1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [Deel 8]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Graveheart, 1 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SHiZ NL

SHiZ NL Active Assassin

Leuk Bevonden:
    1.092
    aha dus ik kan beter een paar 10tjes uitgeven voor een goeide kabel dan 2 euro uit te geven. Maar die standaard scart is wel goed genoeg die je krijgt bij je premium package?

Maar met slecht geluid, bedoel je daar mee de ruis die erbij komt of ???

iets dit iets? :: http://www.allekabels.nl/product.php?cat=0&product=1539

tnx voor de info so far

Laatst bewerkt: 13 jul 2006
  2. joostpolletje

joostpolletje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    mijn mening is van wel ja, je kan eventueel ook nog naar merken als Oehlabch, monster kijken, of vivanco een budget toslink van een middelmaat budget...

die je daar laat zien is ook goed, het zal zoiezo beter zijn dan een kabeltje van twee meter, maar genoeg over kabels voordat het weer oplaait :)

Ja vergulde connectoren, beter geleiding, zullen voor meer zuiverheid, kwaliteit zorgen. dus ook minder ruis.

Oehlbach bijv: duidt hun kabels aan met sterren, hoe meer sterren, hoe beter de kwaliteit! Maar dit worden dus wel kabeltjes van het dubbele waar je nu naar kijkt!

3. SHiZ NL

SHiZ NL Active Assassin

Leuk Bevonden:
    1.092
    oke tnx man zal ik eens naar kijken, maar hij zit aan de scart toch en in je dvdspeler. Die standaard scart van premium is wel goed genoeg toch? of zijn daar ook nog betere alternative voor?

tnx

4. II Gamer II

II Gamer II ?! Hmmm ... !?

Leuk Bevonden:
    0
    Standart kabel is inderdat goed, maar scart kabel is net its beter.

Maak je gebruik van een tv dan is Microsoft scart kabel (+- 20 €) een goed alternatief, voor de HD toestellen wordt door velen de Monster kabel (+- 70€) aangeraden.

"Maar met slecht geluid, bedoel je daar mee de ruis die erbij komt of ???"

De Toslink kabel heeft / levert veel dropouts (verlies) vandaar dat de hoger prijs iets kwalitatief ter goede komt.
    Voor de xBox weet ik net niet of het investeren waard is in de duurder toslink kabel, ik heb duurder als goedkoop (veter) toslink kabels uitgeprobeert en het makt eindelijk niks uit, voor kwaliteit / prijs verhouding mischien wel maar uitendelijk heeft de xBox niks met Home Audio te maken, het is een einterteinment machine.
    De meeste mensen hebben een dvd speler bij, waar je een goede div. kabels voor kunt kopen en waar je zeker geen spijt van krijgt.

Laatst bewerkt: 16 jul 2006
  5. joostpolletje

Leuk Bevonden:
    0
    DVDspeler? Hoe bedoel je?

Aan de adapter van de 360 kabel, zit de opening om de 360 met het controlcentrum te verbinden.

Vanaf een losse dvdspeler(heb je het over neem ik aan) als daar een optische , of coaxiaal dig uitgang op zit. Kan je dmv een van deze kabels de dvd speler met het controlecentrum verbinden. De coaxiaal dig uitgang is wel een andere kabel, maar je kan ook steeds de kabel verwisselen die je voor de 360 gebruikt!! weet ook niet zeker of er een dig ingang op zit.

Ja HET alternatief De Monster component Game kabel.... Kosten €80
    dit is incl een component kabel, en een fiber optische kabel van het merk Monster. (zie voor mijn review van de kabel mij sig, en dan helemaal onderaan!)

6. SHiZ NL

SHiZ NL Active Assassin

Leuk Bevonden:
    1.092
    mijn dvdspeler heeft een optische ingang. dus daar moet die optische kabel in die komt vanaf de xbox maar bij de xbox zit ie toch op de scart cable en niet in de xbox zelf. Dus ik vroeg me af is die standaard scart goed, of zijn daar ook nog betere voor

7. joostpolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Nee vanaf de XBOx gaat die rechtstreeks naar het controlecentrum...
    vanaf de DVDspeler kan je er ook 1, of dezelfde als je hem steeds verwisselt naar het controlecentrum doen. heeft je dvdspeler een andere uitgang? coax digitaal?

die bijgeleverde component kabel van de premium is zeer goed!!

HET alternatief wat ik al net zeg

8. SHiZ NL

SHiZ NL Active Assassin

Leuk Bevonden:
    1.092
    Inputs Analog Audio x 2 • RF (TV) x 1 • RGB (via SCART) • S-Video (via SCART) • Digital Audio (Optical) x 1 • Digital Audio (Coaxial) x 1

Outputs Component x 1 • RGB (via SCART) • Digital Audio Coaxial x 1 • RF x 1 • S-Video (via SCART)

http://www.dealtime.co.uk/xPF-LX7500

ik neem dat als op mijn hometheater de optisch ingang vrij is, alleen maar dat optisch kabeltje nodig heb. van xbox naar me theater en dat ik dan good 2 go ben ?

9. joostpolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Heb je die hele set? incl boxen?

10. II Gamer II

Leuk Bevonden:
    0
    xBox digital optisch out => reciever optisch digital in,

dvd speler coaxial out => reciever coaxial digital in.

Het is meest logische optie.
    Voor de xBox heb je inderdat een optisch / toslink kabel en voor de dvd speler een coax kabel nodig.

Edit: Ik zie dat het een alles in een set / combo inc. dvd speler is dus voor deze zul je, denk ik, geen coaxial kabel nodig hebben.

11. SHiZ NL

SHiZ NL Active Assassin

Leuk Bevonden:
    1.092

jip

12. SHiZ NL

SHiZ NL Active Assassin

Leuk Bevonden:
    1.092

dvd speler coaxial out ==> reciever coaxial digital in.

moet dat ook? aangezien ik dat niet zie in de SP. Waar is dat voor nodig?

13. joostpolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Ja maar hij heeft het ook over een Logitech Z5400! of was dat rutger?

wil RDV alleen zijn 360 aan zijn setje knopen? Dan gaat dat via de optische ja!!

Ff wat opheldering RDv wat wil je precies?

14. SHiZ NL

SHiZ NL Active Assassin

Leuk Bevonden:
    1.092
  15. joostpolletje

Leuk Bevonden:
    0
    oke, het enige wat je nodig hebt is een optische kabel!!!

die gaat vanaf de 360 de DVDspeler in via: Digital Audio (Optical)

Ik dacht ff dat je een Logitech nodig had, maar dat is rutger dus.

conclusie: Koop een optische kabel

16. SHiZ NL

SHiZ NL Active Assassin

Leuk Bevonden:
    1.092
    aaah oke vandaaar de verwarring :) hehe bedankt man dan weet ik het nu tenminste zeker :) ga ik de vanavond maar eens ergens scoren.

17. II Gamer II

Leuk Bevonden:
    0
    Denk ik niet omdat het een combo is en het zal internal verbonden zijn.
    Als je nu geluid hebt zonder coaxial kabel dan is het goed, de aansluiting kan voor de extra apparaaten bedoeld zijn bv. dvd speler of digital sateliet ontvanger.

Edit: Inderdat, koop een optische kabel en verbind deze vanaf de xBox naar / met de reciever.

18. II Gamer II

Leuk Bevonden:
    0
    Cd Tip: Voor de geintereseerden als Goed muziek liefhebbers.

Luister naar cd van Mena Maria "Apparently Unaffected".

Opname, dynamiek als stem weergave - Uitstekend !!!

Laatst bewerkt: 20 aug 2006
  19. madison

madison madison

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hem vorige week ook gehaald! vanmiddag even op m'n nieuwe setje:9 geluisterd en hij klinkt idd geweldig!!:thumbs:

20. SHiZ NL

SHiZ NL Active Assassin

Leuk Bevonden:
    1.092
    hmz wierd probleempje met me dolby, hij werkt niet :p

heb nu een toslink er tussen zitten als ik hem aansluit op me xbox zie ik aan de andere kant rood licht, dus dat is goed. Vervolgens prop ik hem in me home theater. Ga naar de instellingen van mijn xbox en zet daar sound effects aan en zet ook dolby digital aan. maar nu hoor ik geen geluid over mijn boxen. Ook niet op mijn twee front speakers.

Iemand enig idee op welke kanaal ik mijn theater moet zetten. Als ik hem op TV zet dan hoor ik wel geluid over de front boxen als nld1 ofzo aanstaat maar ga ik dan naar ext2 waar me xbox zit dan hoor ik niets meer.

iemand enig idee wat ik over het hoofd zie?

tnx

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina