1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [Deel 8]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Graveheart, 1 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. steenbok

steenbok NL THE FEAR NL

Leuk Bevonden:
    0
    Zover als ik weet is alleen het totale vermogen en het design van de Z-5500 anders vergeleken met de Z-5400. Ok, misschien is de geluidskwaliteit iets beter maar of je dit goed hoord?

Wel weet ik dat er bij heel veel mensen het zogenaamde "plopjes" probleem speelt als de subwoofer niet belast word. Dit houdt eigenlijk in dat de subwoofer een irritant "plop" geluid maakt terwijl dit niet zou mogen gebeuren. Hierover staat ook een topic bij de Logitech support afdeling.

http://logitech-nl-emea.custhelp.co..._new_search=1&p_search_type=answers.search_nl

Laatst bewerkt: 26 jun 2006
  2. II Gamer II

II Gamer II ?! Hmmm ... !?

Leuk Bevonden:
    0
    In de meeste gevallen wordt het lijnstroomruis, in de vorm van plofgeluiden verorzakt door zwake, ongekontroleerde voeding en vooraal door de lichte condensatoren dat daar voor in gebruik zijn genomen.
    Gelukig heeft niet idereen (mijn broertje als vrienden) last van en het is goed van Logitech dat ze er bezig zijn met de oplossing.
    Nu hopen maar voor de gedupeerden dat de oplosing snel komt als dat de eventuele reparatie onder garantie gemakt wordt.

3. joostpolletje

joostpolletje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Was er al geen oplossing voor?

4. II Gamer II

II Gamer II ?! Hmmm ... !?

Leuk Bevonden:
    0
    Wel en niet?

Maar betreur niet, Logitech beschrijft het volgende:

"Mocht u de ruis zelfs op een afstand van meer dan 1 meter horen, dan is uw speakerset misschien defect en moet deze onder de garantie vervangen worden".

Bij deze, heb je het probleem, neem kontakt op met Logitech.

5. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Je kan het aankoop bedrag terug krijgen, en dan kom DHL NL de set gratis (!) thuis ophalen :)
    Er wordt momenteel gewerkt aan een nieuwe versie van de z-5500 (eind deze maand komt er een 3 tal setjes naar Nederland, die door enkele tweakers getest gaan worden). Mochten de problemen helemaal verholpen zijn, en komt de set door de keuringen (van bij THX-Kenmerk), dan wordt dat een nieuw productie model. Komt ie niet door de keuringen, en/of blijven er plopjes, kan je of je geld terug krijgen of je moet leren leven met het probleem.
    De z-5500 is niet de enige met dit probleem. Voor setjes als de x-530 komt er geen oplossing. Slecht mijns inziens, aangezien het allemaal fabricage fouten zijn.
    Check allemaal gathering.tweakers.net voor meer info (HIFI deel van het forum)

6. Jel0

Jel0 <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nu de Z-5400 binnen en heb al wat proberen aan te sluiten maar het lijkt niet echt te werken. Heb nu van die rood zwarte kabeltjes om de speakers met de subwoofer te verbinden maar ik vraag me af hoe ver die dingen er precies in moeten:{. Er moet niks kapot gaan ofzo.

Ik zie ook nog iets over 6ch digital, heb ik die aansluiting ook nodig voor de 360?

Over de Advanced Scart, de optische kabel valt er echt zo uit:{.

Hoop dat iemand mij even kan helpen:).

7. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Je subwoofer heeft 5 uitgangen voor speakers. Die zijn te herkennen aan de zwarte en rode aansluitingen waar je de kabel in moet stoppen. Let wel op dat je de speakers op de goede plek aansluit (dus niet de speaker rechts voor op rechts achter oid;)).

Edit: ow, je weet niet hoe je ze erin moet stoppen:D. Hoe zien ze eruit, dan kan ik je vast helpen:).

Laatst bewerkt: 28 jun 2006
  8. Jel0

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe weet ik nou precies welke speaker front right is bijvoorbeeld, staat dat ergens, die 4 zien er hetzelfde uit.

Ben echt een beginner op dit gebied:D.

9. madison

madison madison

Leuk Bevonden:
    0
    :lol: haha!! je kunt ze allemaal voor elk kanaal gebruiken, dit maakt helemaal niets uit... ze zijn idd allemaal hetzelfde

Laatst bewerkt: 28 jun 2006
  10. Jel0

Leuk Bevonden:
    0
    Maar wat valt die optische kabel gemakkelijk uit de advanced scart0.o. Hij past perfect in het control centrum maar niet in de scart.

11. steenbok

steenbok NL THE FEAR NL

Leuk Bevonden:
    0
    He, die set heb ik ook aansluiten is een makkie. Je moet gewoon zorgen dat je de kabels er zo in steekt dat het plastic net niet in het klemmetje zit. Zorg ervoor dat de boxjes zo in de subwoofer gaan zoals je ze neer zet. Dus de box links gaat in de Subwoofer voor links (logische he!).

Die optische kabel die je hebt, is die aan bijde kanten voorzien van een "blokje" waar het pinnetje uit komt? Zo niet, dan zou ik een nieuwe halen omdat hij anders inderdaad steeds eruit valt.

Als je de set eenmaal hebt aangesloten zal je versteld staan van het geluid. Ik geniet er nog iedere dag van!:)

12. Jel0

Leuk Bevonden:
    0
    Steenbok ik heb alles aangesloten en een test gedaan en alles werkt. Alleen ik krijg hem nog niet aangesloten op de 360. Ik sluit de optische kabel aan op optical 1 of 2 en de andere kant in de Advanced Scart, maar op het lcd scherm van het controlcentrum staat no digital data0.o. Wat moet ik nu doen? En ik heb een knopje op 6ch digital staan (heb ik ook kabels voor maar wat ik ermee moet weet ik niet) die ook op stereo123 kan staan.

13. joostpolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Inmiddels verholpen!!

14. Jel0

Leuk Bevonden:
    0
    Ja het is gelukt. Bedankt iedereen*). Het klinkt werkelijk fantastisch.

15. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Waar lag het aan dat hij het niet deed?

16. Jel0

Leuk Bevonden:
    0
    De optische kabel zat niet goed vast:D.

17. Kenman

Kenman psn: oneshot1tkill

Leuk Bevonden:
    2
  18. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Wattage is niet echt iets om setjes met elkaar te vergelijken.

19. Kenman

Kenman psn: oneshot1tkill

Leuk Bevonden:
    2
    Hoe moet je ze dan met elkaar vergelijken??

20. joostpolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Zuiverheid, geluids kwaliteit!! Freq bereik

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina