1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [Deel 8]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Graveheart, 1 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Benson

Benson Kriepkriep

Leuk Bevonden:
    7
    lol veel reacties _O_
    Als het dit weekend nou eens niet zon verrekte lekker weer wordt kan ik het een en ander even rustig overdenken ;)

2. joostpolletje

joostpolletje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hifi.nl en je hebt alle winkels bij je in de buurt

3. II Gamer II

II Gamer II ?! Hmmm ... !?

Leuk Bevonden:
    0
    20 st. om precies te zijn en voor de .1 heb je deze niet nodig en het is weer 4 st. minder ;).

Je kun bv. voor WBT gaan (de zgn. King onder de stekkers en pluggen) maar deze stekkers zijn +- 15€ p.st. ( x 20 = 300€, babah, pffffff).
    Bij een Goed elektronica winkel heb je bv. ProfiGold (een Goed als betalbaar merk).
    Deze zijn per 4 st. verpakt en voor +- 20€.

Hou rekening mee dat een bananstekkers met de kunstof behuizing (waar de kabel met een schroefje aan de plug vast moet) vak een (te) klein diameter hebben voor de kabel en bv. voor een 2,50 mm kabel kan het erg lastig worden.

Bvb:

http://www.videoprojector.nl/indexr...productenID=2213&rubriekID=66&watID=2&taal=nl

of

http://www.videoprojector.nl/indexr...productenID=2196&rubriekID=66&watID=2&taal=nl

of alle andere, deze online winkel heeft wat aan keuze.

Succes !!!

Laatst bewerkt: 7 jul 2006
  4. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Die van Monster Cable schijnen ook niet slecht te zijn, en ze zijn goedkoper dan die WBT's.

€39,95 per 4 stuks verpakt i.t.t. €15,- per stuk 8)

De instappers van Monster kosten €19,95 per 4 stuks, en dat zijn deze:

5. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Ook wel heel erg sweet, en niet al te duur:

LOK Suregrip verzilverde banaansteker.
    Voor een gegarandeerde verbinding met uw luidsprekers. Verzilverde uitvoering. De kabel wordt vastgezet met 2 inbusboutjes van 2 mm in een met grote precisie gedraaid massief deel. Zorgvuldig afgewerkt tot in details. Geschikt voor kabels tot 4 mm diameter.

4,95 euro

Ook verkrijgbaar in versie gemaakt van Rhodium :D dan 5,35 ps...

Ik zou beginnen met 10 stuks, alleen voor verbinding met de versterker, op mijn satelietjes kan ik geen baanstekkers doen. Wel cool dan, ziet er erg veel beter uit dan achter je amp. Je zou hem bijna met de achterkant naar voor zetten :9

Maar even voor de zekerheid; die diameter van dat gedeelte wat je insteekt in de amp is overal de zelfde maat toch? Standaard normmaat...

6. CylonNL

CylonNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    He, ik kan me niet herinneren dat ik er zoveel voor betaald heb.
    Ik dacht iets van 12,50 voor 4 stuks. Verguld en al.
    Zal binnenkort eens kijken als ik in de stad ben. :)

@ Dynamike,
    Je bedoelt deukje in de tweeter?
    Probeer eens voorzichtig erop te zuigen of anders heel zachtjes met een stofzuiger.
    Wel oppassen hoor, tweeters zijn nogal broos.

7. joostpolletje

joostpolletje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @mike
    zien er gelikt uit

Tweemaal...

Pas idd op met tweeters!

Laatst bewerkt door een moderator: 7 jul 2006
  8. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Stofzuiger heb ik al geprobeerd maar lukt niet echt, hij zuigt alleen heel de conus naar zich toe. Ik probeer ff verder...

Maar goed, die monitors klinken toch wel erg lekker. Beter dan vanochtend. Ze waren al een hele tijd niet gebruikt, hebben nu een tijdje gespeeld in mijn kamer, en lijken wel een beetje losser te komen. Stemmen klinken een stuk ruimtelijker, en zelfs in stereo icm met de sub klink het goed ruimtelijk. Leuk :)

edit: dit zijn ze trouwens: beetje oud, en retezwaar :9

9. II Gamer II

Leuk Bevonden:
    0
    @mike,

Weet je soms wat voor tweeter het is, mischien kun je een nwe voor weinig € kopen?

10. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Mwa, ze zijn sowieso niet van mij, en die dingen zijn uit 1990 ofzo, dus ik denk niet dat die nog verkrijgbaar zijn. Verder hoor ik niet echt iets raars ofzo in het hoog, erger me nog nergens aan. Tis meer hoe het eruit ziet :)

Van denk jij van die LOK Suregrips? Ik vind ze gewoon simpel, maar erg mooi.

11. II Gamer II

Leuk Bevonden:
    0
    Moelijk, ze zijn niet rondom (geheel) afgesloten en ik vrees dat deze mischien niet goed gaan klemmen omdat er soort veering ondbreekt dat bij de meeste bananstekkers toegepast wordt.
    Ook ben ik bang voor de oxidatie, het zou eindelijk niet kunnen maar toch.

Tip: Kijk eventuel op de site waar ik bovengenoemd heb, daar zijn ProfiGold's (art.nr. PGA8103 - deze zijn soort gelijke dat ik namelijk in gebruik heb) 17€ exc. btw in 4 st. verpaking en geen verzendkosten, zie ik.
    Deze stekkers klemmen en kwalitatief als prijs technisch zijn deze meer dan Goed.

12. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Wat zal hier staan te spelen nu?

De winnaar krijgt een kus.

13. II Gamer II

Leuk Bevonden:
    0
    Tip: Bespeel de "drietal" de eerste 2 dagen rustig en hoop dat bij de volgende horror film geen schrammen op je luidsprekers komen ;).

Great Choice en Veel plezier met !!!

14. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Maar die vind ik niet zo mooi ;)

Ik heb nog even gebladerd op HTforum en vond iemand die ze had:

"Verders heb ik inmiddels de LOK banaanpluggen kunnen aansluiten.
    Hetgeen wat me direct opviel is dat het zeer degelijke pluggen zijn, dermate degelijke dat WBT er nog wat van kan leren op dat gebied."

Oeps: Ik zie wel op dat plaatje dat op die (arcam) amp het anders werkt. Daar schuif je ze over een soort pennetje heen...Zou je ze ook kunnen gebruiken in en normale banaanstekker ingang? Ik ga die fabrikant even mailen denk ik :)

EDIT: Nope, dat gaat dus niet werken. Dit zijn zogenaamde BFA pluggen, die ergens overheen vallen, en niet ergens in steken...shit...

15. II Gamer II

Leuk Bevonden:
    0
    Stom van mij maar nu zie ik het pas.
    Female uitvoering kende ik niet, vandaar dat deze open zijn.
    Je wilt "mooi" bananstekkers? Hmm ... heb je je reciever achterstevoren staan ;)?

"Verders heb ik inmiddels de LOK banaanpluggen kunnen aansluiten.
    Hetgeen wat me direct opviel is dat het zeer degelijke pluggen zijn, dermate degelijke dat WBT er nog wat van kan leren op dat gebied."

Ik kan mij niet inbeelden wat WBT zou moeten van leren, de kwaliteit is aanwijzig, mischien is het de kwaliteit / prijs verhouding dan?

16. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Maybe, ze zijn totaal anders, niet te vergelijken...

Deze van Profigold zijn wel cool...ook niet duur...

17. II Gamer II

Leuk Bevonden:
    0
    Deze beschrijfde ik namelijk in mijn eerder bericht als vb., zie het aan art.nr. PGA8103.
    In ieder geval er is aan keuze als kwaliteit / prijs verschil van / wat bannanpluggen betreft voldoende.

@Benson

Vertel graag waar je voorkeur naar uit gaat, stereo of surround opstelling, wat is je favorite sort muziek?
    Deze aspecten zijn namelijk belangrijk voor het samenstellen / upgraden van de audio componenten.
    De combinatie van een reciever / versterker met de luidsprekers is niet makelijk.
    Bv. Somigen luidsprekers kunnen bv. niet goed overweg met een reciever / versterker of met bepaald / meer sort(en) muziek.
    Een opstelling kan koud, hard bonkend klinken en de ander weer lekker warm en zacht.
    Kun je deze verschillen horen?

Ga op zoek naar een dealer met een ruime keuze aan apparaaten / luidsprekers als luisterruimtes bv. Hobo Hifi - Arnhem, neem je eigen luister material met muziek stukken die je bv. goed kent mee.
    Let op of de kleuring op neutraal staat, het wordt vak geromeld op dat gebied.
    Zou je een Goed dealer / winkel treffen dan laat deze je zelfs een set thuis testen.

In ieder geval er is aan keuze als kwaliteit / prijs verschil van / wat audio componenten als luidsprekers betreft voldoende.

Succes !!!

Laatst bewerkt: 8 jul 2006
  18. Dionskateboarder

Dionskateboarder Half past Dead

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo ik kan nou nergens vinden of een seroud set een optische ingang heeft waar kan ik dat aan zien, als ik het goed bergrijp is dus elke set die DTS of Dolby digital ondersteund of niet ? heeft deze een optische ingang? http://www.eshop.nl/product_info.php?products_id=127898

19. II Gamer II

Leuk Bevonden:
    0
    Helaas dit is een luidsprekers set waar je een DD / DTS reciever voor moet hebben / kopen.

Ik weet niet wat je budget is maar deze bv. het is een Goed, alles in een set - Logitech Z-5400.
    Deze ondersteunt de meeste digitale surround formaten en het bezit ook coaxial als optisch ingang.

Succes !!!

http://www.catit.nl/redir.cgi?page=...e.cgi?a_ssrp=1&d_vend=&d_catg=&d_word=1076656

20. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Dit zijn alleen speakers !!!

Zoek je een surround setje ( versterker+DVDspeler+Speakers ) kijk dan als in de term Toslink tegen komt.
    Dit is meestal een verwijzing naar een optische in- en/of uitgang.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina