1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [Deel 8]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Graveheart, 1 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joostpolletje

joostpolletje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het word wel een krap budget..

De reciever is je helft van het budget.. Dan wil je nog een 5.1 set boxen bijvoorbeeld van JBL de SCS serie of de KEF eitjes 2000.5 serie als ik me niet vergis.. Hier moet je dan nog zo 300/350euro voor rekenen.. Dan heb je dus een subwoofer erbij in.. En dan nog een DVD-speler (dit ligt volledig aan je eisen) Maar laten we uitgaan van een Denon 1920 van €300,-

Dan kom je dus op zo €1150eurotjes te zitten.. Dit is echter wel een ruime schatting, en je zal op de dvdspeler wat kunnen bezuinigen, als je HDMI niet interesseert als aansluiting(dit is echter wel voor de toekomst) Zo kan je een aardige budgetset bij elkaar krijgen.

Je kan eventueel ook een goedkopere receiver nemen (denk aan een pioneer-VSX 515, Onkyo 503, Marantz 4600) En wat meer in speaker investeren (grote zuilen voor, boekenplank model achter, en dan een losse sub-dit kan eventueel later)

Echter wat ik je wel aanraad! Niet zomaar iets kopen, Eerst Luisteren!!!!

2. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Dankjewel voor de snelle reactie :)

Ik wil liever 6.1 of 7.1 gaan draaien, maar laten we om te beginnen 6.1 aanhouden. Probleem is, ik zou echt niet weten waar te beginnen met luisteren. Zoals wel duidelijk is heb ik me voornamelijk alleen op de receiver gericht tot nu toe, en met een schuin oog naar diverse dvd spelers gekeken.
    Op Areadvd.de worden trouwens Teufel-set's als absolute prijsklasse-winnaars neergezet ( www.areadvd.de > hardware > hardware-bestenliste > Mittelklasse bis 600 EUR, en dan met name de concept R, onder luidsprekers)

Over het budget: Dit was, om eerlijk te zijn, meer een richtlijn. Die 1200,- voor mij is best betaalbaar, ik kan dan alleen niet alles in een keer kopen.

Nu je begint over zuilenspeakers, waar zit je dan aan te denken want daar zie ik echt het bos door de bomen niet meer. De sub later kopen is ook een optie, dan ga je je geluid alleen maar meer waarderen :d

Nogmaals bedankt voor je snelle reactie, en ik hoop dat je een beetje touw kan trekken uit mijn berichten, heb niet de indruk dat het erg duidelijk over komt :p

3. joostpolletje

Leuk Bevonden:
    0
    7.1 is in principe overkill.. Er wordt nog weinig tot niks aangeleverd in 7.1, 6.1 is eigenlijk al niet gangbaar.. Maar oke dan gaan we van een 6.1 set uit.. Daar is ook een JBL SCS serie van.. en als het goed is ook een KEF serie..

Ik moet eerlijk wezen dat ik het hele merk "Teufel" niet ken.. Ik denk dat het een echt duits merk is.. Beginnend mischien(maar kan ook prima zijn hoor)
    Areadvd is over het algemeen wel betrouwbaar.. Ik zal het morgen eens doorlezen.

Je kan idd ook nu een reciever kopen(samen met de speakers het hart van je HT) dus niet op bezuinigen op die dingen.. En dan later een goeie subwoofer (REL-quake serie!!,SVS) Dan ga je het geluid nog meer waarderen idd. Zuilenspeakers.. bijvoorbeeld de Northridge serie van JBL, De Kef q-serie, Er zijn zovele speakers.. Kijk anders een op kieskeurig naar het aanbod hierzo. En de prijzen.

4. SjoerdV NL

Leuk Bevonden:
    2
    Over Areadvd.de inderdaad niets minder dan lof, je kan er bijna alles vinden op AV gebied. Heb samen met de referentielijst een aantal dvd's geselecteerd die ik nu naast me heb liggen (Lotr extended, Pearl Harbour director's, K19, Master and Commander, Saving P Ryan en nog wat andere films) die we vrijdag eens gaan opzetten op de 2106 icm Denon set.

Teufel ook nog nooit van gehoord, verrassend dat ze op zowat alle prijsvlakken zo hoog scoren.

update: 2106, 3 mnd oud, 425 euro, wat mij een zeer redelijke prijs lijkt als je naar de winkelprijzen kijkt.

5. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Houd er wel rekening mee dat de site zelf ook duits is, net zoals het merk teufel... Ik denk niet dat de recensies van areadvd over dit merk 100% objectief zijn... Dit is volgens mij net zoiets als dat in top gear (engels auto-programma) de range rover wordt aangestipt als een van 's werelds beste auto's.

Over 7/6.1: Ik heb laatst redelijk simpele luidsprekers van sony gekocht omdat ik wilde expirimenteren met 7.1. Ik heb ze neergezet op m'n kamer. De opstelling klopt voor geen meter, de surroundspeakers staan nu een klein stukje voor me ipv. naast me. Maar toch wil ik niet meer terug naar 5.1. Het klinkt echt heel erg veel ruimtelijker nu ik 7.1 heb. Ook met films die gewoon 5.1 zijn.
    Ik vind het persoonlijk echt een hele verbetering want je hoort gewoon niet meer waar de verschillende speakers staan. Alles speelt zich nu echt om je heen af. Het is niet meer zo dat je of links achter of rechts achter iets hoort,, maar je weet gewoon niet meer waar het vandaan komt.

6. Romius

Romius Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Das ook niet goed natuurlijk :+

Ik heb zelf ook een 6.0 opstelling, subwoofer wordt teveel nu, maar ik vind een 6e speaker ook een behoorlijke toevoeging. Als je een krap budget hebt zou je het misschien niet moeten doen, maar als je ook kunt uitbreiden op een later tijdstip is het geen verkeerd idee. Je moet echter wel je speakers goed kwijt kunnen in de ruimte! 6.1 is natuurlijk een andere opstelling, de surround L/R speakers moeten namelijk precies naast de luisterpositie kunnen staan en de surround back speaker direct achter de luisterpositie(het liefst met minstens 1,5 meter tussenruimte). Als dat niet lukt, kun je beter voor een 5.1 opstelling gaan.

7. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Bij mij is die opstelling onmogelijk, maar toch wil ik niet meer terug naar 5.1...

8. SjoerdV NL

Leuk Bevonden:
    2
    Krijg een kamer van 5 bij 8, zit nu op 4 bij 8 dus ruimte komt wel goed.

9. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit op een kamer van 5 bij 4:D.

10. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Daar kan nog wel 25 vanaf, dan vergroot je je budget wel lekker.
    zit nog Garantie op dus dat is geen probleem.
    Als je zuiltjes wil voor een leuk budget moet je eens kijken naar Mordaunt Short.
    Die zijn nu de nieuwe serie er is erg betaalbaar geworden. :eek:

11. SjoerdV NL

Leuk Bevonden:
    2
    25 is er al af. Maar op 25 euro meer of minder kijk ik niet.
    Heb nu ook een bod gekregen van 200 voor een 1705 in nieuwstaat, naast de 2106 voor 425 euro (hier komen wel nog wat benzinekosten bij, bij de 1705 is dat verwaarloosbaar).
    Ik blijf toch naar de 2106 neigen, maar tijdelijk de 1705 nemen (200 is geen geld eigenlijk) en dan wachten tot de 2106 in prijs daalt lijkt me best verstandig.

Ik ga eens kijken naar die Mordaunt's, bedankt voor de tip.

12. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Voor 200 kan je bijna mijn 1905 wel overnemen. 8)
    Nee, ik zou gewoon in één keer goed doen.
    1705 is wel een erg afgeslankt model, scheen ook veel last te hebben van ruis.
    Daarom ben toendertijd voor de 1905 gegaan.
    2105 heb ik niet genomen omdat de 1905 voldoende power had. :)

13. Romius

Romius Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Die 2106 is een gebruikte receiver? Op kieskeurig staat voor 430 euro een nieuwe, dat lijkt me altijd beter.

14. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Nieuw en tweedehands (als je dat bedoelt) maakt niet veel uit. Garantie heb je niet nodig want de versterkers van de betere merken gaan toch nooit kapot:). Je moet alleen ff checken of er geen beschadigingen opzitten, maar dat valt meestal ook wel mee...

15. Romius

Romius Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat mag je vinden, maar ik heb persoonlijk toch liever een nieuw apparaat als het ff kan!

16. joostpolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou ook altijd voor een nieuw apparaat gaan, of er moet een goeie aanbieding liggen...

17. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Alles wat op mijn kamer staat en met HT te maken heeft is tweedehands en doet het prima. Allemaal koopjes:). Ik wil ze best opnoemen:).

18. joostpolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Noem ze op :)

19. SjoerdV NL

Leuk Bevonden:
    2
    Dankje voor het melden, maar die prijs is bij audiospeurders. Lees daar niet echt goede dingen over (levertijden van +3 maanden)

20. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    In volgorde van beste koop (qua prijs) naar 'gewone' koop.

1. MFB's 825 (dacht ik), die gebruik ik als sub (echt geweldige speakers!!!)
      Gratis van een oom omdat bij 1 v/d 2 de middelste luidspreker het niet meer deed.​
    2. Denon DVD-2500 mkII
      80 euro​
    3. Magnat vector center 13 en magnat vector dipol (2x)
      alledrie voor 30 euro​
    4. Sony speakers (gebruik ik voor 7.1) en active subwoofer (voor de pc)
      85 cent​
    5. Denon AVR-3801
      250 euro​
    6. Beamer NEC VT540k met 1000 v/d 3000 branduren op
      250 euro​
    7. JMlab Profil 3 frontspeakers
      100 euro​
    8. Xbox 360 core met HDD en headset
      260 euro​
    9. Harman Kardon DVD1
      85 euro (wel weer verkocht voor 120*) )​

Laatst bewerkt: 8 jun 2006