer hebt. Die sub pompt je kamer waarschijnlijk bomvol.
    Alleen op stereo vlak zou er een grote verbetering kunnen optreden als je losse componenten zou aanschaffen.

20. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Ok jongens wil dus ook gaan upgraden. Mn jvc set geef ik wel aan mn pa denk ik.
    Ben al een tijdje aan het rondkijken en ik zie dat de Denon's erg goed geprezen worden (1706, 1906, 2106). Heb de 1905 bij een vriend een paar maal gehoord en de 2106 in een winkel afgelopen woensdag, komende vrijdag ga ik ernaar luisteren icm een bijpassende Denon set met wat eigen dvd's.
    Nu is mijn "probleem", ik wil rond de 1000 euro ofzo gaan uitgeven maar begin de laatste dagen toch steeds meer naar de 2106 te neigen( ga uit van 500-550 winkelprijs). Ik moet dus naast de receiver ook nog nieuwe boxen, sub en een dvd speler hebben. Is de 2106 een beetje een overkill voor mn budget? Mijn persoonlijke inbreng is dat ik igg er een aantal jaren vooruit mee kan en bij een eventuele upgrade van bijv. speakers de receiver sterk genoeg blijft.

Samenvatting: Is een receiver van 500 - 550 euro een overkill in een budget van rond de 1000 euro? Ik moet ook nog boxen, sub en een dvd speler kopen.

Bvd,

Sjoerd

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina