1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [Deel 8]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Graveheart, 1 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe vaak heb ik dat wel niet op msn tegen je gezegd: controleer de kabel :+ .

Frequentiebereik heeft er niets mee te maken. Op papier is het gewoon onmogelijk om speakers met elkaar te vergelijken. Het enige wat je kan doen is de setjes gaan beluisteren...

2. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Tuurlijk heeft frequentie bereik & wattage erop een bepaalde hoogte mee te maken.
    Dat zijn immers de ingredienten van een speaker.
    Je hebt karbonade & biefstuk.
    Kijk wie er peper of zout bij heeft.
    Tja, dat is smaak.

3. II Gamer II

II Gamer II ?! Hmmm ... !?

Leuk Bevonden:
    0
    Het vermogen (Watt) is niet alleen voor om de bepalen hoe hard een reciever / versterker gaat spelen.
    Waneer is er een hoge continu vermogen aangegeven des beter is het voor de reciever als voor de luidprekers. De reciever zal beter kontrole over het geheel hebben. De klank zal rustig en niet agresief of hard zijn.

Samsung of Logitech ?

Samsung heeft alles in een box maar qua klank, moelijk. Zou je eventuel in een winkel van te voren proberen te luisteren.
    Logitech Z-5500 ken ik qua klank en voor de kwaliteit als prijs verhouding is het - Uitstekend, bovendien is deze ook THX gecertificeerd, deze brengt wat meer kwaliteit en dimensie aan de klank (voor info zie - www.thx.com) in de surround processing.

Uitendelijk is de keuze aan jou en het wordt wel aangeraden om het van te voren te kunnen beluisteren, Succes !!!

Laatst bewerkt: 28 jun 2006
  4. joostpolletje

joostpolletje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Precies, probeer als je de kans hebt eens te luisteren naar de setjes, bijvoorbeeld bij een kennis, vriend, mischien wel iemand van XBW die je uitnodigt met de set!

5. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    THX is tegenwoordig, helaas..op veel aparaten één en al marketing hoor.
    Hecht daar niet teveel waarde aan.

Z-5500 blijft uiteraard een leuke set.
    Je kan er namelijk economischer wijze van uit gaan dat logitech door een aantal functies minder, dvd etc.
    Meer geld in de speakers e.d heeft gestoken.

6. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, het heeft natuurlijk alles met de klank te maken, maar je kan setjes door middel van die gegevens niet met elkaar vergelijken. Een speaker die vanaf 30 hz weergeeft kan vele male slechter klinken dan een die het pas vanaf 45 weergeeft. Met vermogen is dat ook zo. Er zijn versterkers die ontzettend hard kunnen, maar voor geen meter klinken (disco-versterkers, beetje vergezocht, maar toch).

7. Opgeduveld

Opgeduveld Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hey allemaal,

Ik heb een vraagje over mijn boxen..

Ik heb thuis zo'n setje voor me pc staan

en nu wil ik mijn xbox360 daarop aansluiten dus heb ik zo'n verloop plugje gehaald

en nu heb ik dit aangesloten op mijn subwoofer maar nu is mijn geluid heel hard! als ik hem alleen op 1 box aansluit dan is het nog wel te doen, maar zodra ik de 2de stekker erbij plug zodat ik geluid heb over allebei mijn boxen dan staat het geluid zo hard!

Weet iemand wat ik hieraan kan doen?

8. Mattor

Mattor Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Volume zachter zetten?:9
    Nee, serieus, mischien is er iets van een volume setting op je Xbox? Moet je ff in het menu beetje zoeken.

9. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oh, ja idd.
    Vergeten te vermelden.
    Biefstuk van de aldi (30hz) smaakt net zo goed als de karbonade van de AH (45hz) 8)

10. II Gamer II

Leuk Bevonden:
    0
    Helaas heb ik slecht nieuws voor je, probeer het beter niet aansluiten als hierboven beschrijven omdat je beide xBox kanalen / uitgangen zgn kortsluit.
    De xBox heeft een versterker nodig om het volume te kunnen regelen, aan de manier van je experiment is er max versterking aanwijzig (uitgangen zijn niet gebalanceerd), vandaar dat harde geluid.
    Het geluidskart van een PC als de uitgang hiervan is gebalanceerd vandaar dat deze luidsprekers set is geschikt om aan een PC aan te sluiten.

Probeer mischien een ander voor de xBox geschikt luidspreker set.

Succes !!!

Laatst bewerkt: 29 jun 2006
  11. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @ Opgeduveld.

Hier zit toch een volume regelaar op?
    Ik snap niet wat hier het probleem dan is, mits er een volume regeling opzit natuurlijk.

12. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    ...en als die er niet op zit kan je er nog altijd zelf een volumeregelaar tussen zetten.

13. Opgeduveld

Opgeduveld Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het probleem al opgelost, heb gister zo'n kabeltje gekocht

en nu werkt alles perfect! :)

14. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Zo even een kleine update van mijn kant.

Ben afgelopen dinsdag gaan luisteren naar Monitor Audio, de Silver serie, deze ligt boven mijn prijsklasse maar klonken echt super. Als de Bronze serie ook zo klinkt, die wel in mijn klasse liggen, ben ik, en de speakers, verkocht. Ondanks de hoge prijs van 2 Bronze B4's.
    Ik ga er dalijk weer heen, en kom misschien met de speakers terug.

Ik laat het jullie weten.

Mvg,

Sjoerd

15. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Succes man!

Ik wil foto's!

16. joostpolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Hey sjoerd!
    Alles goed, ik ben helaas aan het werk,zodat ik niet ff met je kan msnen.. Maar ga je zo weer ja? Voor welke speaker?

17. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb gisteren veel speakers met elkaar vergeleken in de Media Markt in Arnhem (tja, 'k had niets te doen:D). Er stond een paar Canton Karat (welke precies was niet vermeld, maar ze kostten 850 p.st.) en die staken met kop en schouders boven de rest uit. Ik weet nog dat er 2 speakers van 1000 p.st. naast stonden en die klonken vele malen slechter.
    Waarom ik dit vertel weet ik niet want ik koop ze toch niet, maar ik was in ieder geval wel enthousiast over de karats:).

18. joostpolletje

Leuk Bevonden:
    0
    MM is toch niet echt de winkel om luistersessies te gaan nemen, hebben ook beperkt aanbod

19. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Zo, ik ben nou weer een uurtje ofzo terug, dus heb het redelijk lang uitgehouden daar. De Bronze B4's die er stonden waren pas een uur of 10 ingespeeld, maar ze klonken al ongeloofelijk strak en gedetailleerd. Ik heb weer naar Ben Harper en
    Massive Attack geluisterd, kon nauwelijks verschil ondekken met de Silver serie die ik afgelopen dinsdag heb gehoord, en daarna nog een wat Bach. Dit allemaal op een Denon 2802 (heb zelf de 1705) Toen we probeerden een film af te spelen werkte de Denon niet echt mee en hebben we het geluid maar via de Cambridge Audio laten verlopen. Dit in het begin even met een Chorus als centre speaker. Na het bekijken van Lotr: The Fellowship of the Ring Extended, de scene waar de council in Elrond (de elfenstad) plaatsvind even de centre erafgehaald omdat in die scene het geluid zo ongeloofelijk diep gaat. Ik vroeg me af of dit van de Monitor's kwam,ff de scene opnieuw opgezet, en het waren inderdaad de Monitor's. Mn dag kon niet meer stuk :cool:
    Voor de rest heb ik nog even Gone in Sixty Seconds opgezet ( de beginscene met de muziek enz. en de eindscene, heerlijk geluid die Amerikaanse musclecar). Daarna even naar de sublieme geluidstrack van Master and Commander geluisterd, waar je ze zelfs in stereo naast je en boven je hoort lopen, ongeloofelijk! Om het af te sluiten nog maar een keer Lotr 1 Extended, maar dan de scene's in Moria. Vanaf het begin van het gevecht met de Goblins tot de val van Gandalf, geweldig wat de speakers kunnen. Vooral bij de muziek nadat Gandalf valt (heel erg mooie stem) krijg je kippevel over je hele lijf.

Ik ben nu echt bijna ervan overtuigd dat ik deze speakers wil, heb er onbedoeld zelfs nog 25 euro erafgekregen haha. Komende dinsdag, als de B4's zijn ingespeeld ga ik nog een keer langs om na te denken onder het genot van Bach of Ben Harper of ik ze neem. Als ik ja zeg, waarschijnlijk wel, besteld hij ze in de kleur Berken voor me, en heb ik ze woensdag.

20. II Gamer II

Leuk Bevonden:
    0
    Goed keuze Raptor, vooral met de Denon reciever zijn de MonitorAudio B4 mooi, warm klinkend vloerstand luidsprekers.

Als je deze straks hebt, Veel Plezier !!!

Laatst bewerkt: 30 jun 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina