1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [Deel 8]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Graveheart, 1 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. II Gamer II

II Gamer II ?! Hmmm ... !?

Leuk Bevonden:
    0
    Thx voor info.
    Laat mij aub even weten als ze er weer zijn.

Laatst bewerkt: 23 jun 2006
  2. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Er is een logitech z-5500 besteld *)
    Geen optical cable included, dus de vraag waaraan ik zo'n goede kabel kan herkennen? Aangezien ze in prijs nogal kunnen verschillen.
    Wie geeft mij een wijze raad?

3. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Zoek op kieskeurig op 'toslink'. Voor 10 euro heb je er al een;).

4. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Maar voor €50 ook :9
    Wat is dan het verschil in kwaliteit? Ik hoef geen grote afstanden te overbruggen, 1m is genoeg.
    Maar ze varieren van 2 tot 50 euro, een redelijk verschil 8)

5. joostpolletje

joostpolletje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt de zogenoemde No-Name kabeltjes. de goedkope dingetjes..

Maar je hebt ook de merken als, Oehlbach,Monster,Qed,VandenHul
    En hier betaal je geld voor! (zelf de Oehlbach Hyper Profi van 50,-)

Het verschil zit in het materiaal, vergulde stekkertjes, Dikte kabel, Connectoren, Kabelsoort.. Fiber of wat.

Er zullen veel mensen die zeggen, dat een kabeltje van 3,- net zo goed klinkt als een van 50,- Ik kan je zeggen echt niet. En daar zijn veel audiofielen het over eens. Maar kijk eens naar deze kabeltjes die ik opnoem!

6. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Daarbij moet je ook nagaan of je die verschillen daadwerkelijk gaat horen op een Z - 5500.
    Ik zou gewoon een middenmotor van 25,- euro oid pakken.
    Als je er eentje van een tientje neemt, weet ik niet wat voor spul je in huis haalt. Waarschijnlijk een zwak, dun, no-name china lint.
    Koop gewoon een redelijk kabeltje, maar overdrijf niet.

Zeker omdat het hier een optische kabel betreft, daar zit imo minder verschil in dan tussen coax kabels.

7. steenbok

steenbok NL THE FEAR NL

Leuk Bevonden:
    0
    Nou, ik heb een kabel van Vivanco gehaald voor 15 euro (1,5 M). Ik ben helemaal geen audiofiel ofzo maar ik vind dit geluid prachtig klinken. Je gaat toch niet 50 euro betalen voor een kabeltje waarbij de "audiofiel" zegt beter geluid te horen. Je betaald gewoon voor het merk.

8. Jel0

Jel0 <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Hey steenbok ik krijg over een aantal dagen ook de Z-5400, ben erg benieuwd hoe dat gaat klinken:D. Kun je er misschien wat over vertellen, hoe het klinkt en of je er tevreden over bent:)?

9. II Gamer II

Leuk Bevonden:
    0
    Voor +-20€ (ligt ook aan wat voor lengte je nodig heb) heb je een goed voor begin optische kabel, geen zgn. flosdraadje.
    Deze kun je kopen bij de meeste elektro dealers.

Laatst bewerkt: 25 jun 2006
  10. steenbok

steenbok NL THE FEAR NL

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb toen het volgende geschreven:

Zo, eindelijk heb ik een nieuwe speakerset aangeschaft. Het gaat om de Logitech Z-5400 THX Digital. Mijn god wat een Ubervet geluid .

Na de installatie was het tijd om de set eens grondig aan een test te onderwerpen. En welke game is hier nu meer geschikt voor dan Call of Duty 2?
    Meteen het beach level opgestart met het geluid op 15% van het totaal vermogen (piek vermogen ligt op 620 Watt). Nou ik zal je zeggen dat ik bijna in mijn broek piste toen ik bovenop de berg aankwam met die grote artillery gun. Werkelijk oorverdovend en een bass die abnormaal goed klinkt. Overal om je heen hoor je de ravage van het slachtveld, granaatinslagen die zo vet klinken dat de buren denken dat er een Duitser met granaten in de achtertuin zit te spelen.

Hierna was het tijd voor de film en muziek-test. Als film had ik gekozen voor The Matrix Reloaded en voor de muziek 36 Crazyfists. Beiden klinken werkelijk waar fantastisch uit deze set.

Overigens was deze set in de aanbieding bij Dynabyte. Je betaald 199,95 voor de Z-5400 THX Digital en daarbij krijg je ook nog eens de Logitech Harmony 525 gratis!!!!! Deze AB kost normaal al rond de 60 euri. \o/ Dynabyte\o/

Ondertussen ook nog andere games gespeeld. Vooral bij Battlefield levert een 5.1 set een groot voordeel omdat je precies kan horen waar de vijand zich bevind. Maar niet anders dan lof voor deze set!

11. Jel0

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor de snelle reactie, kan niet wachten*).

12. II Gamer II

Leuk Bevonden:
    0
    Het is bewezen dat optische cabel kwalitatief niet beter is dan de coax kabel.
    Namelijk deze levert / heeft veel z.g.n. "dropouts - verlies", het maakt zelfs niet uit hoe kwaletatief als duur deze kabel ook is, ze hebben het allemaal zelfs Monster, Oehlbach, Qed, VanDenHul.
    Als het kan dan kies beter voor een coax verbinding met redelijk goede tot goede kabel ertussen.

Maar ok, ik denk dat wij de kabel verchaal al eerder hebben afgesloten?

Jel0 als Steenbok,

Goed gedaan jongens en Veel Plezier mee (wel aan je buuren denken ;)) !?!

Als je div. kabels van tevoren beluisterd voordat je iets aankoopt dan hoor je het verschil wel.
    Daar komen wij weer op terug, wil je en kun je het horen?
    Maar ok.
    Ik heloof niet dat je je Vivanco kabel tegenover een Monster kabel van tevoren hebt beluistert en voor je Z-5400 heb je meer dan Goed aankoop gedaan, het heeft ook geen zin om een dure kabel voor te kopen.

Laatst bewerkt: 26 jun 2006
  13. joostpolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Precies verhouding moet ook een beetje gelijk liggen, een setje van 100,- met een kabel van 75,- is toch overkill, Maar zoals al aangegeven hebben we dit al allemaal behandeld,

@Jelo
    Je hoort nu van iemand hoe die het geluid beschrijft, alleen ik zie de Z 5500 in het antwoord van LIMP, en steenbok zelf praat over de Z-5400, Dus welke is het nou? Maar goed het is ieder geval een overweldigend geluid zoals steenbok aangeeft.

@Steenbok
    Vivanco is een goeie kabel, voor de prijs levert ze een goeie kabel af. Dus maak je geen zorgen. :) Dit is een eerste upgrade-kabel van de meeste mensen, en je kan altijd beter een coaxial digitale kabel kopen, en daar goed in investeren.

Maar toch nog ff steenbok heb jij nou de Z-5400 of Z-5500?
    van Limpbixkit

14. II Gamer II

Leuk Bevonden:
    0
    Voor +-20€ / 1m (ligt ook aan wat lengte je nodig heb) heb je een Goed optische kabel, geen zgn. flosdraadje.
    Je herkent het aan dikker mantel / kabel en eventuel vergulde pluggen, standart kabel is geel erg dun en van plastic.
    Verschillende optische kabels kun je kopen bij de meeste elektro dealers en aan de keuze als merken bv. Profi Gold, SkyTronic, Velleman, Vivanco ... is er voldoende verkrijgbaar.

Succes !!!

15. Jel0

Leuk Bevonden:
    0
    joostpolletje het is de Z-5400 die ik krijg, niet de 5500:). Steenbok heeft ook de Z-5400.

16. joostpolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Oke ik snap het, LimpBixkit ha het over de 5500, jelo nu heb je een goeie review

17. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Geertbargeman wou ook nog geholpen worden. ;)
    Steenbok reageerde daarna pas.
    Daarbij,
    Z 5400/5500 maakt het qua mogelijke aanschaf wat een optische kabel betreft niks uit. :)

18. joostpolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Nee dat is waar, Maar jelo heeft al behoorlijk veel gevraagd over de Z5400 aan me(niet erg hoor) dus ik dacht dat die nu een review kreeg over de Z-5500. Maar idd de optische kabel functie blijft hetzelfde!

19. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
  20. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Heb er ook maar een besteld. Nog eentje erbij en het scheelt weer wat euro's.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina