1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [Deel 8]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Graveheart, 1 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joostpolletje

joostpolletje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als het niet zo was geweest, en je het niet geweten had. Was t toch ook prachtig!!!

2. II Gamer II

II Gamer II ?! Hmmm ... !?

Leuk Bevonden:
    0
    Dat klopt, maar ider verbetering en in dit gevaal simpel een is mooi megenomen en het werkt echt.
    In het algemen is spreiding van de luidspreker beter als laag weergave dieper.

3. II Gamer II

Leuk Bevonden:
    0
    Het gaat its fout met messages, denk ik?

4. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ja had het net ook, voor je het weet staat je bericht er 3x tussen :9

@Joost,

Zeker, maar alle kleine beetjes helpen :cool:

5. II Gamer II

Leuk Bevonden:
    0
    Inderdat, mooi megenomen toch?
    Er zijn noch andere simpele methoden, maar ik denk dat ik maar is deze keer zwijg wegens vele critiken wat betrefd "kabel" verchaal van paar weken geleden.

6. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Mwah, zelf horen is geloven haha :b:.

Van mij mag je die simpele methoden hier deponeren hoor, ben één en al oor *)

7. II Gamer II

Leuk Bevonden:
    0
    Bv. Heeft er iemand van gehoord of gedacht om de reciever / versterker in fase aan te sluiten?
    Het is weer een goedkoop als geluids technisch werkend verbetering.

Laatst bewerkt: 6 jul 2006
  8. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    explain. :) bitte

9. II Gamer II

Leuk Bevonden:
    0
    Zal wel zo mogelijk als het kan uitleggen maar voor jou moet ik wel oppassen - limpbixit ;).

10. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Je bedoelt de stekker omdraaien i.v.m. de voeding van de receiver (wikkelingen)? Daar heb ik weleens iets over gelezen ja, schijnt ook te werken bij een actieve sub :). Heb het alleen nog nooit geprobeerd omdat alles qua voeding achter m'n wandmeubel ligt :+

11. II Gamer II

Leuk Bevonden:
    0
    Heb je een reciever / versterker waar los snoer bij geleverd zit / is dan kun je het aan euro connector dat in reciever / versterker gaat / in geplugd wordt aflezen waar voeding als nul naar moeten gaan.
    Met ingeintegrerde snoeren zal het moelijk zijn want deze zitten vast aan de voedings gedeelte, daar moet je eventuel de behuizing voor af halen.

Let op: Op de stekker van de 220V kabel is reeds een fase indikatie aangebracht: bij de één van de pinnen is een "N" gedrukt in het plastic - dat is ook de nul (ondanks dat die "N" niet staat voor de nul, op sommige stekers staat die "N" in het midden) en de andere pin "L" - is dan de fase.
    Op de euro connector die in de reciever / versterker gestoken wordt is ook een "N" en ook een "L" gedrukt om de fase aan de geven (deze zijn WEL de Nul en de Fase).

Laatst bewerkt door een moderator: 6 jul 2006
  12. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap het niet helemaal. Er komt toch gewoon wisselspanning uit het stopcontact? Wat heeft het dan voor zin om je stekker om te draaien?

edit...Hmm, nu ik er over nadenk zie ik er wel wat in ja. Die wisselspanning (sinus) gelijk zetten (in fase) op de twee apparaten, zodat ze gelijk lopen. Anders is het zo dat het ene apparaat een positieve fase zit als de andere in de negatieve zit. Ik ben benieuwd of het hoorbaar is, maar oke ;)

Je kan trouwens ook op de 'EDIT' knop drukken als je wat vergeten bent erbij te zetten ;) Maar dat wist je al....

13. II Gamer II

Leuk Bevonden:
    0
    De voeding in de reciever / versterker is meestal stabiel en deze levert voor / aan de comonenten voor de 70% gelijkspanning.
    Het is aan te raden en geluids technisch werkend tip maar het hoeft niet toegepast te worden.
    Aan de cd / dvd speler is niet aan de geven wat de Nul en / of de Fase is omdat deze gebruikt maakt van een pulserende voeding, ondanks dat staat er op de steker ook een "N" welke dus NIET voor Fase staat.

Het is proberen waard en veel audio fabrikanten houden er rekening met.
    Heb je het toch omgedraaid dan kan het een dag of twee duren totdat alle moduculen omgedraaid zijn en dat het verschil hoorbaar is.

Als je wilt houd er eventuel rekening met en wat Arjan ook al eerder zei: "Zelf horen is geloven". Thx.

14. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd, maar heb vaak gelezen dat het effect wat je dan krijgt is dat het geluid meer loskomt van de speakers (je moet maar afwachten of je dit ook daadwerkelijk hoort), dus dat het geluidsbeeld ruimtelijker wordt. Er zijn zelfs apparaatjes om te controleren of je de stekkers niet verkeerd om hebt aangesloten...

15. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Kreeg om uur of 4 een belletje dat de speakers geleverd waren. Denk dat ik ze zo ga halen!

16. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Wat doe je hier nog?:mad:

Ga je speakers halen joh :cool:

17. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Speakers staan klaar, en hij neemt de tijd om het te melden op xbw? Dat is pas een trouwe member:+ .

18. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Hahaha nou. Een meisje dat benieuwd is hoe die winkel eruitziet enzo wil graag mee, maar het komt haar beter uit om morgen te gaan. Dus morgenochtend 10 uur ben ik bij de winkel. Wat een opofferingsvermogen heb ik he. Maar vroeg in bed vanavond, dan is het gauw weer ochtend :)

Trouwens net ook een bod uitgebracht op een Centre uit de Bronze serie.

19. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Hoeveel is zo'n center 2dehands waard?

Ik snap trouwens niet waar je het geduld vandaan haalt om pas morgen te gaan:D. Neem gewoon een paar foto's van de winkel als je de speakers zo ophaalt:+ .

20. joostpolletje

joostpolletje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb ik ook al tegen sjoerd gezegd!! Maar ja goeie indruk op het meisje he, Als je beide kan krijgen!!!

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina