1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [Deel 8]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Graveheart, 1 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Xiaoie

Xiaoie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, dan moet ik er wel een beetje snel bij zijn:p

2. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Dank je wel :).
    Ben er uiterst tevreden mee, en ik ben ze nu vanaf zondag al aan het inspelen.

Ik ben nu eigenlijk nog op zoek naar degelijke speakerkabels. Zou er veel verschil zitten tussen een standaard Vivanco 2,5mm² snoertje of een duurdere kabel van Qed e.a?

3. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Als je het aan de audiofiel vraagt wel natuurlijk :) Die hebben het over warmere klanken door andere kabels ed. Ik denk dat het niet echt zou horen. Ik heb ook eens een kabelupgrade gedaan bij mijn set. (er staat nog een piccie online geloof ik....ja.... plaatje)

De bijgeleverde kabels waren echt gewoon crap zoals je ziet. Ik hoorde toen wel een heel groot verschil ja, veeel ruimtelijker en helderder geluid. Maar dat is dan ook wel een upgrade van 'niks' naar 'iets' zeg maar. Ik heb nu op alle 5 mijn speakers 2x 2,5 mm2 zitten, zoals op het plaatje staat.

4. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat levert eindeloos lange discussies op, de een geloof er wel in de ander niet. Ik heb gewoon 4 mm kabel en dat vond ik wel weer genoeg. Ik zou er niet erg veel in investeren. De één vind van wel, de ander van niet.

5. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Hoeveel € per meter is eigenlijk wel aanbevolen om te investeren aan luidsprekerkabel? Ik heb nu bijvoorbeeld kabels van 2 euro per meter van Modern of Expert tussen mijn speakers zitten. Is dit goed genoeg, of niet?

6. Wallie

Wallie Hardware Freak

Leuk Bevonden:
    0
    Waar je ook bij moet letten is dat je er geen kabels bij krijgt, correct heeft daar 2x1.5mm kabel voor 2 euro per meter. Voordeel van deze versie is dat hij erg plat en breed is.
    Zelf heb ik de kabels bij de media markt gehaald 2x een rolletje van 15meter van Oelbach. Ik kwam goedkoper uit en ik heb een dikkere draad (2.5mm) Alleen was deze kabel niet plat is vergelijking met die van de correct. (Ik heb dezelfde draad als die van dynamike's plaatje)

Ik kwam er weer op toen Arjan over speakerkabels begon :)

Ik heb ergens gelezen dat je rond de een derde van je apparatuur/speakers moet zitten...
    Alleen ga je er aan houden of niet :p

Laatst bewerkt: 9 feb 2006
  7. Xiaoie

Xiaoie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm oh ok, zal ik niet vergeten:)
    Bedankt
    Kan je deze kabels trouwens met elke, willekeurige speaker gebruiken?
    Zal straks even kijken hoeveel meter ik dan ongeveer nodig heb:9

Oh ja, weet iemand misschien trouwens ook nog waar je de Pioneer VSX-D814 Receiver zo goedkoop mogelijk kan krijgen?
    Bij kieskeurig.nl kom je minimaal uit op 310 euro, maar bij Correct is het in dit geval helaas wel een stukje duurder:'-(

En nog 1 laatste vraagje::p
    De Pioneer Receiver ondersteunt 6-16 Ohm en de Speakers zijn 4-8 Ohm. Zal dit dan een probleem zijn?:confused: Ik bedoel met die 4 en 5 Ohm of hebben die er niks mee ta maken?

Alvast bedankt weer_O_

8. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Speakerkabels kan je gewoon met elke speaker gebruiken;).

Ik weet niet hoe je op 4 en 5 ohm komt, maar de speakers kun je waarschijnlijk gewoon op je versterker aansluiten. Moet geen probleem zijn denk ik;).

9. Xiaoie

Xiaoie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ok bedankt
    Weet ik dat ook weer:p

10. Xiaoie

Xiaoie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Net even gekeken hoeveel meter kabels ik ongeveer nodig heb en ik denk toch dat ik wel op een behoorlijk bedrag uitkom (40-50 euro).

Dus ik denk dat ik eerst gewoon de speakerkabels gebruik van de huidige speakers en later eventueel nog een keer ga upgraden:p

Maar is er trouwens een 'groot' verschil dan tussen kabels van 2 euro per meter en de 'goedkopere' kabels?
    Ik bedoel, heb je met goedkopere kabels meer kans op storing/ruis ofzo met de speakers?

11. The Watcher

The Watcher I'll Be Watching You

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou nooit voor goedkope kabels gaan heb je altijd kwaliteit verlies!

12. tha messenger

tha messenger limited

Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb even gekeken voor een optical cable maar die zijn overal rond de 20 euro. Heeft iemand tips? Online winkels?

Wat voor kabeltje moet ik precies naar zoeken, optische digitaal kabeltje toch? Of moet ik zoeken op toslink?

Is dit de goede?

Laatst bewerkt: 10 feb 2006
  13. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Ligt eraan wat je ermee aan wilt sluiten... Als het voor de 360 is is een toslink de goede kabel;).

14. tha messenger

tha messenger limited

Leuk Bevonden:
    2
    Maar met deze goedkope moet dat dus lukken?

Ik dacht er ook aan om een switch te kopen, maar dan heb ik dus 1 kabeltje extra nodig lijkt mij?:

-1 kabeltje van xbox naar switch
    -1 kabeltje van dvd-speler naar switch
    -1 kabeltje van switch naar decoder

Klopt dit?

Laatst bewerkt: 10 feb 2006
  15. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Jep:).

16. Wallie

Wallie Hardware Freak

Leuk Bevonden:
    0
    @limpbixkit je bent toch op zoek naar een subwoofer??
    Bij correct hebben ze de Rel Q150 voor 500 euro. Ik vraag me af wat het verschil is met de Quake II. Is hij muzikaler dan de Quake, in ieder geval gaat hij ook een stukkie lager.
    Wel grappig dat hij 500 euro is terwijl de goedkoopste bij kieskeurig op 750€ zit. Neem je Q200 zit je ook rond de 500 € euro beetje vreemd...
    Maar goed ik heb al een sub en die kan ik eindelijk morgen ophalen, maar veel tijd om er mee te spelen heb ik ook weer niet...
    Fiets moet weer eens naar de reparatie (Voorvork afgebroken :confused:) en 's avonds Trance Energy :D

Iedereen fijn weekend _0/

17. Xiaoie

Xiaoie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm dan ga ik wel sparen voor andere speakerkabels:p
    Als ik het goed heb begrepen zijn de kabels bij correct.net van 2 euro per meter een goede keus?

18. Wallie

Wallie Hardware Freak

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet het niet, ik heb ze namelijk niet. Maar volgens de verkoper zijn het goede kabels.

Bij de media markt verkopen ze ook draad per meter, maar ook zelfs per 10meter. Dit was voor mij veel goedkoper. Ik had namelijk aan 20 meter net genoeg, ik was hiervoor 26 euro kwijt :eek:
    En naast het verschil van 14 euro, heb ik ook nog eens een dikkere draad.

Maar nog een vraagje tussendoor: Heb je al die speakers geluisterd ??? Bij de correct staan ze namelijk niet in 5.1 opstelling, alleen in stereo :)

19. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Frontside
    Thx Ultra :9

Heb dus nu 2x Marantz Ma6100 monoblokken erbij, aangesloten op de pre-outs van mijn amp en ik moet zeggen dat de bas erg vooruit is gegaan. Bij muziek komt de drum ook veel levendiger over, zowel de bekkens als de base drum.
    Kortom, ben weer blij. :)

20. Xiaoie

Xiaoie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ok, ik ga dan ook nog eens naar Media Markt kijken of ik dan goedkoper uit kan komen:).
    Ik heb de speakers nog niet beluisterd, maar ik hoop dat wel een keertje te doen:p Het liefste hier ergens dicht in de buurt:9

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina