Gisteren zat ik nog ff op internet te browsen en kwam een leuke site tegen met allerlei DIY dingen die je kon maken voor je geluidsset. Van kabeltjes tot hele versterker klonen. Ik las ook dat je van een UTP kabel een heel goede interlink of luidsprekerkabel kon maken. Nu ben ik niet weg van een beetje knutselen, en had ik nog een rol shielded netwerkkabel liggen, dus ik ben gelijk aan het proberen geslagen
Project UTP
Ik heb gekozen voor 4 shielded UTP kabels, 2 kabels voor +, en 2 kabels voor -. Zo krijg ik nog een redelijke kabeldiameter, met per kabel 4 twisted pairs. In totaal dus 16 draadjes van (naar schatting) 0,15 mm2 per kant, dus een kabel van 2x 2,4 mm2 wordt het eindresultaat. Ik luister nu met simpel merkloos OFC koper 2x 2,5 mm2.
Ik heb 4 kabels van 2 meter in een vierkant vast gezet met een grote tierap (hoe schrijf je dat?

EDIT: DANKJE beuker

), en in de bankschroef gezet. Hierna ben ik aan het vlechten geslagen, maarja hoe doe je dat met 4 draden. Ik vond
DIT plaatje. Het was ff vogelen hoe je dit nu het makkelijkste deed, maar na 3x halverwege de kluts kwijt te zijn geraakt had ik hem:
Nu moet ik zorgen dat de uiteinden goed zitten en de + en de - goed van elkaar geïsoleerd zijn, dit ga ik doen met krimpkous, alleen had ik alleen een kleine diameter thuis liggen. Ik moet dus een beetje krimpkous gaan halen met een flinke diameter, voordat ik verder kan. Tevens moet ik er ook nog een maken voor de andere speaker...
Morgen ga ik twee weken naar Toscane, dus na 1 dag gaat dit projectje gelijk in hold. Tot over 2 weken, ik ben beniewd

Klik om te vergroten...