1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [Deel 8]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Graveheart, 1 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee,

De grote vraag is wil je het horen?
    Ik weet dat de hele audio wereld is verdeeld in een 50/50 verhouding met mensen die in het kabel verhaal geloven en vice versa.
    Het ging er mij een beetje om dat in de stukjes hierboven duurdere kabels als noodzakelijk worden beschouwd. NOT!
    Er is eigenlijk geen wetenschappelijk bewijs waarvoor een kabel een andere klankkleur zou hebben.
    Het grootste deel zit gewoonweg tussen je oren, en geloof me:
    Als jij kabels voor 30,- de meter koopt.
    Dan wil je zoiets ook wel gaan horen.

Daarbij,
    Die vergelijking met PC gamers die hun hele atx big tower volstouwen met waterstof koeling, neon en doomsday devices.
    Gaat natuurlijk niet op.
    Das puur decoratief of écht bewezen prestatie verbeterend.

Laatst bewerkt: 22 jun 2006
  2. II Gamer II

II Gamer II ?! Hmmm ... !?

Leuk Bevonden:
    0
    Ok, dan zijn wij op een of ander manier met elkaar eens.
    Ik heb ook niet beschreven dat het dure kabel een must have is, het is een Tip uit ervaring en het wordt degelijk veel getest als metingen verricht aan de kabels om prestaties op audio gebied te verbeteren.
    De div. tests als reviews worden niet gegeven omdat een kabel in een mooi doos verpakt is?
    Je moet het zien als het fijn tunen / upgraden van je installatie en je hoort het of je hoort het niet.
    Het gehoor als de budget is in ieder geval de belangrijkste en de keuze is voor je zelf.

3. Romius

Romius Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, ik ben het er niet mee eens, omdat ik het verschil ook hoor. Ik vind het iig wel noodzakelijk om duurdere kabels aan te schaffen als je apparatuur daar ook naar is. Het heeft geen zin om de kabels tussen de speakers en een goedkoop homecinema setje te vervangen.

4. joostpolletje

joostpolletje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Vind ik ook, Heb je een receiver staan van €1300,- met de standaard flosdraadjes die mee zijn geleverd, Dan mag daar wel de portomonee voor opengetrokken worden, En de 50/50 veronderstelling gaat ook niet helemaal op, alle mensen met goed/duur spul beweren dat kabels wel degelijk helpen, De mensen met het wat mindere spul, Die zouden nooit een kabel die bijna net zo duur als het setje is er tussen stoppen, Dat zou dan ook overkill zijn

5. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ik geloofde ook nooit zo in het hele kabel verhaal, todat ik twee weken geleden van een kennis wat kabels van QED mocht uitproberen (zowel sub kabel als normaal luidsprekersnoer). En ik moet zeggen dat je wel degelijk verschil kan horen tussen verschillende kabels :).

6. joostpolletje

Leuk Bevonden:
    0
    51/50 verhouding is het nu :)

7. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Dat kan niet joost :9

Kabels maken uit, dat is iets wat zeker is. Maar ik denk dat je niet moet geloven in hoge prijs = hoge kwaliteit geluid. Kabels zijn niet beter dan elkaar, kabels definieren je smaak van geluid, ze zijn persoonlijk. Iemand kan een kabel van 25 de meter veel beter vinden klinken dan een kabel van 500 de meter. Een voorbeeld wat je vaak ziet op het HTforum is de Spellbinder luidspreker kabel, zeer goed geprijst en valt bij veel mensen veel beter in de smaak dan elke andere (veel duurdere) kabel. Ga dus niet altijd gelijk voor de dure shit, want dit hoeft helemaal niet jou smaak te zijn. Luisteren is the key.

8. joostpolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Oh jah correctie 51/49 :)

9. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind dat kabels niet voorop moeten staan. Het gaat om je setup zelf. Of je met de kabels nog iets kan uithalen moet je later maar kijken, maar de grote verbeterpunten liggen toch echt bij de apparaten/speakers...
    :)
    Ik heb de 3801 en als fronts de JMlab Profil 3. Ben er zeer tevreden over:).

10. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Mwah, ik zie het meer om de laatste puntjes op de 'i' te zetten, en niet als een must. Je apparatuur levert altijd nog het grootste aandeel aan het totale geluidsbeeld, en met kabels, spikes dempers enz.. kan je alles lekker finetunen naar je eigen smaak :).

11. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is precies wat ik bedoelde:).

Ik was vandaag bij de plaatselijke hifi-shop. Ze hadden net de nieuwe r-serie van REL binnen. Ze hadden ze nog niet aangesloten, maar wat zagen ze er indrukwekkend uit!!! Echt stoere subjes, ik had er bijna een meegenomen:).
    Slecht plaatje, maar het was het enige plaatje dat ik kon vinden:

Specs van de duurste (2000 euro)(ze gaan trouwens allemaal van 25 tot 100 hz:cool: ):

--------------------------------------------------------------------------------

Enclosure Type
    Closed box loading

--------------------------------------------------------------------------------

Roll Off
    25Hz to 100Hz

Input Connectors Neutrik Speakon - High Level
    Phono - LFE
    Phono - LINE

Amplifier Type
    Switching Amplifier

Input Impedance
    High Level
    Low Level
    Line Level

150K Ω (Two Channel Unbalanced)
    33K Ω (LFE Unbalanced)
    10K Ω (Unbalanced)

Input Sensitivity
    Low Level
    High Level

40dB
    22dB

Drive Unit
    12" Heavy Duty Long Throw Cast Frame

Power Output
    500 Watts RMS

Phase
    0 and 180 Degrees

Mains Input
    110 or 230 Volts (Depending on country)

Protection
    Over Current, Over Voltage

Mains Fuses
    2.5 Amp semi delay for 230 Volts
    3.15 Amp semi delay for 110 Volts

Dimensions (WxHxD)
    15 x 16.75 x 16.5 inches including feet, controls and grille

Net Weight
    58 lbs / 26.3 kg

Gross Weight
    64.7 lbs / 29.4 kg

Supplied Accessories
    Mains Lead
    Neutrik Speakon Interconnect (High Level)
    Spikes
    User Manual

12. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Ziet er zeker gaaf uit!

Vandaag de gelaste standaardjes gekregen en gelijk even de gaten erin gemaakt om de boxjes te monteren. In de 3 schuine kantjes onderin moet ik nog gaatjes boren voor de spikes, die moet ik nog bestellen. Daarna ga ik ze nog mooi matzwart spuiten in de spuiterij op de uni.

13. joostpolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Ziet er leuk, en stabiel uit.. en dat voor Home-Made. Waarom niet silver spuiten net zoals je boxen? Lijkt mij veel mooie!

14. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Nice! Maar ik zou ze, net zoals Joost zegt, ook zilver spuiten...

15. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Als ik alleen deze foto zou hebben gezien zou ik ook zeker zekker dat grijs/zilver mooier zou zijn. Maar zwart zal veel beter staan in de kamer. Mijn wanden zijn al grijs en wit, vloerbedekking ook grijs. Met ze zwarte spikes, zwarte sub en dalijk ook de zwarte omlijsting van het projectiescherm denk ik dat zwart heel mooi zal staan. Daarnaast is de matzwart die ik op school heb, gewoon echt heel mooi :)

edit: spikes besteld...(bij conrad nu geen verzendkosten ;))

16. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Verf die speakers van je dan ook meteen zwart:+ .

17. II Gamer II

Leuk Bevonden:
    0
    Leuk sub(je) als de stand's -> ben bnwd naar eind resultat?

Laatst bewerkt: 23 jun 2006
  18. II Gamer II

Leuk Bevonden:
    0
    Joost,

Voordat ik het vergeet, waar heb je dat leuke dvd houder "Now Playing" gevonden / aangeshaft?

B.v.d.

19. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Op bijv. htforum.nl kan je die kopen via powerbuys;).

20. joostpolletje

Leuk Bevonden:
    0
    idd, binnenkort gaan ze weer starten, Heb al ff gekeken of ik een bordje voor je kon krijgen... Maar kon niks vinden.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina