1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [Deel 8]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Graveheart, 1 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Jep, dan heb je een setje nodig met 2 optische ingangen.
    Als je niet teveel geld uit wilt geven maar toch alletwee de apparaten wilt aansluiten, kan je ook gewoon een setje kopen met 1 optische ingang en dan een kastje kopen (splitter) waarop 3 optische ingangen zitten. Dan kan je via dat kastje switchen. Oa. te koop op www.conrad.nl.
    Je sluit alles gewoon aan via toslink.

Edit: joost was me voor:).

2. steenbok

steenbok NL THE FEAR NL

Leuk Bevonden:
    0
    Zo, eindelijk heb ik een nieuwe speakerset aangeschaft. Het gaat om de Logitech Z-5400 THX Digital. Mijn god wat een Ubervet geluid*) .

Na de installatie was het tijd om de set eens grondig aan een test te onderwerpen. En welke game is hier nu meer geschikt voor dan Call of Duty 2?
    Meteen het beach level opgestart met het geluid op 15% van het totaal vermogen (piek vermogen ligt op 620 Watt). Nou ik zal je zeggen dat ik bijna in mijn broek piste toen ik bovenop de berg aankwam met die grote artillery gun. Werkelijk oorverdovend en een bass die abnormaal goed klinkt. Overal om je heen hoor je de ravage van het slachtveld, granaatinslagen die zo vet klinken dat de buren denken dat er een Duitser met granaten in de achtertuin zit te spelen.

Hierna was het tijd voor de film en muziek-test. Als film had ik gekozen voor The Matrix Reloaded en voor de muziek 36 Crazyfists. Beiden klinken werkelijk waar fantastisch uit deze set.

Overigens was deze set in de aanbieding bij Dynabyte. Je betaald 199,95 voor de Z-5400 THX Digital en daarbij krijg je ook nog eens de Logitech Harmony 525 gratis!!!!! Deze AB kost normaal al rond de 60 euri. \o/ Dynabyte\o/

3. joostpolletje

joostpolletje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dus toch naar mijn advies geluisterd! Ben blij dat het je bevalt, Leuk stukje review!

4. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Mag ik je voor foto's verderverwijzen naar htforum.nl . Niet te vaak komen, anders wil je gauw alleen nog maar duurder

5. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    :D

Je hebt gelijk, alleen komen als je echt teveel geld hebt8) .

6. joostpolletje

Leuk Bevonden:
    0
    En een freak ben! Me To Me To

7. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nu tijdelijk even de component kabel van MS geleend van een vriend.
    Die optische ingang is echt veel te groot! Echt gewoon irritant. De stekker valt er de hele tijd uit. Ik denk dat ik voor de joytech ga, want die heeft een meegeleverde toslink. Daarvan zou het wel logisch zijn als die wel blijft zitten...

8. joostpolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Ja echt de MS kabel is een beetje "lam" lijkt wel

9. II Gamer II

II Gamer II ?! Hmmm ... !?

Leuk Bevonden:
    0
    Als ik het je mag adviseren dan kies bv. voor Logitech Z-5500.
    Dit set heeft beide digitale ingangen (optisch en coaxial) en beide DD als DTS procesoren en het is ook THX gecertificeerd.
    Mijn broertje en paar vrienden van mij hebben er een, het ziet Goed uit en het klinkt Uitstekend !!!

De prijs was vroeger 399€ maar nu kun je het ongeweer voor +-300€ vinden(op eBay bv. 290€).

Het is echt al dat geld waard !!!

Je kunt ook bv. naar Aiwa UZ-US501 kijken of luisteren.

Dit set is van 199€ naar 49€ bij www.computerland.nl een tijdje geleden afgeprijsd geweest (je kunt mischien informeren of ze deze nog hebben) en qua prestaties is deze net wat minder als hierboven beschreven Logitech maar het is niet slecht.
    Het ziet Goed uit en qua klank is het Goed en het is beter bv. als Creative, Trust of een van vele supermarkt merken.

Het is, jij beslist zelf hoeveel je hieraan wilt uitgeven.

Succes !!!

10. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Een maat van mij zoekt ook een cheap surround setje voor zijn 360. Het is belangrijk dat hij deze wel gewoon digitaal (dus optisch is het xbox geval) aan kan sluiten, zodat hij wel gewoon echte surround krijgt zoals het bedoeld is. Ik ben zelf helemaal niet thuis in dit wereldje van die setjes en op de websites wordt ook niet echt goed aangegeven welke aanlsuitingen er allemaal op zitten. Weet iemand zo uit zijn hoofd een cheap (40-80) setje die digitale sound aan kan? En of die sowieso bestaan in die prijsklasse? Het zou echt niet uitmaken of het een gaar merkje is ofzo. Hij is nog totaal niet kritisch ofzo, maar hij wil wel gewoon de politieauto's achter hem horen als hij in een chase zit met nfs:mw ;)

Laatst bewerkt: 18 jun 2006
  11. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dit is naar mijn weten de goedkoopste.

Creative GD 580

Mischien dat die 2de hands te krijgen zijn voor 80,-
    Maar ik betwijfel het, probleem is die verrekte decoder.

Jammer dat Microsoft niet standaard een decoder had ingebouwd, had veel gamers een hoop geld gescheeld.

Elke dvd speler van 40,- heeft een dts decoder behalve een 360 van 399,- :emo:

12. II Gamer II

Leuk Bevonden:
    0
    Je kunt bv. naar Aiwa UZ-US501 kijken of luisteren.

Dit set is van 199€ naar 49€ bij www.computerland.nl een tijdje geleden afgeprijsd geweest (je kunt mischien informeren of ze deze nog hebben).
    Het heeft coaxial als optisch ingangen en DD als DTS procesoren.
    Het ziet Goed uit en qua klank is het Goed en het is beter bv. als Creative, Trust of een van vele supermarkt merken.

Succes !!!

13. Jel0

Jel0 <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Na advies hier en wat rondkijken ga ik voor de Logitech Z-5400, die kan ik voor 195 incl verzenden krijgen en moet meer dan genoeg zijn voor mijn slaapkamer*). Verschil met die Z-5500 is volgensmij alleen de kracht, maar nog meer hoeft voor mij dus niet:).

14. joostpolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Leuk dat je het advies aangenomen heb:) Succes ermee

15. II Gamer II

Leuk Bevonden:
    0
    Het verschil aan bijde systemen is niet alleen de vermogen maar ook de kwaliteit van het geheel maar voor de rest is je keze meer dan Goed,

Het is, jij beslist zelf hoeveel je hieraan wilt uitgeven.

16. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Dat Aiwa setje klinkt cool, alleen ben ik bang dat je het nergens meer kunt kopen... Bij google vind je telkens links naar Computerland en Paradigit. Beide shops hebben ze niet meer leverbaar...

17. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    In Duitsland is het setje gratis:+ .

Hier hebben ze 'm nog wel, alleen jammer dat hij 300 euro kost...

Laatst bewerkt: 19 jun 2006
  18. Bizarre

Bizarre Club Bizarre

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb even een vraagje over mijn JVC receiver. Ik heb dus een dvd-recorder via een digitale coaxiale kabel aangesloten en de xbox360 via de optische toshlink kabel.
    Nu is mijn enige probleempje dat ik als ik een dvd-tje gekeken heb en ik wil op me xbox spelen, mijn digital 1 ingang moet veranderen naar vcr om weer geluid te krijgen. Terwijl ik dus 2 digitale ingangen gebruik en die ook apart aan zou moeten kunnen geven via Digital 1 in en Digital 2 in. Alles werkt dus alleen via die digital 1. Iemand oplossingkje? :confused:

19. joostpolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Je moet per ingang kunnen kiezen welke functie die heeft bijv:
    Digital 1 wordt aangeduid met DVD/LD
    Digital 2 TV/Sat, of wat er ook mogelijk is,
    Dit moet je kunnen selecteren in de instellingen van je receiver, voor elke digital poort een benaming

20. Bizarre

Bizarre Club Bizarre

Leuk Bevonden:
    0
    Ja je kunt kiezen uit dvr/dvd das dan voor de dvd speler. Maar wat ik dan niet snap, is dat ik dus op dezelfde digital 1 ingang moet vcr moet aangeven om geluid te krijgen via de xbox. Dus die digital 2 optie werkt gewoon niet.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina