1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [Deel 8]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Graveheart, 1 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Helemaal mee eens.
    Koop mijn Toslink kabels gewoon bij de plaatselijke onderdelenhuis.
    Heb er nog geen problemen mee gehad.
     
  2. II Gamer II

    II Gamer II ?! Hmmm ... !?

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    0
    De Toslink / optisch kabel heeft / levert veel dropouts (verlies) vandaar dat de hoger prijs iets kwalitatief ter goede komt.
    Voor de xBox weet ik net niet of het investeren waard is in de duurder toslink kabel, ik heb duurder als goedkoop (veter) toslink kabels uitgeprobeert en het makt eindelijk niks uit, voor kwaliteit / prijs verhouding mischien wel maar uitendelijk heeft de xBox niks met Home Audio te maken, het is een einterteinment machine.

    De coaxial kabel, hierover is een ander verchaal, maar deze hebben wij reeds al vaker besproken.
     
    Laatst bewerkt: 16 jul 2006
  3. Kenman

    Kenman psn: oneshot1tkill

    Berichten:
    396
    Leuk Bevonden:
    2
    Dit is wat ik zocht. Zo kan ik hem aan de zijkant van de Z-5500 aansluiten. Bedankt!
     
  4. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Idd via de Tulp rood/wit - minijack 3,5mm kan je de TV aan de logitech knopen..
     
  5. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Nou, ik ben vrijdag wezen luisteren naar de Kef eitjes (kht2005.2) en de Mordaunt Short Genies en ik was bepaald niet onder de indruk. Ze stonden in stereo opgesteld en ik heb wat muziek geluisterd.

    De eitjes klonken bij stemmen best goed en helder maar ik vond de hoge tonen te nadrukkelijk aanwezig, klonk wat schel/blikkerig. Ook was er van enige middentonen geen spoor te bekennen waardoor je de sub heel nadrukkelijk hoort, het liep gewoon niet mooi in elkaar over.
    Omdat er alleen hoge tonen uit de boxjes komen kon je ze heel goed plaatsen en krijg je geen mooi stereo beeld. Je hoort precies welke geluidjes er uit welke boxjes komen en dat vond ik storend – het lijkt in stereo net alsof er twee zangers staan te zingen, één in ieder oor...

    Ik heb ook geluisterd naar de duurdere B&W M1 sattelieten (icm. de duurste sub). Deze waren erg duidelijk en gedetailleerd, stemmen klonken erg goed, heel mooi en helder. Hier vond ik echter de hoge tonen nog blikkeriger en lelijker klinken dan bij de eitjes. Ook hier kwam 0,0 aan middentonen uit en ik vond het eigenlijk geen gehoor, zeker niet met de bonkende sub erbij.

    Misschien verwachtte ik ook gewoon teveel van de kleine boxjes... maar dat het wel mogelijk is om een redelijk geluid uit de eitjes te toveren bewezen de nieuwere - en twee keer zo dure - eitjes (kht3005) die ernaast stonden. Deze hadden een veel breder stereo beeld doordat ze wel middentonen lieten horen. Ik kon minder duidelijk horen welke geluidjes uit welke boxjes kwamen. Ook liep het geluid erg goed over met de sub en deze viel ook een stuk minder op. Zelfs voor muziek zou ik dit setje wel willen hebben maar ze zijn me met €1500,- veel te duur...

    Ik heb zelfs geluisterd naar wat grotere boekenplank modellen zoals de Wharfedale Diamond 9.1. Deze zijn nog wel betaalbaar en kregen veel goede reviews... Ik vond ze zelf slecht klinken.
    Het leek net of het geluid allemaal uit één koker kwam ofzo. Bij een rustig stuk klonk het nog wel oké maar bij drukkere stukken werd het één grote brei van geluid en was er geen detail meer te bekennen. Ik vond ze bonken en ze klonken allesbehalve fris. Ze waren erg vermoeiend om naar te luisteren.
    Ook andere betaalbare boekenplank modellen vond ik niet echt overtuigend klinken – maar het is ook niet waar ik naar op zoek ben, om praktische redenen.
    De boxjes die ik dan weer wel aardig vond klinken (afgezien van het wat vlakke geluid en magere bas) waren B&W’s van €500,- per stuk 8)

    Misschien ben ik verwend maar de setjes stelden me teleur. Ik snap ook niet waarom er “overal” zó uitbundig lovend over de setjes gesproken en geschreven wordt.
    De duurdere setjes en boxjes bewezen dat ik voor deze maat toch geen onredelijke eisen stel - mijn eisen zijn alleen hoger dan mijn budget ;)

    Ik snap ook wel dat stereo muziek natuurlijk niet het doel is van de setjes. Echter, de punten waarop ik ze niet goed vond presteren zijn zeker ook van toepassing in een surround opstelling, alleen zal het bij een film minder opvallen.
    Voor een filmpje (en zeker de 360) zullen de eitjes heus wel goed genoeg zijn maar dan nog blijft het storend als je precies hoort waar de, nogal schelle geluidjes, vandaan komen en dat je de sub zo nadrukkelijk hoort werken.

    Oh, ehm conclusie van dit lange verhaal? Ik ben er dus nog niet uit ;)
     
    Laatst bewerkt: 17 jul 2006
  6. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Waar ben je gaan luisteren?
     
  7. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Correct, hoezo?
     
  8. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    zou eventueel nog aan de winkel kunnen liggen, dmv aansluitingen, reciever! Welke was het?
     
  9. Schranseman

    Schranseman Heeft altijd honger

    Berichten:
    205
    Leuk Bevonden:
    0
    Vraagje

    Ik heb de Pioneer DVX 416 reciever. Daar zit dus maar 1 optische ingang op. Ik wil ook graag de pioneer DV-696AV. Deze sluit ik via HDMI aan op mijn TV, Maar het geluid wil ik uiteraard via mijn reciever laten lopen. Is dit uberhaupt wel mogelijk (omdat HDMI=beeld+geluid) en zo zouden jullie zo'n digitale splitter van Conrad aanraden?

    Edit:
    Link werkt niet
     
    Laatst bewerkt: 17 jul 2006
  10. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Ook al stond er een receiver van 100 euro op aangesloten, als speakers niet mooi klinken hoef je geen geweldig verschil te verwachten met een andere receiver... Een receiver kan wel de goede punten van een luidspreker beter tot zijn recht laten komen, maar niet de slechte punten weghalen...
    De link werkt niet, maar ik neem aan dat je een splitter voor Digitale kabels bedoelt. Dat is een prima oplossing voor je probleem;).
     
    Laatst bewerkt: 17 jul 2006
  11. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    De eitjes hingen aan een Yamaha receiver (Z9 ofzo) met een prijskaartje van €3000,-. Het schijfje werd gelezen door een dvd speler (€800,-). De speakerkabeltjes waren misschien niet super maar dat gold ook voor de duurdere eitjes die ik wel goed vond klinken.

    De Mordaunt Short Genies vond ik minder klinken dan de eitjes maar die waren dan ook aan een NAD setupje geknoopt van receiver en dvd, gezamenlijke prijskaartje van iets boven de €1000.

    De M1’s van B&W hingen aan een setup waarvan ik de naam niet kende maar het kostte ongeveer €2000 en zag er best chique (duur) uit.

    Als laatste de Wharfdales die aan een Denon setup hingen die (kwa prijskaartje) vergelijkbaar was met de Yamaha setup.

    Allemaal leuk en aardig, maar thuis komt het op een mindere receiver (Yamaha RX V2400) en dvd speler (Philips SA963 ) te hangen. Dus als het in de zaak al niet super klinkt kan het alleen maar minder worden.
    Het was ook geen accoustisch geoptimaliseerde ruimte ofzo, gewoon een deel van de winkel waar allemaal boxen naast elkaar staan. Maar mijn kamer is ook zeker niet optimaal ingericht dus het is eerlijker luisteren dan in een speciale ruimte met de beste apparatuur denk ik zo.

    Mee eens. Maar een slechte receiver kan natuurlijk ook de zwakke kanten versterken ;)
     
    Laatst bewerkt: 17 jul 2006
  12. Schranseman

    Schranseman Heeft altijd honger

    Berichten:
    205
    Leuk Bevonden:
    0
    Conrad.nl is ook geen site om linkjes vanaf te halen :{

    Maar wel beter dat dit kan. Nu alleen nog goed speakersnoer vinden. Iemand een idee voor een goed snoertje. Kan via webshops zelf erg weinig vinden. Heb 2x 3 meter nodig en max €100 te besteden.

    Heb zelf wel monsterkabel van €9,50 pm gezien..
     
  13. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Als er een coaxiale ingang op je recevier zit kan je dat gebruiken, is ook digitaal en dan heb je geen splitter nodig :)
     
  14. Schranseman

    Schranseman Heeft altijd honger

    Berichten:
    205
    Leuk Bevonden:
    0
    Oké. Daar had ik idd nog niet aan gedacht. Zitten 2 ingangen op dus dat moet wel goed komen. Voor de zekerheid ook de dvdspeler bekeken en daar zit hij gelukkig (out) ook op.

    Alvast bedankt.
     
  15. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Is niet helemaal waar, ALs je een schelle reciever op schelle boxen aansluit, Of een warme rec op warme boxen.... Er zit wel degelijk verschil in de recievers... Niet alles matcht op elkaar!!!
     
  16. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Ik vraag me af hoe groot dat verschil is en ik denk dat JKI ook bedoelde dat dit een subtiel verschil is.
    Het is in ieder geval niet wat het geluid en de prestaties voor het grootste deel bepaalt, klinkt het niet dan klinkt het niet - ook niet met een perfect matchende versterker.

    Daarbij komt dat het bij mij thuis op een andere versterker komt te hangen dus het zou juist oneerlijk zijn als de combinatie perfect matcht...
     
  17. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had uit je verhaal begrepen dat je maar 1 ingang op je receiver had en meerdere apparaten zodat je een splitter nodig had, maar het is blijkbaar anders:).
    Ja, dat zal best wel, maar als speakers ronduit slecht klinken hoef je geen geweldige verbetering te verwachten als hij op een andere versterker wordt aangesloten...

    Edit: Benson was me voor:). Ik ben het met 'm eens: de grootste verbeterpunten bij een set liggen niet bij de versterker.
     
    Laatst bewerkt: 17 jul 2006
  18. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan zal ik als ik jouw was, Jouw reciever meenemen van thuis... Dan krijg je het ideale beeld zoals je het geluid thuis ook te horen gaat krijgen...

    En ik ben het er niet geheel mee eens, reciver maakt wel degelijk een groot deel van je HT in, toch het hart van je HT, hier bouw je toch je set omheen
     
  19. II Gamer II

    II Gamer II ?! Hmmm ... !?

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdat, niet ieder luidspreker kan op een reciever goed tot zijn recht komen.

    Sateliet speakers zijn eidelijk bedoeld voor de HomeCinema en er zijn heel weinig setjes / combi's dat ook in stereo Goed spelen (maakt niet uit welke prijs klasse).
    Deze zullen ook nooit een gewone luidspreker overwinnen qua klank, vooral in het midden gebiet hebben / leveren deze vak een gat.

    @Benson

    De Yamaha recievers zijn bekend om hard, schel geluid en de Z9 levert voldoende vermogen voor 5.1 setje / combi maar het kan ook een speaker van sateliet format oversturen, vandaar dat blik geluid, net te veel vermogen voor de klein van format behuizing / luidsprekertje en vergeet ook niet dat demping minimal in is.

    Vergeet ook niet dat wat in winkel afgeregeld is is niet optimal.

    Tip: Als je niet tevreden bent over de sateliet setjes, mischien is het niet wat je eerst dacht, probeer bv. op jouw reciever de B&W DM 601 S3 - een instap boekplank speaker van de 600 serie (+- 200€ p.st, 150€ als je wat afkrijgt) met een REL Quake subje, Goed afregelen / Fijn tunen en ik denk dat je verbaast zal worden hoe mooi het klinkt.

    Ik heb deze eerst in stereo opstelling gebruikt om ze wat los te spelen en daarna zijn deze verhuisd naar achter voor de effect kanalen.
    Heel mooi rustig spellend speaker in hoog als in midden, met Uitstekend spreiding en detail weergave, alleen het laag viel wat tegen (60 cm vanaf de muur) maar weer platsing dicht langs een wand hielp wat weer aan laag weergave.
    Toen het laag te veel aanwijzig was dempde ik de portjes en met wat ondersteuning van de subwoofer(tje) klonk het weer Uitstekend !!!
     
    Laatst bewerkt: 17 jul 2006
  20. Dionskateboarder

    Dionskateboarder Half past Dead

    Berichten:
    528
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey ik kreeg vandaag bericht dat mijn 5400 set is verzonden en ik had hem zaterdag bestel echt snel die yorcom.nl, ik ben vandaag een optisch kabeltje wezen halen bij its ik heb er een van bandridge 25 euro koste die maar ik vond dat duur ik zat na te denken toen zijdie ik wil er ook wel wat vanaf doen toen kreeg ik hem voor 18. nu heb ik vaak gelezen datie niet strak zit in de 360 kabel maar dat is bij mij echt niet zo zit super strak fototje:
    [​IMG]
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina