1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [Deel 8]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Graveheart, 1 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    @Arjan
    Je foto''s doen het helaas niet
    @Benson
    Je kan ook je set stapsgewijs kopen, zo verdeel je het budget over een bepaalde periode, en kan je een superset bouwen. en na iedere upgrade waardeer je de set meer!! dus ideaal
    @Dion
    geniet ervan!
     
  2. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Als het goed is moeten ze het nu wel doen :).

    *aan de bel trekken bij planet :mad:, betaal je voor uploadspace werkt het niet....
     
  3. Romius

    Romius Active Member

    Berichten:
    290
    Leuk Bevonden:
    0
    Mooie foto's Arjan :thumbs:
     
  4. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Ze doen het, ziet er mooi uit
     
  5. Tommie

    Tommie Active Member

    Berichten:
    217
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Dion: Lache, ik heb vandaag ook men Z-5400 binnen van Yorcom, erg goede winkel idd. Had alleen een mailtje verwacht dat hij verzonden was, maar hij staat nu nog steeds op: 'Wij hebben uw order goed ontvangen', had em dus nog helemaal niet verwacht.

    Hij werkt trouwens prima, goed bass en instelling echter heb ik een vraagje. Ik zit op de eerste verdieping van ons huis en me ouders benenden, nu heb ik de bass gewoon op 2 blokjes ( van de 10 ) staan, maar me ouders beginnen steeds te zeuren dat hij te hard dreunt. Heeft iemand tips hoe je de bass wat minder kunt laten horen op een benedenverdieping, of moet je dan een subwoofer kast bouwen ?
     
  6. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Veel kan je niet aan dat probleem doen. Het scheelt misschien een beetje als je er bijvoorbeeld spikes onder zet om hem los te koppelen van de grond, maar veel zal het niet helpen...
     
  7. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Stoeptegel kan je ook eens proberen!!
     
  8. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Het maakt eigenlijk niet uit wat je eronder legt. Geluid bestaat uit trillingen en die gaan door alle muren heen (ook door de vloer). Als je je subwoofer ontkoppelt zorgt dat er alleen voor dat het dreunen van de speaker zelf niet meer hoorbaar is.
     
  9. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt, Maar een stoeptegel, spikes helpen wel mee te dempen
     
  10. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Ik heb vandaag zijn grotere broer, de z5500, mogen ontvangen :9
    Goed spul hoor. Geen last van ploppende boxen, dus ik ben (tot op heden) tevreden :)
     
  11. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Wasmachine dempers werken ook aardig, gewoon te koop bij de doe-het-zelf zaak :).

    Wat je ook nog weleens ziet is dat men een natuursteen of granieten tegel op rubbers zet, en dan bovenop deze tegel de subwoofer met spikes plaatst. Dus van onder naar boven: wasmachine dempers => tegel => spikes => subwoofer.

    En als je er het geld voor over hebt kan je van Auralex een Gramma kopen: Auralex Gramma. Deze schijnen ook erg goed te werken.

    Eigenlijk zijn bovenstaande manieren bedoeld om de geluidskwaliteit van de subwoofer te optimaliseren. Maar goed, de lage frequenties zijn ook met dit soort truukjes niet te dempen, je kan alleen de energie die de sub afgeeft aan de ondergrond wat afremmen :).
     
  12. Tommie

    Tommie Active Member

    Berichten:
    217
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe werkt een wasmachine demper dan ?
    En is piepschuim ook iets ?
     
  13. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Piepschuim heb je niet zoveel aan. Heb je geen standaard stoeptegel, gewoon zo platte van 40bij40 dacht ik.
     
  14. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Een wasmachine demper is gewoon een rubberen schijfje met een diameter van 5cm en een hoogte van 2cm. Je zet dan de subwoofer op vier van die dempers :).

    Edit//

    Foto update:

    [​IMG]

    [​IMG]
    met doek

    [​IMG]
    en zonder doek

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 19 jul 2006
  15. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0

    Wow, das wel MOOI speelgoed zeg:)
     
  16. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat ziet er goed uit he!
    Ben je nog thuiswonend?
    Speakers zijn goed op de meubels afgestemd, vind ik persoonlijk wel heel mooi! En ja zonder doek, is toch machtiger he! Wat voor sub heb je staan?
     
  17. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    ik gebruik zelf 2 subs waarvan de kleinste schreeuwlelijk eigenlijk het meest geholpen moet worden om letterlijk te blijven staan.

    eerst rubbers op de vloer,dan stoeptegel 1,de sub op rubbers ertussen,ook boven op de sub rubbers,nog een stoeptegel op zijn kop en daarbovenop een grote stenen pot(met plant) van een kilo of 12.......en dan krijg je dit.

    [plaatje]http://www.beuker.speedxs.nl/surroundmeuk%20woonkamer%20009.jpg[/plaatje]

    totaal geen vervelende resonanties,sub verplaatst alleen zijn lucht en niet zichzelf.

    heb alles hier op rubbers staan.....zelfs mijn eindversterkers....wie herkent hier wat voor rubber dit is ????

    [plaatje]http://www.beuker.speedxs.nl/surroundmeuk%20woonkamer%20006.jpg[/plaatje]
     
  18. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    lol, ijshockeypucks - slim :)
    edit: Maar die dingen zijn aardig hard, dempt toch niet heel erg dan? En waar heb je dat eigenlijk voor nodig?
     
    Laatst bewerkt: 19 jul 2006
  19. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Ben op het moment nog thuiswonend ja :).
    Zonder doek ziet het er idd leuk uit, maar ik heb eigenlijk altijd het (stof)doek erop zitten. De sub is van Yamaha, de 315.

    @beuker,

    Maakt het veel uit dat je je eindversterker op rubbers hebt staan?

    Edit// aha dus niet vanwege de demping 8)
     
    Laatst bewerkt: 19 jul 2006
  20. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2

    Die dingetjes worden toch wel even geshowed he volgende week. Heb nogal last van mn rug, een Rel massage doet wonderen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina