1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [Deel 8]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Graveheart, 1 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Pfff... komt weer n lang verhaal :D
    Er zal heus wel verschil zitten tussen verschillende receivers maar ik snap niet waar je hiermee naar toe wilt? Een warme/kille/whatever receiver verklaart toch niet de mindere punten die ik beschreef?
    Een versterker kan toch nooit het gebrek aan een mooi stereobeeld goed maken - om nog maar te zwijgen over het totale gebrek aan middentonen. Misschien dat het scherpe geluid in de hoge tonen hoogstens een beetje weggemoffeld kan worden...
    En het had voor de keuze in deze categorie setjes weinig zin om mijn receiver mee te slepen naar die zaak: de weinige setjes die enigszins binnen mijn budget vallen (+/- €800) en aan mijn eisen voldoen (klein/discreet) vind ik gewoon niet super klinken.

    De eitjes bieden overigens best value-for-money hoor, ze klinken niet slecht. Ik had er gewoon meer van verwacht door alle (imo overdreven) positieve berichten. Je kan er best aan wennen - maar dan moet je niet bij iemand op bezoek gaan die de nieuwe eitjes heeft hangen ;)
    Kwa helderheid van stemmen ontlopen ze elkaar nauwelijks maar de nieuwe klinken veel voller en daarmee is het gat tussen de sub beter overbrugd en het geluid veel breder en minder goed plaatsbaar.

    Dat is ook niet de boodschap, het gaat erom dat de speaker de basis bepaalt van waar hij toe in staat is. De receiver kan hier een iets andere wending aan geven maar zal imo nooit de prestaties van de speakers bepalen...

    De conclusie blijft hetzelfde, ik heb heus niet zulke getrainde oren dat ik elk miniem verschil in de winkel kan beoordelen. De punten waarop ik vind dat de sommige speakertjes onvoldoende presteren (en anderen wel goed) zijn duidelijk aanwezig en zijn te wijten aan de speakertjes zelf, niet de setup en ook niet de kabeltjes.

    Dat weet ik en daar houd ik ook rekening mee. Ik vergeleek de speakertjes dan ook met de setjes ernaast en niet met wat ik thuis heb staan. Wel heb ik geluisterd of ik het aanvaardbaar vond wat de setjes bieden en daarover ben ik gewoon niet zo enthousiast.
    De zwakke punten komen bij muziek natuurlijk duidelijker naar voren maar die gelden toch ook in een surround setup. Misschien valt het bij films allemaal minder op, maar ik ben toch bang dat de eitjes het “nét niet” zijn zegmaar.
    De nieuwe eitjes zijn trouwens zeker niet perfect maar die zou ik ook voor muziek best willen hebben.

    Thuis komen ze ook op een Yamaha dus dat is alleen maar eerlijker voor de beoordeling denk ik zo.
    Oversturen heb ik niets van gemerkt, ook bij iets hoger volume bleef het geluid stabiel.

    Mooie speakertjes en B&W kennende zal het ook behoorlijk klinken :) De afmetingen zijn eventueel nog wel aanvaardbaar. Maar zelfs in een 4.1 setup zal het al snel boven mijn budget gaan... Ik weet het, ik blijf een zeikerd O-)
     
  2. II Gamer II

    II Gamer II ?! Hmmm ... !?

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    0
    Het blijft wat is je budget en waar wil je naar toe met je set?

    Bij mij bv. gaat het in eerst plaats om stereo weergave en dan om het surround.
    Omdat mijn muziek smaak breed is en warme kleuring op zijn plaats vindt met veel div. sorten muziek, vandaar mijn setup en een houd er van en de andere weer niet.

    Het heeft niks met jouw zeiken te maken (ik begon vroeger ook uit / met niks), jij bepaald wat je mooi vindt, wat het gaat kosten en jij moet als Goed is Veeel jaaren plezier aan hebben, toch?
     
    Laatst bewerkt: 17 jul 2006
  3. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Hehe, dank je O-)
    Dat zeg je trouwens precies goed en ik ben er niet zeker van dat ik die jaren plezier kan bereiken met mijn budget. Voor surround is het voor mij op dit moment óf meer neer leggen óf genoegen nemen met nét iets minder... Aangezien surround voor mij de “icing on the cake” is moet ik daarover nog maar eens goed en rustig nadenken ;)
     
  4. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    @Benson
    Wat is wel je budget, Ik begin je ook een beetje te snappen met wat je allemaal bedoelt... Maar sta ook nog steeds bij mijn standpunten... Maar met jouw uitleg over hoe jij er over denkt, is niks mis..
    Maar idd wat is je budget? wordt het ook makkelijker om wat voor te stellen.. Of ben je er al wel uit?
    @Gamer
    No offens man, Maar ben jij dyslectisch? Of typ je gewoon sneller dan je eigenlijk kan :)
     
  5. II Gamer II

    II Gamer II ?! Hmmm ... !?

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    0
    Helaas, maar geen typ als pc cursus / scholing gehad ;).
     
  6. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Ik probeer je niet te overtuigen hoor, en je uitspraken kloppen wel, ik leg alleen uit dat die uitspraken voor mijn situatie praktisch niet zo relevant zijn :):

    De eitjes kosten €700,- in een set. Daarbij komen nog wat kabels, muursteunen etc. dus dat gaat al snel boven de €800. Als het gerechtvaardigd is kan ik daar nog wel €100 ofzo bovenop doen.
    Ik ben dus op zoek naar kleine speakertjes, liefst allemaal dezelfde en vooral de rears en center moeten erg compact zijn.
     
  7. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Is tweedehands niets voor je?
     
  8. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Zo, vandaag kon ik dan eindelijk m'n center speaker ophalen, de JBL EC35 :).

    Rechtstreeks uit de verpakking:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    M'n excuses voor de kwaliteit van de foto's, zal vanavond even proberen om wat mooiere te schieten ;).
     
  9. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Doe gelijk wat shots van je hele setup. :cool:
     
  10. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet dat ze kloppen :)

    En nee je overtuigt met niet, maar nu weet ik wel ff je standpunten..

    En ja zoals JKI aangeeft is er tweedehands ook leuk spul te vinden, kijk ook eens op de site van Hobo hifi, Heeft altijd heel veel occasions staan enzo...

    Dus je wilt max 1000 uitgeven? Hoezo kijk je dan niet eens naar de KEF Q/IQ serie, en de Monitor Audio Bronze serie!!

    Of wil je perse een sub? Er ook nog bij?

    @Arjan idd post je hele setup eens!
     
  11. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Hoe staan jullie tegenover occasions en demo modellen kopen trouwens? Hobo Arnhem biedt een Monitor Audio Bronze Centre aan voor 125 euro, demo model. Ik zit nu een beetje te plannen om gelijk B4's als rears 2ehands te kopen in Noord Holland, en eventueel gelijk de Denon DVD1400 van Romius.
     
  12. II Gamer II

    II Gamer II ?! Hmmm ... !?

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    0
    Niks mis om de demo modellen te kopen, meestaal zijn deze bespeeld en het scheelt altijd €, probeer deze eerst te testen voor de zekerheid.
    Kijk ook of deze niet bekrasd zijn (bedoel ik krasje) anders kun je noch wat vanaf krijgen, vraag trouwens wat je bij nieuwe eventuel zou kunnen vanaf krijgen.

    Bij de 2dehands apparatuur, hier zou ik toch probeeren bij de eigenaar eerst gaan luisteren en / als de desbetrefende bekijken dan weet je in de minste geval wat je koopt.
     
    Laatst bewerkt: 17 jul 2006
  13. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Precies sjoerd,
    Altijd kijken voor je wat koopt, Ook eventueel naar de andere spullen van de verkoper, Kan je zien hoe die met zijn spullen omgaat, en wat voor spullen die heeft, dan weet je ook wat die er vanaf weet e.d.

    Het scheelt idd een hoop geld, En ze zijn al goed ingespeeld.. Vraag wel de eventuele uren, Of ieder geval hoe lang ze er staan enzo
     
  14. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    @Benson,

    Denk dat je het beste kan beginnen met een stereo-setup op te bouwen, en deze langzaam aan te upgraden tot een surround-setup. Je hecht in de eerste instantie veel meer waarde aan een goed stereobeeld dan aan surround.

    Ik heb eerder dit jaar bij Correct ook diverse speakers beluisterd, ook op de Yamaha Z9. Deze amp heeft een goede stereoweergave, alleen kwam dat er niet bij alle speakers even goed uit! Yamaha receivers/amps accentueren over het algemeen de hoge tonen, waardoor speakers met een scherpe hoge toon weergave al snel schel/blikkerig klinken. Ik heb geluisterd naar vloerstaanders van Klipsch, Kef, B&W, JBL, Wharfedale en Magnat. De Wharfedale's klonken erg gesloten, alsof het geluid vast zat in de speaker. De Klipsch speakers misten veel detail in het midden. Kef klonk erg mooi, maar was te schel i.c.m. de amp. De B&W's, JBL's en Magnat's zaten ongeveer op één nivo.

    Mijn advies zou zijn om van diverse merken naar wat boekenplank modellen te gaan luisteren. En van daaruit uitbreiden naar een surround-setup.

    Edit//

    @Graveheart & Joostpolletje
    Foto's komen eraan! Heb even een camera geregeld met een groothoeklens :p
     
    Laatst bewerkt: 18 jul 2006
  15. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Bedankt voor je reactie :)
    Nu twee speakers en later uitbreiden met bijv. vloerstaanders is als ik meer ruimte heb is zeker een goede optie... maar misschien ga ik toch maar gewoon voor de eitjes puur voor surround... misschien moet ik sparen voor de betere eitjes... of... of... 8)
    Ik weet het dus echt nog niet maar ik heb gelukkig alle tijd - de speakers die ik nu heb lopen ook niet weg (te oud om trap te lopen ;))

    Kan me wel vinden in je commentaar op de verschillende speakers.
    Er staan hier thuis ook Kefs op de Yamaha aangesloten en dat is misschien weer net te veel van het goede. Met een andere cd speler is het gelukkig al minder dan met de yamaha dvd speler die we hiervoor gebruikten.
    De Wharfedale´s werden in what/hifi helemaal de hemel in geprezen maar die klonken precies zo als je het beschrijft. Ik vraag me dan af hoeveel geld ze voor die reviews hebben neergeteld... bewijst imo maar weer de betrouwbaarheid van magazines als What/Hifi =(
    De duusrste boxjes (B&W) vond ik erg rustig om naar te luisteren, klonk wel ietsje vlak en miste wat aan bas.
    Verder heb ik niet zo aandachtig naar de boekenplank modellen geluisterd omdat ik daar niet naar op zoek was, viel me trouwens wel op dat er zo'n groot verschil zit tussen de boxjes.
     
  16. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Hier alvast wat shots van m'n spulletjes, speakers en totaalplaatje volgen nog :)

    Edit//

    Zie volgende pagina voor foto's :)
     
    Laatst bewerkt: 19 jul 2006
  17. II Gamer II

    II Gamer II ?! Hmmm ... !?

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    0
    @Benson

    "De Wharfedale´s werden in what/hifi helemaal de hemel in geprezen maar die klonken precies zo als je het beschrijft. Ik vraag me dan af hoeveel geld ze voor die reviews hebben neergeteld... bewijst imo maar weer de betrouwbaarheid van magazines als What/Hifi"

    De test "penel" van deze tijdschriften bestaat in de meeste gevalen vanuit 4 a 6 personen, je weet niet op welk setup deze bespeeld zijn als met welk muziek?
    Uit de tests dat ik ken met de Wharfedale luidsprekers is gebleken dat deze Heel Goed presteeren met div. classic, jazz muziek en uitendelijk is het gebleken dat het geen "allround" luidsprekers zijn als div. andere merken.

    Tip: Lees eventuel ook NL reviews b.v. in HomeStudio en vergelijk deze met elkaar.
     
  18. Dionskateboarder

    Dionskateboarder Half past Dead

    Berichten:
    528
    Leuk Bevonden:
    0
    JAAA HOEEE ik heb meee 5400 set nu binnen !!!!! super snel die yorcom.nl ik ga nu uitpakken:D:D:D
     
  19. Jel0

    Jel0 <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.230
    Leuk Bevonden:
    0
    Vertel straks even of je er tevreden over bent. Heb de Z-5400 zelf namelijk ook*). Wel een mooi filmpje om de set mee de testen is de Halo 3 aankondigingstrailer, die moet je echt eens proberen:D.
     
  20. Dionskateboarder

    Dionskateboarder Half past Dead

    Berichten:
    528
    Leuk Bevonden:
    0
    JAAA OKEEE IK BEN SUPER BLIJ:) hier 2 foto's (ik had niet verwacht zo'n grote doos !)
    [​IMG]
    [​IMG]
    (onder tussen het foto ''omhoog laden'' rauwst dion de verpakking openO-) )
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina