1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [Deel 8]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Graveheart, 1 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Hier nog een piccie van 1 van de Monitors die nu bij mij staan:

Gister even uitgetest met het uber geluidsspel Black. Die kogels lijken echt wel om je oren te vliegen en die knallen knalen komen zo hard aan. Als ze daar nog een 360 versie van maken ga ik he-le-maal los :D

Impressie van de douchruimte nadat ik langs was gekomen :9 (Ik vond het wel een leuk plaatje)

Laatst bewerkt: 10 jul 2006
  2. SHiZ NL

SHiZ NL Active Assassin

Leuk Bevonden:
    1.092
    die standaard kabel volstaat die nou wel of niet :) heb wat moeite met begrijpend lezen denk ik :). Dus een simpele ja of nee :)

3. II Gamer II

II Gamer II ?! Hmmm ... !?

Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaat, voor de standart (scart) kabel dat in de Premium package bij geleverd is / was heb je een optische / toslink kabel nodig voor DD / DTS geluid.

4. joostpolletje

joostpolletje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Cursusje begrijpend lezen :)

Maar idd JA

5. Benson

Benson Kriepkriep

Leuk Bevonden:
    7
    Hoi, nog bedankt voor de adviezen :) Het beste advies had ik wss zelf ook wel kunnen bedenken: zelf luisteren.
    Das echter nogal lastig en ik heb voor surroundsound niet zulke getrainde oren dat ik, bij wijze van spreken, in een uurtje even een speakersetje bij elkaar zoek - en als ik dan alles in mn kamertje gebouwd heb klinkt het toch allemaal weer heel anders. Ik ben bang dat het op den duur echt op gaat vallen als de set niet zo goed matcht.

Met de speakers die ik nu heb moet ik denk ik middelgrote rears en center hebben. Die zullen waarschijnlijk, net als de vloerstaanders, nooit goed tot zn recht komen in mn kamertje. Ik moet ze nl. aan de muur ophangen, vrij dicht op de luisterpositie.
    Ik zit overigens wel zo goed als in het midden van mn kamer. De afstanden zijn dus redelijk gelijk maar de rears en de center moeten dan bijna 50cm Boven oorhoogte hangen - de fronts staan natuurlijk gewoon op de grond.

Als dit allemaal geen steek houdt moet je het zeggen maar ik denk dat het toch handiger en mooier is om een 5.1 speakersetje te halen.
    Kleinere speakertjes uit een setje als bijv. de Mordaunt Short Genie of de Kef eitjes zijn gewoon veel praktischer in mn kleine kamer en die kan ik ook perfect ophangen.
    Zon setje is goed op elkaar afgesteld en dat lijkt me belangrijk in de surround setup. Ik moet nog wel een paar setjes gaan beluisteren maar ze lijken mij, zeker voor surround, een voldoende mooi geluid geven - ondanks dat ze een klein speakertje hebben voor de midden tonen en de sub dus meer moet overnemen.

Nog een vraagje: Ik denk niet dat ik de speakers die ik nu heb voor stereo kan blijven gebruiken en tegelijk een 5.1 setje aan kan sluiten? Met 7.1 blijven er in principe twee uitgangen over, maar de fronts en de speakers die ik nu heb moeten alletwee op dezelfde uitgang?
    Ik krijg misschien de receiver van mn pa als ik geslaagd ben (yammie RX V2400 :9)

-kan nergens een groot plaatje vinden vd achterkant-

Aah, dilemma’s... het surround verhaal wordt een steeds groter avontuur (ik begon met kijken naar een z-5500... :D)

6. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Op die receiver kan je twee paar frontspeakers aansluiten (A en B). Onder knopje A zitten dan de fronts voor het surround geluid, en onder B die voor stereo :).

7. Benson

Benson Kriepkriep

Leuk Bevonden:
    7
    Aha, thx :)
    Ik kon zelf niet zo makkelijk achter op dat ding kijken om uit te vogelen waar alles voor dient ;)

edit: heuh? lol waar haal je dat nu weer zo snel vandaan :+ Wel duidelijk nu, thx

8. joostpolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Je zou ook eens naar de JBL SCS setjes kunnen kijken...

Heb zelf de SCS200.5 in der verkoop, als je interesse hebt wil ik je wel een PM sturen

9. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Website van Yamaha :cool:

Hier heb je hem helemaal:

10. Benson

Benson Kriepkriep

Leuk Bevonden:
    7
    Ziet er wel geinig uit maar lijkt me toch een andere categorie dan bijv. de Genies aangezien ze ongeveer 1/3 vd nieuwprijs zijn ;)

Ik moet zoals gezegd nog setjes gaan beluisteren maar áls ik de receiver krijg gaat dat nog een paar maanden duren.

11. II Gamer II

Leuk Bevonden:
    0
    Tip: Omdat Yamaha bekend is om wat kill en hard geluid adv. ik je qua klank (warme) luidsprekers.
    Kef als B&W zou het heel Goed combi. zijn.

Hoe groot is je kamer?

Mijn luisterkamer is 4 bij 4 meter / niet groot en met norm. luidsprekers heb ik nergens last van vooraal van div. interferencies of hard / bonkend geluid, kamer opnieuw inrichten helpt veel.
    Goed instellen van je reciever en vooral de delay setting is belangrijk, het afstand als positie van de luidspreker ten opzichte van van je luister positie wordt aan de reciever doorgegeven en deze berekent niet alleen het vertraging maar ook weer hoe hard het geluid weergegeven moet worden ten opzichte van geheel.

Zou je overwegen om de norm. luidsprekers aan te kopen denk aan dat de center kanaal de belangrijkste is, groot klinkend luidspreker is geen luxe in dit gevaal, vanaf dit punt begint de opbouw van de totale geluidsbeeld.
    Je stelt / koopt de rest van de luidsprekers aan de hand van je center en niet andersom.

12. SHiZ NL

SHiZ NL Active Assassin

Leuk Bevonden:
    1.092

ik dank u _O_ _O_ _O_

13. Ness__

Ness__ Guest

Maakt het veel verschil op welke hoogte je de boxjes hangt?
    En of er 2 meter tussen het linker boxje zit en 1 meter tussen het rechtse??

groeten,

14. joostpolletje

Leuk Bevonden:
    0
    De mooiste opstelling is:

----Front------------Center---------Front

-----------------------jij-----------------

----surround------------------------Surround

De boxen staan het beste als ze naar elkaar "kijken"
    Met slaapkamers, kan dit vaak afwijken, dit is dan ook de ideale opstelling!

De hoogte van boekenplankmodellen, Is oorhoogte van de luisterpositie!

15. II Gamer II

Leuk Bevonden:
    0
    Als je de afstanden afzondelijk in de delay setting van je reciever kunt invoeren em met een db meter het volume afstelt dan is dit eventuel een oplossing.
    Het wordt wel aangeraden om het in een lijn te plaatsen anders zweeft de geluidsbeeld.

Zie. Joost zijn beschrijving - " De hoogte voor de boekenplankmodellen, is de oorhoogte van de luisterpositie ! " = +- 70 cm.

16. Ness__

Ness__ Guest

Shit:p
    Dan kan ik mn hele kamer weer opnieuw gaan inrichten :p

maar iig bedankt!!

17. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Het zal het waard zijn!

Mn B4'tjes klinken erg goed nu, heb ze bijna 20 vd 60 uur ingespeeld\o/

18. Ness__

Ness__ Guest

Hoe hebben jullie de draden weggewerkt?
    Of liggen die bij jullie ook midden door de kamer?

Ik heb 2 opties, of mn hele kamer opnieuw inrichten..
    Of mijn 2e kamertje van 2 bij 2 ofzo inrichten als DVD ruimte

Maar volgens mij is die 2e optie niet echt een goeie, of wel?
    Ik krijg een Logitech Z 5400.. is dat niet te veel voor zon kleine ruimte??

Bij de 1e optie zou ik dit krijgen:

------------------front-----------mid----------front-----------------------
    --------------------------------------------------------------------------
    ----------------------------------ik------------------------------------
    ---achter-------------------------------------------------------achter

werkt dat?
    want de front en mid boxjes zitten dan tegen een muur, en de achter boxjes tegen de zijmuur..
    kan ik dan beter de front boxjes ook helemaal aan de uitersten doen??

Laatst bewerkt door een moderator: 10 jul 2006
  19. Benson

Benson Kriepkriep

Leuk Bevonden:
    7
    Thx, zal ik zeker rekening mee houden. Receiver staat nu icm. de Kef XQ5 en dat vind ik echt super klinken.

Ik weet niet precies hoe groot mn kamer is maar het deel waar ik luister is schat ik zo’n 2 breed bij 3,5 diep. Luisterafstand tot voorspeakers is ongeveer 1,5m en van achter denk ik 1m.
    Rechts een deuropening en een bed dus daar zit ik naast. Voor me staat een tv kastje van 1 breed bij 70 diep met een grote tv erop, achter me een flink bureau. Aardig vol dus. Ik ben bang dat dit het geluid allemaal niet ten goede komt. Mn speakers klinken nu ook zeker niet zo goed als ze in de huiskamer klonken.
    Met kleinere boxjes worden de afstanden al groter en kan ik het ook breder maken. Ook zijn ze beter geschikt voor kleinere ruimtes doordat ze niet zoveel middentonen geven en niet zover van muren af hoeven.

Op de receiver zitten iig. wel genoeg opties om alles in te stellen (kan hij zelf ook detecteren dus das een handig begin).

Kan ik me denk ik wel enigszins in vinden, dat de center belangrijk is en daar eigenlijk de opbouw begint. Daar komt voor een groot deel ook de stemmen uit en dat moet gewoon kraakhelder zijn maar ook in overeenstemming met de andere boxen.
    Daarom lijkt het me ook heel erg lastig een center bij mijn luidsprekers te zoeken en zo een mooi geluidsbeeld neer te zetten. De speakers die ik nu heb zal ik niet zomaar weg doen.

Grotere speakers hoeven natuurlijk niet perse meer te kosten maar subs zijn ook best duur en dan moet je het allemaal ook nog op gaan hangen etc. dus ik denk wel dat je dan meer kwijt bent. In principe ook geen probleem maar dan moet het wel perfect zijn.
    Ik ga gewoon luisteren hoe de kleine boxjes presteren omdat dit uit praktische overwegingen een voor de hand liggende keus is. Passen beter in mn kamer... maar ook beter in mn budget ;)
    Als de kleintjes toch te blikkerig ofzo klinken zal ik zeker grotere overwegen. Ik ben echter ook niet zo’n audiofiel en ik zal vooral 360 spelen, af en toe een filmpje, dus zon superhoge eisen hoef ik ook weer niet te stellen. Zeker omdat ik voor stereo gewoon de vloerstaanders kan houden :9

20. II Gamer II

Leuk Bevonden:
    0
    @Ness

Goed opstelling, voor effect luidprekers zou de positie beter zijn als ze tegenover de front luidsprekers geplaatst zouden worden, maar als het niet kan dan is dit ook prima.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina