1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [Deel 8]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Graveheart, 1 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mattor

Mattor Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,
    Ik heb hier een home cinema set staan, die heeft géén optische ingang, die de Xbox nodig heeft, alleen een coax. Nu ben ik eens gaan rondkijken en ben ik dit tegengekomen, die zet dus optisch om naar coax, zou ik hierbij dan hetzelfde effect hebben als direct op een optische ingang? Lijkt me namelijk wel heerlijk om de actie gewoon om je heen te hebben, en dat als er rechts wat gebeurd je ook echt rechts alleen wat hoort.

Bij voorbaat dank,
    Mattor

2. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Jep, dat apparaatje kan je prima gebruiken;).

3. Mattor

Mattor Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Cool, ga die maar eens bestellen als ik terugkom van vakantie. =D Bedankt. :)

4. joostpolletje

joostpolletje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  5. II Gamer II

II Gamer II ?! Hmmm ... !?

Leuk Bevonden:
    0
    Het is jamer dat dit Aiwa UZ-US501 surround set niet meer aan te komen is.

Ik weet niet of de bedraag van +- 200€ voor je veel is maar dan heb je bv. een Logitech Z-5400.
    Paar vrienden van mij hebben de Logitech Z-5500 die wat durder is dan de Z-5400 en voor het alles in een set klinkt het Uitstekend !!!
    Ik denk dat deze Z-5400 niet veel minder is dan de Z-5500 (kwaliteit als vermogen zal iets minder zijn dan de Z-5500) en daarbij is deze Z-5400 ook THX gecertificeerd.
    Hierbij plaats ik wat specs. voor je.

Technische specificaties Z-5400:

• Totaal RMS-vermogen: 310 watt RMS
    - Satellieten: 194 watt RMS (2 x 38 W voor, 2 x 38 W achter, 42 W midden)
    - Subwoofer: 116 watt RMS
    • Totaal piekvermogen: 620 watt
    • Maximum-SPL: 103 dB
    • Frequentierespons: 35 Hz - 20 kHz
    • Signaal-ruisverhouding: > 95 dB, meestal 99
    • Ingangsimpedantie: 9500 ohm
    • Versterker: ultralineair analoog met grote capaciteit
    • Drivers:
    - Satellieten: 6,35cm-driver met aluminiumfaseplugs
    - Subwoofer met bandfilter: 16,5cm-driver met hoge uitslag
    • Surroundsound-effecten:
    - Hardwaredecodering voor Dolby® Digital-, DTS®- en DTS® 96/24-soundtracks
    - Dolby® Pro Logic® II (Movie- en Music-modus)
    - 6-kanaals direct
    - Stereo
    - Stereo x2
    • Ondersteunde digitale indelingen:
    - Dolby® Digital
    - DTS® en DTS® 96/24
    - PCM (niet-gecomprimeerde stereo): 44,1 kHz/16 bits t/m 96 kHz/24 bits

Het kost wel wat +- 200€ maar ik denk dat je jaren plezier zult hebben.

Laatst bewerkt: 20 jun 2006
  6. II Gamer II

Leuk Bevonden:
    0
    Bij de Paradigit.nl kost de Z-5400 bv. 168,03€ (Logitech prijs 299€).
    Ik denk dat voor de kwaliteit als voor de alles in een set is de prijs meer dan Goed.

Sucess !!!

Laatst bewerkt: 20 jun 2006
  7. II Gamer II

Leuk Bevonden:
    0
    Geachte audio liefhebbers,

Dit bericht schrijf ik ter info, ook eventuel als advies en niet om iemand te kwetsen of les te geven.
    Ik hou mij bezig met dit hobby sinds '92 en het was de tijd waar twee kanals audio regerde.
    Mijn vader had en heeft Hi-End, zijn vriend heeft jaren eigen Hi-End merk JK Acoustics en ik probeerde mijn (toen de tijd) Hi-Fi bij elkaar verdienen en kopen, wat ook later gelukt was.
    Paar jaar later begon surround op de markt binnen te dringen en het is aardig gelukt, denk ik.

Ik heb in aantal jaren wat lezingen als luistersessies bewond, apparaaten van buiten als van binnen zien testen en hier komen wat tips:

- Hoe dan ook, de kabels zijn voor 40% belangrijk aan je system, welke? de keuze is aan jouw en aan je smak, maar ook afchankelijk van je set,
    - De voeding als de vermogen van de reciever (constant vermogen), het is niet om hoe hard het gaat maar om je luidspreker rustiger te laten klinken, hoe meer vermogen des rustiger en gecontroleerd je luidspreker is / speelt,

Ben je van plan om iets te kopen, kijk niet naar uiterlijk (alle lampjes en lichjes, deze helpen echt niet om geluid beter te krijgen, neem het aan hoe durder het wordt of is des lelijker of rechthoekig het is) maar informeer eerst naar inhoud, als niet in de winkel dan via audio tijdschriften of online.
    Probeer goede audio winkels en vermijd om in winkel te luisteren, daar klinkt alles goed, goede audio winkel laat je het ... thuis uitproberen.
    Test je het in winkel, zorg dat bv. dat de kleuring uit staat of neutral is, zo weet je ongeweer hoe het ... in echt klinkt.
    Dit zijn naar mijn mening een een paar tips, ik kan noch doorgaan maar zo wordt het laat denk ik.
    Ik hoop dat er voor sommigen wat advies of tips bij zitten.

M.v.g.

Laatst bewerkt: 21 jun 2006
  8. joostpolletje

Leuk Bevonden:
    0
    -Kabels spelen idd een hele belangrijke factor in een HT-opstelling, merken als Oehlbach,Monster,Qed,VandenHul zijn hele goeie alternatieven.. Veel mensen kopen toch de No-Name kabels (simpel omdat deze een paar euro kosten) De eerste upgrade van een set kan de Vivanco zijn, Dit is een wat duurder type maar nog wel redelijk betaalbaar, Daarna gaan we naar de bovengenoemde merken..
    - Veel mensen denken hoe harder hoe beter, Het gaat zoals hierboven gezegd ook om de kwaliteit/zuiverheid van het geluid, Je speelt nooit op vol vermogen van je set, Dit gaat voor vervorming/verslechtering zorgen van je geluid, wat dus niet de bedoeling is.
    - Luistersessies worden altijd aangeraden, als men een set gaat aanschaffen.. Sommige combinaties "matchen" nou eenmaal niet met elkaar. Dus altijd luisteren wat JIJ het lekkerste vind klinken, Advies inwinnen is altijd goed en het beste, maar wat anderen goed vinden klinken, kan in jouw oren niet goed zijn. Dus je eigen luisterervaring is doorslaggeven. Uiteraard kan veel informatie winnen nooit verkeerd zijn, hoe meer je ervan af weet hoe makkelijker alles wordt.

Verder lees je dat Gamer er verstand van heeft, en er veel vanaf weet. Hij geeft de juiste tips etc.. Ik heb hem hierbij nog even aangevuld.. Met wat belangrijke punten. Verder is toch het gros van de "gamers" hier op het forum student en beschikken niet over een heel hoog budget, en zijn daarom veel aan het kijken naar setjes rond de 200,- wat leuk kan klinken.. Maar de tips/adviezen hierboven zijn toch voor de wat meer "audiofiele" mensen. Maar wie weet sporen we zo meer mensen aan, en er zijn er ook al zat die heel goed/mooi spul hebben staan.

Met vriendelijke Groet,

9. II Gamer II

Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoor graag als er wat vragen zijn.

De meeste hobby's zijn duur, ik ken mensen (ook studenten) dat honderden of nog beter duizenden aan PC's uitgeven, dus waroom niet aan audio?
    Mijn set kocht ik voor groot bedraag +-4 jaar geleden en nog steeds geen spijt van en ik heb nog steeds veel plezier mee, af en toe een upgrade van kabel maar voor de rest?
    Enige advies wat ik erbij kan zetten is proberen te spaaren, van een goede aankoop kun je jaren plezier aan hebben, en af en toe hier en daar wat upgraden.

M.v.g.

Laatst bewerkt: 22 jun 2006
  10. joostpolletje

Leuk Bevonden:
    0
    :) Precies, Met goed Audio apparatuur kan je nog jaren vooruit! (kan je wel meerdere keren een paar honderd euro uitgeven, Dan in een keer goed!!)

11. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kijk,

Dat kabel verhaal is nogal dubieus.
    Het is werkelijk waar te idioot voor woorden om een kabel met rechts en links draaiende ionen voor 15,- de meter te kopen
    Met een beetje dikte, circo 3mm^2 laat je echt wel genoeg signaal door.
    Zelf geloof ik niet zo erg in al die rare kabel theorien.
    Kabel is imo één van de domste dingen om grof geld aan uit te geven in setup.

Dat over vermogen en volume, dat is wel degelijk belangrijk.
    Vermogen levert vaak stabiliteit, kracht en controle
    Wat natuurlijk alleen maar de zuiverheid ten goede komt.
    Daarbij, bij een lekkere 5.1 set draait alles om vermogen en hard draaien.
    Surround hoor je intens te beleven, dat lukt niet op tv volume.

Het belangrijkste is, naar je oren luisteren.
    Uiteindelijk kan je wel een lekkere ringkern trafo met een doorsnede van een halve meter hebben maar als het niet klinkt schiet je er niks mee op.

12. II Gamer II

Leuk Bevonden:
    0
    Als je luistersessies meegemakt hebt waar verschillende merken kabels worden getest maar niet op versterker of reciever van Sony of JVC dan kun je vast stellen dat de kabel degelijk van belang is.

Tegenwordig bij alles wat je koopt zitten div. kabels bij geleverd dus de keuze over de bekabeling is puur voor je zelf.
    Het heeft ook geen zin om voor een set bv. van 200€ kabels te gaan kopen voor 300€.
    Het ligt puur aan je gehoor, kun je het horen, je hebt mensen dat naar muziek luisteren en je hebt mensen dat het audio aankopen voor het heb.
    Bv. PC of Car Hi-Fi ''hobby'sten of gamers" geven hoop geld uit aan kabels, slangentjes en alle andere div. artikelen of onderdelen om hun PC of Car Hi-Fi te ''pimpen'' of alle ander Sci-Fiction, is dit niet debieus of dom?
    In home audio is het precies zelfde, de keuze is aan jou en het wordt aangeraden om van te voren te kunnen beluisteren.

M.v.g.

Ps. Joostpolletje, je aankoop is niet slecht voor beginneling, Veel Plezier !!!

13. joostpolletje

Leuk Bevonden:
    0
    :)

Edit: Oke je hebt mijn Sig gelezen.. Ga van de zomer de KEF iQ serie aanschaffen, Of ik moet nog een betere tegen komen.. Binnenkort luistersessie voor de Monitor

14. II Gamer II

Leuk Bevonden:
    0
    Monitor Audio?

Moelijk luidspreker voor je reciever, maar ook niet slecht.
    Welk serie, Bronze?

15. joostpolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Ja Bronze serie, Ja de update word dan ook de Denon 3806

16. II Gamer II

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is groot stap vooruit.

Ter advies, tegenover de Denon 3806 reciever luister naar Monitor Audio, Kef, B&W en/of JM Lab luidsprekers als het kan en mogelijk is, deze merken luidsprekers hebben warme klanken en ze matchen uitstekend met Denon.

Als je eventuel ook voor 5.1 opstelling gaat, en je budget laat het toe, denk aan om niet voor klein center te kiezen, als het mogelijk is, kies een met de zelfde units dat in de front spekers gebruikt worden.
    Deze kanal is de belangrijkste in 5.1 opstelling en voor de geheel als voor de spreiding is het zeer belangrijk.

17. joostpolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is idd een flinke stap vooruit:) Wel de goeie richting op

Monitor Audio ga ik zoiezo beluisteren jah, KEF ook.. B&W hoor je veel van dus moet ook maar is meegenomen worden.

18. II Gamer II

Leuk Bevonden:
    0
    Succes, Ik denk dat de keuze moelijk kan worden, neem eventuel wat eigen luister materiaal mee wat je goed kent qua klank en onthou dat er in surround klinkt heel veel materiaal goed.
    In stereo (2 kanals) opstelling, dat is wat anders, er zijn namelijk heel weinig recievers dat goed klinken in bijde stereo als surround omdat de meeste fabrikanten focusen zich op de surround en ze vergeten op een of ander manier de 2 kanals stereo.
    Wees kritisch en maak voor je zelf de juiste keuze.

Nogmaals, Succes !!!

19. joostpolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Was ook de bedoeling ja, Heb de nodige DTS test dvdtjes die ik ken.. Dus gaat ff goed de oren gebruiken..
    Mijn voorkeur neigt naar KEF vanwege ervaringen andere mensen
    B&W ook altijd goeie kritieken
    Monitor Audio wil ik graag ook eens beluisteren

20. II Gamer II

Leuk Bevonden:
    0
    Tip:

Als je bent bereid +-1000€ uitgeven voor de reciever en bent niet vies van tweedehands of demo apparatuur dan mischien kun je bij www.hifi.nl of www.hear.nl voor Denon AVC-A1SE kijken.
    Deze Denon AVC-A1SE is Zeer muzikal als Uitstekend in surround en overtreft makelijk de Denon AVR-3806.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina