Best een leuke thread. Ik zal deze dan ook maar niet verstoren met mn commentaar
Ik heb wel vragen:
Ik wil een nieuwe versterker kopen omdat de leeftijd van mijn H/K een beetje begint op te spelen (linker kanaal is zachter en das best irritant op lager volume en ook de volumeknop is niet meer zoals het geweest is – beetje kraken en af en toe valt het geluid weg in het rechter kanaal, beetje bewegen en het gaat weer aan).
Ik ben dus in de markt voor een nieuwe versterker en surround lijkt me wel geinig. Nadruk blijft stereo luisteren maar ik ben wel van plan uiteindelijk iets in 5.1 te krijgen. Dit moet wel in stappen want een beetje versterker kost al grof geld (instapmodelletje noemen ze dat dan op niet nader te noemen fora
)
Mijn speakers die ik nu heb staan zijn al oud maar klinken toch nog best lekker (Quadral Amun Mk V), deze wil ik dan ook gewoon laten staan.
Ik heb ook nog wel n paar 2-kanaals boxjes die als satelliet dienst kunnen doen (voorlopige oplossing) en later wil ik nog een subje regelen.
Als ik iets met surround wil doen zal ik dus eerst naar een center kijken. Aangezien mn speakers uit het tijdperk komen waarin je voor surround (en kleurenbeeld
geintje) naar de bioscoop moest, is er dus geen center in dezelfde serie. Als ik een center wil van hetzelfde merk en van vergelijkbare kwaliteit dan kost het bijna een vakantie
Nu vraag ik me dus af of ik überhaupt wel een aangenaam surround beeld kan maken met een center van acceptabele prijs (dan denk ik aan max. €200,- ofzo)?
Klik om te vergroten...